Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Het woord barbaar is zoals zovele woorden in de loop der eeuwen gewijzigd in betekenis!
Uit de De Standaard vandaag over de amokmakers:
Het viel op dat de drie allemaal nog in strandkleding verschenen voor de onderzoeksrechter: in ontbloot bovenlijf of op blote voeten.....
Ja, wat betekent barbaar ook alweer?
Kan je even verduidelijken: was dat eigen keuze of waren ze zo opgepakt?
Hadden ze ook nog een been door hun neus?
Of wie de geschiedenis op dat ogenblik verwoord.
Gewoon een tijdelijke perceptie dus, geen algemeen vaststaand gegeven. Al gebruikt men wel dezelfde vocabulaire.
Hadden ze ook nog een been door hun neus?
Zoals ik reeds schreef hangt dat gewoon af aan welke kant van de geschiedenis je je op een welbepaald ogenblik bevindt.
Of wie de geschiedenis op dat ogenblik verwoord.
Gewoon een tijdelijke perceptie dus, geen algemeen vaststaand gegeven. Al gebruikt men wel dezelfde vocabulaire.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 10 augustus 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is waar..
Spijtig genoeg wordt dat gemak van online bestellen mogelijk gemaakt door uitbuiting van werknemers zoals bij Amazon etc.
Daar is een Mc Job nog een meevaller tegen.
In strandkledij in de gevangenis gestopt : Dat slaapt makkelijker met die hitte zeker ?
Voor mijn part mogen ze ze in een Aziatisch model van cel steken. Eentje waar ze met 50 in zitten en waar plaats is voor 30 om op de grond te gaan liggen.
Jahhh... Daar heb ik zelf ook aan gedacht toen ik het schreef
Zelfde bron:
Drie jongeren die zaterdag amok maakten in Blankenbergen zijn vandaag voor de onderzoeksrechter verschenen. Die heeft besloten hen alle drie aan te houden.
Bon, ik kan me niet voorstellen dat als ze thuis zijn opgepakt , ze niet de kans gekregen hebben op zijn minst schoeisel en bovenkledij aan te doen om voor de rechter te verschijnen!
Nog een ander voorbeeld uit de krant (HLN)vandaag:
Een 26-jarige man en een 21-jarige vrouw uit Nigeria die vorige week in verband werden gebracht met een ruzie met een lesbische vrouw in een asielzoekerscentrum in het Nederlandse Gilze (Noord-Brabant), zijn zondagmiddag opgepakt. De twee worden ervan verdacht de vrouw met kokend heet water te hebben overgoten, waardoor het slachtoffer tweedegraads brandwonden van haar oksel tot haar bil heeft opgelopen..... “In Nigeria (het grootste Afrikaanse land qua bevolking met ruim 190 miljoen inwoners, red.) is er een taboe rond homoseksualiteit....
Ja, die taalproblemen toch hé
Je kan je trouwens de vraag stellen of mensen die vrijwillig bij +35°C in een blik op vier wielen, laat staan meerdere wielen, gaan aanschuiven (en daarbij onderweg hulp van het RK moeten aangereikt krijgen) om de 'gunst' te verwerven om op bloedheet zand te mogen genieten van een open riool met een betonnen aanblik aan de ene kant en de grote leegte aan de andere kant niet aan zelfkastijding doen. Als je dan hoort dat je daarvoor ook nog 'plaatsen' moet reserveren.
En als je er eenmaal bent geraakt wordt dat kreng op natuurlijke wijze tegen de avond aan ook nog met de minuut kleiner.
En wat was het eigenlijke doel? Van kleur te veranderen?
Monty Python revisited?
Kortom wie dat uitzit verdient ongetwijfeld opschorting van straf. De kwaal was al vele malen erger dan de eventuele remedie.
En als je er eenmaal bent geraakt wordt dat kreng op natuurlijke wijze tegen de avond aan ook nog met de minuut kleiner.
Monty Python revisited?
Kortom wie dat uitzit verdient ongetwijfeld opschorting van straf. De kwaal was al vele malen erger dan de eventuele remedie.
Ik ook niet maar ik ken de omstandigheden dan ook niet zo goed.
Maar, om terug on topic te komen, dit voorval gaat daardoor toch mijn stemgedrag niet veranderen.
Daarvoor zal er toch meer moeten gebeuren.
Je kan altijd een pakketje bestellen bij Zalando en laten toekomen in Legeweg 200, 8200 Brugge.
De verkiezingen zijn dan ook maar over een paar jaar. Politici die niets doen en dat krapuul doet leuk verder.
Vb wint ook stemmen zonder reclame te maken op Facebook en ondanks dieje clown Dries.
1000en per dag er bij.
Daar ben ik het nu eens honderd procent mee eens!Jefdewit schreef: ↑10 augustus 2020, 14:47 Je kan je trouwens de vraag stellen of mensen die vrijwillig bij +35°C in een blik op vier wielen, laat staan meerdere wielen, gaan aanschuiven (en daarbij onderweg hulp van het RK moeten aangereikt krijgen) om de 'gunst' te verwerven om op bloedheet zand te mogen genieten van een open riool met een betonnen aanblik aan de ene kant en de grote leegte aan de andere kant niet aan zelfkastijding doen. Als je dan hoort dat je daarvoor ook nog 'plaatsen' moet reserveren.
Monty Python revisited?