Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Bart De Wever is nooit van plan geweest om een regering te vormen. Hij wou alleen de schijn ophouden "zie eens wat een staatsman ik ben".Yaris schreef: ↑1 augustus 2020, 15:24 Dat wordt weer niets met de regeringsformatie. Even was er hoop omdat PS en N-VA een akkoord hadden. Ze wilden alleen nog Open Vld mee aan boord hijsen maar zonder de MR omdat "Bouchez er alleen op uit is om de onderhandelingen te doen mislukken". Maar Open Vld weigert de MR te laten vallen. Nieuwe verkiezingen worden steeds waarschijnlijker.
En met zijn verklaringen op TV en de geschreven pers heeft hij de "mislukking" nu al in de schoenen geschoven van de liberalen, een paar weken voor de "mislukking" officieel zal zijn. En voilà, de grote staatsman De Wever werd gesaboteerd. De oplossing lag op tafel, maar de liberalen hebben hem gesaboteerd.
Zijn tijd bij de NVA zit erop. Het kan hem niet meer schelen dat Vlaams Belang de volgende verkiezingen zal winnen. Integendeel, dankzij de nieuwe regels voor de verkiezing van de burgemeester, heeft hij zijn toekomst veiliggesteld. Hij stapt over naar Vlaams Belang en brengt een hoop kiezers met zich mee. Vlaams Belang haalt de absolute meerderheid bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. En op welke plaats De Wever ook op de lijst staat: hij wordt automatisch burgemeester want hij behaalt het hoogste aantal voorkeursstemmen.
Het strategisch talent van De Wever is te bewonderen, en telkens we denken "nu is het gedaan met De Wever" heeft hij ondertussen al 3 of 4 stappen verder gedacht.
En NVA kan vechten met CD&V, OpenVLD, SP.A, Groen voor de 2e plaats in Vlaanderen. De Wever lacht nu al in zijn vuistje.
Bij nieuwe verkiezingen zal het Vlaams Belang stemmen winnen maar door het cordon zullen ze nog altijd niet mee mogen doen. Alle andere Vlaamse partijen zullen verliezen en Vlaanderen zal zwakker komen te staan tegenover de franstaligen in de onderhandelingen.
Klopt niet. Het is niet de man die de meeste voorkeurstemmen behaalt in de grootste partij die burgemeester wordt maar de man die de meeste voorkeurstemmen behaalt in de grootste partij van de coalitie. Zelfs al wordt Vlaams Belang de grootste partij en ze mogen niet meedoen, dan zal er geen Vlaams Belanger burgemeester worden.
Eigenlijk logisch: anders zou de burgemeester oppositie moeten voeren tegen zijn eigen coalitie.
Wat heeft het burgemeesterschap van een afgesloten gebied te maken met eventueel naderende federale verkiezingen?
De volgende gemeenteraadsverkiezingen zijn pas in 2024 en staan los van al dan niet vervroegde federale verkiezingen.
Als Vlaams Belang er bij de volgende federale verkiezingen (als die er in de nabije toekomst al komen) gevoelig op vooruit gaat en BDW stapt dan over naar het Vlaams Belang (maar zo dom is hij niet) laten zijn coalitiepartners in ' t Stad hem in de steek en staat hij nergens meer.
De volgende gemeenteraadsverkiezingen zijn pas in 2024 en staan los van al dan niet vervroegde federale verkiezingen.
Als Vlaams Belang er bij de volgende federale verkiezingen (als die er in de nabije toekomst al komen) gevoelig op vooruit gaat en BDW stapt dan over naar het Vlaams Belang (maar zo dom is hij niet) laten zijn coalitiepartners in ' t Stad hem in de steek en staat hij nergens meer.
Bart De Wever zal niet naar het Vlaams Belang overstappen. Daarmee zou hij toegeven dat de partij waarvan hij jarenlang voorzitter geweest is, gefaald heeft en dat hijzelf dus mislukt is.
De federale verkiezingen kunnen Bart De Wever niets meer schelen. Zijn burgemeesterschap van Antwerpen behoudt hij, ook wanneer hij als voorzitter langs de kant geschoven wordt.
Het lijkt los van mekaar te staan, maar niet voor de meester-strateeg De Wever die altijd een paar stappen verder kijkt dan wij, eenvoudige stervelingen.
Ja dus; de federale verkiezingen kunnen De Wever niets meer schelen. De volgende gemeenteraadsverkiezingen des te meer.De volgende gemeenteraadsverkiezingen zijn pas in 2024 en staan los van al dan niet vervroegde federale verkiezingen.
Vlaams Belang haalt de absolute meerderheid in Antwerpen dankzij de overstap van Bart De Wever (die hij uiteraard maakt voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen). Geen coalitiepartner meer nodig.Als Vlaams Belang er bij de volgende federale verkiezingen (als die er in de nabije toekomst al komen) gevoelig op vooruit gaat en BDW stapt dan over naar het Vlaams Belang (maar zo dom is hij niet) laten zijn coalitiepartners in ' t Stad hem in de steek en staat hij nergens meer.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ik hoop ten stelligste op een doorbraak van het Vlaams-Belang en geef hen dan ook mijn stem. Als het gebrol van de afgelopen maanden en het keer op keer wegkijken van samenscholingen van bepaalde bevolkingsgroepen, mensen niet aan het denken heeft gezet is België / Vlaanderen verloren.
De typische reactie in de trend van 'Racist, haatdrager, blabla.' ben ik ook zo oppervlakkig beginnen vinden. Is het omdat je je eigen volk lief hebt dat je daarmee een ander haat? Is het omdat een moeder haar kind graag ziet dat ze alle kinderen van andere mama's haat? Neen. Eerst moet het schip België op zichzelf drijvend en zelfvoorzienend worden voor ze iedere gelukzoeker kan helpen. Hoe kan een kapitein met zijn boot een andere boot te hulp schieten als de eerste boot zelf gaten in de romp heeft? Niet. Eerst de schade oplossen bij de eerste boot. En dan pas kunnen ze andere boten gaan helpen. Zo niet zinken er gewoon 2 boten samen.
En erger dan dat het nu gaat, kan toch écht niet. Of misschien moet ik toch maar oppassen met die woorden... Tevens het weggeven van allerlei fiscale en contante cadeautjes aan iedereen en het doorschuiven van die rekening naar de volgende generatie(s) moet nu toch wel eens stoppen.
Ik ben door mijn ouders met het principe opgevoed geweest ' de tering naar de nering zetten.' Wil je iets? Begin er maar voor te werken. Is er een tegenslag geweest waardoor de inkomende cashflow een klap heeft gekregen? Snoeien in de kosten dan. En ik ben nondedju blij dat dat er zo ingedramd is geweest. Zeker dat ik af en toe eens een mindere bedeelde vriend iets kwijtscheld of trakteer. Maar hoe het ooit 'als aanvaardbaar' werd beschouwd om op andermans kap te leven, brrr, het gaat er bij mij niet in.
Met een staatsschuld van bijna een half biljoen euro, is de 'monarchie' (mag ook wel eens wat aan gebeuren, maar goed, problemen lossen we stap per stap op.) toch ten doden opgeschreven. De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Mijn gokje van de sterftedatum? 2030
De typische reactie in de trend van 'Racist, haatdrager, blabla.' ben ik ook zo oppervlakkig beginnen vinden. Is het omdat je je eigen volk lief hebt dat je daarmee een ander haat? Is het omdat een moeder haar kind graag ziet dat ze alle kinderen van andere mama's haat? Neen. Eerst moet het schip België op zichzelf drijvend en zelfvoorzienend worden voor ze iedere gelukzoeker kan helpen. Hoe kan een kapitein met zijn boot een andere boot te hulp schieten als de eerste boot zelf gaten in de romp heeft? Niet. Eerst de schade oplossen bij de eerste boot. En dan pas kunnen ze andere boten gaan helpen. Zo niet zinken er gewoon 2 boten samen.
En erger dan dat het nu gaat, kan toch écht niet. Of misschien moet ik toch maar oppassen met die woorden... Tevens het weggeven van allerlei fiscale en contante cadeautjes aan iedereen en het doorschuiven van die rekening naar de volgende generatie(s) moet nu toch wel eens stoppen.
Ik ben door mijn ouders met het principe opgevoed geweest ' de tering naar de nering zetten.' Wil je iets? Begin er maar voor te werken. Is er een tegenslag geweest waardoor de inkomende cashflow een klap heeft gekregen? Snoeien in de kosten dan. En ik ben nondedju blij dat dat er zo ingedramd is geweest. Zeker dat ik af en toe eens een mindere bedeelde vriend iets kwijtscheld of trakteer. Maar hoe het ooit 'als aanvaardbaar' werd beschouwd om op andermans kap te leven, brrr, het gaat er bij mij niet in.
Met een staatsschuld van bijna een half biljoen euro, is de 'monarchie' (mag ook wel eens wat aan gebeuren, maar goed, problemen lossen we stap per stap op.) toch ten doden opgeschreven. De vraag is niet of, de vraag is wanneer. Mijn gokje van de sterftedatum? 2030
De NVA zal De Wever als voorzitter aan de kant schuiven. Dat bewijst hoe onbetrouwbaar en dwaas het zootje ongeregeld is, dat is aangevuld met een hoop opportunisten die pas op de kar gesprongen zijn toen NVA groot was.
Geen probleem voor De Wever: NVA zal als een pudding in elkaar zakken na het vertrek van De Wever. Dat zal bewijzen dat hij in zijn eentje NVA niet alleen heeft opgebouwd, maar daarna ook groot gehouden heeft. De anderen dachten het alleen te kunnen, zonder hem? Dat ze het dan maar eens bewijzen.
De Wever beseft ook dat hij hoe dan ook er niet altijd zal zijn. Hij heeft niet het eeuwige leven, en dat geruzie van de politiek op Vlaams of Nationaal niveau wordt iedereen ooit wel eens beu. Beter de toekomst als burgemeester van Antwerpen veilig stellen. Veel minder stress, veel minder ruzie.
Hij heeft trouwens 2 verkiezingen zwaar verloren: de laatste gemeenteraadsverkiezingen, en de laatste parlementsverkiezingen. Beter zich laten aan de kant schuiven vooraleer de partij volledig in elkaar gezakt is.
Nog één die er met open ogen inloopt ... alsof "de gelukzoeker" (zoek jij dan geen geluk misschien ?) en de "vreemdeling" hier de enorme staatsschuld heeft doen ontstaan (de werkelijke kostprijs van "de vreemdeling" is een verwaarloosbaar percentage van onze schuld) ... de merendeel van "die bepaalde bevolkingsgroepen" die je zo plastisch omschrijft zijn trouwens mensen van je "eigen volk", het zijn namelijk Belgen, net als jij er één bent ... of wat beschouw je als "eigen volk" ? Ik zou graag eens een duidelijk omschreven definitie horen van "eigen volk" ?miljonairtje schreef: ↑1 augustus 2020, 16:40 De typische reactie in de trend van 'Racist, haatdrager, blabla.' ben ik ook zo oppervlakkig beginnen vinden. Is het omdat je je eigen volk lief hebt dat je daarmee een ander haat?
Er zijn problemen in dit land, deels door de Walen, deels door de Vlamingen, deels door de vluchtelingen, deels door de tweede/derde generatie nieuwe-Belgen, deels door enzovoorts ... maar wat is het leven o zo simpel als je één bepaalde bevolkingsgroep van alles de schuld kan geven ... groot zal je desillusie zijn als je merkt dat - mocht je geliefkoosde partij ooit eens aan de macht komt - ook zij niet gaan brengen wat je er van verwacht (kijk naar al die verwachtingen die nva-kiezers hadden toen BDW met zijn (ver)kracht van verandering het eens allemaal ging verbeteren, we zien de resultaten dagelijks passeren) ... maar stem er vooral voor, hoe eerder de ogen open gaan, hoe eerder ze weer kunnen verschrompelen naar wat ze eigenlijk zijn : een partij van opportunisten die groot en rijk leeft op kosten van hun naïeve kiezers.
Waar we wel gelijk over denken is trouwens "de tering naar de nering" zetten, ik ben ook zo opgevoed en ik leef er ook zo naar en ik krijg ook het schijt van fiscale cadeaus, belastingsontduiking, mensen die de randjes eraf lopen ... maar wat ik wel héél zeker weet is dat stemmen voor een one-issue (haat)partij nooit of te nimmer een oplossing zal bieden, nooit of te nimmer, wees daar maar absoluut zeker van ...
Ik zie trouwens dat je "miljonair" bent ... in jouw geval zou ik verhuizen naar een exotisch land en leven van je geld, je zal er gelukkiger zijn ... oeps even vergeten dat je het niet zo voor gelukzoeker hebt
Ik stel voor dat iedereen eens de fiscale programmas vd verschillende partijen echt onder de loep neemt.
We zitten hier tenslotte op spaargids.
De uitslag vd poll bekijkende sla ik achterover.
We zitten hier tenslotte op spaargids.
De uitslag vd poll bekijkende sla ik achterover.
Geebee weet het weer zeker en de VB stemmers zijn weer naïef. Weet jij wat een zekerheid is? In mijn ogen iets dat bewezen is en tot op heden is jouw mening niet bewezen. Pas op de kans dat je gelijk hebt is groot. de NVA heeft mede gefaald omdat het zijn programma niet kon doordrukken. Dankzij de coalitie of de sociale partners die alles kapot staken. Dus bij VB zou dit nog veel erger zijn. Dagelijks de geïndoctrineerde leerlingen op straat samen met de wereldverbeteraars die toch te lui zijn om te werken en met de schuldige vakbonden die arcopar weigeren op te lossen hoewel ze gigantische bedragen op buitenlandse rekeningen hebben . Je vroeg een definitie van eigen volk. Ik zal de mijne geven. Iedereen die in Vlaanderen woont en zijn steentje bijdraagt. Ben je niet in dit land geboren dan heb je nadelen. Daarmee bedoel ik. Kom je enkel om te profiteren, criminele feiten te plegen of is je geloof belangrijker dan onze wetten dan moet je vertrekken. Als autochtoon is terugsturen onmogelijk maar er moet alles aan gedaan worden om profiteurs te ontdekken en straffen. Hier kun je nog veel aan toevoegen, verbeteren, aanpassen ed maar zo zie ik het grosso modo. Jij zult het weer racistisch vinden maar zoals eerder gezegd jij vindt bijna alles racistisch. Straks krijg je nog een schuldgevoel dat je rechtse kiezers telkens ligt te beledigen.geebee schreef: ↑1 augustus 2020, 23:11Nog één die er met open ogen inloopt ... alsof "de gelukzoeker" (zoek jij dan geen geluk misschien ?) en de "vreemdeling" hier de enorme staatsschuld heeft doen ontstaan (de werkelijke kostprijs van "de vreemdeling" is een verwaarloosbaar percentage van onze schuld) ... de merendeel van "die bepaalde bevolkingsgroepen" die je zo plastisch omschrijft zijn trouwens mensen van je "eigen volk", het zijn namelijk Belgen, net als jij er één bent ... of wat beschouw je als "eigen volk" ? Ik zou graag eens een duidelijk omschreven definitie horen van "eigen volk" ?miljonairtje schreef: ↑1 augustus 2020, 16:40 De typische reactie in de trend van 'Racist, haatdrager, blabla.' ben ik ook zo oppervlakkig beginnen vinden. Is het omdat je je eigen volk lief hebt dat je daarmee een ander haat?
Er zijn problemen in dit land, deels door de Walen, deels door de Vlamingen, deels door de vluchtelingen, deels door de tweede/derde generatie nieuwe-Belgen, deels door enzovoorts ... maar wat is het leven o zo simpel als je één bepaalde bevolkingsgroep van alles de schuld kan geven ... groot zal je desillusie zijn als je merkt dat - mocht je geliefkoosde partij ooit eens aan de macht komt - ook zij niet gaan brengen wat je er van verwacht (kijk naar al die verwachtingen die nva-kiezers hadden toen BDW met zijn (ver)kracht van verandering het eens allemaal ging verbeteren, we zien de resultaten dagelijks passeren) ... maar stem er vooral voor, hoe eerder de ogen open gaan, hoe eerder ze weer kunnen verschrompelen naar wat ze eigenlijk zijn : een partij van opportunisten die groot en rijk leeft op kosten van hun naïeve kiezers.
Waar we wel gelijk over denken is trouwens "de tering naar de nering" zetten, ik ben ook zo opgevoed en ik leef er ook zo naar en ik krijg ook het schijt van fiscale cadeaus, belastingsontduiking, mensen die de randjes eraf lopen ... maar wat ik wel héél zeker weet is dat stemmen voor een one-issue (haat)partij nooit of te nimmer een oplossing zal bieden, nooit of te nimmer, wees daar maar absoluut zeker van ...
Ik zie trouwens dat je "miljonair" bent ... in jouw geval zou ik verhuizen naar een exotisch land en leven van je geld, je zal er gelukkiger zijn ... oeps even vergeten dat je het niet zo voor gelukzoeker hebt
Klopt. Dit onderstreept nog maar eens de gelijkenissen tussen NVA en de nazi's. Hitler heeft ook aan zijn coalitiepartners de absolute macht gevraagd, omdat dit de enige manier was om "zijn programma door te drukken". Hitler heeft inderdaad die absolute macht gekregen, en hij heeft zijn programma doorgedrukt.
En na de oorlog, al zijn aanhangers die nochtans heel enthousiast hadden deelgenomen: "wir haben es nicht gewusst".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Is Vlaams belang niet eerder links op er gebied van dop, ziekteuitkering, belastingen op consumptie, .... .
Hoop van hun eens een concreet plan te zien.
Hoop van hun eens een concreet plan te zien.