Openen spaarrekening bij NIBC Direct
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Openen spaarrekening bij NIBC Direct
Welke controles gebeuren er eigenlijk bij het aangaan van een klantrelatie? Copie ID en adresbewijsje en klaar is kees?
Iedereen met slechte bedoelingen kan als hij wil een rekening openen op m'n naam.
Nu zal er wel niemand een spaarrekening openen op mijn naam (controle moet via tegenrekening gaan, maar wat als die tegenrekening bij een andere online bank is geopend, waar ze de klant ook niet fysiek geidentificeerd hebben?)
Bij een bank zou het eerste contact toch altijd fysiek moeten zijn.
Ik heb zelf een rekening bij Keytrade en ik vind, achteraf gezien, het toch maar losjes om in die sector zo te werk te gaan.
(alles imho).
Iedereen met slechte bedoelingen kan als hij wil een rekening openen op m'n naam.
Nu zal er wel niemand een spaarrekening openen op mijn naam (controle moet via tegenrekening gaan, maar wat als die tegenrekening bij een andere online bank is geopend, waar ze de klant ook niet fysiek geidentificeerd hebben?)
Bij een bank zou het eerste contact toch altijd fysiek moeten zijn.
Ik heb zelf een rekening bij Keytrade en ik vind, achteraf gezien, het toch maar losjes om in die sector zo te werk te gaan.
(alles imho).
Waarom zou iemand een spaarrekening openen op iemand anders naam ?Frisse Freddy schreef:Iedereen met slechte bedoelingen kan als hij wil een rekening openen op m'n naam.
Ik zie niet in wat je daarmee kan bereiken. Als die ander erachter komt ben je uw geld kwijt.
-
- VIP member
- Contacteer:
Yaris schreef:Waarom zou iemand anders een spaarrekening op jouw naam openen? Welk voordeel heeft hij daarbij?
Geen.
Maar ik zou als ik wil bv een rekening op naam van m'n moeder kunnen openen op basis van enkel een ID en een adresbewijs.
Zonder dat ze het weet.
Het systeem (waterdichte controle), daar stel ik me vragen bij.
Ik heb nu zelf geen rekening bij NIBC, maar werden jullie telefonisch gecontacteerd (ook al is dat ook geen garantie), het sluit toch al meer zaken uit.
Tja, dat heb je met online spaarrekeningen hé. Zelf heb ik er geen enkel probleem mee. Als de rente maar wat hoger is is het oké voor mij.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmmm ... het onderwerp ging toch niet rechtstreeks over "geld" dus zal het wel de klantendienst geweest zijn,was het madam geweest zou ik er slechter vanaf gekomen zijnLevine schreef:
@realisticview amaai, een vriendelijke dame met een zwoele stem, zeker dat je naar de klantendienst van NIBC Direct aan het bellen was?

- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Uit veiligheidsredenen kunnen wij de exacte controles die op verschillende vlakken en niveaus gebeuren hier niet uit de doeken doen.
Wat de snelheid van reacties betreft, zooals gezegd mikken wij normaal op 24 uur maar halen we dat momenteel door de drukte niet. Als u evhter meerdere dagen geen antwoord krijgt op uw mail dan is er iets mis en is het beter om even te bellen naar ons gratis nummer 0800 63 500 om ge zien of alles wel correct terecht is gekomen.
Wat de snelheid van reacties betreft, zooals gezegd mikken wij normaal op 24 uur maar halen we dat momenteel door de drukte niet. Als u evhter meerdere dagen geen antwoord krijgt op uw mail dan is er iets mis en is het beter om even te bellen naar ons gratis nummer 0800 63 500 om ge zien of alles wel correct terecht is gekomen.