Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Op eerste zicht goed voor de Russen.
Maar ...
Alle dollars en alle euro's ter wereld staan allemaal bij Amerikaanse banken voor $ en Europese banken voor €. Bedrijven en personen die een rekening in € of $ hebben bij hun lokale bank, hebben die € en $ niet bij die lokale bank. Die lokale bank heeft die op een rekening staan bij een andere bank (correspondent bank) die op zijn beurt de rekening heeft bij Europese of Amerikaanse bank. Soms zitten daar meerdere correspondent banken tussen maar dat is niet belangrijk.
Dat betekent dat alle € en $ van die export zich niet in Rusland bevinden maar in US en Europa.
Op zelfde manier staan alle € en $ reserves van de Russische Centrale Bank in US en Europa. En deze zijn nu bevroren.
De € en $ van de Russische bedrijven kunnen op elk moment bevroren worden.
Putin heeft de Russische bedrijven trouwens verplicht om hun € en $ te verkopen om de roebel te steunen. Ze kunnen dus hun € en $ niet behouden om zich te beschermen tegen verdere devaluatie van de roebel.
De groei van Rusland verminderde al sterk door de paar, toch wel zwakke sancties sinds 2014. Die zelfbedruipendheid is maar zwak te noemen. De impact gaat enorm zijn van huidige sancties als deze jaren worden aangehouden. Veel zwaarder voor Rusland dan voor Europa. Nu keren mensen zich nog niet tegen putin,want economische sancties merken ze niet direct. Dit kan vlug keren wanneer de gevolgen merkbaar worden. Meerdere grote bedrijven trekken zich uit Rusland.Gisteren Apple,vandaag Boeing. Wat putin nu bereikt is dat Europa zich sneller onafhankelijk gaat maken van Russische energie. Nog eens een nadelig gevolg voor de economie daar.Aerolla schreef: ↑2 maart 2022, 11:14 Om een of andere reden geloven we dat dit voor Rusland niet geldt, terwijl ik net denk dat het voor Rusland meer geldt dan voor andere landen. Wij hebben Rusland immers goed getrained in zelfbedruipend zijn
PS: ik denk niet dat de bevolking zich tegen Poetin keert... niet veel veranderd op dat vlak, en het land ligt ook niet plat.
Maar de bevolking staat zeker niet achter de oorlog, maar er is zeker geen bijkomende haat tegen Poetin.
Maar Aerolla ik denk dat ik nu iets beter begrijp wat je vorige dagen wilde duiden. Ik kwam gisteren avond een filmpje (8min) tegen uit december 2021. Ik denk dat het een VN-raad was waarin een vrouw vroeg aan putin of hij wou garanderen dat hij Oekraïne niet ging binnen vallen. Door zijn antwoord begrijp ik nu wat in zijn hoofd speelt. Hij zit echt nog met de denkwijze uit vorige eeuw.Het ergste is dus dat zijn inval gebaseerd is op een angst die totaal niet meer gegrond is. Voornamelijk de angst voor Amerika zit er nog goed in.Die gaat ervan uit dat Amerika, de nato laat vergroten zodat ze gemakkelijk Rusland kunnen aanvallen.Belachelijk natuurlijk. Maar door dat filmpje begrijp ik nu wel de redenering van putin, is wel nog steeds geen argument voor zijn oorlog!
Maar nu komt het.Ik had de link bewaard omdat ik het vandaag wou delen.Echter als ik nu de link gebruik,krijg ik de boodschap: "deze video is niet beschikbaar in je land". Dit is 100% censuur! In ben zwaar geschokt
De titel van het filmpje was:
Putin:How Would America React If Russian Missiles Were Placed At The Border With Canada & Mexico!?
https://www.youtube.com/watch?v=W2Cugn8JZfk
Dat kadert in die intentie om door de Russische overheid gefinancierde media, te bannen. Heeft niet met de inhoud van de video op zich te maken. (ik spreek mij verder niet uit over deze ban)Denfi schreef: ↑2 maart 2022, 13:46 Maar nu komt het.Ik had de link bewaard omdat ik het vandaag wou delen.Echter als ik nu de link gebruik,krijg ik de boodschap: "deze video is niet beschikbaar in je land". Dit is 100% censuur! In ben zwaar geschokt
De titel van het filmpje was:
Putin:How Would America React If Russian Missiles Were Placed At The Border With Canada & Mexico!?
https://www.youtube.com/watch?v=W2Cugn8JZfk
Maar het kwam niet van een Russische kanaal. Was ook geen propaganda van de Russen.
Ik heb het onrechtsreeks terug gevonden waarbij een Amerikaan reageerd op het antwoord van Putin
https://www.youtube.com/watch?v=2VhNGy21xRY
Ik heb het onrechtsreeks terug gevonden waarbij een Amerikaan reageerd op het antwoord van Putin
Dat is wel hoe YouTube het kanaal identificeert (ik gebruik een VPN om de blokkering te omzeilen).Denfi schreef: ↑2 maart 2022, 14:05 Maar het kwam niet van een Russische kanaal. Was ook geen propaganda van de Russen.
Ach,oke. Bedankt om dit te doen.Ik denk dat ik het met een andere kanaal heb verward want Russia insight zegt mij niet direct iets. In ieder geval denk ik nu wel te begrijpen wat Aerolla bedoelde maar spreekt de acties van putin zeker niet goed.
Het beste lijkt mij dat hij intern wordt afgezet en dat iemand de leiding krijgt die niet met het gedachtengoed zit van vorige eeuw. Deze inval is nu eigenlijk gebaseerd op niks.
Het beste lijkt mij dat hij intern wordt afgezet en dat iemand de leiding krijgt die niet met het gedachtengoed zit van vorige eeuw. Deze inval is nu eigenlijk gebaseerd op niks.
Ben het met je eens nu hoor
Ik denk dat Rusland inderdaad beter af is zonder Poetin, maar de verandering zal sowieso niet zonder slag of stoot gaan.
Wat ik ook bij andere landen merk, is dat er soms maar 1 geschikte presidents/premier kandidaat is. Ik sprak paar weken geleden met italianen over Berlusconi en daar hebben ze hetzelfde met Draghi momenteel.
Het land is verdeeld, maar wel akkoord over het feit dat er maar 1 persoon is die de job kan doen.
In Rusland is het misschien hetzelfde een beetje.
Interessant om te zien zal zijn binnen paar maanden hoe import/export staat. Duidelijk is dat export niet op korte termijn volledig zal ophouden, en import zal ook verminderen door de verarming van de bevolking, maar zal steeds nodig blijven.
Als Rusland meer exporteert dan importeert, dan kan je het vergeten om Rusland economisch kapot te maken, denk ik. (maar ik heb misschien te weinig expertise in dit soort zaken)
Ik denk dat Rusland inderdaad beter af is zonder Poetin, maar de verandering zal sowieso niet zonder slag of stoot gaan.
Wat ik ook bij andere landen merk, is dat er soms maar 1 geschikte presidents/premier kandidaat is. Ik sprak paar weken geleden met italianen over Berlusconi en daar hebben ze hetzelfde met Draghi momenteel.
Het land is verdeeld, maar wel akkoord over het feit dat er maar 1 persoon is die de job kan doen.
In Rusland is het misschien hetzelfde een beetje.
Interessant om te zien zal zijn binnen paar maanden hoe import/export staat. Duidelijk is dat export niet op korte termijn volledig zal ophouden, en import zal ook verminderen door de verarming van de bevolking, maar zal steeds nodig blijven.
Als Rusland meer exporteert dan importeert, dan kan je het vergeten om Rusland economisch kapot te maken, denk ik. (maar ik heb misschien te weinig expertise in dit soort zaken)
Onze leiders mogen nu ook beginnen stoppen om Putin te jennen...
Lees dat de Finnen nu ook bij de Nato willen komen.Een uitgelezen moment om daar nu mee naar buiten te treden.
We vragen erom dat hij op de "KNOP" gaat duwen. Is het dat wat we willen? Een atoombom op Brussel??
Eén olifant (Putin) in de porselein winkel is al erg genoeg....
Lees dat de Finnen nu ook bij de Nato willen komen.Een uitgelezen moment om daar nu mee naar buiten te treden.
We vragen erom dat hij op de "KNOP" gaat duwen. Is het dat wat we willen? Een atoombom op Brussel??
NATO dreiging is de drogreden die hij publiek verkocht krijgt.Divi schreef: ↑2 maart 2022, 15:37 Onze leiders mogen nu ook beginnen stoppen om Putin te jennen...
Dreigende olie/gas onafhankelijkheid EU van Rusland is de echte reden. Dat is ook hoe de Russische elite zijn macht kan behouden natuurlijk. Een broedervolk gaan vermoorden omdat je zowel op ideologisch vlak als op financieel vlak een groot verlies dreigt te slikken is natuurlijk veel moeilijker publiek te verantwoorden.
Het oosten van Oekraïne en Crimea mogen koste wat kost niet onder een democratisch westers gezind beleid vallen, dat is de drijfveer van Putin.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Verbannen Gebruiker
Putin heeft nog steeds hevige supporters in de US en ze juichen de invasie van Ukraine toe
Republican rift forming over reaction to Rep. Marjorie Taylor Greene’s participation in extremist event in Florida
First-term Georgia congresswoman spoke at a weekend event organized by a white nationalist who marveled over Russia’s invasion of Ukraine as the crowd erupted in pro-Putin chants
Republican rift forming over reaction to Rep. Marjorie Taylor Greene’s participation in extremist event in Florida
First-term Georgia congresswoman spoke at a weekend event organized by a white nationalist who marveled over Russia’s invasion of Ukraine as the crowd erupted in pro-Putin chants
Mannen, een out-of-the-box ideetje: waarom vragen we Rusland niet bij de NAVO?
Serieus, het lost eigenlijk alle problemen op...
Rusland krijgt veiligheidsgaranties, wij hebben een bondgenoot bij voor wanneer we naar de oorlog moeten tegen China, Rusland zal moeten stoppen met de invasie.
Het enige nadeel dat ik zie dat China niet zo blij zal zijn
En de VS ook niet, maar daar moeten ze zich maar over zetten.
Maar ik denk wel dat we zullen moeten wachten tot Poetin weg is
Serieus, het lost eigenlijk alle problemen op...
Rusland krijgt veiligheidsgaranties, wij hebben een bondgenoot bij voor wanneer we naar de oorlog moeten tegen China, Rusland zal moeten stoppen met de invasie.
Het enige nadeel dat ik zie dat China niet zo blij zal zijn
En de VS ook niet, maar daar moeten ze zich maar over zetten.
Maar ik denk wel dat we zullen moeten wachten tot Poetin weg is
-
- Verbannen Gebruiker
Wat zou jij doen als je de buur bent (met een zeer lange grens) van een oorlogsmaniak die zijn buurlanden aanvalt en steden kapot bombardeert en dit ongestoord kan doen omdat ze niet tot de NATO behoren? Stilletjes in je hoek blijven zitten en hopen dat die oorlogsmaniak je land niet binnenvalt? Of zou je jezelf toch maar proberen te beschermen?
Zweden denkt er ook over na. Naast Zwitserland het toonbeeld van neutraliteit. Het begint hen ook te dagen dat Putin niet noodzakelijk zal stoppen na Ukraine.
Iets wat velen niet schijnen te weten: NATO landen mogen geen niet-NATO landen militair assisteren. Niet-deeluitmaken van de navo kan dus een risico inhouden wanneer het europese continent instabiel wordt.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Ik begrijp hun reactie wel,hoor.
Maar niemand kan in het hoofd van Putin kijken.Niemand!!
Ge kunt een zot nog zotter maken,maar je kunt hem ook proberen tot bedaren te brengen en dat tot ieders voordeel....
Maar niemand kan in het hoofd van Putin kijken.Niemand!!
Ge kunt een zot nog zotter maken,maar je kunt hem ook proberen tot bedaren te brengen en dat tot ieders voordeel....
-
- Verbannen Gebruiker
Neen, ze zijn niet verplicht het te doen. Dat is niet hetzelfde als niet mogen.
Maar het klopt dat het niet-behoren tot de NATO een risico is voor een land zoals Ukraine dat niet belangrijk genoeg is om NATO te betrekken. Dat zal ook wel opgaan voor Finland. Niemand zal een vinger uitsteken als Putin een invasie doet in Finland zolang het niet tot de NATO behoort.
Als je Koeweit bent of Irak dan komen landen uit de NATO vierklauwens in actie ofwel om de agressor te verdrijven uit Koeweit ofwel uit zijn eigen land Irak.