Onderhoud vintage horloge
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Onderhoud vintage horloge
Full service aan 950 incl. BTW.pukkie007 schreef: ↑30 mei 2023, 08:13 Top notch ( Zwitserse) uurwerken mogen alleen door oficiële dealers onderhouden worden. Deze gaan vaak terug naar la Suisse wat het een zeer dure bedoening maakt. Onderdelen voor deze horloges gaan al jaren aan de hoofdprijs. 3 nullen is een begin, 4 nullen is standaard ...
https://www.omegawatches.com/customer-s ... nformation
Is 8 jaar oud en in orde, dus verwacht ik geen extra kosten buiten de full service beurt.
Gelukkig behoeft mijn uiterst nauwkeurige Garmin sporthorloge geen dure onderhoudsbeurten…
Het gaat hier ook niet over uwe Garmin ( wel een goed merk), hé Brembos.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh ik heb 2 mechanische horloges van >10 jaar oud, die ik nog nooit heb laten onderhouden.
1 van een merk dat ik niet zal noemen, 1 van IWC (Mark XVI, instap pilotenhorloge). Of nee, het IWC horloge werkte niet goed meer na een familiaal voetbalspelletje (niet slim van mij om het niet uit te doen) en dat is toen hersteld.
Nu, ik draag ze elk maar 1 weekend per maand (niet toegelaten op het werk), dus ze zullen ook niet hard verslijten.
Ik ben voor onderhoud mechanische horloges van het standpunt "if it ain't broke, don't fix it".
Maar om op je vraag te antwoorden, ik zou het Omega horloge niet bij een officiële dealer laten herstellen.
1 van een merk dat ik niet zal noemen, 1 van IWC (Mark XVI, instap pilotenhorloge). Of nee, het IWC horloge werkte niet goed meer na een familiaal voetbalspelletje (niet slim van mij om het niet uit te doen) en dat is toen hersteld.
Nu, ik draag ze elk maar 1 weekend per maand (niet toegelaten op het werk), dus ze zullen ook niet hard verslijten.
Ik ben voor onderhoud mechanische horloges van het standpunt "if it ain't broke, don't fix it".
Maar om op je vraag te antwoorden, ik zou het Omega horloge niet bij een officiële dealer laten herstellen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Een Garmin "horloge" is na 2 jaar afgeschreven. Een goed mechanisch horloge neemt in waarde toe. Wat is dan het duurste?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mocht je Garmin na 6 jaar dienst aan vervanging toe zijn dan is dat geen ramp.
Als je mechanisch horloge, dat je enkele keren per jaar draagt, een onderhoud of herstelling nodig heeft, dan kan je de meerwaarde op je buik schrijven.
Casio voor dagelijks gebruik, TomTom om te sporten, x ( x4) om te dragen bij gelegenheden. Van die 4 wil ik soms wel 5 of 6 maken, maar ik heb de rem erop gezet. De drang naar meer bezit is er niet meer.
Als je mechanisch horloge, dat je enkele keren per jaar draagt, een onderhoud of herstelling nodig heeft, dan kan je de meerwaarde op je buik schrijven.
Casio voor dagelijks gebruik, TomTom om te sporten, x ( x4) om te dragen bij gelegenheden. Van die 4 wil ik soms wel 5 of 6 maken, maar ik heb de rem erop gezet. De drang naar meer bezit is er niet meer.
Bij Rolex vragen ze voor een gewone Rolex geen 800€. en dan is het een Rolex.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je zin is nogal onduidelijk, wat bedoel je daarmee ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Als je een Rolex bij een Rolexdealer voor onderhoud binnenbrengt kost het onderhoud vanje Rolexhorloge met niet te veel complicaties geen 800€. bovendien krijg je een certificaat etc,...
Ik denk dat de prijs start bij 400€. Alles hangt af van het type horloge.
Ik denk dat de prijs start bij 400€. Alles hangt af van het type horloge.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik gebruik mijn horloge om het uur correct te bekijken voor alle gelegenheden niet om mee te pochen.
Als je met een dure luxe merkauto wil rijden moet je het er ook maar voor over hebben om de zeer dure onderhoudskosten te betalen en niet verwonderd zijn.. Met andere produkten idem...
Sorry, maar aan een Rodania zou ik geen kosten hangen. Dat zijn supermarkt-horloges. Of het moest zijn dat het horloge een bijzonder sentimentele waarde heeft. Maar anders: de vuilbak in en een Casio kopen.
Een Rolex die goed verzorgd wordt heeft nagenoeg nooit onderhoud nodig. Gewoon nooit dragen en af en toe op aan watchwinder zetten. https://www.youtube.com/watch?v=b9Y4bmbh1KY
It doesn't tell time. It tells history.
De sierraden aan de oren van je vrouw waardeer je ook niet op basis van hun vermogen om oorlellen op hun plaats te houden. Een horloge is een sierraad. Het heeft geen functie, behalve mooi zijn.