Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.
Re: Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.
Producten reverse engineeren, namaken en daarbij alle regels van basiskwaliteit, materiaaldesign, veiligheid en milieu overboord gooien. Vervolgens deze producten aanbieden naast het merkproduct waarvan de prijs kunstmatig is opgedreven. Vervolgens enorme volumes proberen te schuiven om nog winstgevend te kunnen zijn. Enkel focussen op verkoop. Desnoods jarenlang producten met verlies verkopen om concurrentie te vernietigen. Lage lonen, slechte arbeidsvoorwaarden. De race to the bottom.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Omruiling bij de Decathlon. Non-conformiteit binnen 6 maanden niet (???) gekend.
Ik denk dat het inderdaad klopt dat vlamen of vlaeminckjes (sorry, met zeer kleine v) de klantenservice kapot maken, maar dan vooral in gewone winkels. Ik heb zeer goeie ervaringen met de telefonische klantendienst van Decathlon.
Daarnaast ook al echt goeie producten gekocht:
-wandelschoenen niet kapot te krijgen, frans onbekend merk.
-icebraker met merino wool zeer goed, maar intussen wel uit het gamma gehaald (heb gezocht achter de laatste exemplaren en de voorraad opgekocht via de klantendienst, ze werden gratis van West-vlaanderen naar mijn winkel aan de andere kant van het land gestuurd).
-wandelsokken, nog nooit zo een goeie gehad.
Daarnaast ook al echt goeie producten gekocht:
-wandelschoenen niet kapot te krijgen, frans onbekend merk.
-icebraker met merino wool zeer goed, maar intussen wel uit het gamma gehaald (heb gezocht achter de laatste exemplaren en de voorraad opgekocht via de klantendienst, ze werden gratis van West-vlaanderen naar mijn winkel aan de andere kant van het land gestuurd).
-wandelsokken, nog nooit zo een goeie gehad.
Je zal wel geen ongelijk hebben maar denk je dat het bij die "premium"-merken dan zoveel beter gaat ? Die producten worden evenzo gemaakt in de sweatshops in de lage (heel lage)-loonlanden maar worden hier heel duur verkocht ... Decathlon is waarschijnlijk net hetzelfde maar de helft of veel meer goedkoper. Ik zie eerlijkgezegd geen verschil tussen een loopshirt van wat is het Kalenji en één van Nike/Adidas/Under Armour/Saysky/Lululemon en wat voor andere hippe toestanden er nog mogen wezen. Na x aantal keer dragen zijn ze even versleten en moet er plaats gemaakt worden voor het volgende hippe design.sintorama schreef: ↑24 februari 2021, 16:28 Producten reverse engineeren, namaken en daarbij alle regels van basiskwaliteit, materiaaldesign, veiligheid en milieu overboord gooien. Vervolgens deze producten aanbieden naast het merkproduct waarvan de prijs kunstmatig is opgedreven. Vervolgens enorme volumes proberen te schuiven om nog winstgevend te kunnen zijn. Enkel focussen op verkoop. Desnoods jarenlang producten met verlies verkopen om concurrentie te vernietigen. Lage lonen, slechte arbeidsvoorwaarden. De race to the bottom.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat klopt niet.
Loopshirts van bv Gore running zijn nagenoeg onverslijtbaar.
De kalenji toestanden zijn duidelijk minder duurzaam, houden minder goed hun model na pakweg 20 keer gewassen te zijn.
1 keer een loopshirt van gekocht, nooit meer.
De kalenji toestanden zijn duidelijk minder duurzaam, houden minder goed hun model na pakweg 20 keer gewassen te zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Dan moet je eens opzoeken wat bedrijven zoals Vaude doen op vlak van duurzaamheid, recyclage, milieu-inspanningen,...
De echte fout ligt natuurlijk niet bij Decathlon, maar bij onszelf: de consument. Als er vraag is naar goedkope brol, dan zullen de Decathlons van deze wereld dat leveren. Kwaliteit apprecieren we niet meer, het korte termijn denken primeert. Als het maar weinig kost, dan kunnen we meer (brol) kopen. Kwantiteit, niet kwaliteit.
Er is wel degelijk verschil in kwaliteit. De voetbaltruitjes van mijn zoon (Nike/FC Barcelona) zijn zonder zeveren al + 100 keer gedragen en gewassen. Die zijn nog steeds als nieuw.
Dat kun je niet zeggen van Decathlon truitjes.
Dat kun je niet zeggen van Decathlon truitjes.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt af van product tot product vind ik. Een fleece van decathlon is echt veel minder degelijk dan eentje van Häglofs, zoveel is zeker.
De fleece-truitjes van (o.a.) Decathlon zijn (naast een complete fashion-faux pas) gemaakt uit extreem polluerend materiaal. Ze hangen er dan een etiketje op dat ze van gerecycleerd materiaal gemaakt zijn, wat uiteraard ook waar is. Maar dat deze gerecycleerde materialen in de vorm van microplastics terug in de natuur en dus in ons lichaam terechtkomen daar staat men niet bij stil. Merken zoals Vaude maken hun fleece truien al jaren uit andere materialen.woodpeckerbird schreef: ↑25 februari 2021, 10:26 Hangt af van product tot product vind ik. Een fleece van decathlon is echt veel minder degelijk dan eentje van Häglofs, zoveel is zeker.
Je moet eens 100-120km gaan fietsen met een koersbroek van decathlon en de week daarna met één van gore. Je zult het verschil in kwaliteit dan wel voelen .geebee schreef: ↑24 februari 2021, 21:36 Je zal wel geen ongelijk hebben maar denk je dat het bij die "premium"-merken dan zoveel beter gaat ? Die producten worden evenzo gemaakt in de sweatshops in de lage (heel lage)-loonlanden maar worden hier heel duur verkocht ... Decathlon is waarschijnlijk net hetzelfde maar de helft of veel meer goedkoper. Ik zie eerlijkgezegd geen verschil tussen een loopshirt van wat is het Kalenji en één van Nike/Adidas/Under Armour/Saysky/Lululemon en wat voor andere hippe toestanden er nog mogen wezen. Na x aantal keer dragen zijn ze even versleten en moet er plaats gemaakt worden voor het volgende hippe design.
Ik neem aan dat je achterwerk er dan ... goor uitziet ... die kon ik niet laten liggen.
Ik ben geen fietser dus dat materiaal kan ik niet beoordelen maar ik heb wel een aantal loopspullen van verschillende merken en ik ben bv. zeer tevreden over de windstopper die ik heb, de korte en lange loopbroeken van Decathlon. Een dikke wintertrui was na een paar keer gebruik inderdaad serieus gekrompen, T-shirts kan ik niet beoordelen daar heb ik er teveel van uit wedstrijden, die koop ik dus niet. Loopschoenen van Kalenji heb ik ooit één keer getest - omdat ik loopschoenen met de jaren alsmaar (schandalig) duurder en alsmaar minder duurzaam zie worden - gedurende een maand en heb ze dan teruggebracht wegens niet tevreden ... en zonder boe of ba heb ik mijn geld teruggekregen. Dat moet je eens proberen in een andere sportwinkel.
Laatst gewijzigd door geebee op 25 februari 2021, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bon, dat er betere kwaliteit dan Decathlon zal bestaan dat zal ik zeker niet betwisten. Maar een loopshirtje is ook maar een loopshirtje ... kan dat ooit kapotgaan ? Mannelijke lopers geven toch alleen maar geld uit aan uitstekende loopschoenenCharlesvdw schreef: ↑24 februari 2021, 22:15 Dat klopt niet.
Euh nee.
Kousen en ondergoed moeten ook deftig zijn. Schoenen zijn wel de zwaarste kost. Snel 200 euro per jaar.
Kousen en ondergoed moeten ook deftig zijn. Schoenen zijn wel de zwaarste kost. Snel 200 euro per jaar.
Met een sportief gezin van 5 waar wij er jaarlijks toch om en bij de € 400 à € 600 materiaal/kledij kopen heb ik wel een redelijk idee over de kwaliteit ervan. Nu hangt het er wel vanaf wat je precies wil kopen, bv. hun "eerste prijs" producten kopen wij er haast nooit. Maar voor de rest (en zeker voor de kinderen die er na 1 jaar uitgegroeid zijn) houdt dat na x aantal wasbeurten toch allemaal goed stand. Dat er betere en duurdere merken/winkels bestaan is een certitude, maar qua prijs/kwaliteit scoren ze bij mij tot op heden wel goed.sintorama schreef: ↑24 februari 2021, 16:23Daarvoor kun je het verhaal bovenaan dit topic lezen. Decathlon = bagger. Een voorbeeld van goedkoop = duurkoop. Ik heb daar ooit eens een paar wandelschoenen voor mijn zoon gekocht. Never again. Tot en met de veters zijn ze niet bruikbaar. Hoe je dat klaarspeelt, daar moeten ze echt jaren op gestudeerd hebben.
Bv. bij de AS adventures vind ik niet dat ik beter af ben ... daar al meermaals t-shirts gekocht die na een paar maal wassen niet meer te dragen zijn ... nochtans een heel ander prijskaartje ...
ja compressiekousen van de Decathlon heb ik ook en die doen het na 8 jaar nog altijd goed .
Ondergoed? Ik kruip gewoon in mijn adam's pak in mijn loopbroekje (van de Decathlon) . Bij lange duurlopen wel als voorzorgsmaatregel wat vaseline op te tepels en tussen de benen. Werkt perfect bij mij en nooit geen irritatie/schuren/wrijving meer.
Brrr, los in de broek ... Daar waag ik mij niet aan, zelfs niet voor 5 km.
Verder off-topic zullen we maar beter niet gaan.
Blij te lezen dat er zoveel lopers rondhangen op Spaargids. Top !
Verder off-topic zullen we maar beter niet gaan.
Blij te lezen dat er zoveel lopers rondhangen op Spaargids. Top !