Option geeft aandelen uit aan 0,49 euro ?
TIP
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Option geeft aandelen uit aan 0,49 euro ?
De waarde van de rechten vind je elke dag op de beurs. De waarde van de scrips kan je niet op voorhand weten, dat is afwachten aan welke prijs ze geveild worden. En het is een eenmalige prijsfixing, iedereen krijgt dezelfde waarde voor zijn scrips.
Als je kiest om je rechten te verkopen heb je het zelf wat beter in de hand: je kan via een limiet proberen, en het zo volgende week nog een beetje opvolgen, en indien nodig limiet aanpassen.
Als je kiest om je rechten te verkopen heb je het zelf wat beter in de hand: je kan via een limiet proberen, en het zo volgende week nog een beetje opvolgen, en indien nodig limiet aanpassen.
Enjoy the party, but dance near the door
Ik ben van deze materie totaal niet op de hoogte.
Kan je mij nog zeggen waar ik dit juist kan terug vinden en hoe ik dit kan verkopen ?
Kan je mij nog zeggen waar ik dit juist kan terug vinden en hoe ik dit kan verkopen ?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Op de website van de Tijd bijvoorbeeld, kan je op elk moment de actuele koers vinden ( tussen 9u en 17u35 is de beurs open). Je kiest voor 'Koersen' en geeft dan 'Option' in. Je krijgt vervolgens een lijstje, de lijn waar c1 staat is de koers van het voorkeurrecht. Om je voorkeurrecht te verkopen doe je net hetzelfde als wanneer je gewoon een aandeel verkoopt.
Enjoy the party, but dance near the door
Net gekeken.
Koers staat nog 0,30 euro.
IS dat nog de moeite om te verkopen ?
Misschien beter mijn 700 aan 0,49€ = 343 euro kopen.
Ze zullen in de toekomst te wel terug hoger gaan dan 0,49 zeker ?
Laatst gewijzigd door ann01 op 14 december 2009, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Aan 0.30 € om je rechten te verkopen is het een moeilijke beslissing. Mijn gedacht is de rechten uit te oefenen en aandelen bij te kopen aan 0.49 €.ann01 schreef: Net gekeken.
Je hebt al je broek gescheurd aan Option dus kan ze evengoed nog wat verder scheuren.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Heb ingetekend voor mijn 700 stuks.
Heb intussen ook begrepen dat je de rechten kan kopen en dan met die rechten aandelen aan 0,49 euro kan kopen.
Weer wat bijgeleerd.
Allen bedankt.
Heb intussen ook begrepen dat je de rechten kan kopen en dan met die rechten aandelen aan 0,49 euro kan kopen.
Weer wat bijgeleerd.
Allen bedankt.
Ondertussen noteert Option vandaag tussen 0.64-0.70 €.
Het blijft moeilijk uit te rekenen door de transactiekosten maar blijkbaar was mijn advies om te kopen dus een slecht advies.
Als je de rechten had verkocht voor 0.30 € kon je ze vandaag oppikken aan 0.34 € ( 0.64 - 0.30) ipv aan 0.49 €.
Option is opnieuw een pennystock. Het argument voor Option nu te kopen is dat het in het verleden al eens wonderbaarlijk is herrezen uit zijn as. Mogelijk worden ze ook een overname prooi. Het argument tegen is dat ze heel hun business aan het overschakelen zijn naar software en software-diensten. Dit is een volledig nieuw business-plan en een totaal verschil van de business van Option van vroeger.
Het blijft moeilijk uit te rekenen door de transactiekosten maar blijkbaar was mijn advies om te kopen dus een slecht advies.
Als je de rechten had verkocht voor 0.30 € kon je ze vandaag oppikken aan 0.34 € ( 0.64 - 0.30) ipv aan 0.49 €.
Option is opnieuw een pennystock. Het argument voor Option nu te kopen is dat het in het verleden al eens wonderbaarlijk is herrezen uit zijn as. Mogelijk worden ze ook een overname prooi. Het argument tegen is dat ze heel hun business aan het overschakelen zijn naar software en software-diensten. Dit is een volledig nieuw business-plan en een totaal verschil van de business van Option van vroeger.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ja, het was een gokje van 343 euro.
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Jan Callewaert heeft zelf voor 3,5 miljoen euro bijgekocht, dus zo een slechte zet kan het niet zijn.
We zullen zien wat de toekomst brengt.
Jan Callewaert heeft zelf voor 3,5 miljoen euro bijgekocht, dus zo een slechte zet kan het niet zijn.
Laatst gewijzigd door ann01 op 17 december 2009, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Option aandeel is geschorst tot er meer nieuws is over het resultaat van de kapitaalverhoging.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ziet er blijkbaar goed uit.
Slechts 70% van de voorkeurrechten is uitgeoefend...
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 13-436.art
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 13-436.art
Denk je dat nog steeds na het lezen van bovenstaand artikel ?ann01 schreef: Ziet er blijkbaar goed uit.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik heb gisteren een pakketje gekocht aan 0,57 euro. Nu maar hopen dat ze stijgen...
Denk dat ze hun bodem nu wel bereikt hebben aan 62 cent, de shorters zijn ervandoor gegaan.
Toch een goede gok geweest.