Openen rekeningen
Re: Openen rekeningen
De opening van de 2 rekeningen is vlot verlopen, de activatiestorting van 2 x 0,01€ is onderwegNIBC Direct schreef:Dat kan niet, je moet er eerst 1 kiezen en nadat die geactiveerd is kan je een tweede openen. Hiervoor doorloop je gewoon opnieuw het AOP proces maar op het einde geef je aan dat je reeds klant bent.Vaganzza schreef:Ik kreeg nog volgende vraag van iemand:
Kan je tegelijkertijd een gewone en een getrouwheidsrekening openen? Nu kan je slechts 1 optie aanduiden bij de opening.
Het staat nu reeds op onze wishlist om dat binnenkort van binnen de beveiligde omgeving te laten lopen.
Laatst gewijzigd door guest2803 op 30 december 2011, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiens, heb gisteren ook een spaarrekening en een getrouwheidsrekening geopend en een bevestigingsmail ontvangen maar zie nog altijd maar één rekening staan in mijn beveiligde zone, dus kan ik ook maar één bedrag overmaken.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
wat gebeurt er met rekeningen waar (lange tijd) 0 euro op staat. Worden daar kosten voor aangerekend of is dat geen probleem? (voor sommige banken moet er een bepaald bedrag op een rekening staan of het wordt aanzien als een 'onrendabele rekening').
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
er is 1 basisprincipe, er worden geen kosten aangerekend (Gezien ik dit forum al een beetje ken zeg ik er nu al bij dat de mensen die nog dit jaar geld op de rekening storten gaan zien dat er 15 cent zegelrecht zal worden afgehouden van de rekening maar deze wordt teruggestort met de juiste valutadatum)
Rekeningen die niet geactiveerd worden (met andere woorden de eerste storting is nooit gebeurd) worden na 90 dagen afgesloten, rekeningen die wel geactiveerd zijn worden in principe niet afgesloten en blijven gewoon zonder kosten verder geopend.
Rekeningen die niet geactiveerd worden (met andere woorden de eerste storting is nooit gebeurd) worden na 90 dagen afgesloten, rekeningen die wel geactiveerd zijn worden in principe niet afgesloten en blijven gewoon zonder kosten verder geopend.
Laatst gewijzigd door NIBC Direct op 30 december 2011, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De communicatie is alvast schitterend. Heb vanmiddag ook een mail gekregen dat mijn storting erop gekomen is en mijn rekening geactiveerd is.
Prima service dus !
Prima service dus !
Hij kent het forum inderdaad duidelijk al goedNIBC Direct schreef:er is 1 basisprincipe, er worden geen kosten aangerekend (Gezien ik dit forum al een beetje ken zeg ik er nu al bij dat de mensen die nog dit jaar geld op de rekening storten gaan zien dat er 15 cent zegelrecht zal worden afgehouden van de rekening maar deze wordt teruggestort met de juiste valutadatum)
*** overbodige quote verwijderd ***
De marketingmanager van Rabobank.be is directeur bij NIBC geworden.
Ik denk dat oa daarom NIBC maar al te goed reeds op het hoogte is van wat er allemaal op spaargids leeft.
De marketingmanager van Rabobank.be is directeur bij NIBC geworden.
Ik denk dat oa daarom NIBC maar al te goed reeds op het hoogte is van wat er allemaal op spaargids leeft.
Heb ik dus ook gedaan, bij de eerste geen probleem, de centjes staan er al op.fdgroote schreef: De opening van de 2 rekeningen is vlot verlopen, de activatiestorting van 2 x 0,01€ is onderweg
Bij de tweede, de getrouwheidsrekening, loop het wel minder vlot, donderdagavond 29 dec wel geopend met melding dat ik reeds klant was en dat werd ook bevestigd in de mail die ik ontving:
Alleen, als ik inlog zie ik nog steeds niet de nummer van die getrouwheidsrekening en kan er dus ook geen geld op storten of is het de bedoeling dat je die tweede pas opent als het geld reeds op de eerste rekening staat en dus geactiveerd is.U beschikt al over een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u inlogt op uw persoonlijke bankomgeving. Deze inloggegevens kan u ook gebruiken voor uw nieuwe Internetspaarrekening.
Klaar voor de volgende stap
Zodra u bent ingelogd, ziet u in uw bankomgeving uw nieuwe rekeningnummer. U maakt naar deze nieuwe rekening een willekeurig bedrag (minstens € 0,01) over vanaf de door u opgegeven tegenrekening en uw nieuwe Internetspaarrekening is klaar voor gebruik!
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Gaan we eigenlijk ook maar enige document via de post ontvangen dat we klant zijn geworden bij jullie bank en welke onze rekening is ?
Ik bedoel dus niet om te openen, dat is al achter de rug en van zodra mijn overschrijving van de tegenrekening er op staat is alles dus actief maar gewoon een papieren bevestiging dat men klant is ?
Ik bedoel dus niet om te openen, dat is al achter de rug en van zodra mijn overschrijving van de tegenrekening er op staat is alles dus actief maar gewoon een papieren bevestiging dat men klant is ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er is geen enkele papieren communicatie voorzien. Als onlinen bank doen wij alles via email of SMS.
U kan uiteraard steeds uw uitreksels downloaden en indien gewenst afprinten.
U kan uiteraard steeds uw uitreksels downloaden en indien gewenst afprinten.
Gisterenochtend heb ik een getrouwheidsrekening aangevraagd om bij mijn reeds aangevraagde en goedgekeurde spaarrekening te zetten.
Binnen het uur kreeg ik een mail terug dat de getrouwheidsrekening aangemaakt zou zijn met volgende vermelding:
"U beschikt al over een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u inlogt op uw persoonlijke bankomgeving. Deze inloggegevens kan u ook gebruiken voor uw nieuwe Internetspaarrekening. Zodra u bent ingelogd, ziet u in uw bankomgeving uw nieuwe rekeningnummer. U maakt naar deze nieuwe rekening een willekeurig bedrag (minstens € 0,01) over vanaf de door u opgegeven tegenrekening en uw nieuwe Internetspaarrekening is klaar voor gebruik!"
Nu bijna 24uur later zie ik nog steeds geen extra rekening. Is dit normaal (en staat het dus iets te optimistisch in de mail) of is er iets anders aan de hand?
Binnen het uur kreeg ik een mail terug dat de getrouwheidsrekening aangemaakt zou zijn met volgende vermelding:
"U beschikt al over een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u inlogt op uw persoonlijke bankomgeving. Deze inloggegevens kan u ook gebruiken voor uw nieuwe Internetspaarrekening. Zodra u bent ingelogd, ziet u in uw bankomgeving uw nieuwe rekeningnummer. U maakt naar deze nieuwe rekening een willekeurig bedrag (minstens € 0,01) over vanaf de door u opgegeven tegenrekening en uw nieuwe Internetspaarrekening is klaar voor gebruik!"
Nu bijna 24uur later zie ik nog steeds geen extra rekening. Is dit normaal (en staat het dus iets te optimistisch in de mail) of is er iets anders aan de hand?
Heb hetzelfde probleem, alleen bij mij al van vorige week donderdag, heb gisteren maar een mailtje gestuurd en zou binnen 24 uur een antwoord krijgen, we'll see.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb ook een rekening bij NIBC geopend. Donderdag (voormiddag) het nodige gedaan in het online formulier en ook de copy van mijn identiteitskaart doorgestuurd. Ik heb wel pas maandagnamiddag mijn éénmalige paswoord doorgesmst gekregen. Dit was dus niet binnen de 24u zoals beloofd. Heb hier wel een aantal verontschuldigingsmails voor gekregen. Heb gisteren €1 gestort vanop mijn tegenrekening en wacht nu volop op mijn activatie! Tot hiertoe tevreden klant
Ik kreeg het mailtje voor de 2de rekening al op 30/12 en heb vandaag nog steeds maar 1 rekeningnummer.azer schreef:Nu bijna 24uur later zie ik nog steeds geen extra rekening. Is dit normaal (en staat het dus iets te optimistisch in de mail) of is er iets anders aan de hand?
dus blijkbaar geen alleenstaand probleem, heb het hier al enkele keren aangekaart maar nog geen enkele reactie van NIBC Direct op dit probleem gezien, hallo NIBC ....