Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Oekraïne en het conflict tussen Rusland en het Westen
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 9 maart 2022, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat stel je dan voor? Rusland is een schurkenstaat... met 6000 kernwapens. De sancties komen hard aan in rusland, goed zo.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 18:03 Verstaat iemand dat?
Biden laat Putin heel Ukraine innemen en steden platbombarderen. Duizenden doden en gewonden. Nu al 2 miljoen vluchtelingen.
En dan:
Biden:
We're going to continue to support the brave Ukrainian people as they fight for their country. I call on Congress to pass the $12 billion Ukraine assistance package.
Ze laten dus Putin rustig verderdoen, maar geen nood. Nadat heel Ukraine platgebombardeerd is, staan ze daar met een pak geld.
Hun geweten is gesust. Is Biden beter dan Putin? Qua cynisme staan ze alleszins op gelijke hoogte.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Waarschijnlijk is Poetin de NAVO zo aan het uitdagen, getuige daarvan de bombardementen van materniteit(en), op ziekenhuizen e.d.m., ook door hun fake news verspreiding dat er toch wel iets kortbij of binnen een tijd zal gebeuren.VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 18:03 Verstaat iemand dat?
Biden laat Putin heel Ukraine innemen en steden platbombarderen. Duizenden doden en gewonden. Nu al 2 miljoen vluchtelingen.
En dan:
Biden:
We're going to continue to support the brave Ukrainian people as they fight for their country. I call on Congress to pass the $12 billion Ukraine assistance package.
Ze laten dus Putin rustig verderdoen, maar geen nood. Nadat heel Ukraine platgebombardeerd is, staan ze daar met een pak geld.
Hun geweten is gesust. Is Biden beter dan Putin? Qua cynisme staan ze alleszins op gelijke hoogte.
Deze situatie is niet houdbaar voor elk weldenkend mens. Ik denk dat er al velen zich zitten te ergeren bij het horen van deze commentaar en zien van deze beelden.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat Biden dan gewoon de zaken noemt zoals ze zijn: "we steunen Ukraine niet; we gaan dat pas doen wanneer Ukraine veroverd is en de tijd rijp is voor de wederopbouw. De sancties die we nemen, zullen op termijn grote economische schade toebrengen aan Rusland - wat in het voordeel van de US is - maar zullen op geen enkele manier de oorlog in Ukraine beinvloeden: de oorlog wordt niet korter, de oorlog wordt niet minder dodelijk, wordt niet minder onmenselijk, door al die sancties".
VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 18:03 Verstaat iemand dat?
Biden:
The truth is "hate" to those who hate the truth!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ah, mijn excuses. Ik zal deze gemist hebben ...VLblokpate schreef: ↑9 maart 2022, 17:52CarpeNoctem schreef: ↑9 maart 2022, 17:37278 posts alvorens je het niet meer kon houden. Je hebt nogal op je tong moeten bijten zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
NAVO/USA is Poetin al 20 jaar aan het uitdagen. Ik zie dit meer en meer als een proxy-oorlog tussen USA/NAVO en Rusland die uitgevochten wordt in Oekraïne. Grotere versie van de oorlog in Georgië. Veel beloftes over lidmaatschap, geld, veel wapens, opjutten tegen Rusland en dan aan lot overlaten.E10ne schreef: ↑9 maart 2022, 18:30 Waarschijnlijk is Poetin de NAVO zo aan het uitdagen, getuige daarvan de bombardementen van materniteit(en), op ziekenhuizen e.d.m., ook door hun fake news verspreiding dat er toch wel iets kortbij of binnen een tijd zal gebeuren.
Deze situatie is niet houdbaar voor elk weldenkend mens. Ik denk dat er al velen zich zitten te ergeren bij het horen van deze commentaar en zien van deze beelden.
De waarheid is het eerste slachtoffer van een oorlog. Liegt Rusland ... ja. Liegen onze politici en de pers over deze oorlog ... ja. Waar ligt de waarheid? Ergens in het midden of ergens helemaal anders. Gewoon al het demoniseren van Rusland in het algemeen en Poetin in het bijzonder, zou toch een belletje moeten doen rinkelen. Wanneer ik dat zie, moet ik steeds denken aan 1984 van George Orwell met Poetin in de rol van Goldstein.
We werden jarenlang bang gemaakt dat Poetin de gasleveringen zou gebruiken als een politiek/economisch wapen. Na alle beledigingen, bedreigingen, sancties, oorlog blijven ze gewoon verder leveren. De verklaring die daarvoor gegeven wordt, is dat ze te te afhankelijk zijn EU geld. We werden dus al die jaren voorgelogen.
Als we echt vrede willen, dan zouden we stoppen met de sancties tegen Rusland en de wapenleveringen aan Oekraïne. Vraag aan China of ze willen bemiddelen bij Rusland en vraag aan UN of ze een niet betrokken land (geen NAVO land, maar bvb. India) willen aanduiden om de leiding van een vredesmissie op zich te nemen. Maar we blijven maar olie op het vuur gieten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zeer juist. Als ik zie hoe er hier sommige tekeer gaan tegen de Russische propaganda maar onze propaganda slikken als zoete koek, dan kan je toch niet anders dan besluiten dat de naïviteit van de gemiddelde burger nog veel erger is dan gedacht?cpnx schreef: ↑9 maart 2022, 19:55Als we echt vrede willen, dan zouden we stoppen met de sancties tegen Rusland en de wapenleveringen aan Oekraïne. Vraag aan China of ze willen bemiddelen bij Rusland en vraag aan UN of ze een niet betrokken land (geen NAVO land, maar bvb. India) willen aanduiden om de leiding van een vredesmissie op zich te nemen. Maar we blijven maar olie op het vuur gieten.
Als ik onze MSM mag geloven deed Rusland een interessant voorstel:
Dat lijkt me een voorstel waartegen je enkel wat pro forma protesteert?
Ikzelf had veeleer verwacht dat Rusland de ganse Zwarte Zee-kust ging opeisen en dan en passant Transnistrië laten aansluiten. Zelfs de zee van Azov bereikbaar?
Geen eis tot regime change in Oekraïne, dus die corrupte bende kan aanblijven.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 9 maart 2022, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Michel heeft alles uit de kast gehaald om Poetin te overtuigen om de oorlog te stoppen. Helaas ….
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het is niet omdat ze in sommige streken overwegend Russisch spreken, dat deze Oekraïners ook bij Rusland willen horen.
Of willen alle Walen bij Frankrijk horen en alle Vlamingen bij Nederland misschien?
Neen, Rusland heeft niets te eisen als je het mij vraagt.
Of willen alle Walen bij Frankrijk horen en alle Vlamingen bij Nederland misschien?
Neen, Rusland heeft niets te eisen als je het mij vraagt.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
In bepaalde delen van Antwerpen en Brussel is Marokkaans of Arabisch de overheersende taal …
Da's een goeie
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Was het maar zo simpel. Je hebt er etnische Russen, en etnische Oekraïners. Sommige spreken Russisch, sommige spreken Oekraïens. Niet noodzakelijk volgens etnie. Ik heb wel wat Russische en Oekraïense collega's, en ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe je op het zicht het onderscheid kunt maken
Maar je kunt al wat opmaken uit de verkiezingen. Hier ééntje voor onze Guy de boel wat ging opstoken:
Blauw de Russischgezinde Viktor Yanukovych, rood Yulia Tymoshenko.
Alle? Je hebt bijlange geen meerderheid onder de bevolking nodig voor een revolutie. Gelukkig maar voor België, anders stond dat stelletje separatisten nog na te genieten van de Stomme van Portici.
Wees gerust, wat jij en ik ervan vinden zal de powers that be aan hun reet roesten.
Enne, voor al de ijzervreters hier:
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Maar verkiezingsresultaten uit het verleden, voor 2 Oekraïense politici (waarvan 1 Russisch gezind), dat zegt toch helemaal niks? Odessa is blauwgekleurd op je kaartje maar vandaag de dag zijn ook daar de Russische Oekraïners van Odessa overwegend tegen Poetin en Rusland, en voor Zelensky en OekraïneCarpeNoctem schreef: ↑9 maart 2022, 21:35Was het maar zo simpel. Je hebt er etnische Russen, en etnische Oekraïners. Sommige spreken Russisch, sommige spreken Oekraïens. Niet noodzakelijk volgens etnie. Ik heb wel wat Russische en Oekraïense collega's, en ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe je op het zicht het onderscheid kunt maken
Maar je kunt al wat opmaken uit de verkiezingen. Hier ééntje voor onze Guy de boel wat ging opstoken:
Blauw de Russischgezinde Viktor Yanukovych, rood Yulia Tymoshenko.