Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Er is wel een duidelijk verschil. Hetgeen niet wegneemt dat wij alle vluchtelingen die op economisch winst uit zijn; en daarbij ook nog criminele feiten plegen ons land uit moeten. Zonder pardon! Wellicht zou dat in Europa eens beter moeten worden gecontroleerd......Maar er zijn geen controleurs....in Europa....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Et alors ? Een Duitse zustergemeente mag niet worden geholpen als die zwaar getroffen wordt door wateroverlast?
Wake-up call: WO II is al een tijdje voorbij …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 2 maart 2022, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dat van Trump zelve duidelijk niet …
“Ik kwam gisteren thuis en ik zag een tv-scherm en ik zei: dit is geniaal”, vertelde Trumpin een interview met twee conservatieve radiocommentatoren. “Poetin zegt ‘dit gebied is onafhankelijk’ tegen een groot deel van Oekraïne. Kan het nog slimmer? Nu kan hij er naartoe en een vredeshandhaver zijn.”
Later, tijdens een fondsenwervings-bijeenkomst in zijn landhuis Mar-a-Lago, kwam daar kritiek bij op de aanpak van president Joe Biden, die op de invasie van Oekraïne met sancties heeft geantwoord. “Poetin neemt het land over voor sancties ter waarde van twee dollar. Een enorme locatie, een geweldig stuk land met een heleboel mensen erop, en hij wandelt er doodleuk naar binnen.”
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Grappig waar het in dit topic sinds een uur over gaat: Joe Biden, Kamala Harris, Democratische kiezers, Republikeinse kiezers, overstromingen in Wallonië, Duitse zustergemeenten, hulp aan niet-Europese vluchtelingen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dju toch, ik zal weer opgescheept zitten met de overschot.
Trump is hier al ter sprake gekomen dus ik ga er even over voort:
"President Trump speaks at CPAC 2022" (CPAC staat voor Conservative Political Action Conference, een congres van Republikeinen). Onzin natuurlijk. In 2022 is Trump geen president meer. Mooi voorbeeld van de alternatieve werkelijkheid waarin de Republikeinen leven. Zeker niet toegeven dat hij "former president" is.
"President Trump speaks at CPAC 2022" (CPAC staat voor Conservative Political Action Conference, een congres van Republikeinen). Onzin natuurlijk. In 2022 is Trump geen president meer. Mooi voorbeeld van de alternatieve werkelijkheid waarin de Republikeinen leven. Zeker niet toegeven dat hij "former president" is.
Mensen voelen meer empathie met andere mensen van dezelfde huidskleur/religie/sekse/politieke overtuiging/sexuele geaardheid en noem maar op dan met mensen van een andere huidskleur enz. Het is "onze" groep tegenover de andere groep, wij tegenover zij. Dat is algemeen menselijk denk ik en heeft niets met racisme of discriminatie te maken. Andere groepen zouden tegenover ons dezelfde houding aannemen als wij tegenover hen en zouden eerder met leden van hun eigen groep sympathiseren.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 maart 2022, 19:01 Los daarvan : goed dat er zoveel solidariteit is om vluchtelingen uit Oekraïne op te vangen, ons land en onze gemeentes staan te springen om plaatsen te geven. Ik vind het wel heel dubbelzinnig als tot voor een paar weken vluchtelingen uit andere oorlogsgebieden voor gesloten deuren staan. Of is solidariteit toch iets dat er enkel is voor mensen met een gelijkaardige huidskleur/geloof
-
- Verbannen Gebruiker
Rusland blijft steden bombarderen.
Hieronder een video van CBS van explosies in Kiev deze nacht.
@Aerolla vindt dat we kritisch moeten zijn over alle foto's en video's die Rusland in slecht daglicht stellen. Is misschien propaganda.
Maar een verslag van CBS in Kiev waar plots zware explosies te zien zijn. Is dit fake news @Aerolla of toch echt? Ik weet het niet. Zeg jij het maar
https://twitter.com/i/status/1499180156325445640
Hieronder een video van CBS van explosies in Kiev deze nacht.
@Aerolla vindt dat we kritisch moeten zijn over alle foto's en video's die Rusland in slecht daglicht stellen. Is misschien propaganda.
Maar een verslag van CBS in Kiev waar plots zware explosies te zien zijn. Is dit fake news @Aerolla of toch echt? Ik weet het niet. Zeg jij het maar
https://twitter.com/i/status/1499180156325445640
Nee, ik vind dat we kritisch moeten zijn over alle foto's en video's, zowel die tegen Rusland als die tegen Oekraine....VLblokpate schreef: ↑3 maart 2022, 07:02
Ik wil van de gelegenheid toch gebruik maken om te zeggen dat VRT goed bezig lijkt te zijn op dit vlak, als je gisteren de afspraak zag.
Eindelijk lijken ze beelden echt serieus te verifieren op echtheid voor ze uit te zenden
Als het goed is moeten we het ook zeggen he..
-
- Verbannen Gebruiker
@Aerolla, dit is er eentje speciaal voor jou. Herkenbaar zeker? De Russen hebben jouw argumenten geplagieerd
Verslag CNN reporter die gedurende uren de Russische gecontroleerde TV heeft gekeken
Analysis: How Moscow's propaganda network warps reality to present Russia as a victim
Analysis from CNN's Oliver Darcy
On Wednesday morning, as Russia's unprovoked war on Ukraine entered its seventh day, I turned on RT, the Russia-controlled network that has in recent days been banned in Europe and dropped by television carriers across the world.
Founded in 2005, RT, which operates multiple channels, including RT America, has served as one of Russian President Vladimir Putin's largest megaphones across the world. It offers insight into how the Kremlin would like to portray the world and its role in it.
For several hours I watched the channel and was struck by how brazenly its hosts and personalities worked to mislead its audience and deflect from the issues at hand. The main thrust of RT's coverage presented Russia as a mere victim of Western aggression, a country forced to launch a limited "military operation" after its hand was forced by a high-and-mighty NATO that showed no interest in taking Moscow's security concerns seriously.
Here's a breakdown of what I observed on the network.
Russia the "liberator": Peter John Lavelle, the host of RT's signature talk program, "Crosstalk," put it like this: He said that the failed "liberal order" implemented by the West was to blame. "It is so irritating," Lavelle said on his show. "The way it is being framed: Ukraine's democracy. Well, it has nothing to do with Ukraine's democracy — if you can say it even has one... This is about security... There is only security for other countries."
Enz
Verslag CNN reporter die gedurende uren de Russische gecontroleerde TV heeft gekeken
Analysis: How Moscow's propaganda network warps reality to present Russia as a victim
Analysis from CNN's Oliver Darcy
On Wednesday morning, as Russia's unprovoked war on Ukraine entered its seventh day, I turned on RT, the Russia-controlled network that has in recent days been banned in Europe and dropped by television carriers across the world.
Founded in 2005, RT, which operates multiple channels, including RT America, has served as one of Russian President Vladimir Putin's largest megaphones across the world. It offers insight into how the Kremlin would like to portray the world and its role in it.
For several hours I watched the channel and was struck by how brazenly its hosts and personalities worked to mislead its audience and deflect from the issues at hand. The main thrust of RT's coverage presented Russia as a mere victim of Western aggression, a country forced to launch a limited "military operation" after its hand was forced by a high-and-mighty NATO that showed no interest in taking Moscow's security concerns seriously.
Here's a breakdown of what I observed on the network.
Russia the "liberator": Peter John Lavelle, the host of RT's signature talk program, "Crosstalk," put it like this: He said that the failed "liberal order" implemented by the West was to blame. "It is so irritating," Lavelle said on his show. "The way it is being framed: Ukraine's democracy. Well, it has nothing to do with Ukraine's democracy — if you can say it even has one... This is about security... There is only security for other countries."
Enz
Coronacrisis leerde me dat onze eigen media ook stevig gestuurd wordt van bovenaf.
Maar in onze "democratie" gebeurt dit allemaal minder duidelijk dan in communistische regimes.
Republikeinse media in democratisch usa zoals Fox in de usa zijn niet veel waarheidsgetrouwer dan Rt in rusland.
Zelenski als ex- acteur probeert ook alle trukjes uit de kast te halen.
Kortom, we worden allen gemanipuleerd maar sommige media doen het wat minder opvallend.
Verschillende bronnen raadplegen en wat filteren naargelang wie die betaald dus, om gemiddelde waarheid te weten te komen.
Poetin zelf leeft al zeer lang in zijn eigen bunkertje en heeft al lang geen benul meer van de buitenwereld denk ik.
Maar in onze "democratie" gebeurt dit allemaal minder duidelijk dan in communistische regimes.
Republikeinse media in democratisch usa zoals Fox in de usa zijn niet veel waarheidsgetrouwer dan Rt in rusland.
Zelenski als ex- acteur probeert ook alle trukjes uit de kast te halen.
Kortom, we worden allen gemanipuleerd maar sommige media doen het wat minder opvallend.
Verschillende bronnen raadplegen en wat filteren naargelang wie die betaald dus, om gemiddelde waarheid te weten te komen.
Poetin zelf leeft al zeer lang in zijn eigen bunkertje en heeft al lang geen benul meer van de buitenwereld denk ik.
Ja, dat klopt. Maarrrrr... er is een belangrijk onderscheid: In Rusland KUN je niet zomaar wat je wilt neerschrijven in een krant. Er mag dan wel heel wat veranderd zijn op dat vlak sinds de glasnost, er is nog altijd geen persvrijheid zoals we die kennen bij ons of in de US. En dat is een essentieel onderscheid: in de US KUN je de waarheid schrijven, in Rusland niet.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Correct, groot verschil