Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
lop heeft hier gelijk.
In 2013 won Verhofstadt wel degelijk die 'prijs'. Maar hij moest hem wel delen met Daniel Cohn-Bendit, nog zo'n zelfbedruipende EU-mandarijn. Niet dat deze prijs veel voorstelt, andere winnaars zijn oa Macron, en in 2019 werd die zelfs toegekend aan onze notoire zatlap Jean-Claude Juncker.
De vlag dekt ook geenszins de lading. Ook hier wordt Europa weer eens verward met de EU.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Newbie
- Contacteer:
De NAVO en EU in opdracht van USA , zijn gebuisd in geschiedenis , waardoor ze de geschiedenis veranderen zich te herhalen. Na eerste Wereldoorlog werden Duitsland onbetaalbare schulden opgelegd en verbod op het bewapen , echter het omgekeerde gebeurde en de tweede Wereldoorlog was een feit ! Wat nu gebeurd is juist het zelfde ivm sancties, na deze conflicten zelf te hebben uitgelokt , door verdrag van Berlijn om niet uit te breiden naar oosten te verbreken. De Russen willen echter waterdichte garantie dat Oekraïne nooit navo lid wordt , meer niet . Om een 3e Wereldoorlog met Rusland te vermijden moet de NAVO gewoon toegeven aan deze eisen , en het conflict is opgelost. Laat u vooral niet beïnvloeden door USA , zij hebben TOTAAL geen recht van spreken, ze hebben al 2 atoombommen gebruikt , en startte vele oorlogen uit eigenbelang. EU is puppet van USA . Ik ben ook tegen dit conflict , maar zie wel wat er te gebeuren staat in de toekomst als dit zo verder gaat met de bemoeienis van NAVO en USA .
Laatst gewijzigd door Hoogvlieger333 op 26 februari 2022, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Blablablablabla ... allemaal larie en apekool, niks kan het geweld van Rusland verrechtvaardigen!
Trouwens, wat doen jullie hier nog in het zo verwerpelijke "koloniale Europa"? Ga naar Rusland als het daar toch zo goed is!
Laatst gewijzigd door VincentVega op 26 februari 2022, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Verbannen Gebruiker
Europeër van het jaar is "eretitel" gekozen door op zijspoor gezette (maar buitensporig veel verdienende) politici. Alsof een bende sukkels elk jaar de "sukkel van het jaar" kiezen.
Hier de sukkel rechts, lakei van persoon links die miljarden gebouwd heeft door zijn quasi failliete bedrijven te verkopen aan de Belgische staat. Belgische staat heeft dan gedurende jaren vele honderden miljoenen in deze bodemloze putten gestort.
Sukkel rechts is blij dat hij op foto mag met persoon links
Hier de sukkel rechts, lakei van persoon links die miljarden gebouwd heeft door zijn quasi failliete bedrijven te verkopen aan de Belgische staat. Belgische staat heeft dan gedurende jaren vele honderden miljoenen in deze bodemloze putten gestort.
Sukkel rechts is blij dat hij op foto mag met persoon links
Dat al die westerse regeringsleiders wat minder stoere propaganda maken over hun zogenaamde straffe sancties. De sancties stellen niks voor en we kunnen ook niks meer doen zonder nog meer in eigen voeten te schieten. We (het westen) weten goed genoeg dat Poetin een veel grotere stok heeft om terug te slaan (gas leveringen) en toch hebben we er voor gekozen om Rusland geen diplomatiek aanvaardbare oplossing te gunnen. Wat hebben we hier nu mee gewonnen? Oekraïne zal wellicht nog jaren een conflictzone blijven, dus zeker geen aansluiting bij de EU of NAVO, economische sancties over en weer die ons heel veel meer pijn gaan doen dan de Russen, een nieuwe wapenwedloop, nog meer onderdanig aan de VS, enz... Europa heeft zichzelf in deze zwakke positie gewerkt door te hoge afhankelijkheid van Russisch gas en door een verzwakt EU en NAVO bondgenootschap, nauwelijks nog de naam unie of strijdmacht waardig. Niet zo slim om dan de confrontatie aan te gaan tegen een Rusland dat zich al jaren militair en economisch voorbereid heeft op meer wereld macht. Dat Assad door de Russen nog aan de macht is in Syrië en dat het westen de Koerden nog maar eens hebben laten stikken hebben we gemakshalve maar genegeerd. Om nog maar te zwijgen over de lokale bevolkingen in het Midden-Oosten die met steun het westen hun Arabische lente gingen beleven. En dan staan daar die EU politiekertjes met een opgestoken vingertje stoere taal te verkopen terwijl ze hun broek vol hebben van schrik voor burgerprotesten tegen de stijgende levensduurte en Russische tegen sancties. Ondertussen kijkt de Chinees toe en denk bij zichzelf, wat als wij ons eens wat meer wereldmacht zouden toe eigenen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik snap je bewondering voor Putin niet. Die man zit gevangen in zijn koude oorlog denken.vortex schreef: ↑26 februari 2022, 11:55Niet zo slim om dan de confrontatie aan te gaan tegen een Rusland dat zich al jaren militair en economisch voorbereid heeft op meer wereld macht. Dat Assad door de Russen nog aan de macht is in Syrië en dat het westen de Koerden nog maar eens hebben laten stikken hebben we gemakshalve maar genegeerd. Om nog maar te zwijgen over de lokale bevolkingen in het Midden-Oosten die met steun het westen hun Arabische lente gingen beleven. En dan staan daar die EU politiekertjes met een opgestoken vingertje stoere taal te verkopen terwijl ze hun broek vol hebben van schrik voor burgerprotesten tegen de stijgende levensduurte en Russische tegen sancties.
Die Chinees is daar al 20 jaar mee mee bezig.Ondertussen kijkt de Chinees toe en denk bij zichzelf, wat als wij ons eens wat meer wereldmacht zouden toe eigenen.
Chinees zit niet gevangen in koude oorlog mentaliteit. Technologie, grondstoffen. Dat is de toekomst. Niet grenzen die maar lijntjes op papier zijn.
Since 2003, the earliest date official data is available, annual flows of Chinese foreign direct investment to Africa has risen significantly – from a mere $74.8 million in 2003 to $5.4 billion in 2018. Chinese FDI flows to Africa declined in 2019 to $2.7 billion, and then – despite the COVID-19 pandemic – swung up again to $4.2 billion in 2020. Over the same period, Chinese FDI stocks in Africa grew nearly 100-fold over a 17-year period – from $490 million in 2003 to $43.4 billion in 2020, peaking in 2018 at $46.1 billion. That makes China Africa’s fourth largest investor, ahead of the United States since 2014.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Nogmaals, is dit een pleidooi voor een gewapende interventie?vortex schreef: ↑26 februari 2022, 11:55Dat al die westerse regeringsleiders wat minder stoere propaganda maken over hun zogenaamde straffe sancties. De sancties stellen niks voor en we kunnen ook niks meer doen zonder nog meer in eigen voeten te schieten. We (het westen) weten goed genoeg dat Poetin een veel grotere stok heeft om terug te slaan (gas leveringen) en toch hebben we er voor gekozen om Rusland geen diplomatiek aanvaardbare oplossing te gunnen. Wat hebben we hier nu mee gewonnen? Oekraïne zal wellicht nog jaren een conflictzone blijven, dus zeker geen aansluiting bij de EU of NAVO, economische sancties over en weer die ons heel veel meer pijn gaan doen dan de Russen, een nieuwe wapenwedloop, nog meer onderdanig aan de VS, enz... Europa heeft zichzelf in deze zwakke positie gewerkt door te hoge afhankelijkheid van Russisch gas en door een verzwakt EU en NAVO bondgenootschap, nauwelijks nog de naam unie of strijdmacht waardig. Niet zo slim om dan de confrontatie aan te gaan tegen een Rusland dat zich al jaren militair en economisch voorbereid heeft op meer wereld macht. Dat Assad door de Russen nog aan de macht is in Syrië en dat het westen de Koerden nog maar eens hebben laten stikken hebben we gemakshalve maar genegeerd. Om nog maar te zwijgen over de lokale bevolkingen in het Midden-Oosten die met steun het westen hun Arabische lente gingen beleven. En dan staan daar die EU politiekertjes met een opgestoken vingertje stoere taal te verkopen terwijl ze hun broek vol hebben van schrik voor burgerprotesten tegen de stijgende levensduurte en Russische tegen sancties. Ondertussen kijkt de Chinees toe en denk bij zichzelf, wat als wij ons eens wat meer wereldmacht zouden toe eigenen.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben zinnens om 1 van de dagen de Russische ambassadeur te gaan lastig vallen. Ben benieuwd of ik binnen geraak. Wat kan hij doen bij een bezoek? Mij arresteren door KGB en me naar Moskou brengen? Ik heb niks tegen Rusland of de Russen maar het is wel een feit dat zowel Poetin, Medvedev en nog een aantal anderen compleet zijn door geslagen. Als Poetin wel degelijk zijn strijd wil aangaan tegen neonazi's zoals hij het benoemt dan is zijn nationalisme zeker niet beter met die Tsjetcheense hond die eigen landgenoten afslacht. Bijkomend is het geweten dat Vlaams belangers zeer nauwe contacten hebben met de entourage van Poetin. Eigen volk eerst?! Ik denk het niet. Het lijkt wel het Molotov-Von Ribbentrop pact opnieuw. PVDA als Vlaams belang op 1 lijn tegen de sancties. Als het nog eens verkiezingen zijn en Vlaams belang staat er dan mogen ze het mij haarfijn uitleggen waarom ze hun kar hebben gedraaid. Ik ben geen kiezer van Vlaams belang maar ik heb ook niks tegen hun. Ieder mag zijn standpunt verdedigen maar als zo'n De Winter Poetin een toffe kerel vindt dan weet ik het toch niet. Is een dictator dan zoveel beter? Vooral voor hem zelf zeker.
Laatst gewijzigd door robinvandyck op 26 februari 2022, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankzij paljassen á la Verhofstadt krijgt Oekraïne te maken met Vladimir Putin. Ik had persoonlijk niet gedacht dat hij zo grootschalig ging binnenvallen. De gewone mensen zijn het slachtoffer van de Russische oorlogsmachine.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Full Member
- Contacteer:
En China? Ken je het liedje van de Strangers chop-choy fighting? Dat is het gevoel dat die bij mij opwekken. Ondanks de ouderdom van hun vele dynastieën, communisme zouden ze slimmer moeten zijn geworden. Maar hun manier om een land te leiden, kan je onmogelijk bestempelen als het ideale.
The borders of Russia do not end says Putin at awards ceremony:
https://www.youtube.com/watch?v=ou8mI_ce80s
Gaan ze alaska terug opeisen of gaan ze er binnenvallen?
https://www.youtube.com/watch?v=ou8mI_ce80s
Gaan ze alaska terug opeisen of gaan ze er binnenvallen?
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
-
- Full Member
- Contacteer:
Rusland als China zijn voor mij landen die momenteel en China al langer alles van hen willen maken. Dezelfde ideeën die Hitler en Stalin koesterden. 1 rijk, 1 leider en jij of wij als individu zijn niks waard. Jij moet doen wat wij willen. Dat is jouw leven en ik kan het ook weg nemen. En voor de Vlaams belangers mag ik u eraan herinneren aan de vele oorlogsmisdaden gepleegd door de Sovjetlegers tot zelfs na het einde van de tweede wereldoorlog?
Het Westen is niet meer de machtige speler van weleer. De Verenigde Staten zijn duidelijk oorlogsmoe en de voorbije jaren hebben de Verenigde Staten al enorme verliezen moeten incasseren. De grootschalige War on Terror is een flop.
Wat de uitkomst zal zijn in Oekraïne, geen idee maar het leger van Putin zal daar volgens de stijl van het huis werken en enorme ravage aanrichten. Zie de Russische interventies in Georgië, Syrië, Kazachstan
De Chinezen zijn zich zonder twijfel al jaren aan het voorbereiden om Taiwan in te nemen en het zal mi nog dit decennium gebeuren.
Wat de uitkomst zal zijn in Oekraïne, geen idee maar het leger van Putin zal daar volgens de stijl van het huis werken en enorme ravage aanrichten. Zie de Russische interventies in Georgië, Syrië, Kazachstan
De Chinezen zijn zich zonder twijfel al jaren aan het voorbereiden om Taiwan in te nemen en het zal mi nog dit decennium gebeuren.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mocht ik beslissen dan zou ik ook de strijd aangaan met Rusland. Want het gaat hier niet bij stoppen. Hij gebruikt exact maar dan ook exact hetzelfde draaiboek of blauwdruk van Hitler. Dezelfde strategie en gaat voor werelddominantie. Ik weet niet hoe het leven is in Rusland. Ik zou heel graag het eens willen horen van Vlamingen of Belgen die er wonen en werken. Is hij een goede president voor zijn mensen? Feit is wel dat hij nu compleet nuts is geworden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mijn vraag is ook waarom horen wij nu pas van genocide tegen Russen in Oekraïne? Wat is daarvan waar? Bewijzen? Blijkbaar hebben we in Vlaanderen een dorpsidioot Kris Roman die Poetin steunt en spreekt van 8 jaar terrorisme tegen Russen. Ja sorry Kris, ik weet dat ik me nu mag verwachten aan een bezoek van Russische geheim agenten die me gaan opsporen en meesleuren naar een kelder. Ik had beter moeten weten. Maar ik zal het ook tegen jou zeggen: go fuck yourself! Een reactie van Vlaams Belang zal ik ook nog krijgen hiervoor sinds zij ook pro-Russisch zijn geworden. Als dat waar is, dan moet dat uitgezocht worden en dan is het terecht dat Rusland reageert. Niet alleen Rusland. Iedereen in feite. Maat dat geeft je geen recht tot een gehele invasie. Is het beschermen van de Donbass regio gans Oekraïne of...? Vredesmacht?! Hoor je het nog zeggen op tv. En Vlaams Belang steunt dit. En wij moeten hen geloven met wat zij de Vlaamse kiezer willen geven. Ik dacht het niet! Waarom ik het Vlaams Belang betrek hierin? Ik hoop een reactie te krijgen van hen omdat zij openlijk hun steun hebben uitgesproken. Althans Filip De Winter toch.
Laatst gewijzigd door robinvandyck op 26 februari 2022, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.