Openen rekeningen
Re: Openen rekeningen
Hier is ook men 2 de rekening nog niet actief, gisteren even gebeld en ze zou binnen "enkele dagen" geactiveerd worden, zal dus ook nog effe geduld moeten hebben.
Alleen spijtig van de (standaard) mail waarin gezegd wordt dat je de rekening onmiddelijk actief is en als je dan gaat kijken het niet zo is.
Alleen spijtig van de (standaard) mail waarin gezegd wordt dat je de rekening onmiddelijk actief is en als je dan gaat kijken het niet zo is.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
tnx, weten we toch al wat meer, hadden ze die standaardmail wel kunnen aanpassen, maar goed we zien wel
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
ik heb ook donderdag een 2de rekening geopend (29/12 17u30). Vanmiddag een mail gekregen (standaardmail van het openen van rekening, zoals je de eerste mail krijgt). Ben ingelogd en de 2de rekening is zichtbaar.
Het komt dus wel in orde, loopt enkel wat vertraging op blijkbaar. Misschien de toestroom wat verkeerd ingeschat? Maar is ook niet makkelijk wellicht om in te schatten hoeveel mensen de eerste dagen al een rekening gaan openen.
Het komt dus wel in orde, loopt enkel wat vertraging op blijkbaar. Misschien de toestroom wat verkeerd ingeschat? Maar is ook niet makkelijk wellicht om in te schatten hoeveel mensen de eerste dagen al een rekening gaan openen.
Dat is mijn 'probleem' ook niet echt.BartVW schreef: Misschien de toestroom wat verkeerd ingeschat? Maar is ook niet makkelijk wellicht om in te schatten hoeveel mensen de eerste dagen al een rekening gaan openen.
Het kan en zal inderdaad daardoor wel komen dat er vertraging is, maar het is onlogisch dat je een mail krijgt die zegt dat de rekening bestaat en je hem toch niet ziet als je inlogt. Die mail klopt bij mij dus niet.
Jij kreeg hem wel op de juiste moment, toen je 2de rekening daadwerkelijk actief was, dus dat klopt dan wel.
Nu is dat niet meer dan een 'kinderziekte' die wat ongemak teweegbrengt maar als we het niet zeggen dan weet NIBC ook niet dat er een probleem is lijkt me
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
ik herhaal hier even kort wat ik in dit kader reeds geantwoord had in een ander topic:
2: Openen twee rekeningen
De normale procedure is zo dat je een eerste rekening opent, wacht tot deze volledig geactiveerd is en dan de tweede doet. Voor wie dit toepast is er normaal gezien geen probleem. Het probleem ontstaan als je de twee rekeningen kort na elkaar probeert te openen. Wij zijn ons bewust van het feit dat dit niet duidelijk is en zijn aan het kijken hoe we het ten eerste kunnen oplossen voor de aanvragen en ten tweede ervoor zorgen dat dit duidelijker wordt. In ieder geval willen we er in de toekomst voor zorgen dat het openen van een 2de rekening enkel nog kan via de secure omgeving.
2: Openen twee rekeningen
De normale procedure is zo dat je een eerste rekening opent, wacht tot deze volledig geactiveerd is en dan de tweede doet. Voor wie dit toepast is er normaal gezien geen probleem. Het probleem ontstaan als je de twee rekeningen kort na elkaar probeert te openen. Wij zijn ons bewust van het feit dat dit niet duidelijk is en zijn aan het kijken hoe we het ten eerste kunnen oplossen voor de aanvragen en ten tweede ervoor zorgen dat dit duidelijker wordt. In ieder geval willen we er in de toekomst voor zorgen dat het openen van een 2de rekening enkel nog kan via de secure omgeving.
Is inderdaad onduidelijk vooral ook omdat op dit eigenste forum er berichten waren die dat wel gedaan hadden en blijkbaar de 2de rekening wel direct zichtbaar werd. Mijn 2de rekening is nu ook zichtbaar nadat ik deze middag een weeral verwarrende mailing kreeg alsof ik een eerste rekening had geopend (bedankt voor de identiteitskaart .... ).
Zonet ook nog een mailtje dat ze helaas binnen de 24 uur niet konden antwoorden op mijn vraag van gisteren waar die 2de rekening bleef. Niet te verwonderen dat zo alles wat in de soep draait met al die automatische antwoorden die nergens op slagen.
Al met al niet ontevreden en we zullen dit alles maar ook onder 'kinderziektes' klasseren.
Zonet ook nog een mailtje dat ze helaas binnen de 24 uur niet konden antwoorden op mijn vraag van gisteren waar die 2de rekening bleef. Niet te verwonderen dat zo alles wat in de soep draait met al die automatische antwoorden die nergens op slagen.
Al met al niet ontevreden en we zullen dit alles maar ook onder 'kinderziektes' klasseren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Aanvraag 2 de rekening via internet op 30/12. Nog steeds niet in orde. Volgens mij kan het via de post dus sneller ![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Mijn aanvraag voor men 2de rekening is ook nog steeds niet in orde.
Ik had gehoopt dat het deze week in orde zou zijn, maar het zit er niet meer in, dan maar hopen dat het tegen volgende week in orde komt.
Ik had gehoopt dat het deze week in orde zou zijn, maar het zit er niet meer in, dan maar hopen dat het tegen volgende week in orde komt.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Mijn eerste aanvraag, de gewone spaarrekening, ging ook heel vlot, donderdagnamiddag 29 december in de late namiddag aangevraagd en enkele uren later kon ik al inloggen en een bedrag overschrijven van mijn tegenrekening welke op vrijdag werd geboekt, wellicht manueel wegens omgekeerde volgorde namen.
De getrouwheidsrekening op zelfde donderdag geopend, nummer pas zichtbaar deze week woensdag, bedrag direct overgeschreven vanaf zelfde tegenrekening maar nog niet geboekt. Zou momenteel tot 3 werkdagen kunnen duren, dus normaal volgende week maandag.
Niet echt professioneel, met een niet te moeilijk algoritme had men die omgekeerde volgorde van namen en ook de toevoeging van aanspreektitels (Dhr, Mevr) kunnen opvangen en dus ook de eerste acitvatiestortingen automatisch kunnen boeken. Denk dat nu die eerste stortingen in veel gevallen manueel moeten worden ingevoerd met deze vertragingen als logisch gevolg.
De getrouwheidsrekening op zelfde donderdag geopend, nummer pas zichtbaar deze week woensdag, bedrag direct overgeschreven vanaf zelfde tegenrekening maar nog niet geboekt. Zou momenteel tot 3 werkdagen kunnen duren, dus normaal volgende week maandag.
Niet echt professioneel, met een niet te moeilijk algoritme had men die omgekeerde volgorde van namen en ook de toevoeging van aanspreektitels (Dhr, Mevr) kunnen opvangen en dus ook de eerste acitvatiestortingen automatisch kunnen boeken. Denk dat nu die eerste stortingen in veel gevallen manueel moeten worden ingevoerd met deze vertragingen als logisch gevolg.
Mijn 2de rekening eindelijk zichtbaar. Nu nog hopen dat mijn initiële storting op normale wijze toekomt.
Volgens mij heeft NIBC hun intrede op de Belgische markt serieus onderschat(of is er iets te snel aan begonnen om de eindejaarswissels niet te missen) wat de vele problemen zou kunnen verklaren.
Voor mij is er in elk geval nog niet veel vlot verlopen en heeft NIBC nog wel wat werk voor de boeg.
Bvb
De laatst ontvangen melding was "U kan nu beginnen te sparen bij NIBC : Bedankt voor de kopie van uw identiteitskaart. Als alles goed verlopen is, heeft u via sms het paswoord ontvangen waarmee u eenmalig kan inloggen op ..." Dit was dus blijkbaar de melding dat mijn 2de rekening eindelijk beschikbaar was. Enige duidelijkheid (relevantie) bij de mails zou toch mogen.
Een tweede storting op de eerste rekening duurde enkele dagen vooraleer ze zichtbaar was. Dat de naam en rekeningnummer gecontroleerd wordt bij de initiële storting en bij enige onduidelijkheid momenteel manueel dient gecontroleerd te worden kan ik nog begrijpen (maar op te lossen ingeval dit enkel over de naam gaat) maar zou voor mij toch geen probleem of vertraging mogen veroorzaken bij latere stortingen (na activatie).
PS Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit echt geen makkelijk proces is dus beschouw bovenstaande gewoon als eens opbouwende kritiek
Volgens mij heeft NIBC hun intrede op de Belgische markt serieus onderschat(of is er iets te snel aan begonnen om de eindejaarswissels niet te missen) wat de vele problemen zou kunnen verklaren.
Voor mij is er in elk geval nog niet veel vlot verlopen en heeft NIBC nog wel wat werk voor de boeg.
Bvb
De laatst ontvangen melding was "U kan nu beginnen te sparen bij NIBC : Bedankt voor de kopie van uw identiteitskaart. Als alles goed verlopen is, heeft u via sms het paswoord ontvangen waarmee u eenmalig kan inloggen op ..." Dit was dus blijkbaar de melding dat mijn 2de rekening eindelijk beschikbaar was. Enige duidelijkheid (relevantie) bij de mails zou toch mogen.
Een tweede storting op de eerste rekening duurde enkele dagen vooraleer ze zichtbaar was. Dat de naam en rekeningnummer gecontroleerd wordt bij de initiële storting en bij enige onduidelijkheid momenteel manueel dient gecontroleerd te worden kan ik nog begrijpen (maar op te lossen ingeval dit enkel over de naam gaat) maar zou voor mij toch geen probleem of vertraging mogen veroorzaken bij latere stortingen (na activatie).
PS Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit echt geen makkelijk proces is dus beschouw bovenstaande gewoon als eens opbouwende kritiek
Ben grotendeels akkoord dat vooral bij de eerste overschrijving van de tegenrekening het nogal lang duurt, bij mij 3 werkdagen, vooral omdat veel van die overschrijvingen manueel dienen te worden gecontroleerd. De meesten en ikzelf waren ook niet zo vertrouwd met het systeem van die tegenrekening en soms dan ook een foutieve rekeningnummer ingegeven op het inschriijvingsformulier.
Eénmaal geactiveerd gaat alles wel nel, overschrijvingen naar NIBC Direct stonden bij mij altijd de volgende dag op de spaarrekening. Omgekeerd stond de overboeking van de spaarrekening naar de tegenrekening stond bij mij zelfs dezelfde avond op de rekening. Dus daarover ben ik wel heel tevreden.
Eénmaal geactiveerd gaat alles wel nel, overschrijvingen naar NIBC Direct stonden bij mij altijd de volgende dag op de spaarrekening. Omgekeerd stond de overboeking van de spaarrekening naar de tegenrekening stond bij mij zelfs dezelfde avond op de rekening. Dus daarover ben ik wel heel tevreden.
Ik kreeg van iemand volgende melding:
Aanvraag 2de rekening (getrouwheidspaarrekenig) als bestaande klant, eerste rekening was volledig geactiveerd (eerste overschrijving geboekt, wel nog geen mail gekregen). Heeft wel een mail gekregen dat "rekening nummer beschikbaar is in de online banking", echter geen 2de rekeningnummer te zien. Is dit normaal?
Ik vermoed dat dit ook manueel moet bekeken worden ook al is er reeds een mail verstuurd, maar de mod van NIBC kan hierover best uitsluitsel geven![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Aanvraag 2de rekening (getrouwheidspaarrekenig) als bestaande klant, eerste rekening was volledig geactiveerd (eerste overschrijving geboekt, wel nog geen mail gekregen). Heeft wel een mail gekregen dat "rekening nummer beschikbaar is in de online banking", echter geen 2de rekeningnummer te zien. Is dit normaal?
Ik vermoed dat dit ook manueel moet bekeken worden ook al is er reeds een mail verstuurd, maar de mod van NIBC kan hierover best uitsluitsel geven
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Ook bij de 2de rekening dient de eerste storting manueel nagekeken te worden.
We zijn ons bewust van de vertraging die dit oplevert en we gaan daar in de loop van de komende maanden zeker bekijken hoe we dit vlotter krijgen.
We zijn ons bewust van de vertraging die dit oplevert en we gaan daar in de loop van de komende maanden zeker bekijken hoe we dit vlotter krijgen.
Hoe bedoelen jullie manueel nakijken? Toch online banking?
greetz
jempi25
greetz
jempi25
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Zoals in een aantal andere draden gemeld moet de eerste storting komen van de juiste tegenrekening. Juist wil zeggen dat het nummer juist is maar ook de naam van de houder van de tegenrekening moet overeenkomen met de naam van de aanvrager. Zelf bij kleine verschillen (voorbeeld naam / voornaam omgewisseld) valt de betaling al uit (we zijn er ons van bewust dat dit niet optimaal is maar we gaan dit in de toekomst aanpassen) en dient ze manueel nagekeken te worden.
Na activatie van de rekening gaat alles automatisch.
Na activatie van de rekening gaat alles automatisch.