opknappen huis
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
opknappen huis
beste forumleden,
Is er onder jullie iemand die mij raad kan geven?
In 2006 hebben wij onze zoon een het huisje van mijn ouders geschonken.
Hij heeft daar toen een lening(40.000€)aangegaan voor de renovatie van dit huisje;
De renovatie hebben wij op enkele werken na zelf gedaan.
Nu 3 jaar voor het vervallen van de lening willen wij terug een som opnemen om isolatie werken en herstellen gevel , opkuisen oprit.
Wij hebben contact met de bank opgenomen en blijkbaar kunnen wij maar 12500€ terug opnemen, die wij dan gespreid over 15 jaar zouden terug betalen.
volgende werd ons zo uitgelegd de volgende 3 jaar zou er ongeveer 70€ per maand bij de nog resterende 290€ afbetaling bijkomen.
daarna zou de resterende maandlast op 70€ komen, wat natuurlijk een peulschil is naar aftrek belastingen toe.
waarom deze bedragen , onze zoon is alleenstaande en werk in shiften, dus ziet hij ook premie's aan zich voorbij gaan inkomen te groot 1700€ per maand netto ??;
nu mijn vraag weet er iemand rad;
met vriendelijke dank bij voorbaat,
Is er onder jullie iemand die mij raad kan geven?
In 2006 hebben wij onze zoon een het huisje van mijn ouders geschonken.
Hij heeft daar toen een lening(40.000€)aangegaan voor de renovatie van dit huisje;
De renovatie hebben wij op enkele werken na zelf gedaan.
Nu 3 jaar voor het vervallen van de lening willen wij terug een som opnemen om isolatie werken en herstellen gevel , opkuisen oprit.
Wij hebben contact met de bank opgenomen en blijkbaar kunnen wij maar 12500€ terug opnemen, die wij dan gespreid over 15 jaar zouden terug betalen.
volgende werd ons zo uitgelegd de volgende 3 jaar zou er ongeveer 70€ per maand bij de nog resterende 290€ afbetaling bijkomen.
daarna zou de resterende maandlast op 70€ komen, wat natuurlijk een peulschil is naar aftrek belastingen toe.
waarom deze bedragen , onze zoon is alleenstaande en werk in shiften, dus ziet hij ook premie's aan zich voorbij gaan inkomen te groot 1700€ per maand netto ??;
nu mijn vraag weet er iemand rad;
met vriendelijke dank bij voorbaat,
Re: opknappen huis
Bijkomende lening nemen. Als hij 1700 euro per maand verdient, dan moet hij toch met gemak €500/maand kunnen afstaan aan terugbetaling van een lening?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: opknappen huis
Lange termijnsparen opstarten en pensioensparen. Dan bouwt hij tenminste spaarpot op en heeft hij fiscale aftrek.