Onzin?
TIP
Onzin?
Een collega van me vertelde me deze week dat ze bij KBC een termijnrekening voor 5 jaar had afgesloten voor een bedrag van 25.000 euro aan 5% bruto.
Hiervoor had ze iets op de beurs lopen bij kbc ,dit liep af en nu had ze dus dit voorstel van haar bank gekregen.
Op zich vond ik dit extreem veel,zeker voor KBC en nog meer in deze tijd.
Ben de tarieven gaan opzoeken op kbc en daar kom ik uit op
1 jaar 2,30%
2 jaren 2,10%
3 jaren -
4 jaren 2,60%
5 jaren 2,75%
Nergens kan ik nog maar iets van een 5% terugvinden
Mijn vraag, kan dit mss wel kloppen,zij heeft een "goed " contact met de mensen die daar werken of bestaat er nog een andere vorm van termijnrekening die ik dan weer over het hoofd zie?
Hiervoor had ze iets op de beurs lopen bij kbc ,dit liep af en nu had ze dus dit voorstel van haar bank gekregen.
1 jaar 2,30%
2 jaren 2,10%
3 jaren -
4 jaren 2,60%
5 jaren 2,75%
Mijn vraag, kan dit mss wel kloppen,zij heeft een "goed " contact met de mensen die daar werken of bestaat er nog een andere vorm van termijnrekening die ik dan weer over het hoofd zie?
Laatst gewijzigd door amber op 16 januari 2009, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onzin?
Er zijn banken waar je kan 'onderhandelen' over betere tarieven dan diegene die standaard vermeld staan.
Maar de kloof met het normale tarief lijkt me wel erg groot... Enkel als je collega zeer welstellend is en de bank schrik heeft dat die anders mogelijk volledig verdwijnt als klant bij hen zou het héél misschien een mogelijkheid zijn...??
Maar de kloof met het normale tarief lijkt me wel erg groot... Enkel als je collega zeer welstellend is en de bank schrik heeft dat die anders mogelijk volledig verdwijnt als klant bij hen zou het héél misschien een mogelijkheid zijn...??
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heel welstellend sowieso nietStijn1234 schreef: Er zijn banken waar je kan 'onderhandelen' over betere tarieven dan diegene die standaard vermeld staan.
Onderhandelen zie ik haar niet doen.
Tja, dan is de kans zo goed als nihil dat het hier effectief om 5% zal gaan.
Ach ja...sommige mensen voelen zich gelukkig om te bluffen met lucht.
Momenteel kan je bij KBC geen vastrentende producten vinden aan 5%, behalve met risicovolle bedrijfobligaties. Het zal dus zeker niet over een termijnrekening gaan.
KBC voert vaak ook reclame voor producten zonder gegarandeerde opbrengst, waar ze dan in hun reclame naar rendementen uit het verleden verwijzen. Maar bij mijn weten is er momenteel geen dergelijk aanbod.
Beetje vreemd dus.
KBC voert vaak ook reclame voor producten zonder gegarandeerde opbrengst, waar ze dan in hun reclame naar rendementen uit het verleden verwijzen. Maar bij mijn weten is er momenteel geen dergelijk aanbod.
Beetje vreemd dus.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Wie is er nu zo zot om bij KBC een termijnrekening te openen aan 2,75% bruto op 5 jaar...amber schreef: Een collega van me vertelde me deze week dat ze bij KBC een termijnrekening voor 5 jaar had afgesloten voor een bedrag van 25.000 euro aan 5% bruto.
1 jaar 2,30%
2 jaren 2,10%
3 jaren -
4 jaren 2,60%
5 jaren 2,75%
Na de afhouding van de roerende voorheffing rest er nog zo'n 2,3375 over...
Wat een peulschil!
Beter een tak 21 met gegarandeerde rentevoet. (3,75 bij BKCP).
-
beveren
IK denk dat je beter op online spaarrekening zet heb je trouwens meer dan termijnrekening en je kan er altijd aan.
Valt natuurlijk te zien welke termijnrekening versus welke spaarrekening en bij welke banken, maar het sprookje van hoogrentende spaarrekeningen komt stilletjes aan tot een einde, volg de rentedalingen maar eens..beveren schreef: IK denk dat je beter op online spaarrekening zet heb je trouwens meer dan termijnrekening en je kan er altijd aan.
Wie is er nu zo zot om bij KBC een termijnrekening te openen aan 2,75% bruto op 5 jaar...
Na de afhouding van de roerende voorheffing rest er nog zo'n 2,3375 over...
Wat een peulschil!
Beter een tak 21 met gegarandeerde rentevoet. (3,75 bij BKCP).
Ja, ik weet dat ,maar andere zijn blijkbaar zeer tevreden met een peulschil of met zaken die gevuld worden met lucht
Als je een stevige som te besteden hebt krijg je bij de banken altijd veel hogere rentes op termijnrekeningen dan wanneer je 1000 euro te besteden hebt.
Daarin kan ik volgen,maar is 25.000 euro voor een bank een stevige somJay schreef: Als je een stevige som te besteden hebt krijg je bij de banken altijd veel hogere rentes op termijnrekeningen dan wanneer je 1000 euro te besteden hebt.
De zogezegde 5% wijkt wel erg veel af van 2.75%...maar wie weet was het een super lieve medewerker die dat extra'tje best wel wou meegeven
wie weet wat uw collga allemaal heeft moeten doen om die 5% binnen te halenamber schreef:Daarin kan ik volgen,maar is 25.000 euro voor een bank een stevige somJay schreef: Als je een stevige som te besteden hebt krijg je bij de banken altijd veel hogere rentes op termijnrekeningen dan wanneer je 1000 euro te besteden hebt.
De zogezegde 5% wijkt wel erg veel af van 2.75%...maar wie weet was het een super lieve medewerker die dat extra'tje best wel wou meegeven![]()
Waiting for the financial meltdown...
[/quote]
wie weet wat uw collga allemaal heeft moeten doen om die 5% binnen te halen
[/quote]
Right, een gegeven waar ik nog eens niet aan heb gedacht
wie weet wat uw collga allemaal heeft moeten doen om die 5% binnen te halen
[/quote]
Right, een gegeven waar ik nog eens niet aan heb gedacht
het enige dat ze kan gekocht hebben is "De achtergestelde obligaties van KBC Ifima" maar dat is geen termijn rekening ma komt ongeveer hetzelfde neer met meer redement
Ifima.?
Ook al moeilijk te geloven.
Volgens de website van kbc zijn hierop voorlopig geen nieuwe uitgiften meer.
De laatste uitgifte dateert volgens de tarieven van de website kbc reeds van 11/8/2008
Ook al moeilijk te geloven.
Volgens de website van kbc zijn hierop voorlopig geen nieuwe uitgiften meer.
De laatste uitgifte dateert volgens de tarieven van de website kbc reeds van 11/8/2008
Misschien wel op de secundaire markt?