Openen termijnrekening
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Openen termijnrekening
Beste allen,
Raden jullie aan om een termijnrekening te openen voor 11 maanden met een netto opbrengst van 1,59%?
Dank voor jullie meningen
Raden jullie aan om een termijnrekening te openen voor 11 maanden met een netto opbrengst van 1,59%?
Dank voor jullie meningen
Re: Openen termijnrekening
Lijkt me niet slecht als je vergelijkt wat een spaarrekening opbrengt. Waarom niet ?
Als het voor een deel van je vermogen is toch.
Alles zou ik niet in die korf gooien..
Als het voor een deel van je vermogen is toch.
Alles zou ik niet in die korf gooien..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Doen. Het is een goede rente en het is maar voor 11 maanden. Dus als de rente ondertussen stijgt kun je binnen 11 maanden al opnieuw beleggen aan een hogere rente.
-
- Full Member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hangt van je doel af. Om tijdelijk geld te parkeren zonder risico, voor spreiding, ... gewoon doen. Als het is om je geld te doen groeien, maar je verder niks hebt van vastgoed, aandelen, ... niet doen.
Waarom zou dat tijdelijk moeten zijn? Sommige mensen verkiezen veiligheid boven het risico van aandelen. Termijnrekeningen kopen is bovendien gemakkelijker dan vastgoed met alles wat erbij komt te kijken zoals onderhoud, taksen, verzekering, eventueel een huurder zoeken, mogelijke waardevermindering, ...
Op langere termijn, als je echt een lange beleggingshorizon hebt, zou je toch altijd meer richting aandelen of obligaties moeten schuiven dan die termijnrekeningen? Allemaal mooi zo'n termijnrekening voor kleinere bedragen, maar bv. bij Belfius de 2.17% op 6 maanden die ik zie terugkomen... Als je grotere bedragen hebt, koop je nog beter een Belgische staatsobligatie op 6 maanden, die zitten rond de 2.7% geloof ik. Op echt lange termijn wil je ook langere termijn obligaties en gewoon aandelen, daar zit de echte waardevermeerdering. Vastgoed kost inderdaad meer werk, maar kan je eventueel meer aan verdienen ook als je weet wat je doet. Aandelen kopen in een of ander fonds/ETF kan iedereen, moeilijk is het niet. Blijven zitten als alles naar beneden dondert, dat is de grootste moeilijkheid...Yaris schreef: ↑21 januari 2023, 10:15 Waarom zou dat tijdelijk moeten zijn? Sommige mensen verkiezen veiligheid boven het risico van aandelen. Termijnrekeningen kopen is bovendien gemakkelijker dan vastgoed met alles wat erbij komt te kijken zoals onderhoud, taksen, verzekering, eventueel een huurder zoeken, mogelijke waardevermindering, ...
volledig akkoordYaris schreef: ↑21 januari 2023, 10:15 Waarom zou dat tijdelijk moeten zijn? Sommige mensen verkiezen veiligheid boven het risico van aandelen. Termijnrekeningen kopen is bovendien gemakkelijker dan vastgoed met alles wat erbij komt te kijken zoals onderhoud, taksen, verzekering, eventueel een huurder zoeken, mogelijke waardevermindering, ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is per definitie tijdelijk, aangezien er een termijn opstaat...Yaris schreef: ↑21 januari 2023, 10:15 Waarom zou dat tijdelijk moeten zijn? Sommige mensen verkiezen veiligheid boven het risico van aandelen. Termijnrekeningen kopen is bovendien gemakkelijker dan vastgoed met alles wat erbij komt te kijken zoals onderhoud, taksen, verzekering, eventueel een huurder zoeken, mogelijke waardevermindering, ...
Soit, los daarvan, zie ik het meer als een rekening om geld veilig te parkeren tot je het nodig hebt. Zelf wil ik binnenkort een huis kopen. Het geld dat ik van mijn huidige huis kreeg, wil ik niet verkwanselen op de beurs. Dus ik ga er een deel van op termijnrekeningen zetten. Telkens 3 maand en zolang ik geen huis vind, rol ik het nog eens 3 maand door. Als ik een huis zou vinden, duurt het toch 3 maand eer de akte verleden wordt. Dus ik heb op tijd mijn centen beschikbaar. De rente is goed meegenomen. Maar voor de rente alleen zo een rekening openen... Verschil is er amper met een spaarrek. Dus dan zit je toch rosse centjes te tellen, vind ik.
11 maanden is niet lang. Ik zou het doen, je krijgt een mooie rente vind ik.