Opgelet met domicilieringen, zeker vanaf 2014 !!!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Opgelet met domicilieringen, zeker vanaf 2014 !!!
Ze zullen woord houden, op mijn eeste mondelinge vraag werd het onmiddellijk "geblokkeerd", maar ik wil het WEG, ik gun het geen 3 jaar sluimerend bestaan in de achtergrond, uitnodigend om er menselijke fouten mee te maken.
-
- Newbie
- Contacteer:
ik ben ook z'n schaap,
Nog nooit heb ik er minuut bij stil gestaan en nu word ik ineens kriegel van 4 domiciliëringen die op een oude bank staan uit een ver verleden. (huidige bank heeft er geen)
Ik dank u allen
Nog nooit heb ik er minuut bij stil gestaan en nu word ik ineens kriegel van 4 domiciliëringen die op een oude bank staan uit een ver verleden. (huidige bank heeft er geen)
Ik dank u allen
Niemand die kan bevestigen of die korting terug wordt gegeven ?Nefertari schreef:Ben je er zeker van dat dit momenteel terug zó is ?Wilderick schreef:Opgelet. Uw domiciliering stopzetten kan U ook veel geld kosten. bvb Belgacom geeft korting op factuur bij domiciliering !!
Veel abonnementen op nutsvoorzieningen hebben een voordeliger tarief bij domiciliering.
Want ik ben namelijk een tijd geleden gestopt met Belgacom via domiciliering te betalen, nét omdat ik toevallig gemerkt had dat die korting niet meer op mijn facturen stond : zo plots zonder enige verwittiging van de veranderde voorwaarden.
Het moet minstens al een paar jaar geleden zijn, dat ik toevallig ontdekte dat daar niets meer van op mijn factuur stond.
Bij mijn opzoekingen op de website van Belgacom is nergens iets terug te vinden over korting bij domiciliëring.
Ja werkelijk prachtig, blijkbaar geven die nutsbedrijven één jaartje korting voor domiciliëring, daarna let je er niet meer op en is ze afgeschaft.
Korting voor domiciliëring zou moeten verboden worden. Wie correct betaald moet niet gestraft worden. ze vragen al genoeg extra voor laattijdige betaling.
Korting voor domiciliëring zou moeten verboden worden. Wie correct betaald moet niet gestraft worden. ze vragen al genoeg extra voor laattijdige betaling.
Bij electrabel kreeg je vorig jaar 10€ korting om te betalen via domiciliëring, Verrekenen ze dat op de eindfactuur? Of is dat inmiddels ook afgeschaft? (Ik ben trouwens niet meer bij electrabel, maar heb mijn eindfactuur nog niet ontvangen)
En voor wie zou denken dat ik gewoon een hekel heb aan banken en daarom nogal tekeer ga nog dit:
Als IK beslis wanneer er een omzetting gebeurt naar SEPA,en als IK mag beslissen of IK akkoord ben met die omschakeling en dat IK beslis of zo'n vervallen mandaat verdwijnt in MIJN PC banking, wel dan zal IK hoogstwaarschijnlijk de dag nadat IK zo'n geschreven en door Febelfin ondertekend document ontvang, alle vroegere domicilieringen terug opstarten. En dan mogen ze voor mij ALLEMAAL omgezet worden naar SEPA, NADAT ik hierover mijn akkoord schriftelijk heb gegeven.
Ik vind domicilieringen over het algemeen genomen zelfs best handig.
Maar voor dat beetje gemak een VRIJGELEIDE geven aan leverancier en Febelfin ? NO WAY, en daarvoor ben ik bereid zeer ver te gaan.
Als IK beslis wanneer er een omzetting gebeurt naar SEPA,en als IK mag beslissen of IK akkoord ben met die omschakeling en dat IK beslis of zo'n vervallen mandaat verdwijnt in MIJN PC banking, wel dan zal IK hoogstwaarschijnlijk de dag nadat IK zo'n geschreven en door Febelfin ondertekend document ontvang, alle vroegere domicilieringen terug opstarten. En dan mogen ze voor mij ALLEMAAL omgezet worden naar SEPA, NADAT ik hierover mijn akkoord schriftelijk heb gegeven.
Ik vind domicilieringen over het algemeen genomen zelfs best handig.
Maar voor dat beetje gemak een VRIJGELEIDE geven aan leverancier en Febelfin ? NO WAY, en daarvoor ben ik bereid zeer ver te gaan.
Je hebt hemelsbreed gelijk, vindt het ook niet kunnen dat ze zonder je medeweten dit mandaat wijzigen.
Met de gewone domicillieringen kon je dit met één muisklik of via je bank stopzetten, zonder enige goedkeuring van gelijk wie.. Zo behield je toch enige macht en kontrole over je eigen bankrekening.
Zoals al eerder vermeld hebben bedrijven zoals electrabel enkel een postbus, schrijf daar maar eens een aangetekende brief naar, dat gaat niet lukken. En als je belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Met je rekening op te zeggen waarop de sepa dommicilliering loopt , ben je van alle mizerie vanaf. Dit is de enigste en veiligste manier. Zou eigenlijk wel is willen weten wat er allemaal op dat mandaat geschreven staat.... en welke ongekende volmachten ze hebben.....
Met de gewone domicillieringen kon je dit met één muisklik of via je bank stopzetten, zonder enige goedkeuring van gelijk wie.. Zo behield je toch enige macht en kontrole over je eigen bankrekening.
Zoals al eerder vermeld hebben bedrijven zoals electrabel enkel een postbus, schrijf daar maar eens een aangetekende brief naar, dat gaat niet lukken. En als je belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Met je rekening op te zeggen waarop de sepa dommicilliering loopt , ben je van alle mizerie vanaf. Dit is de enigste en veiligste manier. Zou eigenlijk wel is willen weten wat er allemaal op dat mandaat geschreven staat.... en welke ongekende volmachten ze hebben.....
http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... R_EU020408" onclick="window.open(this.href);return false;ludo schreef:Zoals al eerder vermeld hebben bedrijven zoals electrabel enkel een postbus, schrijf daar maar eens een aangetekende brief naar, dat gaat niet lukken. En als je belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Niet echt netjes (van electrabel), maar zo kan het blijkbaar wel.
wat is de bedoeling van de link van de ondernemingsdatabank???
@Yaris:
- nee, geen abonnee, enfin, bij mijn weten toch niet, tenzij ik via een andere registratie ook toegang heb tot die site
- ik kwam op de site via
http://www.google.be" onclick="window.open(this.href);return false;
zoeken op: aangetekende zending postbus
pagina's uit België
Bij mij is het dan de 6e link
- nee, geen abonnee, enfin, bij mijn weten toch niet, tenzij ik via een andere registratie ook toegang heb tot die site
- ik kwam op de site via
http://www.google.be" onclick="window.open(this.href);return false;
zoeken op: aangetekende zending postbus
pagina's uit België
Bij mij is het dan de 6e link
Vreemd dat het via google wel gaat en rechtstreeks niet ...Een postbus ? - ondernemingsdatabank.be
ondernemingsdatabank.indicator.be/article.php?nlid=VLTABWAR...
3 maart 1999 – Als u een aangetekende brief naar een postbus stuurt, komt hij immers meer dan waarschijnlijk ongeopend terug. Dat is ook niet de bedoeling.
Via deze URL zou het moeten lukken: http://bit.ly/JoIzOH
Als ING-klant kon ik mijn enige SEPA domiciliering (t.v.v. Electrabel) wel zelf de status "geblokkeerd" meegeven, verwijderen lukt echter niet. Het heeft er dan ook alle schijn van dat ik voor eeuwig en altijd met dit aandenken aan Electrabel (vorige energieleverancier) opgescheept zit. Electrabel beweert immers de domiciliering geschrapt te hebben maar mijn online bankgegevens tonen iets anders.
Ik kan er trouwens heel formeel in zijn : men heeft nooit mijn akkoord gevraagd om de Belgische domiciliering die ik destijds zelf heb ingegeven via PC banking om te mogen zetten in een SEPA domiciliering.
Zoals zovelen ben ik dan ook not amused.
Als ING-klant kon ik mijn enige SEPA domiciliering (t.v.v. Electrabel) wel zelf de status "geblokkeerd" meegeven, verwijderen lukt echter niet. Het heeft er dan ook alle schijn van dat ik voor eeuwig en altijd met dit aandenken aan Electrabel (vorige energieleverancier) opgescheept zit. Electrabel beweert immers de domiciliering geschrapt te hebben maar mijn online bankgegevens tonen iets anders.
Ik kan er trouwens heel formeel in zijn : men heeft nooit mijn akkoord gevraagd om de Belgische domiciliering die ik destijds zelf heb ingegeven via PC banking om te mogen zetten in een SEPA domiciliering.
Zoals zovelen ben ik dan ook not amused.
Dat geldt ook voor andere niet-SEPA afgelopen domiciliëringen bij ING.Die blijven ook in de lijst staan. Ik vermoed dat dit eerder moet beschouwd worden als een overzicht van zowel bestaande als afgelopen domiciliëringen. Het zou beter zijn,moest men daarbij ook vermelden dat er daar tussen staan die niet meer actief zijn. Enkel aan de datum van de laatste verrichting kan men dat zien.
Da's nog straffer, bij mij zijn de enkele Belgische die ik had intussen DOOR MEZELF verwijderd, weg, verdwenen van mijn PC-banking.
Naar zo'n bank zou ik morgen naar toe gaan en zeggen: die nuttoze zaken weg of ik ben weg.
Naar zo'n bank zou ik morgen naar toe gaan en zeggen: die nuttoze zaken weg of ik ben weg.
Wel ik ben het gaan proberen...en dat lijkt nu voor sommigen wel te lukken om ze te schrappen, voor anderen niet waaronder Visa en Electrabel!
Natuurlijk, voor de Belgische lukt het, voor de SEPA's niet.mouche schreef:Wel ik ben het gaan proberen...en dat lijkt nu voor sommigen wel te lukken om ze te schrappen, voor anderen niet waaronder Visa en Electrabel!
Vandaar mijn oproep: nu het nog kan, zwier alle niet SEPA mandaten NU buiten, nu het nog kan. Vanaf 2014 is het te laat.
Als IEDEREEN dat doet zullen ze misschien eens wakker worden dat zoiets NIET KAN.
En vermits de bedrijven kennelijk de wet aan hun laars lappen.....