Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Finland en Zweden misschien bij de NAVO, Duitsland dat zich voor 100 miljard bewapent en meer NAVO-troepen in Oost-Europa. Door de NAVO tegen te willen houden dreigt Poetin de NAVO juist groter en sterker te maken.
-
- Verbannen Gebruiker
+1
De zoveelste misrekening van Putin bij zijn inval van Ukraine. Zijn land economisch om zeep helpen, NATO versterken, binnenkort de steun van zijn bevolking verliezen. Goed bezig Putin !!!
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
LOL, dat lijkt me meer op het paard van Troje! LOLAerolla schreef: ↑2 maart 2022, 15:55 Mannen, een out-of-the-box ideetje: waarom vragen we Rusland niet bij de NAVO?
Serieus, het lost eigenlijk alle problemen op...
Rusland krijgt veiligheidsgaranties, wij hebben een bondgenoot bij voor wanneer we naar de oorlog moeten tegen China, Rusland zal moeten stoppen met de invasie.
En we weten hoe dat is afgelopen …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 2 maart 2022, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Is (of was?) er al niet een Partnerschap voor de Vrede tussen de NAVO en Rusland?
Iets anders: beseffen jullie dat we de grootste geopolitieke omwenteling meemaken sinds de val van het Ijzeren Gordijn?
Iets anders: beseffen jullie dat we de grootste geopolitieke omwenteling meemaken sinds de val van het Ijzeren Gordijn?
Inderdaad, Rusland ontvangt dagelijks ongeveer 300 miljoen dollar voor olie en 200 miljoen voor gas export, ze hebben nauwelijks staatsschuld en ze hebben een relatief kleine economie, met andere woorden we gaan ze nog niet te snel op de knieën krijgen met economische sancties. Zolang wij hun olie en gas kopen, betalen wij hun oorlog, de afgedankte wapens die België en de rest van Europa aan Oekraïne schenkt zijn maar een magere compensatie.Aerolla schreef: ↑2 maart 2022, 12:04 Ignition, Klopt, de strategie om niet failliet te gaan is om je munt te devalueren, met de nadelen die erbij horen. De inflatie zal m.i. het grootste probleem worden voor de bevolking.
Ik vraag het me eigenlijk af, hoeveel Rusland importeert tegenover export, zou interessant zijn dit te zien.
Vergeet ook niet: wij betalen hun gas in dollar of euro , niet in Roebel (dat was leuk geweest )
En Gazprombank is (om evidente redenen) niet afgesloten van SWIFT.
Dus wij ondersteunen de roebel ook wel, tenzij we stoppen met gas kopen, maar dat doen we natuurlijk niet.
- Dat hij zijn land en bevolking om zeep helpt kan hem geen moer schelen, hij is bereid dat op te offeren naar goede oude soviet-traditie waarbij het individu geen belang heeft.VLblokpate schreef: ↑2 maart 2022, 16:36 De zoveelste misrekening van Putin bij zijn inval van Ukraine. Zijn land economisch om zeep helpen, NATO versterken, binnenkort de steun van zijn bevolking verliezen. Goed bezig Putin !!!
- Steun van zijn eigen bevolking heeft hij niet nodig, Rusland is immers geen democratie
- En voor de rest is Putin goed voorbereid. Een oorlogskas is aangelegd, zijn plannen zijn goed doorgesproken met Beijing etc. Oekraine binnenvallen was geen ad-hoc ingeving he.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Jr. Member
- Contacteer:
En laten we China, Noord-Korea en Wit-Rusland er ook bij nemen, alle problemen zijn dan direct opgelost , tenzij natuurlijk die van Tuvalu plots expansiedrang hebben
Los daarvan : goed dat er zoveel solidariteit is om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen, ons land en onze gemeentes staan te springen om plaatsen te geven. Ik vind het wel heel dubbelzinnig als tot voor een paar weken vluchtelingen uit andere oorlogsgebieden voor gesloten deuren staan. Of is solidariteit toch iets dat er enkel is voor mensen met een gelijkaardige huidskleur/geloof
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Gelukkig regeert de seniliteit in het Witte Huis of WO III was misschien al gestart:
Joe Biden: 'Putin may circle Kiev with tanks but he'll never gain the hearts and souls of the Iranian people.'
Ocharme die Perzen
Maar ook zijn vice-presidente blijkt niet het scherpste potlood in de lade:
Die spreekt de wereld toe alsof ze denkt ze dat al haar toehoorders het IQ hebben van de gemiddelde Democratische kiezer
Joe Biden: 'Putin may circle Kiev with tanks but he'll never gain the hearts and souls of the Iranian people.'
Ocharme die Perzen
Die spreekt de wereld toe alsof ze denkt ze dat al haar toehoorders het IQ hebben van de gemiddelde Democratische kiezer
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Voor de Walen die hebben en houden verloren tijdens de overstromingen was er minder solidariteit.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 maart 2022, 19:01En laten we China, Noord-Korea en Wit-Rusland er ook bij nemen, alle problemen zijn dan direct opgelost , tenzij natuurlijk die van Tuvalu plots expansiedrang hebben
Los daarvan : goed dat er zoveel solidariteit is om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen, ons land en onze gemeentes staan te springen om plaatsen te geven. Ik vind het wel heel dubbelzinnig als tot voor een paar weken vluchtelingen uit andere oorlogsgebieden voor gesloten deuren staan. Of is solidariteit toch iets dat er enkel is voor mensen met een gelijkaardige huidskleur/geloof
Soit, ik wil wel een 25 jarige Oekraïense blonde deerne onderdak geven.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gebruikersnaam die gedachten had ik ook al........!!!!
De Tsaar is niet meer zoals vroeger; schijnbaar denkt hij momenteel ''wanneer ik ga, gaat iedereen''. Wellicht is hij ernstig ziek; rationeel kunnen we het anders niet meer benaderen. Mais enfin inmiddels zitten we wel met een levensgevaarlijk probleem.
Blijf erbij 'the inner circle'' moet handelen. Als zij dat niet doen dan vrees ik veel problemen.
De Tsaar is niet meer zoals vroeger; schijnbaar denkt hij momenteel ''wanneer ik ga, gaat iedereen''. Wellicht is hij ernstig ziek; rationeel kunnen we het anders niet meer benaderen. Mais enfin inmiddels zitten we wel met een levensgevaarlijk probleem.
Blijf erbij 'the inner circle'' moet handelen. Als zij dat niet doen dan vrees ik veel problemen.
Euhm, die Walen werden in de steek gelaten door hun eigen regering. Die hadden alles in handen om hun eigen mensen te helpen, maar gaven ( weer eens) niet thuis. Tal van Vlaamse steden en gemeenten ( waaronder die waar ik woon) hebben vrachtwagens vol goederen naar de regio gestuurd. Belangeloos! Ook nu zamelen we hier goederen in en worden er logeerplaatsen aangeboden. Voor iemand met sympathieën voor Putin is er geen plaats!
In mijn buurgemeente heeft het gemeentebestuur geen hulp gestuurd naar de Waalse getroffen regio maar wel naar een Duitse zustergemeente.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Goh, u benadert 'the all knowing God"CarpeNoctem schreef: ↑2 maart 2022, 19:59 Gelukkig regeert de seniliteit in het Witte Huis of WO III was misschien al gestart:
Ocharme die Perzen
Het iq van de doorsnee republikeinse Trump kiezer ligt inderdaad beduidend hoger
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Uit welke oorlogsgebieden hebben we dan de deuren gesloten gehouden voor vluchtelingen? Misschien wordt er door mensen ook een onderscheid gemaakt tussen echte oorlogsvluchtelingen en economische vluchtelingen …Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 maart 2022, 19:01En laten we China, Noord-Korea en Wit-Rusland er ook bij nemen, alle problemen zijn dan direct opgelost , tenzij natuurlijk die van Tuvalu plots expansiedrang hebben
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid