Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Ik had het over een beschaafde en integere politicus. Geen flauw idee wie je dus bedoelt....haelewyn schreef: ↑24 juli 2020, 18:09Moet het een bleiterke zijn die wat gewicht kwijt geraakt is en dat de kracht van verandering noemt ?MoreOrLess schreef: ↑24 juli 2020, 17:47 Ik weet zeer goed wat ik wel wil: een beschaafde (centrum)rechtse integere politicus.
Reisje in buitenland vastleggen op booking van zodra kiesdatum gekend is, laten weten op stadhuis dat je op reis bent ... en dan last-minute cancellen ... of als je dat teveel rompslomp vindt kan je gewoon ook niet gaan stemmen ...MoreOrLess schreef: ↑24 juli 2020, 17:56Het is maar een spielerei. Natuurlijk zal een arts niet erkennen dat misselijkheid en braakneigingen omwille van de huidige politiek redenen zijn om niet te gaan stemmen.
Bijkomend voordeel is dat je je dan kan onthouden van iedere commentaar op ieder toekomstig politiek onderwerp.
-
- Jr. Member
Dat gaat niet, want je moet je kiesbrief door de plaatselijke politie laten afstempelen.geebee schreef: ↑24 juli 2020, 19:13Reisje in buitenland vastleggen op booking van zodra kiesdatum gekend is, laten weten op stadhuis dat je op reis bent ... en dan last-minute cancellen ... of als je dat teveel rompslomp vindt kan je gewoon ook niet gaan stemmen ...MoreOrLess schreef: ↑24 juli 2020, 17:56
Het is maar een spielerei. Natuurlijk zal een arts niet erkennen dat misselijkheid en braakneigingen omwille van de huidige politiek redenen zijn om niet te gaan stemmen.
In de praktijk kraait daar geen haan naar.Janmetvrees schreef: ↑25 juli 2020, 12:27 Dat gaat niet, want je moet je kiesbrief door de plaatselijke politie laten afstempelen.
edit: speciaal voor bange Jan:
U bent in het buitenland om privéredenen of op vakantie: een attest van tijdelijk verblijf in het buitenland, afgegeven door de burgemeester van uw gemeente
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 25 juli 2020, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
waarom zeg je dat?
Jou antwoord klinkt zo "jij liegt, en ik weet het beter!" terwijl het net andersom is.
Jou antwoord klinkt zo "jij liegt, en ik weet het beter!" terwijl het net andersom is.
Slecht geslapen met dat ijzer onder je kussen?
Ik niet, jij niet, maar =>
Bron: Vlaamse overheid.
U bezorgt de vrederechter (of voorafgaandelijk de voorzitter van je kiesbureel) een bewijs van afwezigheid.
De vrederechter zal autonoom beslissen of je bewijs van afwezigheid (bv. doktersattest, proces-verbaal van het ongeval, attest van de reisorganisatie, ...) aanvaard wordt of niet.
De theorie:
Uiteindelijk bepaalt het openbaar ministerie welke inbreuken vervolgd zullen worden. De politierechter bepaalt of er een straf of boete volgt.
En de praktijk dan:: de afwezigheidslijsten worden nooit naar de parketten gestuurd en na 6 maanden zelfs vernietigd. Alleen afwezige voorzitters en bijzitters worden vervolgd.
Waarom zou ik ? Voorlopig leven we nog in een semi-vrij land waar ik recht heb op mijn eigen (politieke) mening ... het is niet omdat ik al een paar keer niet gaan stemmen ben dat ik me zou moeten onthouden van het commentaar leveren ... ik zal je dat pleziertje niet gunnen Jefke
Als je daar op zaterdagavond aankomt en op zondagnamiddag vertrekt ga je nergens een politiekantoor open vinden om je stembrief af te stempelen ...Janmetvrees schreef: ↑25 juli 2020, 12:27Dat gaat niet, want je moet je kiesbrief door de plaatselijke politie laten afstempelen.
Omdat je jezelf het recht daartoe ontnomen hebt.geebee schreef: ↑25 juli 2020, 14:18 Waarom zou ik ? Voorlopig leven we nog in een semi-vrij land waar ik recht heb op mijn eigen (politieke) mening ... het is niet omdat ik al een paar keer niet gaan stemmen ben dat ik me zou moeten onthouden van het commentaar leveren ... ik zal je dat pleziertje niet gunnen Jefke
Wie niet wenst deel te nemen aan het spel moet ook geen commentaar leveren op de spelers en al zeker niet op de regelementen van dat spel.
Langs de zijlijn commentaar leveren vraagt geen enkele moeite.
Als je nog niet eens de moeite kan opbrengen om periodiek effectief een half uur je steentje bij te dragen aan één van de fundamenten van de democratie sta je, zoals elders al door anderen geschreven, vrijwillig je mening die er nog een beetje toe doet af.
Als iedereen zoals jij zou redeneren en vooral handelen zal het vlug afgelopen zijn met je laatste verworven rechten.
Waarschijnlijk zijn het dezelfden die dan moord en brand gaan schreeuwen dat het gedaan is met hun 'vrijheid'.
Rechten en vrijheid worden niet verworven door wat langs de zijkant commentaar te geven. Het is eerder de plaats waar ze opgegeven worden.
Of je al dan niet vrijblijvend wel je tijd kan steken op fora allerhande om je mening, die er daar totaal niet toe doet, te blijven geven levert mij geen enkel plezier op. Je onthouden van een mening die geen enkel verschil zal maken ook niet.
Het doet er nl. niet toe.
Waarom zien jullie er zo tegenop om één keer om de vijf jaar naar de dichtstbijzijnde school te wandelen om mee te bepalen wie het de volgende vijf jaar voor het zeggen heeft? Wat de regering beslist heeft invloed op jullie leven en door niet te gaan stemmen geven jullie te kennen dat het voor jullie allemaal gelijk is en dat jullie al bij voorbaat akkoord gaan met de nieuwe regering.
In andere landen worden mensen doodgeschoten of in de gevangenis gegooid omdat ze eerlijke en vrije verkiezingen eisen en jullie laten jullie rechten zomaar schieten.
PS: onze voorouders hebben ook moeten vechten om te mogen stemmen.
PS: onze voorouders hebben ook moeten vechten om te mogen stemmen.
-
- Jr. Member
De stemplicht is plots afgeschaft voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Waarom? Om het VB (proberen) te kl*ten.
Het zou wel eens kompleet anders kunnen uitdraaien.
VB-kiezers zijn vaste kiezers. Die draaien hun kar niet voor een scheet.
Het zou wel eens kompleet anders kunnen uitdraaien.
VB-kiezers zijn vaste kiezers. Die draaien hun kar niet voor een scheet.