Op wie stem je in de volgende verkiezingen
Re: Op wie stem je in de volgende verkiezingen
De ongelooflijke domheid en onwetendheid van de Vlaming wordt hiermee nog eens bewezen.SparSpaar schreef: ↑17 november 2019, 13:46NTO, vind je een ziekelijk weg-met-onzer geval (geestesziek), reden om je op mijn negeerlijst te plaatsen (verbaas me dat sommigen je braaksels toch nog lezen), maar dat door anderen geciteerde zinnetje heeft bij mij toch een belletje doen rinkelen:
googelde enkele tijd geleden namelijk op de glorietijd van de VS, de jaren '50, en kwam op Detroit terecht.
Tegenwoordig huilen met de pet op. Derde wereld !
Las dan: '81,6% van de bevolking is van Afrikaanse afkomst, 12,3% is wit'.
Moet men dan nog verder zoeken om de neergang van de VS te verklaren ?
China kent geen inwoners 'van Afrikaanse afkomst' !
Lezen ! https://nl.wikipedia.org/wiki/Detroit_(Michigan)
SparSpaar weet duidelijk niet dat de oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Noord, Midden en Zuid-Amerika door hoofdzakelijk Europese migranten uitgemoord werd. Daarna hebben die migranten Amerika "great" gemaakt.
De zogezegde glorietijd waar SparSpaar het in zijn ongelooflijke onwetendheid over heeft, is dus door de nakomelingen van die migranten gerealiseerd.
Hoog tijd dat het Vlaamse onderwijs weer inzet op algemene kennis in plaats van dat softe gedoe waar SparSpaar het slachtoffer van is
NTO, je kunt een discussie ook voeren zonder de ander dom en onwetend te noemen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
NTO weet duidelijk niet dat het gros van de Indiaanse bevolking niet "uitgemoord" werd maar stierf doordat zij geen weerstand hadden tegen ziektes die door de -ondertussen immune- Europeanen naar Amerika gebracht werden.NTO schreef: ↑17 november 2019, 14:39 De ongelooflijke domheid en onwetendheid van de Vlaming wordt hiermee nog eens bewezen.
SparSpaar weet duidelijk niet dat de oorspronkelijke Indiaanse bevolking van Noord, Midden en Zuid-Amerika door hoofdzakelijk Europese migranten uitgemoord werd. Daarna hebben die migranten Amerika "great" gemaakt.
Population history of indigenous peoples of the Americas
Dit maakte deel uit van de Colombiaanse uitwisseling, als bedanking kregen wij syfilis
Die "Indiaanse bevolking" waren trouwens net zozeer migranten ( zij het Aziatische met hier en daar wat Noors bloed) als de Europeanen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je verwart hier nu wel 'migratie' met vluchtelingen'. Migratie is er altijd wel geweest, meestal migreerden mensen omdat er op de huidige woonplaats een teveel was aan werkkrachten (te weinig werk) en op de plaats van bestemming te weinig werkkrachten waren.Yaris schreef: ↑16 november 2019, 20:28Migratie is van alle tijden en alle volkeren hebben ermee te maken gehad. Je moet gewoon eens de geschiedenis van Europa bestuderen en nagaan hoe dikwijls landen door andere landen veroverd zijn geworden of overspoeld zijn door andere volkeren. Zelfs de Vlamingen zijn ooit migranten geweest. Schilderij hierboven: "De Landverhuizers" van Eugène Laermans (1894).
Waar wij hier nu mee te maken hebben is dat we 'economische vluchtelingen' krijgen (een deel van de bevolking spreekt zelfs over 'militaire vluchtelingen' omdat we vaak enkel mannen zien), dit terwijl wij hier geen tekorten hebben, als je wil vitten kan je misschien stellen dat we hoger opgeleide technische functies wel zouden kunnen gebruiken.
Maar de 'hoger opgeleiden' van die vluchtelingenlanden staan wel niet op ons niveau. Het merendeel van die 'hoger opgeleide mensen' houden het op een -naar plaatselijke normen- op een lagere tot middelmatige opleiding.
Recentelijk (nav 30 jaar val van de muur) hoorde ik over de opleidingen in de DDR: les tot de middag, huiswerk of taken waren onbestaande. Wel, wat zou dan het waardeverschil van een A2-niveau dan al ziin tussen die 2 landen. Laat staan tussen België en een land waar ze maar halve dagen naar school gaan en waarvan ze dan op die halve dag nog een 2 uur de Koran van achter naar voor moeten afdrammen.
Hoe we hier gaan 'uitgemoord' worden, door hun wapens of door hun exotische ziektes over te brengen, wat is het verschil.CarpeNoctem schreef: ↑17 november 2019, 15:02NTO weet duidelijk niet dat het gros van de Indiaanse bevolking niet "uitgemoord" werd maar stierf doordat zij geen weerstand hadden tegen ziektes die door de -ondertussen immune- Europeanen naar Amerika gebracht werden.
bananen, kiwi's en advocado's hoor je ook niet samen te leggen met appelen en peren, daar heeft niemand een probleem mee. Als het over culturen gaat zijn sommigen er nog niet écht uit.
De ene eet hond, voor de andere is het totaal 'not done', de andere eet paard, voor nog een andere is het totaal 'not done'. Hetzelfde geldt voor rund, voor varken... Sommige componenten gaan nu eenmaal niet goed samen, dat heeft ook de wetenschap ons geleerd, slechts uitzonderlijk kwam daar iets goeds uit. Twee-componentenlijm is daar een voorbeeld van.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het probleem is niet dat er verschillende persoonlijke voorkeuren zijn, maar wel dat sommigen hun voorkeur aan anderen willen opdringen. Wat mij betreft mag eender wie gelijk welke achterlijke woestijngodsdienst aanhangen zolang hij er de anderen maar niet mee ambeteert.Spruitekop schreef: ↑17 november 2019, 18:55 De ene eet hond, voor de andere is het totaal 'not done', de andere eet paard, voor nog een andere is het totaal 'not done'. Hetzelfde geldt voor rund, voor varken...
We hebben in het Westen bloed vergoten voor de vrijheid van religie en de vrijheid van meningsuiting, en ik zie deze verworvenheden onder druk komen te staan, niet in het minst door allahtonen gesteund door een groeiend aantal oikofobe weg-met-onzers (mijn excuses voor het pleonasme).
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
https://nl.wikipedia.org/wiki/GodsdienstoorlogCarpeNoctem schreef: ↑17 november 2019, 19:35 Het probleem is niet dat er verschillende persoonlijke voorkeuren zijn, maar wel dat sommigen hun voorkeur aan anderen willen opdringen. Wat mij betreft mag eender wie gelijk welke achterlijke woestijngodsdienst aanhangen zolang hij er de anderen maar niet mee ambeteert.
- DirkDeLaet
- Newbie
Had deze poll niet gezien, tijd om hem even terug boven te halen, tzal nodig zijn binnenkort.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/20 ... mstplicht/
Burgemeester voortaan rechtstreeks verkozen en geen opkomstplicht meer.
Voortaan bijna overal allochtone burgemeesters ?
Burgemeester voortaan rechtstreeks verkozen en geen opkomstplicht meer.
Voortaan bijna overal allochtone burgemeesters ?
Kan goed.
Volgens Somers kunnen er dan geen afspraken meer gemaakt worden voor de verkiezingen want de grootste partij uit de coalitie mag de burgemeester leveren. Die snap ik niet eerlijk gezegd. Waarom zou dat niet meer kunnen? Als daar stond de grootste partij algemeen levert de burgemeester dan lijken afspraken me minder evident. Maar ja dat durven ze niet. Somers staat trouwens in mijn top 5 van meest hypocriete politieker.
Volgens Somers kunnen er dan geen afspraken meer gemaakt worden voor de verkiezingen want de grootste partij uit de coalitie mag de burgemeester leveren. Die snap ik niet eerlijk gezegd. Waarom zou dat niet meer kunnen? Als daar stond de grootste partij algemeen levert de burgemeester dan lijken afspraken me minder evident. Maar ja dat durven ze niet. Somers staat trouwens in mijn top 5 van meest hypocriete politieker.
Nee.
En Somers maakt trouwens veel kans om dan herverkozen te worden.
Lijkt me ook geen allochtoon.
Een allochtone burgemeester in Antwerpen, dat lijkt me wel fun verzekerd.
En stemmen, al is het niet meer verplicht, ga ik zeker nog.
En al diegenen die vanaf 2024 niet meer gaan stemmen, geen probleem. Maar dan ook verder je mond houden en braaf de stem van de anderen ondergaan.
Hij is toch goed bezig daar in Mechelen ? Alleen best niet te veel kijken naar de evolutie van de schuld per inwoner.dave1976 schreef: ↑20 juli 2020, 11:17 Kan goed.
Inderdaad dat kan nog altijd, alleen zullen ze nu twee weken moeten wachten. Omdat de lijsttrekker van de grootste partij gedurende die 14dagen een coalitie mag proberen te vormen. Maar ja als geen enkele partij met die wil spreken laat staan samengaan is het al game over.
Daarnaast is er nog een ander probleem met het nieuwe voorstel in mijn gemeente kregen ze de voorbije 2 legislaturen pas een coalitie als de burgemeesters en eerste schepen halfweg de legislatuur van plaats wisselden. Dat kan volgens het nieuwe voorstel niet meer.
Ze hopen op minder proteststemmen maar het zou wel eens kunnen uitdraaien op meer proteststemmen. Kijk maar naar de BREXIT en de verkiezing van Trump. Wat met de voorzitter en bijzitters van het stembureau die nog altijd verplicht moeten opkomen? Gaan die nog met plezier stemmen? Kan goed zijn dat zij samen met de proteststemmers nog de enigen zijn die een stem uitbrengen
Daarnaast is er nog een ander probleem met het nieuwe voorstel in mijn gemeente kregen ze de voorbije 2 legislaturen pas een coalitie als de burgemeesters en eerste schepen halfweg de legislatuur van plaats wisselden. Dat kan volgens het nieuwe voorstel niet meer.
Ze hopen op minder proteststemmen maar het zou wel eens kunnen uitdraaien op meer proteststemmen. Kijk maar naar de BREXIT en de verkiezing van Trump. Wat met de voorzitter en bijzitters van het stembureau die nog altijd verplicht moeten opkomen? Gaan die nog met plezier stemmen? Kan goed zijn dat zij samen met de proteststemmers nog de enigen zijn die een stem uitbrengen
Als je niet meer moet gaan stemmen heeft het ook geen enkele zin meer om blanco te stemmen.
Al diegenen die nog vrijwillig gaan stemmen brengen geen proteststem meer uit of het moest een 'protest' tegen de voorbije legislatuur zijn. Maar dan nog stemmen ze op een andere partij.
Diegene die nog naar een stembureel gaan om blanco te stemmen zullen ver in de minderheid zijn.
Al diegenen die nog vrijwillig gaan stemmen brengen geen proteststem meer uit of het moest een 'protest' tegen de voorbije legislatuur zijn. Maar dan nog stemmen ze op een andere partij.
Diegene die nog naar een stembureel gaan om blanco te stemmen zullen ver in de minderheid zijn.
De partijen die het meest lijden onder een afschaffing van de stemplicht zijn de sp.a en het Vlaams Belang. Zij hebben het electoraat dat minst moeite wil doen om te gaan stemmen. Dat is jarenlang bevestigd door allerlei enquêtes en onderzoeken.