Openen jullie nog termijnrekeningen
TIP
Re: Openen jullie nog termijnrekeningen
Bij Deutsche Bank 2,03 % op 1 jaar bruto toch ?
huisjetuintjefiets schreef: ↑22 september 2022, 15:11Aan de telefoon geven ze nog hogere rentevoeten. Maar dan vragen ze wel om geld van andere banken naar DB over te zetten.
Voorlopig vind ik obligaties voordeliger, zeker met lage coupon (en dus lage roerende voorheffing).
Welke rentevoeten krijg je dan aangeboden?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kijk dan wel even na of je daadwerkelijk "nog beter" krijgt.
https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... ening.html
Nooit gedaan en voorlopig ook niet van plan.
-
- Verbannen Gebruiker
0,2% erbij vanaf 250.000 en nog eens 0,2% vanaf 500.000.DeJos schreef: ↑22 september 2022, 20:58huisjetuintjefiets schreef: ↑22 september 2022, 15:11
Aan de telefoon geven ze nog hogere rentevoeten. Maar dan vragen ze wel om geld van andere banken naar DB over te zetten.
Voorlopig vind ik obligaties voordeliger, zeker met lage coupon (en dus lage roerende voorheffing).
Welke rentevoeten krijg je dan aangeboden?
Maar waar die obligaties kopen met lage kosten (koop/verkoop/innen coupon)?huisjetuintjefiets schreef: ↑22 september 2022, 15:11Aan de telefoon geven ze nog hogere rentevoeten. Maar dan vragen ze wel om geld van andere banken naar DB over te zetten.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik koop de laatste tijd enkel obligaties op de secundaire markt. Bij de banken waar ik klant ben: Keytrade, BNPPF, DB,... Normaal ook bij Saxo maar dat gaat nu niet wegens hun problemen met vragenlijsten van complexe producten (niets kun je daar nu kopen). Keytrade is bij de goedkopere.
-
- Verbannen Gebruiker
2 banks down ...
Na het gekende probleem om via Saxo transacties te doen, nu ook bij Keytrade momenteel geen obligaties verhandelbaar. Ik heb gebeld, ze zeiden dat er een bericht gepubliceerd was, maar ik heb het niet. Ze gaan het via email opsturen.
Blij dat ik bij meer dan 2 banken klant ben, maar is wel zeer vervelend.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Over 100.000 is er waarschijnlijk geen garantie meer...huisjetuintjefiets schreef: ↑23 september 2022, 08:550,2% erbij vanaf 250.000 en nog eens 0,2% vanaf 500.000.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ik overweeg een termijnrekening bij DB, ben er nog geen klant. De recensies in het topic 'ben je tevreden over DB..' doen me twijfelen, iemand goede raad of advies ? Ik zou er enkel een zichtrekening en een termijnrekening nodig hebben.....
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat heb ik al gedaan : zichtrekening + termijnrekening (1 jaar). Pas op : 25.000,00 EUR minimum. Voor andere prestaties, ga naar Keytrade, Bolero...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Kan je eigenlijk online klant worden bij Deutsche Bank? Of moet je (minstens) 1x naar een kantoor?Superspaarder schreef: ↑25 september 2022, 18:26Dat heb ik al gedaan : zichtrekening + termijnrekening (1 jaar). Pas op : 25.000,00 EUR minimum. Voor andere prestaties, ga naar Keytrade, Bolero...
Sinds gisteren bij DB;
1,53 Netto op 1 jaar.
1,3 Netto op 9 maand.
Veel hoger dan de concurrentie, zit hier een addertje onder het gras?
1,53 Netto op 1 jaar.
1,3 Netto op 9 maand.
Veel hoger dan de concurrentie, zit hier een addertje onder het gras?
-
- Verbannen Gebruiker
Ook zoekmotor van obligaties bij Keytrade werkt niet meer. Bel maar naar de helpdesk: ik wil een obligatie USD op de secundaire markt, met een lage rentevoet, op 4 of 6 jaar, met rating minimum A, die verhandeld wordt met een kleine spread, waarvan de ISIN code begint met US of XS. Het mag niet van een bank zijn (ook niet financial service center), en met niet te veel verlopen intrest. Wat hebben jullie?huisjetuintjefiets schreef: ↑23 september 2022, 11:25 2 banks down ...
Na het gekende probleem om via Saxo transacties te doen, nu ook bij Keytrade momenteel geen obligaties verhandelbaar.
Begin er maar aan.
Toen ik eerder dit jaar keek was het aanbod obligaties op Keytrade hoe dan ook erg beperkt.huisjetuintjefiets schreef: ↑7 oktober 2022, 15:16Ook zoekmotor van obligaties bij Keytrade werkt niet meer. Bel maar naar de helpdesk: ik wil een obligatie USD op de secundaire markt, met een lage rentevoet, op 4 of 6 jaar, met rating minimum A, die verhandeld wordt met een kleine spread, waarvan de ISIN code begint met US of XS. Het mag niet van een bank zijn (ook niet financial service center), en met niet te veel verlopen intrest. Wat hebben jullie?huisjetuintjefiets schreef: ↑23 september 2022, 11:25 2 banks down ...
Na het gekende probleem om via Saxo transacties te doen, nu ook bij Keytrade momenteel geen obligaties verhandelbaar.
Begin er maar aan.
-
- Verbannen Gebruiker
(Zoekmotor Spaargids werkt niet meer ...
Ik ga dus verder in dit topic want ik vind topic van Keytrade niet)
Daar is nu verandering in gekomen. Vanaf nu kun je alle obligaties (behalve zeer exotische) bij Keytrade aankopen
maar:
- je kunt geen obligaties meer aankopen via het platform
- je moet orders telefonisch doorgeven aan de obligatiedesk
- aangezien telefonisch order: extra kosten (ja, ja, ook al kan je niet via platform)
- je kunt geen limietkoers geven !!!!!!!!
- je krijgt alleen de totale kost (koers, verlopen intrest, makelaar, kosten Keytrade) op dat moment
- je moet direct ja of neen zeggen !!!!!!!!
Dit is terug naar de prehistorie
Ik heb daarstraks toch de aankoop gedaan
Maar ik weet nu al dat mijn EUR en USD bij Keytrade die ik voor obligaties heb, niet lang meer bij Keytrade zullen staan