Openen rekeningen
Re: Openen rekeningen
@NIBC direct : graag wou ik op u deze manier laten weten dat alles intussen in orde is gekomen. Dit na een telefoontje aan jullie helpdesk. De rekeningen zijn intussen geopend en de stortingen waren daags nadien zichtbaar.
Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Nogmaals dank aan de behulpzame dame aan de telefoon
Als het goed is, mag het ook gezegd worden. Nogmaals dank aan de behulpzame dame aan de telefoon
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat is inderdaad leuk om te horen. Bedankt!
Perikelen bij opening nieuwe rekening
In het weekend op het einde van januari opende ik een nieuwe rekening bij uw instelling. Aanvankelijk verliep dit smoothly tot na het ontvangen van mijn initieel PW en het wijzigen ervan door mijzelf. Ter info: ik heb meerdere (vooral internet-) rekeningen bij meerdere banken zodat U van mij geredelijk kan aannemen dat ik geen "GROENTJE" ben. Bij uw bank echter liep dit grondig fout! Mijn rekening raakte quasi-onmiddellijk geblokkeerd. Intussen had ik reeds een overschrijving gedaan van een bedrag >25.000 Eur (weliswaar niet van mijn opgegeven tegenrekening- bij die bank hou ik onvoldoende fondsen aan voor het eerder genoemde bedrag).
De overschrijving waarvan sprake verliep vlot zowel bij de debiterende bank als bij uw instelling. Enkele dagen later echter stond het geld terug bij de debiterende bank met als enige mededeling <FORBIDDEN TRANSACTION>. Het was mij zelfs niet duidelijk dat de weigering uitging van uw instelling tot na een telefoongesprek dat ik voerde met een van uw medewerksters, die mij er op wees dat ik nog geen overschrijving (hoe klein ook) van mijn tegenrekening had uitgevoerd en dat dit de reden van de weigering was. Toch had ik intussen via E-mail laten weten dat dit initieeledrag niet van de tegenrekening kwam. Op deze mail echter heb ik nooit enige reactie gehad.
Door al deze problemen verlies ik nu de toepassing van de 11 maanden-regeling op mijn getrouwheidspremie en ben bijgevolg ontevreden. Enige soepelheid en vooral correcte verwerking van PW-gegevens zou uw instelling ten goede kunnen komen.
Ook vind ik het niet kunnen dat uw E-mail reacties te TRAAG zijn _en dat zeker voor een internetbank en dan vooral voor mensen zoals ikzelf die bijna permanent in het buitenland vertoeven_
De overschrijving waarvan sprake verliep vlot zowel bij de debiterende bank als bij uw instelling. Enkele dagen later echter stond het geld terug bij de debiterende bank met als enige mededeling <FORBIDDEN TRANSACTION>. Het was mij zelfs niet duidelijk dat de weigering uitging van uw instelling tot na een telefoongesprek dat ik voerde met een van uw medewerksters, die mij er op wees dat ik nog geen overschrijving (hoe klein ook) van mijn tegenrekening had uitgevoerd en dat dit de reden van de weigering was. Toch had ik intussen via E-mail laten weten dat dit initieeledrag niet van de tegenrekening kwam. Op deze mail echter heb ik nooit enige reactie gehad.
Door al deze problemen verlies ik nu de toepassing van de 11 maanden-regeling op mijn getrouwheidspremie en ben bijgevolg ontevreden. Enige soepelheid en vooral correcte verwerking van PW-gegevens zou uw instelling ten goede kunnen komen.
Ook vind ik het niet kunnen dat uw E-mail reacties te TRAAG zijn _en dat zeker voor een internetbank en dan vooral voor mensen zoals ikzelf die bijna permanent in het buitenland vertoeven_
Re: Perikelen bij opening nieuwe rekening
Je volgt de juiste procedure niet...GOD schreef:dat ik nog geen overschrijving (hoe klein ook) van mijn tegenrekening had uitgevoerd en dat dit de reden van de weigering was.
Je zal toch moeten toegeven dat je voor een stuk zelf verantwoordelijk bent voor ''deze problemen''.GOD schreef:Door al deze problemen verlies ik nu de toepassing van de 11 maanden-regeling op mijn getrouwheidspremie en ben bijgevolg ontevreden.
Bij het lezen van deze reactie vraag ik mij gwoon af wat de meerwaarde hiervan zou kunnen wezen ... of ... meen jij nu in de plaats te moeten treden van de verantwoordelijken bij NIBC?
TIP: Stuur een PM naar NIBC als je reacties van 3den ongewenst vindtGOD schreef:meen jij nu in de plaats te moeten treden van de verantwoordelijken bij NIBC?
Niet zo onvriendelijk reageren, GOD. Dit is een forum waar iedereen vrij commentaar mag posten en meningen mag uiten.
Was dat vorig weekend 28-29/01? Dan waren er dus nog twee werkdagen in januari om alles in orde te brengen. Dan moet je er niet van verschieten dat je niet meer op tijd bent voor de elf maanden regel.GOD schreef:In het weekend op het einde van januari opende ik een nieuwe rekening.
Topic samengevoegd met het reeds bestaande topic "openen rekeningen".
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
- VIP member
- Contacteer:
God, een bank is nog steeds een bank en geen bollen- of kleerwinkel. De tegenrekening is er niet voor niets. De regels waren duidelijk en jij volgde deze niet.
Dat je een mail stuurde dat het geld niet van je tegenrekening kwam is (sorry) hilarisch. Je moest dan maar een andere tegenrekening hebben opgegeven bij het invullen van de papieren waar er wel geld op stond zodat je regels wel kon volgen (je hebt toch immers rekeningen genoeg bij tal van banken zeg je zelf)
Dat je een mail stuurde dat het geld niet van je tegenrekening kwam is (sorry) hilarisch. Je moest dan maar een andere tegenrekening hebben opgegeven bij het invullen van de papieren waar er wel geld op stond zodat je regels wel kon volgen (je hebt toch immers rekeningen genoeg bij tal van banken zeg je zelf)
Met zo'n naam komen blazen op dit forum... je zou voor minder commentaar krijgen.
Ik vrees toch ook dat de fout een beetje bij God zelf ligt (leuk om lezen dit)
Ik vrees toch ook dat de fout een beetje bij God zelf ligt (leuk om lezen dit)
Laatst gewijzigd door Boogje op 4 februari 2012, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom heb je niet gewoon 1 euro van je opgegeven tegenrekening overgeschreven? Dan had je de procedure gevolgd, geen mails hoeven te sturen en waren er geen problemen geweest.
Zucht....
Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WELL hoe de vork aan de steel zit.
Intussen laat ik het niet aan mijn hart komen ... dat deze wereld gevuld is met lieden, die het niet kunnen laten voor hun beurt te spreken en daarbij ook nog niet eens beseffen, hoe weinig terzake doende hun opmerkingen wel zijn.
Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WELL hoe de vork aan de steel zit.
Intussen laat ik het niet aan mijn hart komen ... dat deze wereld gevuld is met lieden, die het niet kunnen laten voor hun beurt te spreken en daarbij ook nog niet eens beseffen, hoe weinig terzake doende hun opmerkingen wel zijn.
Het is simpel: als je een vraag stelt op een publiekelijk forum, dan mag iedereen hierop reageren.
Als er slechts 1 iemand een antwoord op jouw vraag mag geven, stuur je hem een e-mail of je belt hem op.
Door hier mensen te komen beledigen (of poging tot), ga je je eigen fouten niet kunnen maskeren.
Als er slechts 1 iemand een antwoord op jouw vraag mag geven, stuur je hem een e-mail of je belt hem op.
Door hier mensen te komen beledigen (of poging tot), ga je je eigen fouten niet kunnen maskeren.
Waarom post u uw vraag op een publiek forum, als het vervolgens is om de mensen die goedbedoeld op uw opmerkingen reageren, af te snauwen?GOD schreef:weliswaar niet van mijn opgegeven tegenrekening
De mensen reageren immers op basis van de info die JIJ hen ter beschikking gesteld hebt.GOD schreef:Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WEL hoe de vork aan de steel zit.
En ik moet zeggen, hun reacties hierboven vind ik meer steek houden dan de jouwe.
Op basis van de mij aangereikte info is mijn conclusie dezelfde: u hebt uw rekening niet op correcte wijze geactiveerd. Dat u een e-mailtje doet met wat info daarover, verandert daar niets aan. Het had volstaan om één luizige euro van uw opgegeven tegenrekening over te schrijven.
Eigen schuld, ...
Als wij dan te snel op je berichten op dit forum reageren is het ook weer niet goed.GOD schreef:Ook vind ik het niet kunnen dat uw E-mail reacties te TRAAG zijn
Denk je dat NIBC iets anders gaat schrijven dan wij?GOD schreef:Ik wacht gewoon op de reactie van NIBC; die weten WEL hoe de vork aan de steel zit.