Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Nog zo een Calimero-verhaaltje : nva heeft zich niet kunnen bewijzen omdat ze hun programma niet konden DOORDRUKKEN - die woordkeuze zegt al genoeg in mijn ogen ... luister eens beste Dave, geen enkele politieke partij kan zijn programma DOORDRUKKEN, geen enkele partij heeft ooit alleen geregeerd (in "normale" tijden) vandaar dat ze met anderen moeten samenwerken. Het blok zal ook daarmee geconfronteerd worden tenzij ze - god spaar ons daarvan - ooit alleen regeren maar - we tellen veel idioten onder ons volkje maar laat me de hoop houden dat het er altijd minder dan 50 % zullen zijn.dave1976 schreef: ↑2 augustus 2020, 07:49Geebee weet het weer zeker en de VB stemmers zijn weer naïef. Weet jij wat een zekerheid is? In mijn ogen iets dat bewezen is en tot op heden is jouw mening niet bewezen. Pas op de kans dat je gelijk hebt is groot. de NVA heeft mede gefaald omdat het zijn programma niet kon doordrukken. Dankzij de coalitie of de sociale partners die alles kapot staken. Dus bij VB zou dit nog veel erger zijn. Dagelijks de geïndoctrineerde leerlingen op straat samen met de wereldverbeteraars die toch te lui zijn om te werken en met de schuldige vakbonden die arcopar weigeren op te lossen hoewel ze gigantische bedragen op buitenlandse rekeningen hebben . Je vroeg een definitie van eigen volk. Ik zal de mijne geven. Iedereen die in Vlaanderen woont en zijn steentje bijdraagt. Ben je niet in dit land geboren dan heb je nadelen. Daarmee bedoel ik. Kom je enkel om te profiteren, criminele feiten te plegen of is je geloof belangrijker dan onze wetten dan moet je vertrekken. Als autochtoon is terugsturen onmogelijk maar er moet alles aan gedaan worden om profiteurs te ontdekken en straffen. Hier kun je nog veel aan toevoegen, verbeteren, aanpassen ed maar zo zie ik het grosso modo. Jij zult het weer racistisch vinden maar zoals eerder gezegd jij vindt bijna alles racistisch. Straks krijg je nog een schuldgevoel dat je rechtse kiezers telkens ligt te beledigen.geebee schreef: ↑1 augustus 2020, 23:11
Nog één die er met open ogen inloopt ... alsof "de gelukzoeker" (zoek jij dan geen geluk misschien ?) en de "vreemdeling" hier de enorme staatsschuld heeft doen ontstaan (de werkelijke kostprijs van "de vreemdeling" is een verwaarloosbaar percentage van onze schuld) ... de merendeel van "die bepaalde bevolkingsgroepen" die je zo plastisch omschrijft zijn trouwens mensen van je "eigen volk", het zijn namelijk Belgen, net als jij er één bent ... of wat beschouw je als "eigen volk" ? Ik zou graag eens een duidelijk omschreven definitie horen van "eigen volk" ?
Er zijn problemen in dit land, deels door de Walen, deels door de Vlamingen, deels door de vluchtelingen, deels door de tweede/derde generatie nieuwe-Belgen, deels door enzovoorts ... maar wat is het leven o zo simpel als je één bepaalde bevolkingsgroep van alles de schuld kan geven ... groot zal je desillusie zijn als je merkt dat - mocht je geliefkoosde partij ooit eens aan de macht komt - ook zij niet gaan brengen wat je er van verwacht (kijk naar al die verwachtingen die nva-kiezers hadden toen BDW met zijn (ver)kracht van verandering het eens allemaal ging verbeteren, we zien de resultaten dagelijks passeren) ... maar stem er vooral voor, hoe eerder de ogen open gaan, hoe eerder ze weer kunnen verschrompelen naar wat ze eigenlijk zijn : een partij van opportunisten die groot en rijk leeft op kosten van hun naïeve kiezers.
Waar we wel gelijk over denken is trouwens "de tering naar de nering" zetten, ik ben ook zo opgevoed en ik leef er ook zo naar en ik krijg ook het schijt van fiscale cadeaus, belastingsontduiking, mensen die de randjes eraf lopen ... maar wat ik wel héél zeker weet is dat stemmen voor een one-issue (haat)partij nooit of te nimmer een oplossing zal bieden, nooit of te nimmer, wees daar maar absoluut zeker van ...
Ik zie trouwens dat je "miljonair" bent ... in jouw geval zou ik verhuizen naar een exotisch land en leven van je geld, je zal er gelukkiger zijn ... oeps even vergeten dat je het niet zo voor gelukzoeker hebt
Je eigen definitie van "eigen volk" rammelt al vanaf de eerste twee zinnen : iedereen die in vlaanderen WOONT en zijn steentje bijdraagt ... een paar woorden verder heb je het al over "niet in dit land GEBOREN dan heb je nadelen" ... voor zover ik weet is vlaanderen nog altijd geen land. En hoe kan je zo beperkt zijn in je gedachten dat je er bijna automatisch vanuit gaat dat iemand die hier niet geboren is enkel en alleen naar hier komt om te profiteren en of criminele feiten te plegen ... hoe enggeestig kan je zijn
Deze is te mooi om te laten liggen.geebee schreef: ↑1 augustus 2020, 23:11 Nog één die er met open ogen inloopt ... alsof "de gelukzoeker" (zoek jij dan geen geluk misschien ?) en de "vreemdeling" hier de enorme staatsschuld heeft doen ontstaan (de werkelijke kostprijs van "de vreemdeling" is een verwaarloosbaar percentage van onze schuld) ... de merendeel van "die bepaalde bevolkingsgroepen" die je zo plastisch omschrijft zijn trouwens mensen van je "eigen volk", het zijn namelijk Belgen, net als jij er één bent ... of wat beschouw je als "eigen volk" ? Ik zou graag eens een duidelijk omschreven definitie horen van "eigen volk" ?
Met het risico dat ik je op stang jaag, maar dikwijls antwoord je ook volwassen en onderbouwd.
Die staatsschuld is gewoon eigen aan het monetair systeem waar we mee zitten, dat is een plaatje dat ik hier al grijs gedraaid heb. Maar het zou toch goed zijn als wat meer mensen wat tijd en energie zouden spenderen aan het te begrijpen, kwestie dat we toch weten en begrijpen wat er precies gaande is in deze wereld.
En mijn eigen volk, mijn beste GeeBee, dat is de Indo-Europeaan en niet die schiereiland-wortel die hier komt beweren een 'rasechte' Belg, Duitser, Brit, Amerikaan, Braziliaan, ... te zijn. Een zwarte Afrikaan of Oost-Aziaat heb ik dat nog nooit horen beweren, dat zou ook absurd zijn.
De meeste antwoorden zijn in onze geschiedenis te vinden, nl. wie wij zijn en van waar wij komen. En ook, wie het complete tegenovergestelde van ons is en waar we al minstens 6000 jaar mee overhoop liggen. Maar dan moet je wel op de juiste plaats zoeken en de hollywood 'documentaires' een tijdje aan de kant schuiven.
Een zekere Henry Ford, toch niet de minste, heeft ooit een krantje uitgebracht (The Dearborn Independent) en in 1920 een welbepaalde serie artikels gepubliceerd die als startpunt kunnen dienen voor wie wil weten hoe de haak nu precies aan de steel zit. Kwestie van de bomen nog te kunnen zien door het politiek correcte bos.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Geebee, je maakt jezelf schuldig aan de zaken die je verafschuwt. Je scheert namelijk alle VB stemmers over dezelfde kam. Je scheldt alle VB mandatarissen uit voor racist. Dit maakt je compleet ongeloofwaardig. En hoe meer je roept en tiert, hoe ongeloofwaardig je wordt. Het is enkel een uiting van je onmacht en frustratie. Al dat overdreven gezeik over racisme heeft het omgekeerde effect. Meer en meer mensen zijn de politieke correctheid en lange tenen mentaliteit beu en gaan dan stemmen op het VB, ook yours truly.
Cartoons met verzonnen verhaaltjes zijn niet zo sterk als echte beelden van de echte leiders.
6x De Wever vermeld in 1 post. Heb je die obsessie al eens laten checken door een psychiater ?Calco schreef: ↑1 augustus 2020, 15:41Bart De Wever is nooit van plan geweest om een regering te vormen. Hij wou alleen de schijn ophouden "zie eens wat een staatsman ik ben".Yaris schreef: ↑1 augustus 2020, 15:24 Dat wordt weer niets met de regeringsformatie. Even was er hoop omdat PS en N-VA een akkoord hadden. Ze wilden alleen nog Open Vld mee aan boord hijsen maar zonder de MR omdat "Bouchez er alleen op uit is om de onderhandelingen te doen mislukken". Maar Open Vld weigert de MR te laten vallen. Nieuwe verkiezingen worden steeds waarschijnlijker.
En met zijn verklaringen op TV en de geschreven pers heeft hij de "mislukking" nu al in de schoenen geschoven van de liberalen, een paar weken voor de "mislukking" officieel zal zijn. En voilà, de grote staatsman De Wever werd gesaboteerd. De oplossing lag op tafel, maar de liberalen hebben hem gesaboteerd.
Zijn tijd bij de NVA zit erop. Het kan hem niet meer schelen dat Vlaams Belang de volgende verkiezingen zal winnen. Integendeel, dankzij de nieuwe regels voor de verkiezing van de burgemeester, heeft hij zijn toekomst veiliggesteld. Hij stapt over naar Vlaams Belang en brengt een hoop kiezers met zich mee. Vlaams Belang haalt de absolute meerderheid bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen. En op welke plaats De Wever ook op de lijst staat: hij wordt automatisch burgemeester want hij behaalt het hoogste aantal voorkeursstemmen.
Het strategisch talent van De Wever is te bewonderen, en telkens we denken "nu is het gedaan met De Wever" heeft hij ondertussen al 3 of 4 stappen verder gedacht.
En NVA kan vechten met CD&V, OpenVLD, SP.A, Groen voor de 2e plaats in Vlaanderen. De Wever lacht nu al in zijn vuistje.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Neen, ik zoek inderdaad geen geluk. Ik werk er voor. Plan, trial, fail, adjust, repeat.
Zeker en vast. En ik hoop dat er voldoende mensen hen net als mij een kans willen geven. Ik zie nu al jaren hoe het niet werkt hier in België met de huidige partijen. Wat doe je in het dagelijkse leven als iets keer op keer niet lukt? Je zoekt een alternatieve werkmethode op wat je momenteel doet.
Ik zouna een week op zo'n exotisch strand met een kokosnoot in mijn handen het al gehad hebben. Ik zou er dus niet gelukkig van worden. Geef mij maar wat uitdagingen in het leven waar ik mijn tanden in kan zetten en de tijd mee vullen.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Ben het met anonymous eens. En denk dat deze overdreven correctheid voor velen de reden is van de ommezwaai naar extremer rechts.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
In deze ruwe definitie van Dave kan ik mij vinden. Het gaat mij ook niet om de kleur van de persoon, wel over zijn/haar ingesteldheid en het gedrag hier in ons petieterig landje. Werk voor uw doelen en wat ge wilt. Niet neuten en janken omdat het niet in de schoot wordt geworpen.dave1976 schreef: ↑2 augustus 2020, 07:49 Je vroeg een definitie van eigen volk. Ik zal de mijne geven. Iedereen die in Vlaanderen woont en zijn steentje bijdraagt. Ben je niet in dit land geboren dan heb je nadelen. Daarmee bedoel ik. Kom je enkel om te profiteren, criminele feiten te plegen of is je geloof belangrijker dan onze wetten dan moet je vertrekken. Als autochtoon is terugsturen onmogelijk maar er moet alles aan gedaan worden om profiteurs te ontdekken en straffen. Hier kun je nog veel aan toevoegen, verbeteren, aanpassen ed maar zo zie ik het grosso modo.
Ongeloofwaardig ? Even ongeloofwaardig als hopen en dromen dat een one-issue politieke partij met nagenoeg geen bekwame politici het hier allemaal eens zal oplossen ...anonymous schreef: ↑2 augustus 2020, 10:44 Geebee, je maakt jezelf schuldig aan de zaken die je verafschuwt. Je scheert namelijk alle VB stemmers over dezelfde kam. Je scheldt alle VB mandatarissen uit voor racist. Dit maakt je compleet ongeloofwaardig. En hoe meer je roept en tiert, hoe ongeloofwaardig je wordt. Het is enkel een uiting van je onmacht en frustratie. Al dat overdreven gezeik over racisme heeft het omgekeerde effect. Meer en meer mensen zijn de politieke correctheid en lange tenen mentaliteit beu en gaan dan stemmen op het VB, ook yours truly.
Geroep en getier ? Als iets niet in "je kraam past" is alles wellicht geroep en getier ... dit forum glijdt stilletjesaan af naar een (extreem)rechts gefrustreerd groepje en het heeft nood aan af en toe iemand die tegen die stem ingaat, dat je dit als geroep en getier beschouw zal ik maar als compliment aanvaarden.
Gefrustreerd en onmachtig ? Heel zeker, ik moet vaststellen dat (naar ik maar zal aannemen als) verstandige mensen nu zelfs al overwegen of zullen stemmen op die one-issue partij ... wellicht beseffen ze niet eens wat de mogelijke gevolgen zouden kunnen zijn van hun (protest)stem (en ja, ik verwijs hiermee naar de jaren '30).
By the way, ik ben de politieke correctheid ook meer dan beu maar het verschil tussen jij en ik is dat ik een dikke streep door mijn stemformulier zal trekken en mij niet zal verlagen tot het eventueel aan de macht brengen van zwarthemden, het zou nog eens véél erger kunnen worden dan de hellhole waarin we ons nu bevinden !!!
Een ruim percentage van de vb-stemmers behoort in dat geval niet eens tot jullie definitie van "eigen volk" ... ze stemmen dus eigenlijk op een partij waartoe zijzelf - volgens jullie definitie dan toch - niet eens behoren ... nice !miljonairtje schreef: ↑2 augustus 2020, 12:50In deze ruwe definitie van Dave kan ik mij vinden. Het gaat mij ook niet om de kleur van de persoon, wel over zijn/haar ingesteldheid en het gedrag hier in ons petieterig landje. Werk voor uw doelen en wat ge wilt. Niet neuten en janken omdat het niet in de schoot wordt geworpen.dave1976 schreef: ↑2 augustus 2020, 07:49 Je vroeg een definitie van eigen volk. Ik zal de mijne geven. Iedereen die in Vlaanderen woont en zijn steentje bijdraagt. Ben je niet in dit land geboren dan heb je nadelen. Daarmee bedoel ik. Kom je enkel om te profiteren, criminele feiten te plegen of is je geloof belangrijker dan onze wetten dan moet je vertrekken. Als autochtoon is terugsturen onmogelijk maar er moet alles aan gedaan worden om profiteurs te ontdekken en straffen. Hier kun je nog veel aan toevoegen, verbeteren, aanpassen ed maar zo zie ik het grosso modo.
Het gebeurt wel... Dat mensen zichzelf in eigen voet schieten met hun stem.
Ik ben zelf niet tegen het zoeken naar profiteurs in de maatschappij. Maar ik zou er dan nogal wat CEO's en gasten bij overheid en overheidsbedrijven bijnemen die vele keren meer betaald worden dan ze echt verdienen.
Op de kleintjes letten qua besparingen. Maar ook op het groot geld.
Heeft iemand de indruk dat Vlaams belang ook focust of de jacht op de profiteurs ? Nog niets van gelezen..
Ze zijn de NVA niet he.
Ik ben zelf niet tegen het zoeken naar profiteurs in de maatschappij. Maar ik zou er dan nogal wat CEO's en gasten bij overheid en overheidsbedrijven bijnemen die vele keren meer betaald worden dan ze echt verdienen.
Op de kleintjes letten qua besparingen. Maar ook op het groot geld.
Heeft iemand de indruk dat Vlaams belang ook focust of de jacht op de profiteurs ? Nog niets van gelezen..
Ze zijn de NVA niet he.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je beseft toch dat veel van de "originele" Vlamingen zelf "profiteurs" zijn? Slechts 1/2 van de mensen op beroepsactieve leeftijd werken voltijds en 1/3 zelfs niet. Van wat leven die? De liefde?
Ik werk ook niet voltijds meer, het verlies aan netto is gering als ik maar werkweken doe van 34u ipv 40u en ik ben meer thuis om te doen wat ik wil. Is dit dan ook profiteren? Ik noem het fiscale optimalisatieSebastiaan1985 schreef: ↑2 augustus 2020, 20:57Je beseft toch dat veel van de "originele" Vlamingen zelf "profiteurs" zijn? Slechts 1/2 van de mensen op beroepsactieve leeftijd werken voltijds en 1/3 zelfs niet. Van wat leven die? De liefde?
Gemakkelijke vraag.
Inkomsten uit spaargeld + overheidssteun + bijklussen (wanneer het me uitkomt en ik goesting heb).
Noem het profiteren of whatever. Ik vind het best zo.
Of ik een 'originele Vlaming' ben weet ik niet. Zegt me niets dus geen interesse om het op te zoeken.
Dacht dat we oorspronkelijk bijna allemaal ergens uit de regio van de Makgadikgadizoutvlaktes kwamen.
'Liefde' kost meestal geld ipv op te brengen (alhoewel ik daar met de jaren ook al veel heb uit bijgeleerd).
Tsja. Men maakt gebruik van systemen die de overheid heeft uitgevonden. Is men dan een profiteur of doet men aan fiscale optimalisatie? Als de overheid een systeem uitvindt moet ze er ook maar voor zorgen dat ze de capaciteit heeft om controle uit te voeren op de gebruikers van het systeem. Mijn vrouw werkt zes maand halftijds en zes maand 4/5. Ik werk ook periodes 4/5. Zijn wij dan ook profiteurs? Wij hebben tot onze 45 full-time gewerkt en gezorgd dat onze woning tegen dan was afbetaald waardoor we het ons nu kunnen permitteren minder te werken. Ik zit nu in een gips thuis tot 6 september. Dankzij het systeem dat de overheid voor mij heeft opgezet kan ik mijn ziektedagen opsparen (heb er zo'n 800) dus krijg ik mijn volle wedde en val niet op 60%. Ben ik dan ook een profiteur omdat de overheid dat systeem heeft mogelijk gemaakt?Sebastiaan1985 schreef: ↑2 augustus 2020, 20:57 Je beseft toch dat veel van de "originele" Vlamingen zelf "profiteurs" zijn? Slechts 1/2 van de mensen op beroepsactieve leeftijd werken voltijds en 1/3 zelfs niet. Van wat leven die? De liefde?
De overheid bepaalt de spelregels dus moeten ze ook maar zorgen voor voldoende scheidsrechters.