Off topic gaan
Off topic gaan
Het meest succesvolle draadje op Spaargids wordt gesloten? Wordt het niet eens tijd voor een grondige discussie over off topic gaan? Waarop baseert de moderator zich voor zijn tussenkomst? Gaat hij alle draadjes sluiten waarin off topic gegaan wordt?
Re: De Beurs vandaag part 2
Ik geef de aanzet.
- Wie er problemen mee heeft dat er off topic gegaan wordt, moet zelf maar een on topic reactie posten om de discussie terug op het goede spoor te krijgen.
- Dat er zich een off topic discussie ontspint wil zeggen dat iemand een interessant onderwerp gevonden heeft waar anderen hun zeg over willen doen. Waarom dat dan blokkeren?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zoals hij zelf aangeeft op basis van vele meldingen. Zal wel eigen zijn aan de tijdsgeest, geef klagers hun zin in de hoop dat ze dan stoppen met zagen. Net als verbannen gaat dit juist niks oplossen, in tegendeel verbannelingen komen terug en off-topic post zullen elders gewoon voortgaan. Het wachten op goedkeuring van een nieuw kroeg topic is natuurlijk ook zeer bevorderlijk geweest om off-topic aan te moedigen.
En zo zijn er alweer een aantal off-topic postjes verschenen waar de lange teentjes over kunnen gaan klagen
Ik heb de indruk dat erop het spaargidsforum vooral veel juiste of onjuiste en persoonlijke "theorie" gepost wordt maar bitterweinig "praktijk"!
Ik zie hier maar weinig een diepe analyse van één of ander aandeel.
Iemand die eerlijk zijn portfolio post,en jaren volhoud...
Een duik in een fonds en zijn posities en fondsmanager...
Niet dat er geen zijn,maar had vroeger de indruk van meer.
Wat niet wegneemt dat je hier wel degelijk geholpen kunt worden van andere forumleden.En dat er hier ook wel reuze-interessante onderwerpen voorbij komen.Waarschuwingen voor aankooptipslijstjes en belegger-sites dat je beter mijdt.Enz,enz...
Mij hoor je niet klagen.Niks is perfect.
Wat niet wegneemt dat je hier wel degelijk geholpen kunt worden van andere forumleden.En dat er hier ook wel reuze-interessante onderwerpen voorbij komen.Waarschuwingen voor aankooptipslijstjes en belegger-sites dat je beter mijdt.Enz,enz...
Sterker nog, er wordt meteen een nieuw draadje opgestart. Hoe lost dat het probleem op? Nu krijg je juist veel extra meta-discussie.
+1Divi schreef: ↑16 oktober 2023, 09:51 Ik heb de indruk dat erop het spaargidsforum vooral veel juiste of onjuiste en persoonlijke "theorie" gepost wordt maar bitterweinig "praktijk"!
Meldingen bij de moderator maak ik ook niet. Maar hij kan zich natuurlijk ook baseren op wat in de draad zelf gezegd wordt. En ja, ik snap dat er al eens off-topic gegaan wordt en dat je niet alles mooi kan of moet scheiden. Alleen als er over een onderwerp pagina's lang doorgegaan wordt en het is off-topic, dan is het toch gewoon aangewezen om een apart topic te openen? Dat daar nu een wachttijd op zit, helpt inderdaad niet, maar de redenen voor zo'n wachttijd begrijp ik ook wel.
Van mij zou iedereen off-topic mogen gaan als ik altijd ongelimiteerd de tijd had om alles na te kijken . Maar zo heeft iedereen zijn opinie en moet Vaganzza daartussen schipperen. Ik benijd hem niet .
En inderdaad, we zijn weer off-topic bezig .
Re: Off topic gaan
Het uitkuisen van dat topic was veel te veel werk. Bovendien zie ik op andere nog groter fora dat topics standaard na x aantal berichten afgesloten worden en dat er een nieuw "part" topic wordt geopend. Dat is dus helemaal geen nieuw idee, maar wel voor Spaargids.
Door deze actie werd er, grappig genoeg, alleen maar off topic gepost. Al die berichten staan nu hierboven in een nieuw topic.
Door deze actie werd er, grappig genoeg, alleen maar off topic gepost. Al die berichten staan nu hierboven in een nieuw topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ik zie op andere fora dat moderators bijna dagelijks aanwezig zijn en dus ook vrij snel kunnen ingrijpen. Dat het daardoor een 'beter' forum gaat worden, dat is een andere vraag.
Aerolla schreef: ↑16 oktober 2023, 09:57 Ik heb vooral de indruk dat de gestegen olieprijs nog weinig wordt doorgerekend in de waardering van de aandelen.
De indices houden stand, volgens mij gaan beleggers ervan uit (terecht, denk ik) dat dit gewoon een kleine piek is.
Maar ik denk dat ze wel voorbij gaan aan een onderliggende lange termijn trend
Mod vindt mijn bericht Off-topic, ik heb echt mijn best gedaan om on-topic te posten...
Ik zou graag in het topic "off topic" off topic gaan en de beurs van vandaag bespreken.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Je kan ook beginnen over het weer, als je wil.
Maar het is inderdaad wel opportuun om de beurs hier te bespreken.
Maar het is inderdaad wel opportuun om de beurs hier te bespreken.
Off topic gaan is voor mijn part een sport .. Aangezien ik verder niet veel aan sport doe, doe ik het hier al eens meer.
Hebben jullie nog tips voor het verzorgen van tomatenplanten?
Neen. Daar ken ik niks van.