Onderhoud auto?
Re: Onderhoud auto?
Dat is inderdaad een Toyota dealer, Pukkie.
Hij zit wel nogal uit de richting van waar ik woon.
Dat is weer een troost he man, dat we niet te dicht bijeen wonen
Wat vind je er goed of speciaal aan, aan deze ?
Uit ervaring ?
@Ronnie : dat is heel goedkoop geweest dan voor jou.
Heb aan Octavia's (bij de anderen zal het wel net zo zijn) van minder dan 100 K al defecten gezien die verdomd duur waren om op te lossen.
Ik probeer het een beetje te doen zoals jij doet.
Maar ik vraag me nu bv. af of ik daarvoor de garantie zou laten gaan.
Het scheelt altijd erg veel als je zelf wat doet.
Voor longlife olie van VW (??) is 30 euro wel erg goedkoop tegenwoordig.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Inderdaad, tegenwoordig wel. Prijs is sterk gestegen de laatste maanden. Zoals je ziet toch dikwijls onder de 30 EUR 'vroeger':
https://de.camelcamelcamel.com/product/B00U2M48SQ
Heb gelukkig wel nog een beperkte voorraad en genoeg met 4 liter maar zodra de prijs zakt sla ik een vatje in.
Momenteel kan je originele "VW merl" olie 5l hebben voor 39 EUR in Jeff zijn Duitse winkel.
Turbo's, 0w30, 0w40 of 5w30 en 5w40
Zeker eerste getal niet hoger nemen!!
Full synthetisch mag je er 2 jaar op laten of na 30000km
Merken daar moet je u niet op blind staren die komen uit niet veel raffinaderijen in Europa.
Net zoals sommige huisbiertjes die ook onder een gekend merk worden verkocht.
Eén pot nat.
Ik bestel elke keer een hoeveelheid waar prijs gunstig van is.
Meestal tussen 3,5 en 4,5 euro de liter
Zeker eerste getal niet hoger nemen!!
Full synthetisch mag je er 2 jaar op laten of na 30000km
Merken daar moet je u niet op blind staren die komen uit niet veel raffinaderijen in Europa.
Net zoals sommige huisbiertjes die ook onder een gekend merk worden verkocht.
Eén pot nat.
Ik bestel elke keer een hoeveelheid waar prijs gunstig van is.
Meestal tussen 3,5 en 4,5 euro de liter
De eerste wagen van onze dochter was een Toyota. Ik heb in mijn 'carrière' nooit een goedkopere, correctere en snellere garage gekend als deze dealer. Is ook meermaals verkozen tot beste van het land. Heeft ondertussen ook Lexus 'erbij gekregen', spijtig dat de modellen mijn smaak niet zijn anders was ik er nog steeds klant.
Mocht je ooit BMW rijden, dan zou ik Herentals aanraden. Dan kunnen we onze wagens samen binnen brengen en ff face to face een boom opzetten over Corona, immo of beleggingen ...
Dank je,
Ik hou het aanbevolen.
Een BMW zal er niet te snel van komen. Tenzij ik met de lotto win.
Anders misschien toch eerder een Camry hybride.
Ik heb net gekozen voor lage aankoop en verbruik, lage afschrijvingskost, klein, zuinig, lage taksen, betrouwbaar maar toch makkelijk repareerbaar, etc.
Ik doe weinig km en hou meer van mijn geld dan van auto's tegenwoordig.
Ik hou het aanbevolen.
Een BMW zal er niet te snel van komen. Tenzij ik met de lotto win.
Anders misschien toch eerder een Camry hybride.
Ik heb net gekozen voor lage aankoop en verbruik, lage afschrijvingskost, klein, zuinig, lage taksen, betrouwbaar maar toch makkelijk repareerbaar, etc.
Ik doe weinig km en hou meer van mijn geld dan van auto's tegenwoordig.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
https://nl.toyota.be/naverkoop/waarborg ... r-garantie
Hebben jullie al gezien dat Toyota is begonnen met 10 jaar garantie te geven (max 200.000 km) als je elk jaar of elke 15000 km bij een dealer onderhoud laat uitvoeren ?
Het is geldig voor nieuwe auto's of tweedehands maar ik vind nergens een datum die zegt dat het beperkt is tot wagens die vanaf datum X worden verkocht.
Hebben jullie al gezien dat Toyota is begonnen met 10 jaar garantie te geven (max 200.000 km) als je elk jaar of elke 15000 km bij een dealer onderhoud laat uitvoeren ?
Het is geldig voor nieuwe auto's of tweedehands maar ik vind nergens een datum die zegt dat het beperkt is tot wagens die vanaf datum X worden verkocht.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 14 juni 2022, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daarover zijn we het dan oneens.
Een VW product met Longlife oliebeurten zou ik bv. niet willen onderhouden op die manier.
Of er na 10 jaar iets aan is of niet zal je ook pas weten na 10 jaar.
De kosten die je voor een Skoda kan hebben bv. als je verwarming het begeeft waarna je het volledig dashboard laat uitbouwen ?
Geef mij maar die Toyota met jaarlijks onderhoud en 10 jaar garantie.
Je bent trouwens ook niet verplicht bij Toyota om jaarlijks op onderhoud te gaan en die garantie te krijgen.
Up to you.
Gelukkig kopen mensen ook nog andere merken.
Een VW product met Longlife oliebeurten zou ik bv. niet willen onderhouden op die manier.
Of er na 10 jaar iets aan is of niet zal je ook pas weten na 10 jaar.
De kosten die je voor een Skoda kan hebben bv. als je verwarming het begeeft waarna je het volledig dashboard laat uitbouwen ?
Geef mij maar die Toyota met jaarlijks onderhoud en 10 jaar garantie.
Je bent trouwens ook niet verplicht bij Toyota om jaarlijks op onderhoud te gaan en die garantie te krijgen.
Up to you.
Gelukkig kopen mensen ook nog andere merken.
Die verplichte onderhouds beurten om je garantie of verlengde te behouden kosten je heel veel geld.
Moet je maar eens kijken naar het onderhouds schema waarin de constructeur aanhaald wat er allemaal vervangen moet worden op die en die kilometerstand... ook al is dat helemaal nog niet nodig...
Is niet de eerste garagist waar je gepluimd wordt tot en met...
Moet je maar eens kijken naar het onderhouds schema waarin de constructeur aanhaald wat er allemaal vervangen moet worden op die en die kilometerstand... ook al is dat helemaal nog niet nodig...
Is niet de eerste garagist waar je gepluimd wordt tot en met...
Laatst gewijzigd door ludo op 14 juni 2022, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik kan je direct een aantal merken opnoemen bij wie het onderhoud duurder is ... en die maar 2 jaar garantie geven.
Of de nieuwe relax garantie de prijzen van de onderhoudsbeurten zal doen stijgen valt uiteraard nog af te wachten.
Of de nieuwe relax garantie de prijzen van de onderhoudsbeurten zal doen stijgen valt uiteraard nog af te wachten.
Ik heb het niet over één specifiek merk..
Hetgeen ik aanhaalde is bij alle merkdealers schering en inslag. En dan gaat het niet over een oliefilter en olliewissel, maar over heel andere zaken die ze in uwe nek schuiven, en je op nutteloze kosten jagen.. omdat dit door de constructeur in het onderhoudschema zo is voorgeschreven..
Hetgeen ik aanhaalde is bij alle merkdealers schering en inslag. En dan gaat het niet over een oliefilter en olliewissel, maar over heel andere zaken die ze in uwe nek schuiven, en je op nutteloze kosten jagen.. omdat dit door de constructeur in het onderhoudschema zo is voorgeschreven..
Zoals de blijvende extra kost voertuig ontsmetten. Ingevoerd naar aanleiding van Covid maar ‘vergeten’ te schrappen.
Toyota en Lexus zijn nog steeds de referentie.
Maar buiten de GS en de LS vind ik er niet echt leuke modellen tussen. Daarom rij ik al 35 jaar BMW. Ik heb maar bij 1 dealer slechte ervaringen gehad. Jaarlijks gaat de wagen binnen voor een groot- of klein onderhoud: 300 of 800 euro. Soms eens wat dempers of remschijven, maar meer kosten heb ik eigenlijk niet. Banden koop ik er niet, daar zijn andere firma's voor.
ps. Momenteel blijft mijn wagen zijn waarde 100% houden. Gekocht in volle corona-tijd, en door de schaarste op de markt, kan ik hem binnen de 24u voor mijn aankoopprijs verkopen. Heb ook geen euro taks betaald in die 26 maanden.
Maar buiten de GS en de LS vind ik er niet echt leuke modellen tussen. Daarom rij ik al 35 jaar BMW. Ik heb maar bij 1 dealer slechte ervaringen gehad. Jaarlijks gaat de wagen binnen voor een groot- of klein onderhoud: 300 of 800 euro. Soms eens wat dempers of remschijven, maar meer kosten heb ik eigenlijk niet. Banden koop ik er niet, daar zijn andere firma's voor.
ps. Momenteel blijft mijn wagen zijn waarde 100% houden. Gekocht in volle corona-tijd, en door de schaarste op de markt, kan ik hem binnen de 24u voor mijn aankoopprijs verkopen. Heb ook geen euro taks betaald in die 26 maanden.
Geen euro taks in 26 maanden? knap
De olie komt van het grote vat de verschillende additieven is een ander verhaal.
Koelvloeistof is kleurloos in het grote vat, in het busje is het rood, groen, blauw allemaal hetzelfde nee hoor.
Of de prijsverschillen het waard zijn .......
Estate Guru believer.