Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Het punt lijkt me nogal duidelijk en je bevestigt het in deze post nog eens.
Op het ogenblik dat persoon A of B in X of Y op de trein stapt richting Z is hij (nog) geen crimineel. De politie heeft op dat ogenblik dus geen enkele juridische grond om zijn reis naar om het even waar te verhinderen.
Net zoals de Antwerpse politie dat niet heeft voor 'vermoedelijke' coronalijders.
Het is niet omdat het ene u minder zwaarwichtig lijkt dan het andere of dat de ene bevolkingsgroep U meer lief is dan een andere dat de huidige wetgeving daar rekening mee moet houden.
Als je vindt dat dit wel het geval is ben je voorstander van een totalitaire staat waar de politie bevoegd is om een reisverbod op te leggen en bij uitbreiding een vrijheidsberoving kan uitvoeren op basis van vermoedens of niet meer onder vervolging vallende antecedenten.
Democratie geldt voor iedereen op hetzelfde grondgebied. Dat heeft soms zo zijn nadelen.
Ik moet hopelijk niet de nadelen van een totalitaire aanpak uitleggen? In het begin gaat dit goed. Het is zelfs leuk als ze de anderen een lesje leren en jou ongemoeid laten. Tot dat het jouw beurt is. Dan sta je plots aan de 'andere' kant en kijken de anderen, waar je ven voordien nog toe behoorde, gewoon ook de andere kant op.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 11:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Ze zijn er ja dat is duidelijk te merken in Antwerpen waar ze al bijna in de meerderheid zijn. Brussel van hetzelfde. Ondertussen dringen ze door tot in het bestuur van een stad/ gemeente waar ze vervolgens verplichten dat onze kinderen in de refter halalvlees moeten eten en geen varkensvlees meer krijgen, waar ze in sommige ontmoetingscentra geen alcohol meer schenken zodat pepe zijn pintje niet meer kan drinken.
Grote probleem is dat wij ons aanpassen aan hen terwijl het omgekeerd moet zijn. In Hongarije en Tsjechië slagen ze er wel in om de meeste buiten te houden.
Gelukkig ben ik al oud genoeg om niet meer te moeten meemaken dat wij dezelfde weg opgaan als de Native Americans.
Grote probleem is dat wij ons aanpassen aan hen terwijl het omgekeerd moet zijn. In Hongarije en Tsjechië slagen ze er wel in om de meeste buiten te houden.
Gelukkig ben ik al oud genoeg om niet meer te moeten meemaken dat wij dezelfde weg opgaan als de Native Americans.
Hoezo? Is dat niet het 'land of the free' bij uitstek geworden?
Je beschouwing komt overigens ruim te laat.
Er lopen er hier nu ook rond die vinden dat wij ongeveer twee millennia terug al hetzelfde hebben ondergaan.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is dat jij alle jongeren met een vreemde afkomst op 1 hoop gooit EN dat je er ERG denigrerend over doet.anonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 10:51Waarschijnlijk heb je geen flauw idee hoe die gastjes in elkaar zitten. Die hebben lak aan alle regeltjes. Die hebben ook lak aan jullie, grote verdedigers van de multicul. Ze slaan net zo goed uw kop in als je toevallig hun pad kruist en ze hebben zin om op uw bakkes te slaan.geebee schreef: ↑11 augustus 2020, 10:09
Misschien je er eens attent op maken dat het geen Marokkanen zijn maar in België geboren jongeren van de derde (vierde ?) generatie ... met andere woorden landgenoten van jou, als je het nu leuk vindt of niet ... En naar welk land moeten ze uitgezet worden : hun ouders zijn hier geboren, zij zijn hier geboren ... net zoals jij ... het is een probleem dat hier gecreërd werd en dat hier zal opgelost moeten worden. Laat het heel duidelijk zijn dat ik het probleem niet ontken maar dat er geen simpele oplossingen voor dergelijke problemen in tegenstelling tot wat bepaalde politici ook mogen beweren.
Einde discussie is inderdaad een gemakkelijke reactie als je geen wederwoord kan verzinnen !
Het begint op 12 met een kruimeldiefstalletje waarna ze tot hun 18e gepamperd worden. Dan gaat het over in het zwaardere werk en vraagt iedereen zich af hoe het zo ver is kunnen komen.
Ik maak me weinig illusies dat ze volgende week worden gelost en dan kunnen ze terugkeren naar Brussel met een streepje bij op hun palmares. Kunnen ze wat stijgen in de pikorde want ze hebben binnen gezeten. Hopelijk laten ze deze week eens een stuk zeep vallen in de douche. Ze houden daar wel van jonge gastjes.
By the way, ze hebben meestal de dubbele nationaliteit. Met een beetje politieke moed kan de Belgische gerust afgenomen worden en kunnen ze een enkeltje naar het land van Ali Baba krijgen.
Ginds wordt dergelijk crapuul tenminste aangepakt zoals het hoort.
https://youtu.be/i145mv-mYiA
En dit verontrust me enorm want het is duidelijk dat deze jongeren bij jou al geen enkele kans meer maken op een onbevoordeelde behandeling. En dat verbaast me dan ook niet dat zij jou als flik net zo willen behandelen als jij HEN behandelt. Het grote probleem met al die VB aanhangers is dat zij denken dat HET grote probleem die vreemdelingen is, maar mannen die hun ex vermoorden, priesters die kinderen verkrachten, vrachtwagens die kinderen overrijden, bankiers die klanten oplichten, voetballers die zich boven de wet plaatsen, sukkels die met een geweer migranten willen gaan afschieten, ... nee, daar liggen jullie niet wakker van. Jullie dehumaniseren immigranten, jongeren met problemen en denken dat heel de wereld vierkant draait omdat die mensen naar hier zijn gekomen. BEGIN BIJ UZELF als je een betere wereld wilt.
Als je hier goed gelezen hebt, weet je dat dat enkel ligt aan het ouder worden, zelfs de Oude Grieken hadden hier blijkbaar al last van.Dirk0108 schreef: ↑10 augustus 2020, 22:55 Mijn jeugdjaren waren eind jaren 70 en vooral de jaren 80. Ik kan enkel zeggen dat ik heimwee heb naar die jaren.Het was veel veiliger met minder spanningen en aangenamer leven. Nu moet je al opletten als je naar een recreatiepark of zee gaat met de kleinkinderen. En dit is niet links of rechts getint maar gewoon feiten. En nee dikkelu ik ben geen racist, je moet gewoon feiten onder ogen zien en niet iedereen bestempelen als racist.
Het is natuurlijk heel verhelderend van terug met je 2 voetjes op de grond gezet te worden en je te realiseren dat het maar dromen uit je jeugd waren. Het was maar een droom dat ik als kind mijn fiets (zonder slot, nota bene) ergens kon achterlaten en die daar een week later onaangeroerd terugvond. Ik heb ook gedroomd dat de deur niet op slot hoefde. Als 1 van de talrijke junks die deze streek altijd rijk is geweest hier de wijk op durfde te komen, kreeg die letterlijk wat oorvijgen van de oude garde mannen op weg naar of terug van hun werk. Dit met de boodschap dat het de volgende keer vuisten en werkschoenen zouden zijn. Needless to say dat hier geen junks rondhingen, maar dat heb ik blijkbaar gedroomd.
Heel zwakke ventjes (en meisjes ondertussen) hebben het monopoly om die zaken aan te pakken naar zich toe getrokken en doen dat met 'dialoog'. Als die dialoog niet werkt moet er meer dialoog komen. Het zal wel aan mij liggen maar dit komt toch heel dicht bij de definitie van waanzin.
Al die 'dialoog' heeft ervoor gezorgd dat het hier vol kopluiers en mannen in lakens loopt. Er een probleem is met 'jongeren' die mensen lastig vallen op openbare infrastructuur dat ze nu als hun territorium claimen. De boel hier omheind is en de honden 24/7 loslopen (binnen die omheining welteverstaan, voor ik als zware crimineel de bak indraai). Als ik een schroevendraaier durf vergeten buiten die omheining duurt het geen minuut om helemaal onvindbaar te worden. Maar er is helemaal niets veranderd, het is met ouder worden dat we denken dat het vroeger beter was.
Oh, en als je maar durft opkomen voor je buurt en je eigendom ben je een racist en komen diezelfde kinderen die dat monopoly naar zich toe trokken je vertellen dat zoiets niet kan. Het 'gerecht' doet dan ineens, raar maar waar, heel efficiënt haar 'werk'. Maar er is hoegenaamd niets aan de hand, we leven in een status quo, het is enkel onze perceptie die verandert met ouder worden.
Niet dat ik geen voorstander ben van dialoog, want dat ben ik wel. Maar er is dialoog en dialoog. En om efficiënt te kunnen communiceren moet je natuurlijk de taal spreken die begrepen wordt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hoe zou je zelf zijn? Als je kan kiezen om een aantal van je Amokanen naar de kust te laten gaan of ze ambras te laten maken in je eigen stad? Ik denk dat de Broekzeelse keuze snel gemaakt was
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik ben het helemaal niet eens met u. Soit, ieder zijn/haar mening hé.Jefdewit schreef: ↑11 augustus 2020, 11:23Het punt lijkt me nogal duidelijk en je bevestigt het in deze post nog eens.
Op het ogenblik dat persoon A of B in X of Y op de trein stapt richting Z is hij (nog) geen crimineel. De politie heeft op dat ogenblik dus geen enkele juridische grond om zijn reis naar om het even waar te verhinderen.
Net zoals de Antwerpse politie dat niet heeft voor 'vermoedelijke' coronalijders.
Het is niet omdat het ene u minder zwaarwichtig lijkt dan het andere of dat de ene bevolkingsgroep U meer lief is dan een andere dat de huidige wetgeving daar rekening mee moet houden.
Als je vindt dat dit wel het geval is ben je voorstander van een totalitaire staat waar de politie bevoegd is om een reisverbod op te leggen en bij uitbreiding een vrijheidsberoving kan uitvoeren op basis van vermoedens of niet meer onder vervolging vallende antecedenten.
Democratie geldt voor iedereen op hetzelfde grondgebied. Dat heeft soms zo zijn nadelen.
Ik moet hopelijk niet de nadelen van een totalitaire aanpak uitleggen? In het begin gaat dit goed. Het is zelfs leuk als ze de anderen een lesje leren en jou ongemoeid laten. Tot dat het jouw beurt is. Dan sta je plots aan de 'andere' kant en kijken de anderen, waar je ven voordien nog toe behoorde, gewoon ook de andere kant op.
Je bent niet de eerste en ook niet de laatste.
In een democratie heb je over de uivoering van een wet trouwens geen 'mening'. De wet bestaat of ze bestaat niet. Ook al is het een slecht functionerende democratie.
Je houdt je dus aan de wet of niet. In het eerste geval laat het gezag je ongemoeid en beperkt je niet in je vrijheid. Ongeacht je uitzicht en afkomst. In dat laatste geval ben je pas een crimineel en het mogelijke onderwwerp van handhaving. Ongeacht je uitzicht en afkomst.
Ben je het er niet mee eens betracht je een wetsherziening, -wijziging of andere wetgeving.
Pas je de bestaande wet toe naar eigen inzicht en mening is het geen democratie meer maar een wetteloze omgeving.
Het uitganspunt, bij mij toch niet, is niet dat als een deel de wet niet toepast anderen, waaronder mezelf, dat ook niet moeten doen. Dan zijn we allemaal criminelen.
In een democratie heb je over de uivoering van een wet trouwens geen 'mening'. De wet bestaat of ze bestaat niet. Ook al is het een slecht functionerende democratie.
Je houdt je dus aan de wet of niet. In het eerste geval laat het gezag je ongemoeid en beperkt je niet in je vrijheid. Ongeacht je uitzicht en afkomst. In dat laatste geval ben je pas een crimineel en het mogelijke onderwwerp van handhaving. Ongeacht je uitzicht en afkomst.
Ben je het er niet mee eens betracht je een wetsherziening, -wijziging of andere wetgeving.
Pas je de bestaande wet toe naar eigen inzicht en mening is het geen democratie meer maar een wetteloze omgeving.
Het uitganspunt, bij mij toch niet, is niet dat als een deel de wet niet toepast anderen, waaronder mezelf, dat ook niet moeten doen. Dan zijn we allemaal criminelen.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben sprakeloos. De blanken moordden miljoenen mensen uit maar de slachtoffers in het verhaal... dat zijn wij, want pepe gaat misschien zijn pintje niet meer mogen drinken van een moslim.anonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 11:26 Ze zijn er ja dat is duidelijk te merken in Antwerpen waar ze al bijna in de meerderheid zijn. Brussel van hetzelfde. Ondertussen dringen ze door tot in het bestuur van een stad/ gemeente waar ze vervolgens verplichten dat onze kinderen in de refter halalvlees moeten eten en geen varkensvlees meer krijgen, waar ze in sommige ontmoetingscentra geen alcohol meer schenken zodat pepe zijn pintje niet meer kan drinken.
Jij flipt echt man.
Ja, zonen van rechters, notarissen, gouverneurs, deurwaarders, ... mogen onder het mom van een studentendoop hun medestudenten doodmartelen.CarpeNoctem schreef: ↑11 augustus 2020, 11:48Hoe zou je zelf zijn? Als je kan kiezen om een aantal van je Amokanen naar de kust te laten gaan of ze ambras te laten maken in je eigen stad? Ik denk dat de Broekzeelse keuze snel gemaakt was
Onder Leopold II mochten de ubermensch Vlamingen schouder aan schouder met de blanke Brusselaars en Walen een groot land leegplunderen. En duizenden handen en voeten afkappen van de lokale bevolking, omdat ze niet respectvol genoeg naar de ubermensch Vlamingen opkeken.
Tijdens de tweede wereldoorlog deden vele duizenden ubermensch Vlamingen enthousiast mee met het vergassen, ophangen, folteren, doodschieten van gewone Vlamingen die minder enthousiast waren over de nazi doctrine van een psychopatische dwerg die lange blonde mannen met blauwe ogen het recht gaf om miljoenen te vergassen.
En diezelfde soort ubermensch Vlamingen vindt het nu nog altijd jammer dat de nazi's niet gewonnen hebben. De ubermensch Vlamingen zouden weliswaar tien treden lager gestaan hebben dan de Duitse ubermenschen, maar ze zouden misschien een trapje hoger hebben gestaan dan andere untermenschen.
Nu weet ik helemaal niet meer op wie te stemmen.
Oh ja, we hebben nog jaren de tijd omdaar over na te denken.
Oh ja, we hebben nog jaren de tijd omdaar over na te denken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Besef nu toch eens dat we allemaal mensen zijn... ik ben in het Midden-Oosten op vakantie geweest en iets gekocht in een souvenir winkel bij een oud vrouwtje (ver over de zeventig) die bijna smeekte om niet met de kaart te betalen omdat de overheid te veel belastingen heft... we kregen zelfs extra korting (bovenop hetgene wat we afgepingeld hadden) als we cash betaalde
Wij beseffen vaak niet hoe goed wij het wel niet hebben in het Westen kwa welvaart en publieke voorzieningen, in het grootste deel van de wereld blijft veel meer plakken aan de handen van de machthebbers hoor....
Wij beseffen vaak niet hoe goed wij het wel niet hebben in het Westen kwa welvaart en publieke voorzieningen, in het grootste deel van de wereld blijft veel meer plakken aan de handen van de machthebbers hoor....
Wat een flauwekul en bloedarmoede.
Als je op een forum alleen kan leven met reacties en meningen die de jouwe zijn ben je op de verkeerde plaats.
Zoek dan je heil in een of andere strak geleide politieke partij waar je in het openbaar de schijn mag ophouden van vertegenwoordiger van het volk en openbaar vertolker van zijn stem maar in de praktijk niet verder komt dan op het aangeduide knopje te duwen of voor de iets hogere op de partijladder voor de camera je vooruitgeschreven debatfiche mag aframmelen alsof het je eigen mening was.