Onderhoud auto
Re: Onderhoud auto
Alleen is dat een aflopende zaak en is een hybride over een paar jaar ook niets meer waard.pukkie007 schreef: ↑22 december 2023, 17:35Ola, ge hebt u goed laten gaan met die 5-reeks. Opties worden amper 'vergoed' bij herverkoop, dat klopt. Hopelijk heb je een hybride, dan betaal je tenminste geen DIV of verkeersbelasting. Een must als Gidser zou ik bijna zeggen.huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 16:56
De mijne is maar een 5. Maar personalized tot en met (kleur, wielen, leren bekleding,...) .
98.000 nieuw (ik overdreef toen ik zei 100.000), waarvan 36.000 euro opties.
Dan gaat de waarde snel naar beneden.
-
- Verbannen Gebruiker
Vlaanderen is zeer restrictief, zeer fanatiek met de groene in de regering. De meeste luxueuze tweedehands worden buiten Vlaanderen verkocht. Daar zuchten ze niet onder de groene dictatuur
Geen DIV of verkeersbelasting betalen, bespaart je op enkele jaren snel duizenden euro's. Dat dit in de toekomst zal veranderen, is ons allemaal al duidelijk. Geen idee waarom een hybride sneller zijn waarde zou verliezen dan een benzine. Maar eigenlijk dien je zulke wagens gewoon 'op te rijden'. Maar 'we' sparen en werken zo hard dat we onszelf ook wel eens 'belonen'. Zoek de logica niet en bespaar ons de ironie.
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 16:13
25.000 euro per jaar om met een wagen te rijden die ik tof vind? Graag.
Begin mij hier toch wat vragen bij te stellenhuisjetuintjefiets schreef: ↑22 december 2023, 15:36
Ik heb 16 jaar gewerkt. Ik heb nooit een euro gekregen of geërfd. Ik leef sindsdien op mijn eigen kosten.
Ofwel profvoetballer geweest ofwel gewerkt in de haven van Antwerpen.
Stel 50.000 euro gespaard per gewerkt jaar, dan zit je aan 800.000. En dan zijn we er nog lang niet he?
Een middenklasse BMW van 100.000 euro ?? Daar heb je 8 even ruime eveneens gepersonalizeerde (zetelhoezen van Aldi en koeienvel stuurovertrek) ) Sandero’s voor.
Ik geef toe , ik vind de zetelhoezen/stuurovertrek van de buurman ook niet zo mooi.
Dacia vind ik al jaren erg waardevast.
Voor wat meer auto betaal je een pak meer geld.
Vroeger ( toen ik een jaar of 20-30 was ) kon ik veel geld spenderen aan een auto. Meer dan ik op mijn rekening had, dus lenen dan maar.
Nu betaal ik die auto zonder lenen.
Ik hou nu meer van mijn centen. Ik probeer zo veel mogelijk over te hebben op de rekening en zo weinig mogelijk aan de auto te spenderen.
Met een Dacia rijden zou ik geen straf vinden. Een nieuwe bmw zit er wellicht nooit meer in.
Ik zou het ook overkill vinden.
Voor wat meer auto betaal je een pak meer geld.
Vroeger ( toen ik een jaar of 20-30 was ) kon ik veel geld spenderen aan een auto. Meer dan ik op mijn rekening had, dus lenen dan maar.
Nu betaal ik die auto zonder lenen.
Ik hou nu meer van mijn centen. Ik probeer zo veel mogelijk over te hebben op de rekening en zo weinig mogelijk aan de auto te spenderen.
Met een Dacia rijden zou ik geen straf vinden. Een nieuwe bmw zit er wellicht nooit meer in.
Ik zou het ook overkill vinden.
Op zijn achterruit zit zelfs een sticker ‘My Dacia is fantastic’ . Met zijn vroegere Mercedes S300 had hij veel meer problemen.
Neen , hij is 87 en kinderen heeft/hoeft hij niet.
https://youtu.be/DVIUyuVjKIg?si=-BHlKMNLDGPn706-
De Dacia is erg goed volgens dit filmpje… doet niet onder voor een MBW.
Brembos schreef: ↑23 december 2023, 17:27 https://youtu.be/DVIUyuVjKIg?si=-BHlKMNLDGPn706-
Is dit ook weer een nieuw Chinees merk?
Nee , een MBW met gepersonalizeerde sportwieldoppen.
Waar kan ik die kopen? Ik wil echt een MBW! Heeft ie ook pinkers? Ge weet wel, als ik ga afdraaien zet ik die op na de bocht... energie sparen . En heeft die ook een Gps, als ik bel hoef ik niet meer te letten op het verkeer, die stuurt vanzelf? Toffe kar! Ik moet die!