ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ONDERNEMERS OPGELET ! Leegplundering van al u bankrekeni
graag on topic blijven
Een goede "kennis" van mij : kleine zelfstandige, 1manszaak heeft verleden jaar februari gelijkaardige ervaring opgedaan met belastingdienst. Fiscus had een persoonlijke spaarrekening gevonden en 40.000 euro hiervan afgehaald
Na kontaktopname (advocaat) en rechtbank is uitgesproken dat fiscus dat recht had (en nog steeds heeft)
Het bedrag werd betwist en in juni 2012 is er een schikking getroffen. Inning door fiscus van persoonlijke spaarrekening is wettelijk toegelaten . Deze man heeft sinds juni 2012 zowel zijn persoonlijke als zakelijke deposito's bij andere banken gebracht. Fiscus personenbelasting en BTW dienst hebben kennis van 1 rekening en bij die bank heeft hij geen andere rekeningen meer. Lesje geleerd ...

Na kontaktopname (advocaat) en rechtbank is uitgesproken dat fiscus dat recht had (en nog steeds heeft)
Het bedrag werd betwist en in juni 2012 is er een schikking getroffen. Inning door fiscus van persoonlijke spaarrekening is wettelijk toegelaten . Deze man heeft sinds juni 2012 zowel zijn persoonlijke als zakelijke deposito's bij andere banken gebracht. Fiscus personenbelasting en BTW dienst hebben kennis van 1 rekening en bij die bank heeft hij geen andere rekeningen meer. Lesje geleerd ...

En dat is nóg een extra reden om een vennootschap op te richten in plaats van een eenmanszaak. Daar is wel een scheiding tussen privé en bedrijf.
Inderdaad , steeds trachten privé en zaak te scheiden . Begrijp wel dat dit niet steeds mogelijk is (én géén oplossing is voor deze vervelende zaak) maar misschien toch eens over nadenken voor de toekomst
.

Beste
Wat Rover schrijft klopt weldegelijk!!!!!
Wij hebben ook al onze rekeningen bij een zelfde bankinstellingen, tevens ook spaarrekeningen van de kindjes.
Wij hadden tot afgelopen jaar een eenmanszaak en de btw had een bedrag van ons tegoed. een luttig bedrag van nog geen 1200 euro. Aangezien wij onze bedenkingen daarover hadden en dit ook aan de dienst meegedeeld hadden. Vervolgens binnen de maand!!!!! blokkeren ze de zakelijke rekening. Echter omdat daar niets meer op binnen kwam en ook niet meer voldoende stond om de volledige achterstand in te lossen gaan ze vervolgens de SPAARREKENINGEN van de kindjes leegplunderen!!!!!!!!!!! Dit is een feit van afgelopen week!!!!!!!!!!!!! Het idiote is ook nog, aangezien wij een nieuw samengesteld gezin zijn hadden wij al moeite om rekeningen voor alle kindjes te openen. Toen dat eenmaal gelukt was werd ons ook meegedeeld dat mochten wij iets van die rekeningen ooit af willen halen dat hiervoor zelfs toestemming van een rechter nodig is!!! En de BTW kan dat zonder enige communicatie zomaar doen
????????????????????????? Wat hebben mijn kindjes in de leeftijd van 12 10 9 3 en 1 in godsnaam met de openstaand saldo te maken die de ouders bij de BTW zou hebben?????????
Dus verhaal van Rover klopt weldegelijk en blijkbaar gaat de belastingdienst heeeel erg ver om haar ' centen' te verkrijgen.
Op dit moment hebben wij alle rekeningen bij de bankinstelling inmiddels stopgezet, en gaan nu uitzoeken welke stappen we hiertegen kunnen zetten.
Dus als iemand informatie heeft horen wij dat graag!!!
Wat Rover schrijft klopt weldegelijk!!!!!
Wij hebben ook al onze rekeningen bij een zelfde bankinstellingen, tevens ook spaarrekeningen van de kindjes.
Wij hadden tot afgelopen jaar een eenmanszaak en de btw had een bedrag van ons tegoed. een luttig bedrag van nog geen 1200 euro. Aangezien wij onze bedenkingen daarover hadden en dit ook aan de dienst meegedeeld hadden. Vervolgens binnen de maand!!!!! blokkeren ze de zakelijke rekening. Echter omdat daar niets meer op binnen kwam en ook niet meer voldoende stond om de volledige achterstand in te lossen gaan ze vervolgens de SPAARREKENINGEN van de kindjes leegplunderen!!!!!!!!!!! Dit is een feit van afgelopen week!!!!!!!!!!!!! Het idiote is ook nog, aangezien wij een nieuw samengesteld gezin zijn hadden wij al moeite om rekeningen voor alle kindjes te openen. Toen dat eenmaal gelukt was werd ons ook meegedeeld dat mochten wij iets van die rekeningen ooit af willen halen dat hiervoor zelfs toestemming van een rechter nodig is!!! En de BTW kan dat zonder enige communicatie zomaar doen

Dus verhaal van Rover klopt weldegelijk en blijkbaar gaat de belastingdienst heeeel erg ver om haar ' centen' te verkrijgen.
Op dit moment hebben wij alle rekeningen bij de bankinstelling inmiddels stopgezet, en gaan nu uitzoeken welke stappen we hiertegen kunnen zetten.
Dus als iemand informatie heeft horen wij dat graag!!!
'Blij' te zien dat ik niet de enige ben en dat er iemand is dus die mijn verhaal gelooft. Het is idd te gek om waar te zijn, maar de overheid is VER zijn boekje te buiten aan het gaan. Dat het maffiosi waren, dat wisten we al, maar het hek is van de dam...
Ik heb het toen doorgegeven aan mijn boekhouder, en die waren ook serieus verschoten, maar uiteindelijk heeft men het maar zo gelaten. Waarom? Repressailles?
Dit zijn serieus illegale praktijken. Man kan niet een heel gezin zijn bankrekeningen leeghalen, intresten en boetes eisen er boven op, plus nog eisen dat bovenop de geblokkeerde rekeningen die ondertussen fel in rood staan het bedrag gestort wordt ! (de bank heeft dit toen voorgeschoten, BNP Fortis, die ook ferm in de fout gaat door een volledige portefeuille van zijn klant ad overheid ter beschikking te stellen. En nee, het maakt me niet uit welke excusen ze hier allemaal voor hebben !!!
Ondertussen zijn wij ook weg van bij die bank, en is het weinige geld dat we hebben verdeeld over andere banken, maar ik weet uit 1e hand dat dit niets uit maakt, ze kunnen overal aan en alles is geregistreerd. Maffiosi !
Ik wil vooralsnog een manier vinden om klacht in te diene tegen deze schendingen van de rechten !
Kidclu, neem gerust contact met me via PM, kunnen we samen zien wat te doen hieraan.
Ik ben zeker dat er nog vele kleine zelfstandigen zijn die gedupeerd zijn.
Misschien moeten we Test-Aankoop contacteren? Andere ombudsdiensten zijn even corrupt, weet ik uit praktijk ervaring.
En nogmaals, ik ben geen crimineel, ben kleine eenmanszaak, vader van 2 kinderen, klein huisje, kleine auto, kleine bankrekening, veel werken. Niet iedereen is crimineel, weet u !
Ik heb het toen doorgegeven aan mijn boekhouder, en die waren ook serieus verschoten, maar uiteindelijk heeft men het maar zo gelaten. Waarom? Repressailles?
Dit zijn serieus illegale praktijken. Man kan niet een heel gezin zijn bankrekeningen leeghalen, intresten en boetes eisen er boven op, plus nog eisen dat bovenop de geblokkeerde rekeningen die ondertussen fel in rood staan het bedrag gestort wordt ! (de bank heeft dit toen voorgeschoten, BNP Fortis, die ook ferm in de fout gaat door een volledige portefeuille van zijn klant ad overheid ter beschikking te stellen. En nee, het maakt me niet uit welke excusen ze hier allemaal voor hebben !!!
Ondertussen zijn wij ook weg van bij die bank, en is het weinige geld dat we hebben verdeeld over andere banken, maar ik weet uit 1e hand dat dit niets uit maakt, ze kunnen overal aan en alles is geregistreerd. Maffiosi !
Ik wil vooralsnog een manier vinden om klacht in te diene tegen deze schendingen van de rechten !
Kidclu, neem gerust contact met me via PM, kunnen we samen zien wat te doen hieraan.
Ik ben zeker dat er nog vele kleine zelfstandigen zijn die gedupeerd zijn.
Misschien moeten we Test-Aankoop contacteren? Andere ombudsdiensten zijn even corrupt, weet ik uit praktijk ervaring.
En nogmaals, ik ben geen crimineel, ben kleine eenmanszaak, vader van 2 kinderen, klein huisje, kleine auto, kleine bankrekening, veel werken. Niet iedereen is crimineel, weet u !
Nog iemand die bestolen is.kamau schreef:Deze man heeft sinds juni 2012 zowel zijn persoonlijke als zakelijke deposito's bij andere banken gebracht. Fiscus personenbelasting en BTW dienst hebben kennis van 1 rekening en bij die bank heeft hij geen andere rekeningen meer. Lesje geleerd ...
Blijkbaar nog geen lesje geleerd, want zoals ik zojuist vermelde, de fiscus heeft (wsl via de kruispuntbank) weet van AL je rekeningen, alsook deze van je kinderen, vrouw, etc,...
Je kan je afvragen hoever dit gaat gaan en wat het volgende is in hun boekje te buiten gaan.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de roverheid en hun gangsters. Laat staan dat ik me op mijn gemak voel met de wolven en parasieten die er rond hangen (deurwaarders, rechters, advocaten, incasso,...) Nog een soort dat hun boekje ferm te buiten gaat dmv mensen te intimideren en bestelen met buitensporige bedragen.
Ze kunnen nu ook al je verkeersboetes innen via je belastingsaanslag.
Juist, nog zo een criminele activiteit die geen einde kent. Eens ze aan je rekening zitten, bepalen zij hoeveel ze je plunderen. Alles dus als het van hun afhangt, en niemand die protesteert.Al Fonds schreef:Ze kunnen nu ook al je verkeersboetes innen via je belastingsaanslag.
Of de fiscus in deze gevallen zijn boekje te buiten gaat weet ik nog zo niet. Ook zij moeten de wet volgen en het zal wel ergens in een of andere wet staan dat ze dit zomaar kunnen. Dura lex, sed lex.
Niet akkoord met de wet? In 2014 zijn er verkiezingen. (En nee, ik stuur hier niet aan op een politieke discussie!)
Hoe kun je je daartegen verdedigen? Vennootschap oprichten, dan zijn je privérekeningen veilig in de meeste gevallen, zolang ze geen fraude kunnen bewijzen.
Niet akkoord met de wet? In 2014 zijn er verkiezingen. (En nee, ik stuur hier niet aan op een politieke discussie!)
Hoe kun je je daartegen verdedigen? Vennootschap oprichten, dan zijn je privérekeningen veilig in de meeste gevallen, zolang ze geen fraude kunnen bewijzen.
Ow please! Verkiezingen, geloof je dit echt? Heeft er ook ooit maar 1 verkiezing iets veranderd? Brood en spelen voor het volk en verder bepalen zij wie en vooral hoe er geregeerd wordt. En voor wie ga je kiezen, de pest of de tering? En welke politici heeft al ooit zijn woord gehouden over zijn verkiezingsbeloftes. Wraakroepend vind ik het allemaal !JurgenG schreef: Niet akkoord met de wet? In 2014 zijn er verkiezingen. (En nee, ik stuur hier niet aan op een politieke discussie!)
Venootschap oprichten is alleen voor kapitaalkrachtigen, ik heb niet zomaar 18550 op mijn rekening, en een lening ga ik er zeker niet voor aan.
Het is erg gesteld als mensen zulke denkpistes moeten maken om zich veilig te stellen tegen de maffia vd overheid, toch? Het zou net het omgekeerde moeten zijn ! Een gezonde overheid moet zijn burgers beschermen tegen misbruik. Wij kiezen (in jouw denkpiste); wij betalen; wij bepalen.
Een vennootschap oprichten is niet altijd de oplossing en vooral niet altijd aangewezen.
Wel is een gulden regel voor diegenen die willen starten als zelfstandige: Open eerst een bankrekening speciaal voor die activiteiten. Ga dan pas naar de Kruispuntbank om je te laten inschrijven.
Velen doen het omgekeerd en de eerste vraag die je krijgt op de kruispuntbank is: Uw bankrekeningnummer ? Ze geven dan maar hun eigen rekening op om niet moeten terug te keren en ze zijn eraan... Daarna nog proberen recht te zetten is nutteloos.
Wel is een gulden regel voor diegenen die willen starten als zelfstandige: Open eerst een bankrekening speciaal voor die activiteiten. Ga dan pas naar de Kruispuntbank om je te laten inschrijven.
Velen doen het omgekeerd en de eerste vraag die je krijgt op de kruispuntbank is: Uw bankrekeningnummer ? Ze geven dan maar hun eigen rekening op om niet moeten terug te keren en ze zijn eraan... Daarna nog proberen recht te zetten is nutteloos.
Al Fonds, lees even vorige posts ! De belastingen nemen zich het recht tot toegang tot ALLE bankrekeningen die je bezit. Dat is waar het hier over gaat.Al Fonds schreef:Wel is een gulden regel voor diegenen die willen starten als zelfstandige: Open eerst een bankrekening speciaal voor die activiteiten. Ga dan pas naar de Kruispuntbank om je te laten inschrijven
Nu is het wel zo dat de fiscus via de Kruispuntbank nooit al je bankrekeningen kan vinden.
Wel natuurlijk, als je zelf zoals ik aangaf, die rekeningen bekend maakt.
Bij het registreren van een rekening moet je je ID toch geven, geven banken dit dan niet door naar overheden, onder openheid vh bankgeheim of hoe zit dat in België?Al Fonds schreef:Nu is het wel zo dat de fiscus via de Kruispuntbank nooit al je bankrekeningen kan vinden.