Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Hopelijk maak je niet mee wat wij al meegemaakt hebben, want je zou wel eens hard van je roze wolk kunnen denderen.Als wereldverbeteraar wens ik je alvast veel succes!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Als ik de verhalen hoor van men tante van in Genk dan weet ik al genoeg hoor...
Yaris verwijt de ketel natuurlijk, want dat heeft ze hier zelf lange tijd gedaan wanneer iemand de vinger maar op de wonde durfde leggen. Vrouwen zeker? Vandaag wit, morgen zwart en overmorgen nog iets compleet anders.geebee schreef: ↑10 augustus 2020, 23:59Iemand die "problemen" aankaart is geen racist zolang hij niet een hele bevolkingsgroep stigmatiseert ... dat is meestal het probleem.
Die bendes uit Brussel mogen voor mijn part voor jaren weggestoken worden, nationaliteit afgepakt, eens goed op geklopt worden ... no problem ... maar daarvoor iedere Mohammed of Abdul scheef bekijken en "terug willen zenden naar hun land van herkomst" is wel racistisch ... je ziet toch wel het verschil neem ik aan.
Of moet je ook iedere blanke man uit Tielt met een janettekapsel en een baggerbroek scheef gaan bekijken omdat één onnozelaar eens wilde tonen hoe stoer hij wel niet was tegen een flik in Roeselare ?
Maar het probleem en stigmatiseren. Ik ga een poging wagen.
Het probleem: je wordt aangevallen, 'lastigevallen', beroofd, o.i.d. door een groepje 'jongeren'.
Delf je het onderspit: geen probleem. Je doet misschien aangifte en dat wordt verticaal geklasseerd. Dus misschien doe je gewoon helemaal geen aangifte (stel je voor dat die smurfin een druppel zweet zou laten). Hoe het ook zij, dat was het en het wordt als 'vergeten' beschouwd of zelfs als nooit gebeurd.
Delf je het onderspit niet: dan zijn de poppen aan het dansen. Ineens komen er uit allerhande hoeken en spleten meer 'jongeren' opdagen, en zelfs volwassen op het eerste zicht ogenschijnlijke 'blanken' die je van racisme beginnen beschuldigen. Bij die 'blanken' zie je, als je goed kijkt en je er een beetje op toelegt, trekjes die niet meteen Indo-Europees zijn. Nog steeds niet echt grond om te stigmatiseren want het kan zijn dat je met dezelfde 'bende' te maken hebt.
Delf je nog steeds het onderspit niet: komt er nog meer volk bij die je nu duidelijk kan onderscheiden van die 'jongeren' als wat oudere mensen met een gezin. Op dit punt hebben ze zich meestal al gerealiseerd dat intimideren niet lukt (als het wel lukt ben je gezien en gaan ze op dat stramien verder) en beginnen die oudere 'familie'-mensen over wederzijds respect. Ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is dat die eerste groep 'jongeren' zich ondertussen al uit de voeten heeft gemaakt.
Als je de opmerking maakt dat je aangevallen bent geweest en geen respect hoeft op te brengen voor mensen die jou ook niet respecteren (wat is het tegenovergestelde van respect?), krijg je van die 'familie'-mensen te horen dat je een racist bent.
Zit er een lijn in mijn verhaaltje? Een lijn die zich keer op keer herhaalt en voor dat stigma zorgt? Want eerlijk, als ze hun burgerplicht zouden doen en dat eerste groepje 'jongeren' bij de kraag zouden pakken i.p.v. het slachtoffer te criminaliseren, zouden ze dat stigma in de eerste plaats nooit opgeplakt gekregen hebben.
Henry Ford beschreef dit fenomeen ook al. Dat die soort altijd partij voor elkaar zal kiezen hoe laf, laaghartig en vuil wat ze de goj of dhimmi aandoen ook is.
Ik begrijp dat stigmatiseren verkeerd is en een verkeerd beeld van de realiteit geeft. Maar in hoeverre krijgt die groep (onterecht?) een stigma opgeplakt en in hoeverre is het gewoon zo dat ze een groot onderdeel van het hele probleem zijn?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik weet niet of je het tegen mij hebt maar ik kan je gerust stellen. Ik ben geen wereldverbeteraar. Eerder het tegendeel.
De wereld doet zijn ding. Ik mijn tijdelijk onderdeeltje daarin.
Risico om van een roze wolk te donderen is er evenmin. Meesta sta ik nogal laag tegen de grond te oogsten en te wieden.
Toegegeven, na slechts drie posts weet ik inderdaad niet wat je al allemaal meegemaakt hebt.
Ik zit er ook niet echt op te wachten om dat te aanhoren.
Maar laat dat geen rem zijn om je toch te laten gaan. Als het maar beleefd blijft en niet al te vulgair.
Velen zijn je hier al voorgegaan en terug in het niets opgelost.
Sommigen zijn blijvers. Benieuwd waar jij je over enkele weken zal bevinden.
Dan heb je die van nonkel pater en tante nonneke uit den Congo nog niet gehoord.Timoootjex schreef: ↑11 augustus 2020, 13:27 Als ik de verhalen hoor van men tante van in Genk dan weet ik al genoeg hoor...
Als hij zich wil blijven wentelen in zijn slachtofferrol zal hij zich vlug thuis voelen.
Ik verhuur al 15 jaar aan mensen van verschillende origines geen enkel probleem gehad, maar ik zal dan wel dikke chance hebben zeker.
Ik verhuur al 15 jaar aan mensen van verschillende origines geen enkel probleem gehad, maar ik zal dan wel dikke chance hebben zeker.
@dikkelu
Ik denk dat je zelf veel geluk hebt gehad. Heb zelf 3 keer verhuurd aan vreemdelingen en 2 keer miserie mee gehad. 3de keer hebben ze enkel niet betaald maar niet afgebroken dus daar was ik al blij om. Heb het uiteindelijk verkocht. Ik stel voor dat belastinggeld dan gesplitst wordt aan mensen die voor en mensen die tegen vreemdelingen zijn want hier wil ik geen hogere belasting voor betalen voor hun ocmw hangmat mentaliteit
Ik denk dat je zelf veel geluk hebt gehad. Heb zelf 3 keer verhuurd aan vreemdelingen en 2 keer miserie mee gehad. 3de keer hebben ze enkel niet betaald maar niet afgebroken dus daar was ik al blij om. Heb het uiteindelijk verkocht. Ik stel voor dat belastinggeld dan gesplitst wordt aan mensen die voor en mensen die tegen vreemdelingen zijn want hier wil ik geen hogere belasting voor betalen voor hun ocmw hangmat mentaliteit
Blijkbaar mag ik geen voorbeelden aangeven of vliegen jullie in de verdediging, vooral dikkelu kan heel persoonlijk worden.
Moet hij in de verdediging gaan met argumenten dat hij plots ook verhuurt. En dat ik mij in een slachtofferrol plaats is zeker niet waar, zoals ik reeds vertelde gaat het gewoon om feiten! Ik ben op dit forum als belegger geef mijn mening en dikkelu gebruikt direct een toon die nergens voor nodig is.
Moet hij in de verdediging gaan met argumenten dat hij plots ook verhuurt. En dat ik mij in een slachtofferrol plaats is zeker niet waar, zoals ik reeds vertelde gaat het gewoon om feiten! Ik ben op dit forum als belegger geef mijn mening en dikkelu gebruikt direct een toon die nergens voor nodig is.
Nee, inderdaad ik kom zelden in aanraking met het volk waarmee jij dagelijks geconfronteerd word, eerder met het type "blank, marginaal, dwaas, lui" ... en dan kan ik perfect alles wat jij hierboven neerpent transporteren naar dat type waarmee ik geconfronteerd word ... en wonder boven wonder laat dat nu net het volkje zijn dat beantwoordt aan het doelpubliek van extreem-rechts (en vooraleer je weer aangesproken voelt en beweert dat ik je marginaal, dwaas, lui en godbetert blank noemanonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 12:36 En moeten we ze daarom allemaal naar hier halen en vrolijk laten profiteren van ons?
Nu, ik snap Geebee en dikkelu wel ergens hoor. Vermoedelijk komen ze zelden in aanraking met het volk waarmee ik elke werkdag geconfronteerd word. Voor hen is het natuurlijk makkelijker om er het goede van te zien. Wat ik vaststel is dat van de 10 die ik elke dag zie er minstens 8 hier zijn om te profiteren. Ze kennen het systeem door en door, hen ingefluisterd door hun pro deo advocaat en door de linkse OCMW medewerker. Ze lachen me daarbij nog eens vierkant in mijn gezicht uit en als je hen wijst op bepaalde anomalieën (domiciliefraude om er maar eentje te noemen) ben je een racist.
Ik hoop voor geebee en dikkelu dat er genoeg aan werk gaan raken (moeilijk als je pertinent weigert Nederlands te praten en amper geschoold bent) zodat zij hun pensioen kunnen betalen.
het blok zal nog wel andere kiezers hebben ook) ... ze stemmen op het blok omdat ze vooral bang zijn om zelf hun luxeleventje kwijt te spelen want stel je voor dat die allochtoon wegloopt met hun ocmw-geld, wat voor schande is dat niet !
Wie heeft je hier het recht ontzegd om om het even welk voorbeeld naar voor te brengen?Dirk0108 schreef: ↑11 augustus 2020, 14:59 Blijkbaar mag ik geen voorbeelden aangeven of vliegen jullie in de verdediging, vooral dikkelu kan heel persoonlijk worden.
Niemand betwist dat wat je schrijft om feiten gaat. Maar dat houdt natuurlijk ook in dat de argumenten van 'Dikkelu' ook feiten zijn en evenwaardig.
De toon van 'Dikkelu' is zeer gematigd. En na 8 maanden op dit forum zou je toch wel moeten weten dat het er soms heel wat heftiger aan toe gaat?
Als belegger is het ook je eigen keuze om van de beursvloer af te zakken naar de kroeg.
Waar je de laatste tijd meer tijd hebt doorgebracht dan op de beleggersvloer.
Als 55-jarige kan je toch wel al het verschil maken tussen de beursvloer en de kroeg?
Je bent welkom. Drink er ene mee of nog beter geef een introductierondje.
ps. Ik vind, al is dat ook geen argument, het tegenwoordig veel lolliger leven dan in de jaren 70 of 80. Jeugdsentiment is mij volkomen vreemd. Herinneringen vervagen en verkleuren met de tijd.
@Jef, iedereen heeft een mening, dikwijls onderbouwd op eigen ervaringen, en de discussies moeten gemoedelijk blijven. Zoals je zegt is dit meer de kroeg dan de beursvloer. Maar nu ik toch nog in de kroeg ben trakteer ik, ook al hebben we waarschijnlijk niet over alles dezelfde mening. Gezondheid!
And Now, on topic, for Something Completely Different:
Op wie ga je nu stemmen bij de volgende verkiezingen en waarom?
En moest de partij van je stem doorslaggevende winst behalen wat verwacht je daar dan effectief van?
Op wie ga je nu stemmen bij de volgende verkiezingen en waarom?
En moest de partij van je stem doorslaggevende winst behalen wat verwacht je daar dan effectief van?
Het probleem is dat er zo gegeneraliseerd wordt.anonymous schreef: ↑11 augustus 2020, 12:36En moeten we ze daarom allemaal naar hier halen en vrolijk laten profiteren van ons?Sebastiaan1985 schreef: ↑11 augustus 2020, 12:18 Besef nu toch eens dat we allemaal mensen zijn... ik ben in het Midden-Oosten op vakantie geweest en iets gekocht in een souvenir winkel bij een oud vrouwtje (ver over de zeventig) die bijna smeekte om niet met de kaart te betalen omdat de overheid te veel belastingen heft... we kregen zelfs extra korting (bovenop hetgene wat we afgepingeld hadden) als we cash betaalde
Wij beseffen vaak niet hoe goed wij het wel niet hebben in het Westen kwa welvaart en publieke voorzieningen, in het grootste deel van de wereld blijft veel meer plakken aan de handen van de machthebbers hoor....
Nu, ik snap Geebee en dikkelu wel ergens hoor. Vermoedelijk komen ze zelden in aanraking met het volk waarmee ik elke werkdag geconfronteerd word. Voor hen is het natuurlijk makkelijker om er het goede van te zien. Wat ik vaststel is dat van de 10 die ik elke dag zie er minstens 8 hier zijn om te profiteren. Ze kennen het systeem door en door, hen ingefluisterd door hun pro deo advocaat en door de linkse OCMW medewerker. Ze lachen me daarbij nog eens vierkant in mijn gezicht uit en als je hen wijst op bepaalde anomalieën (domiciliefraude om er maar eentje te noemen) ben je een racist.
Ik hoop voor geebee en dikkelu dat er genoeg aan werk gaan raken (moeilijk als je pertinent weigert Nederlands te praten en amper geschoold bent) zodat zij hun pensioen kunnen betalen.
Hoe extremer de overtuiging, hoe minder er plaats is voor nuancering, en hoe meer er geroepen en getoeterd wordt voor zogenaamde simpele oplossingen.
In jouw beroep zie je enkel het krapuul die het hier uithangt, en daardoor denk je dat ze allemaal zo zijn.
Als ik konstant met zulke mensen zou te maken hebben, zou ik misschien ook zo reageren.
Door die oogkleppen zie je echter niet dat er een andere, veel grotere groep is die zich gewoon goed gedragen.
In mijn beroep werk ik samen met hoog opgeleide mensen van verschillende nationaliteiten, en die gaan het echt niet uithangen zoals dat krapuul dat in Blankenberge de boel op stelten gezet heeft.
Mijn Belgische collega's met Marokkaanse en Turkse roots zouden zelfs niet liever hebben dat dat krapuul zeer hard aangepakt wordt, omdat ze het voor de overgrote meerderheid die zich wel goed gedraagt helemaal verpesten.
Ik herinner me nog een uitspraak van zo een collega, die in Molenbeek opgegroeid is.
"tijdens mijn school en studententijd heb ik dikwijls geweend omdat ik van mijn vader moest studeren ipv op straat te gaan rondhangen zoals een aantal van mijn vrienden, maar nu zitten zij dikwijls te wenen omdat ze in de gevangenis zitten of aan geen deftige job geraken omdat ze toen liever amok gingen maken ipv te studeren, terwijl ik nu een mooi huis en gezin heb en met een dikke BMW bedrijfswagen kan rondrijden."
Die collega is nu ook aktief in diverse migranten jongeren sportclubs om aan te tonen dat je als migrant ook iet van je leven kan maken als je de moeite doet om te studeren en het niet gaat uithangen.
Ga straks weer verweten worden voor racist en ultra rechts maar als men al eens zou beginnen om de straffeloosheid in dit land aan te pakken... De politie pakt op en justitie zet ze terug op straat met een vermanend vingertje, maakt echt geen indruk op die gasten.
Zoontjes van notarissen, deurwaarders, gouverneurs, rechters, ... die medestudenten doodmartelen onder het mom van een studentendoop komen er nog veel gemakkelijker van af.vortex schreef: ↑11 augustus 2020, 17:22Ga straks weer verweten worden voor racist en ultra rechts maar als men al eens zou beginnen om de straffeloosheid in dit land aan te pakken... De politie pakt op en justitie zet ze terug op straat met een vermanend vingertje, maakt echt geen indruk op die gasten.
Vlamingen die onder Leopold II een volledig groot land hebben leeggeplunderd ook. Ook al hebben ze tienduizenden handen en voeten afgekapt. En evenveel lokale bewoners opgehangen.
Vlamingen die de nazi's hebben geholpen met het vergassen, folteren, executeren van hun mede-Vlamingen die de nazigroet niet wilden brengen ook.