Opgelicht door bankagent en bank
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Opgelicht door bankagent en bank
Zijn er hier mensen die ook werden opgelicht door de bankagent en bank?
Ik dus wel. Het begon met de aanvraag voor een hypothecaire lening. Ondertussen ben ik al 6 jaar aan het procederen tegen de bank. Telkens met een slecht resultaat. De bank wordt de hand overduidelijk boven het hoofd gehouden door Ombudsfin, de rechtbank, politiek en elke mogelijke instantie. Ik verlies alles, en de bank lacht me in het gezicht uit. Schriftvervalsing door de bank wordt genegeerd door de rechtbank, alle bewijzen die het bedrog van de bank aantonen, worden genegeerd. De bank laat verplichte documenten toevallig verdwijnen. Ook dit wordt genegeerd. Het is wraakroepend dat dit zomaar kan.
Iemand tips om hier iets tegen te doen?
Ik dus wel. Het begon met de aanvraag voor een hypothecaire lening. Ondertussen ben ik al 6 jaar aan het procederen tegen de bank. Telkens met een slecht resultaat. De bank wordt de hand overduidelijk boven het hoofd gehouden door Ombudsfin, de rechtbank, politiek en elke mogelijke instantie. Ik verlies alles, en de bank lacht me in het gezicht uit. Schriftvervalsing door de bank wordt genegeerd door de rechtbank, alle bewijzen die het bedrog van de bank aantonen, worden genegeerd. De bank laat verplichte documenten toevallig verdwijnen. Ook dit wordt genegeerd. Het is wraakroepend dat dit zomaar kan.
Re: Opgelicht door bankagent en bank
Als je al zo lang tevergeefs procedeert en zelfs Ombudsfin je niet kan helpen, zou het dan niet kunnen dat je niet opgelicht bent maar je enkel maar opgelicht voelt ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als het echt oplichterij (zie definitie hieronder) zou zijn: het gerecht.Maarten1966 schreef: ↑2 juni 2023, 00:20 Zijn er hier mensen die ook werden opgelicht door de bankagent en bank?
Oplichting is een vorm van bedrog, een misdrijf waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Oplichting is een strafbaar feit, terwijl het civiele recht mogelijkheden kent om rechtshandelingen die door middel van dwaling, misbruik van omstandigheden of bedrog tot stand gekomen zijn te vernietigen.
Oplichting valt juridisch te onderscheiden van misbruik van vertrouwen. Bij oplichting doet de fraus (Latijn voor het bedrog) zich eerst voor en wordt daarna pas het goed verkregen. Bij misbruik van vertrouwen wordt eerst het goed verkregen, waarna het bedrog gepleegd wordt. In België wordt oplichting gestraft overeenkomstig art. 496 e.v. Sw.
Zonder te weten wat er exact gebeurd is kan niemand hier een zinnige uitspraak over doen.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
1) Schets de feiten volledig en in detail, anders is dit een nutteloos topic
2) Zelf onrechtstreeks meegemaakt dat de bank hun kopij zogezegd 'niet kan terugvinden' in hun archief. En dan spreek ik over een agentuur contract (!). Dat de bank dus zaken 'doet verdwijnen' om in hun voordeel te spelen geloof ik nog enigzins.
2) Zelf onrechtstreeks meegemaakt dat de bank hun kopij zogezegd 'niet kan terugvinden' in hun archief. En dan spreek ik over een agentuur contract (!). Dat de bank dus zaken 'doet verdwijnen' om in hun voordeel te spelen geloof ik nog enigzins.
" Schets de feiten volledig en in detail, anders is dit een nutteloos topic"
+1
of doe anders beroep op die pipo die de namen van de reuzengommers enz wil bekend maken, den "acid".
Hij gaat in het schoontste kostuum van allemaal op de rechtbank verschijnen
+1
of doe anders beroep op die pipo die de namen van de reuzengommers enz wil bekend maken, den "acid".
Hij gaat in het schoontste kostuum van allemaal op de rechtbank verschijnen
-
- Newbie
- Contacteer:
@Yaris: Nee, ik voel me niet alleen opgelicht, ik BEN opgelicht...
Door de bank honder-duizenden euro's verliezen, is het gevolg van de oplichting
@Gudrun: Een proces dat al jaren loopt is niet in enkele regels samen te vatten...
Ik heb een dossier liggen dat niet te dragen valt, zo zwaar. Maar daar gaat het hier niet om.
De vraag was of er nog mensen ervaringen hebben gehad in deze aard en of er een oplossing voor is. Dwz, tegen de éénheid bank-gerecht.
@Paul: Wat in Godsnaam heeft uw uitspraak "of doe anders beroep op die pipo die de namen van de reuzengommers enz wil
bekend maken, den "acid" hiermee te maken. Ik heb echt geen tijd en nog minder zin om zulke spelletjes te spelen op
een forum. Ik stel een serieuze vraag. Kan je er geen zinnig antwoord antwoord opgeven, zwijg dan, of begeef u op de
pest/uitlach/gefrustreerde zielen/verveel me - forums !
@Jens: De bank zegt letterlijk : We hebben de documenten vernietigd, terwijl ze WETTELIJK verplicht zijn deze te bewaren
en te tonen aan de rechtbank. En dit wordt aanvaard.
@m-peeters: Het gaat hier om fraude, schriftvervalsing, misbruik van vertrouwen. Maar vooral om de waarheid achteraf te
verdoezelen door schriftvervalsing, van o.a. handtekeningen, datums, financieel plan, kredietaanvragen, laten
verdwijnen van documenten, enz... Dit terwijl alle bewijzen hiervan getoond zijn, werden deze genegeerd
door de rechtbank.
Ik heb in de loop der jaren meer dan genoeg zaken gevonden tegen de desbetreffende bank. Ik ben dus geen alleenstaand geval, de bank doet maar, en dit wordt getolereerd, zolang de slachtoffers gewone burgers zijn...
@Gudrun: Een proces dat al jaren loopt is niet in enkele regels samen te vatten...
Ik heb een dossier liggen dat niet te dragen valt, zo zwaar. Maar daar gaat het hier niet om.
De vraag was of er nog mensen ervaringen hebben gehad in deze aard en of er een oplossing voor is. Dwz, tegen de éénheid bank-gerecht.
@Paul: Wat in Godsnaam heeft uw uitspraak "of doe anders beroep op die pipo die de namen van de reuzengommers enz wil
bekend maken, den "acid" hiermee te maken. Ik heb echt geen tijd en nog minder zin om zulke spelletjes te spelen op
een forum. Ik stel een serieuze vraag. Kan je er geen zinnig antwoord antwoord opgeven, zwijg dan, of begeef u op de
pest/uitlach/gefrustreerde zielen/verveel me - forums !
@Jens: De bank zegt letterlijk : We hebben de documenten vernietigd, terwijl ze WETTELIJK verplicht zijn deze te bewaren
en te tonen aan de rechtbank. En dit wordt aanvaard.
@m-peeters: Het gaat hier om fraude, schriftvervalsing, misbruik van vertrouwen. Maar vooral om de waarheid achteraf te
verdoezelen door schriftvervalsing, van o.a. handtekeningen, datums, financieel plan, kredietaanvragen, laten
verdwijnen van documenten, enz... Dit terwijl alle bewijzen hiervan getoond zijn, werden deze genegeerd
door de rechtbank.
Ik heb in de loop der jaren meer dan genoeg zaken gevonden tegen de desbetreffende bank. Ik ben dus geen alleenstaand geval, de bank doet maar, en dit wordt getolereerd, zolang de slachtoffers gewone burgers zijn...
Paul, dacht dat de waarheid voor u geen probleem is.
De dag dat het eigen kind is zullen velen Acid gene pipo meer noemen.
Nu er waren personen aanwezig waar bij een iemand overleden is, noemde dat vroeger niet persoon in nood geen hulp verlenen.
Nu de betrokkenen gaan misschien later een of ander ambt vertegenwoordigen.
Misschien wordt een van de betrokkenen later rechter.
Of zijn het alleen kleine garnalen die strafblad mogen bezitten.
Voor een openbaar ambt bijv., bus chauffeur gaan die nu een blanco blad ontvangen.
Of dit allemaal nog normaal is.
Of een werkmens die advocaten gaat kunnen betalen zwijgen we maar over.(Nie de goedkoopste die mannen)
Of ja, het was maar een kleurling, het slachtoffer van toepassing.
En als fils de papa met centen moet de spons erover.....
Er zijn mensen met een strafblad die geen overlijden op hun geweten hebben.
Ons kent ons, rechtspraak kent 2 maten en 2 gewichten.. en als ne fils à papa daardoor de vrijspraak kan bekomen is dat wraakroepend..
Verplichte documenten die verdwijnen
Denk dat normaal beide partijen die documenten hebben !
--KNIP--
Denk dat normaal beide partijen die documenten hebben !
--KNIP--
-
- Newbie
- Contacteer:
Verplichte documenten die de bank laat verdwijnen inderdaad! --KNIP--
typisch Belgie Rechtstaat maar enkel op papier....In de praktijk laat men toe dat er uitzonderingen op de grondwet worden gemaakt zelfs zonder motivering...als je dan aanvullende motivering wil moet je naar grondwettelijk hof stappen en dan krijg je nogmaals een uitleg die geen steek houd...maar goed viva belgique...Beter dat je uzelf de centjes bespaart en niet verderzet want Jan met de pet kan het niet halen tegen een grootmacht gezien die het handje boven het hoofd word gehouden....Je kan enkel een rechtzaak winnen tegen een grootmacht als het links is of als het in lijn ligt met de richting de overheid uitwill.....Mss moet je eens de vraagstellen waar ben ik beter af dan in onttwikkelingsland Belgie...Want betalen voor een rechtstaat die er geen is is toch wel wat aan zen haar getrokken niet...Maarten1966 schreef: ↑2 juni 2023, 00:20 Zijn er hier mensen die ook werden opgelicht door de bankagent en bank?
De topicstarter wordt hier in het gelijk gesteld zonder dat iemand weet wat er juist aan de hand is. De topicstarter zelf geeft geen verdere uitleg.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nee, ik voel me niet alleen opgelicht, ik BEN opgelicht...