Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
En moeten we ze daarom allemaal naar hier halen en vrolijk laten profiteren van ons?Sebastiaan1985 schreef: ↑11 augustus 2020, 12:18 Besef nu toch eens dat we allemaal mensen zijn... ik ben in het Midden-Oosten op vakantie geweest en iets gekocht in een souvenir winkel bij een oud vrouwtje (ver over de zeventig) die bijna smeekte om niet met de kaart te betalen omdat de overheid te veel belastingen heft... we kregen zelfs extra korting (bovenop hetgene wat we afgepingeld hadden) als we cash betaalde
Wij beseffen vaak niet hoe goed wij het wel niet hebben in het Westen kwa welvaart en publieke voorzieningen, in het grootste deel van de wereld blijft veel meer plakken aan de handen van de machthebbers hoor....
Nu, ik snap Geebee en dikkelu wel ergens hoor. Vermoedelijk komen ze zelden in aanraking met het volk waarmee ik elke werkdag geconfronteerd word. Voor hen is het natuurlijk makkelijker om er het goede van te zien. Wat ik vaststel is dat van de 10 die ik elke dag zie er minstens 8 hier zijn om te profiteren. Ze kennen het systeem door en door, hen ingefluisterd door hun pro deo advocaat en door de linkse OCMW medewerker. Ze lachen me daarbij nog eens vierkant in mijn gezicht uit en als je hen wijst op bepaalde anomalieën (domiciliefraude om er maar eentje te noemen) ben je een racist.
Ik hoop voor geebee en dikkelu dat er genoeg aan werk gaan raken (moeilijk als je pertinent weigert Nederlands te praten en amper geschoold bent) zodat zij hun pensioen kunnen betalen.
Daar zeg je het : op intellectueel opgebouwde reacties kunnen ze enkel antwoorden met one-liners en/of antwoorden ze niet ... omdat ze geen opgebouwd wederwoord hebben.
Los daarvan : ok ben trouwens blij dat ik niet langer één van de weinigen ben die wederwoord biedt aan deze gefrustreerden-des-maatschappij die denken het alleenrecht te hebben op dit forum !
H O E V E E L keer moet ik je nog duidelijk maken dat ik maar al te goed snap dat er problemen zijn en dat er een oplossing moet komen en ik zie en begrijp je frustratie maar vanuit jouw situatie zie je alleen maar de probleemgevallen, er zijn veel meer mensen die het wel goed menen maar dat wil je wellicht door je opgebouwde frustratie niet meer zien en dus scheer je maar iedereen over dezelfde kam. Zie je ergens een allochtoon lopen dan ga je er al automatisch van uit : problemen ... en gedraag je je wellicht zo met als gevolg dat die zich ook zo naar jou zal gedragen, vicieuze cirkel ...anonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 12:36 En moeten we ze daarom allemaal naar hier halen en vrolijk laten profiteren van ons?
Nu, ik snap Geebee en dikkelu wel ergens hoor. Vermoedelijk komen ze zelden in aanraking met het volk waarmee ik elke werkdag geconfronteerd word. Voor hen is het natuurlijk makkelijker om er het goede van te zien.
Laatst gewijzigd door geebee op 11 augustus 2020, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleenrecht claimen lijkt me nog niet aan de orde. Dat is ook weer overdreven.
Tot nader order lijkt me dit een redelijk open forum waar ieders mening aan bod kan en mag komen.
En als je een eigen mening hebt mag je, nee moet je, ook het tegenwoord kunnen ondergaan.
Ik heb respect voor alle meningen. Dat betekent niet dat ik het er mee eens moet zijn.
Minder respect heb ik met mensen zonder mening die andere meningen achterna hollen zonder eigenlijk zelf te weten waar die mening over gaat. Maar dat is een louter persoonlijke tekortkoming.
ps. Please, geebee laat niet uitschijnen dat ik misschien, heel af en toe, tot jouw kant behoor of erger, je mening deel.
Tot nader order lijkt me dit een redelijk open forum waar ieders mening aan bod kan en mag komen.
En als je een eigen mening hebt mag je, nee moet je, ook het tegenwoord kunnen ondergaan.
Ik heb respect voor alle meningen. Dat betekent niet dat ik het er mee eens moet zijn.
Minder respect heb ik met mensen zonder mening die andere meningen achterna hollen zonder eigenlijk zelf te weten waar die mening over gaat. Maar dat is een louter persoonlijke tekortkoming.
ps. Please, geebee laat niet uitschijnen dat ik misschien, heel af en toe, tot jouw kant behoor of erger, je mening deel.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Redelijk aanmatigende stellingname.
Het is niet omdat je een andere mening hebt, tot een andere conclusie komt of andere oplossingen voor hetzelfde probleem betracht dat een bepaald probleem je onbekend is.
Jij bent overigens wel de laatste van wie ik zo iets zou mogen verwachten.
Er zijn er hier genoeg die jouw situatie gebruiken of misbruiken om jouw categorie te kunnen veralgemenen en belachelijk maken.
Vanuit jouw ervaring weet je dat dit niet de gemene deler is maar gebaseerd op exemplarische uitwassen.
Waarom zou het andersom dan wel juist zijn om te veralgemenen en een gehele bevolkingsgroep te stigmatiseren op basis van jouw verengde beroepservaringen? En met verengd bedoel ik in deze context dat je steeds, keer op keer, met de negatieve extremen geconfronteerd wordt en dat dit geen goede basis is om er een algemeen oordeel op te baseren.
En dat je met de negatieve uitwassen van de maatschappij geconfronteerd wordt is nog steeds een vrijwillige keuze.
Wat een non-argument. Alsof dat gebonden is aan een bepaalde bevolkingsgroep. Ik ken in de Nederlandstalige Brusselse rand genoeg hoogopgeleide Engels- en vooral Franstaligen die er al tot dertig jaar wonen en geen enkel woord Nederlands spreken noch vestaan. Of toch dit zo doen voorkomen. En ook genoeg voormalige asielzoekers (waarvan een deel inderdaad ongeschoold is, maar steeds meer en meer een hoger diploma hebben behaald dan ikzelf, het laatste is natuurlijk niet zo moeilijk) welke na enkele jaren Nederlands (een taal die nochtans geen enkel raakvlak heeft met hun moedertaal) spreken en beheersen op zo'n wijze dat ze voor mij beter verstaanbaar is dan de taal van een autochtoon uit de Westhoek die al heel zijn leven in Vlaanderen woont.moeilijk als je pertinent weigert Nederlands te praten en amper geschoold bent
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 13:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Beste anonymous, stuur mij een bericht en ik nodig u thuis uit, dan kan je zien waar ik woon. Ik ben serieus. En dan kunnen we ook eens met mijn buren gaan spreken en hoe jij over hen denkt. Je bent welkom. Uwe grote mond moogt ge meenemen, uwe revolver aub thuis laten.anonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 12:36En moeten we ze daarom allemaal naar hier halen en vrolijk laten profiteren van ons?Sebastiaan1985 schreef: ↑11 augustus 2020, 12:18 Besef nu toch eens dat we allemaal mensen zijn... ik ben in het Midden-Oosten op vakantie geweest en iets gekocht in een souvenir winkel bij een oud vrouwtje (ver over de zeventig) die bijna smeekte om niet met de kaart te betalen omdat de overheid te veel belastingen heft... we kregen zelfs extra korting (bovenop hetgene wat we afgepingeld hadden) als we cash betaalde
Wij beseffen vaak niet hoe goed wij het wel niet hebben in het Westen kwa welvaart en publieke voorzieningen, in het grootste deel van de wereld blijft veel meer plakken aan de handen van de machthebbers hoor....
Nu, ik snap Geebee en dikkelu wel ergens hoor. Vermoedelijk komen ze zelden in aanraking met het volk waarmee ik elke werkdag geconfronteerd word. Voor hen is het natuurlijk makkelijker om er het goede van te zien. Wat ik vaststel is dat van de 10 die ik elke dag zie er minstens 8 hier zijn om te profiteren. Ze kennen het systeem door en door, hen ingefluisterd door hun pro deo advocaat en door de linkse OCMW medewerker. Ze lachen me daarbij nog eens vierkant in mijn gezicht uit en als je hen wijst op bepaalde anomalieën (domiciliefraude om er maar eentje te noemen) ben je een racist.
Ik hoop voor geebee en dikkelu dat er genoeg aan werk gaan raken (moeilijk als je pertinent weigert Nederlands te praten en amper geschoold bent) zodat zij hun pensioen kunnen betalen.
En vanwaar moet de oplossing dan komen? Groen en Spa? Het is hun kiespubliek dus blijven ze pampereren. Probleemgevallen zijn niet enkel de amokmakers maar ook de torenhoge werkloosheidsgraad onder de allochtonen. Waarom zouden ze gaan werken wanneer ze alle faciliteiten krijgen om thuis te kunnen blijven? Sociale woning, gratis maaltijden op school, gratis naar de sportclub, gratis leren fietsen en een gratis fiets er bovenop, gratis advocaat .... Ze moeten niet gepamperd worden.
En als je er dan hebt die werk krijgen (cfr art 60) dan doen ze al het mogelijke om zo weinig mogelijk te doen en liggen ze te maffen in de struiken. Er zijn straten in mijn werkgebied waar amper nog een autochtoon woont. Nog geen 10 procent werkt.
Het land van melk en honing moet afgeschaft worden. Enkel diegene die een meerwaarde zijn moeten binnen gelaten worden.
Nu, ik hou er mee op, er zijn leukere dingen te doen.
Laatst gewijzigd door anonymous op 11 augustus 2020, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Beste Dikkelu, ook ik wil je eens uitnodigen voor een gesprek , die culturele gemeenschap heeft ons persoonlijk al tienduizenden euro's gekost met oa auto van mijn vrouw in brand gestoken, kans gegeven aan dergelijk persoon om ons app te huren resultaat: geen huishuur ontvangen en afgebroken infrastructuur. Was nochtans een brave jongen die werk had.
Op den duur zaten ze er met 10 man in.Inbraak ,... kan nog wel efkes doorgaan hoor.Die culturele samenleving is een mislukking hoe je het ook draait of keert. Ze hebben hun eigen gemeenschap in onze gemeenschap. Eigen winkels en ketens, velen spreken na 10 jaar nog geen Nederlands, waarom zouden ze? Jij vind waarschijnlijk dat een verrijking van onze cultuur?
Op den duur zaten ze er met 10 man in.Inbraak ,... kan nog wel efkes doorgaan hoor.Die culturele samenleving is een mislukking hoe je het ook draait of keert. Ze hebben hun eigen gemeenschap in onze gemeenschap. Eigen winkels en ketens, velen spreken na 10 jaar nog geen Nederlands, waarom zouden ze? Jij vind waarschijnlijk dat een verrijking van onze cultuur?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dirk dat is vooral het probleem.
In Genk heb je ook al eigen culturele wijken waar je dus als eigen inwoner van België best al een wat rijkere buurt zoekt.
Dat is niet racisme dat is realisme.
In Genk heb je ook al eigen culturele wijken waar je dus als eigen inwoner van België best al een wat rijkere buurt zoekt.
En zo kan iedereen nog uren doorgaan met zijn exemplarische verhaallijnen.
Moet ik nu beginnen over de autochtone blanke jongeren met een universitair diploma met een relatief hoog loon welke bij herhaling de firma al duizenden euro's gekost hebben omdat ze door hun cocaïne en gameverslaving, ook al kregen ze kans na kans tot gratis begeleiding toe, de boel naar de k**ten hielpen?
Antwerpen heeft bv. een zeer groot drugprobleem. Valt niet te ontkennen. De leveranciers zijn meestal van elders en anders gekleurd dan de autochtone Antwerpenaar. Kan je niet naastkijken. Maar wie houdt die keten in de eerste plaats in stand? Weet je dat dan ook niet omdat je er niet mee in contact komt of kijk je er liever naast? Nu ik weet het wel: blank, grootverdiener en meestal hoog opgeleid. Maar dat zijn dus geen 'criminelen' maar arme zieken die met gemeenschapsgeld 'geholpen' moeten worden.
Criminaliteit is niet gebonden aan een bepaalde mensensoort, noch rang noch stand.
Het ene zie je misschien beter dan het andere. Of wil je liever benadrukken of ontkennen.
Kan je als modale burger zelfs niet kwalijk genomen worden want je ziet het hele plaatje niet.
Maar als de ordehandhaving een tunnelvisie begint te ontwikkelen en het overzicht dreigt te verliezen hebben we misschien wel een probleem.
Moet ik nu beginnen over de autochtone blanke jongeren met een universitair diploma met een relatief hoog loon welke bij herhaling de firma al duizenden euro's gekost hebben omdat ze door hun cocaïne en gameverslaving, ook al kregen ze kans na kans tot gratis begeleiding toe, de boel naar de k**ten hielpen?
Antwerpen heeft bv. een zeer groot drugprobleem. Valt niet te ontkennen. De leveranciers zijn meestal van elders en anders gekleurd dan de autochtone Antwerpenaar. Kan je niet naastkijken. Maar wie houdt die keten in de eerste plaats in stand? Weet je dat dan ook niet omdat je er niet mee in contact komt of kijk je er liever naast? Nu ik weet het wel: blank, grootverdiener en meestal hoog opgeleid. Maar dat zijn dus geen 'criminelen' maar arme zieken die met gemeenschapsgeld 'geholpen' moeten worden.
Criminaliteit is niet gebonden aan een bepaalde mensensoort, noch rang noch stand.
Het ene zie je misschien beter dan het andere. Of wil je liever benadrukken of ontkennen.
Kan je als modale burger zelfs niet kwalijk genomen worden want je ziet het hele plaatje niet.
Maar als de ordehandhaving een tunnelvisie begint te ontwikkelen en het overzicht dreigt te verliezen hebben we misschien wel een probleem.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 11 augustus 2020, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
En als uwe huurder ne autochtoon was, had ge dan alle autochtonen over dezelfde kam gescheerd en had ge me dan ook uitgenodigd om eens te klagen over de autochtonen? En ja, ik vind immigranten een verrijking van onze cultuur, maar als ge zo enggeestig zijt, dan zult ge dat nooit te never zien.
Lees eens een boek: https://www.bol.com/nl/f/waarom-ik-niet ... 108746216/
Lees eens een boek: https://www.bol.com/nl/f/waarom-ik-niet ... 108746216/
Ja, dat is echt vooral het probleem. Jullie snappen niet eens dat die mensen ook echte Belgen zijn.Timoootjex schreef: ↑11 augustus 2020, 13:14 Dirk dat is vooral het probleem.
En is het geen realisme dat autochtonen, als ze de kans krijgen, de sociale zekerheid en andere beschikbare voordelen uitzuigen? Zelfs op een leeftijd dat ze nog niets bijgedragen hebben aan dat systeem?
Waar dacht je dat de kolonialen in hun tijd of zelfs de huidige blanke Afrikaner samenhokten?