Openen jullie nog termijnrekeningen
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Openen jullie nog termijnrekeningen
Vanaf 9 nov 2% bruto bij NIBC op 9 of 10 jaar. Interessant of nog even wachten?
Dat is toch al 1,4% netto zonder kosten.
De rente zal ongetwijfeld nog stijgen maar bij de volgende rentestijging zit je dan weer met dezelfde vraag: "Interessant of nog even wachten?" Beleg met kleine beetjes, niet alles ineens. Remember dat jaren geleden, toen de rente aan het zakken was en termijnrekeningen nog "maar" 4% gaven, ze op dit forum ook aanraadden om te wachten.
Je geeft nu net een voorbeeld om TOEN NIET "kleine beetjes" in te zetten, maar ALL IN in te gaan.
Dat heb ik destijds gedaan met termijnrekeningen op 10 jaar bij NIBC en Fortuneo met toen een brutorente van 4,50 %, waarvan de termijnen pas vorig jaar en begin dit jaar afliepen.
Nu is de situatie totaal verschillend: de rentes zijn nu niet dalend (zoals destijds), maar stijgend en is het inderdaad wellicht aangewezen nu wel "met kleine beetjes" (gespreid) opnieuw in te stappen in termijnrekeningen, zodat je ook extra graantjes (meer intrest), door hopelijk stijgende rentes de volgende jaren (?), kan meepikken
hier 2 weken terug in termijnrekening, in USD, gestapt voor 6 maanden, 3,6. bruto/jaar bij ING, in afwachting op betere tijden op de beurs '(min inleg 5000 USD).
ECB moet volgen met renteverhoging, zal volgens mij lager blijven dan in US omdat men voor een ontsporende schuld io Italie vreest.
zou zelf nog een half jaartje wachten of voorzichtig klein instappen.
ECB moet volgen met renteverhoging, zal volgens mij lager blijven dan in US omdat men voor een ontsporende schuld io Italie vreest.
zou zelf nog een half jaartje wachten of voorzichtig klein instappen.
Dat zou ik nu niet doen: het is al van 2003 geleden (ook even in 2017, maar toen is de USD niet verder doorgestegen) dat de koers van de USD zo hoog t.o.v. de € stond en er is dus een aanzienlijke kans dat je er aan zult verliezen als de koers van de € tegenover de USD terug stijgt, want dan krijg je bij afloop van de termijn minder euros terug dan je er bij het begin van de termijn hebt moeten omzetten naar USD;
Of doe je dat via een aparte transactierekening in USD, waarbij je zelf kiest wanneer je terug omzet in € en de tegoeden daarop steeds terug gebruikt voor beleggingen in USD?
Er zijn aanbieders die evenveel of meer geven voor mindere langere tijdsperiode. Bijvoorbeeld Medirect geeft al 2% voor 2 jaar.Brugse Leeuw schreef: ↑5 november 2022, 07:09 Vanaf 9 nov 2% bruto bij NIBC op 9 of 10 jaar. Interessant of nog even wachten?
In een periode van stijgende rente gaat mijn voorkeur naar minder lange termijnen. De 1 jaar termijnrekening van NIBC vind ik wel interessant.
Laatst gewijzigd door Denfi op 6 november 2022, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vooral de grootbanken hebben alle tijd om "aanvaardbare" intresten te bieden aan hun klanten ... foei
Het gaat, voor alle duidelijkheid, om een belegging in USD die is vervallen, geen omwisseling van EUR naar USD. Daarvoor is het nu niet het moment daarin heef ik je gelijk. Ik hou altijd een reserve in verschillende munten aan.
Kan men de rentes van vreemde valuta op termijnrekeningen ergens volgen?
Ik vind telkens terug dat ik het "kantoor" moet contacteren.
Alvast bedankt!
Ik vind telkens terug dat ik het "kantoor" moet contacteren.
Alvast bedankt!
Bij MeDirect kan dat op hun website.
Bij Deutsche Bank staat onder andere de rente op NOK in de productfiche.
-
- Full Member
- Contacteer:
Is het interessant om een kasbon op 1 jaar die vervalt in augustus 2023 nu te verkopen.
Ik kreeg toen 0,50 en de termijnrekeningen staan nu hoger dan 1 procent
Zou ik nibc of Deutsche bank nemen
Ik kreeg toen 0,50 en de termijnrekeningen staan nu hoger dan 1 procent
Zou ik nibc of Deutsche bank nemen
Nee, want doordat de rente ondertussen gestegen is, is de marktwaarde van je kasbon gedaald en zul je niet je volledige inleg terugkrijgen.