Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Begrijp ik de figuur goed dat de gebruikte schaal het percentage etnische Oekraïners aanduidt? In dat geval zijn de gebieden met een Russische meerderheid toch eerder beperkt, lijkt mij. Al is het geografisch inderdaad wel moeilijk dat de Russischgezindere gebieden nogal geïsoleerd liggen. Persoonlijk lijkt het mij nog steeds een betere oplossing dat een sterk, onafhankelijk Oekraïne met steden als Kyiv en Lviv gelandlocket zijn, dan dat er een bloederige oorlog met geen onafhankelijk Oekraïne plaatsvindt. Uiteindelijk zou Oekraïne dan nog steeds wel grenzen aan een aantal Europese/EU-landen, wat ook een sterkte is.CarpeNoctem schreef: ↑26 februari 2022, 17:41Tja, da's gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er wonen zo'n 8 miljoen Russen in Oekraïne en redelijk verspreid. Om het nog ingewikkelder te maken zijn nogal wat Oekraïners Russischtalig.
Ze vormen een meerderheid in het oosten maar ook in het zuiden langsheen de Zwarte Zeekust leven er heel wat.
Een NAVO-toetreding zou in een geval als deze in principe wel moeten kunnen. Oekraïne moet zich kunnen verdedigen.
Oekraïne zal nooit toetreden tot de NATO. Net zoals Georgië. De oorlog in Oekraïne is verschrikkelijk, maar ik kan Putin ook begrijpen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Dat was iets waarover zou moeten kunnen onderhandeld worden in ruil voor een stuk territorium. Eventueel lijken andere hybride oplossingen ook mogelijk wat mij betreft, maar je kunt ook niet verwachten dat Oekraïne militair machteloos staat, zoals Poetin wenst.
Zeker, al denk ik eerder dat de inval in Oekraïne een soort 'statement' is van de Russische Federatie. Het feit dat niemand zo'n full scale oorlog heeft verwacht is op zich al een overwinning. Dat er een pro Russische marionet zal geïnstalleerd worden geloof ik toch niet.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Vijgen na Pasen, het westen heeft er voor gekozen om Rusland geen diplomatieke oplossingen te gunnen, nu zal er uiteindelijk alleen nog onderhandeld worden over een staakt het vuren, niet meer over een onafhankelijk Oekraïne laat staan over toetreding tot de EU of NAVO.
Ik zie het gebeuren dat er een vredesakkoord wordt gesloten zonder 'prominente' EU dweilen en de VS. Fase 2 gaat binnenkort in, de Oekraïnse tegenstand is groter dan verwacht.
Fase 2 =
Tapijtbombardementen met clusterbommen en zeer zware artillerie voor al wie de wijze van oorlogsvoering van de Russen wat kent. Zelensky zal moeten praten want zijn bevolking = kanonnenvlees.
Fase 2 =
Tapijtbombardementen met clusterbommen en zeer zware artillerie voor al wie de wijze van oorlogsvoering van de Russen wat kent. Zelensky zal moeten praten want zijn bevolking = kanonnenvlees.
Als Poetin straks heel Kiev plat bombardeert dan mag hij ook aanslag na aanslag in zijn eigen land verwachten. Zo gaat dat in moderne tijden. En als dat een bommetje van Nederlandse, Duitse of Italiaanse makelij is ... Ons Vlaams blokpatéke zal er wel een cartoon over maken.
Oei, finland en zweden willen blijkbaar niet in de pas lopen van onze tsaar van corruptie:
https://abcnews.go.com/International/wi ... o-83126927
https://abcnews.go.com/International/wi ... o-83126927
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Putin komt hoe langer hoe meer zelf in de problemen.
De economische sancties, voormalige bondgenoten die zich distantiëren (Kazachstan, Hongarije, China, ...).
De tegenstand in zijn eigen land wordt ook groter.
Het feit dat hij ermee dreigt nog harder op te treden in Oekraïne toont dat hij toch niet zo zeker is van zijn stuk. Hij begint om zich heen te slaan. Ik vrees dat nog veel bloed zal vloeien
De economische sancties, voormalige bondgenoten die zich distantiëren (Kazachstan, Hongarije, China, ...).
De tegenstand in zijn eigen land wordt ook groter.
Het feit dat hij ermee dreigt nog harder op te treden in Oekraïne toont dat hij toch niet zo zeker is van zijn stuk. Hij begint om zich heen te slaan. Ik vrees dat nog veel bloed zal vloeien
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Wake up call: Oekraïne was onafhankelijk … tot Poetin er anders over besliste.vortex schreef: ↑26 februari 2022, 18:45Vijgen na Pasen, het westen heeft er voor gekozen om Rusland geen diplomatieke oplossingen te gunnen, nu zal er uiteindelijk alleen nog onderhandeld worden over een staakt het vuren, niet meer over een onafhankelijk Oekraïne laat staan over toetreding tot de EU of NAVO.
By the way, is het niet Rusland dat de diplomatieke paden heeft verlaten
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Tot zover het woord en vertrouwen van Poetin. Niks waard eigenlijk. Nee wij zijn in Wit-Rusland voor gezamenlijke manoeuvres. Niks meer niks minder. Nee wij zitten hier aan de grens zonder reden. Nee wij gaan zeker Oekraïne niet binnen vallen. Die schepen die langs de Noordzee varen? Oh die gaan garnalen vangen in de Zwarte zee. Niks aan de hand.
-
- Full Member
- Contacteer:
Pas op, ik ga ook niet zeggen dat het heiligen zijn die wonen in Oekraïne. En als inderdaad de Russen in Oekraïne niet correct werden behandeld dan had dat in mijn ogen al lang opgelost moeten worden.
Een wapenstilstand zonder meer? Wat is dat dan? Een terugtrekking van Rusland? Een overgave van Oekraïne? Zoiets zal hoogstens tijdelijk voor afkoeling zorgen.vortex schreef: ↑26 februari 2022, 18:45Vijgen na Pasen, het westen heeft er voor gekozen om Rusland geen diplomatieke oplossingen te gunnen, nu zal er uiteindelijk alleen nog onderhandeld worden over een staakt het vuren, niet meer over een onafhankelijk Oekraïne laat staan over toetreding tot de EU of NAVO.
Maar is dat wel zo? Ik heb eigenlijk nog steeds geen bewijs van die vermeende “genocide” gezien.robinvandyck schreef: ↑26 februari 2022, 19:38 Pas op, ik ga ook niet zeggen dat het heiligen zijn die wonen in Oekraïne. En als inderdaad de Russen in Oekraïne niet correct werden behandeld dan had dat in mijn ogen al lang opgelost moeten worden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad pmu. Geen enkel bewijs gezien dus...