Option geeft aandelen uit aan 0,49 euro ?
TIP
Option geeft aandelen uit aan 0,49 euro ?
Ik had een vraagje hierover.
Ik heb nog aandelen option die ik vroeger aan 10 euro gekocht heb.
Kan ik nu als ik het goed begrijp aan de prijs van 0,49 euro per aandeel aandelen bijkopen ?
Dan zou ik toch een gouden zaak kunnen doen daar ze nu aan 1 euro genoteerd staan ?
Ik heb nog aandelen option die ik vroeger aan 10 euro gekocht heb.
Kan ik nu als ik het goed begrijp aan de prijs van 0,49 euro per aandeel aandelen bijkopen ?
Dan zou ik toch een gouden zaak kunnen doen daar ze nu aan 1 euro genoteerd staan ?
Re: Option geeft aandelen uit aan 0,49 euro ?
Inderdaad, stel dat U 100 aandelen had aan €10=€1000
En U kunt er nu 100 bijkopen aan €0.49=€49
Dan hebt ge nu 200 stuks aan €1049 of €5.24 per aandeel.
Gemiddelde aankoopprijs is dus gehalveerd.
arne
En U kunt er nu 100 bijkopen aan €0.49=€49
Dan hebt ge nu 200 stuks aan €1049 of €5.24 per aandeel.
Gemiddelde aankoopprijs is dus gehalveerd.
arne
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En in principe wordt mijn 49 euro direct 100 euro dus daar het aandeel momenteel boven de 1 euro noteerd ?
De koers zal wel eerst een correctie ondergaan, denk niet dat het zo simpel zal zijn.ann01 schreef: En in principe wordt mijn 49 euro direct 100 euro dus daar het aandeel momenteel boven de 1 euro noteerd ?
Maar je kan natuurlijk geluk hebben.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Vreemd dat de koers nu stijgt dan ?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Koerscorrectie of niet maakt eigenlijk niks uit: als je van plan bent om onmiddellijk die "winst" te realiseren kan je ook je voorkeurrechten gewoon in de markt verkopen, die zijn ook ongeveer een halve euro waard.
Enjoy the party, but dance near the door
Een halve euro voor deze rechten lijkt me veel als de keurs nu 1 euro is.disterminator schreef: Koerscorrectie of niet maakt eigenlijk niks uit: als je van plan bent om onmiddellijk die "winst" te realiseren kan je ook je voorkeurrechten gewoon in de markt verkopen, die zijn ook ongeveer een halve euro waard.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
OK, laatste koers is momenteel 0,44. Maar het punt blijft hetzelfde: als je de ogenschijnlijke winst wil realiseren die er zit tussen de inschrijvingsprijs van 0,49 en de huidige 1,01 euro koers van het aandeel, kan je beter gewoon je inschrijvingsrecht verkopen. Dan heb je idd een paar cent verlies tov de theoretische waarde, maar een "koerscorrectie" zoals hier geopperd werd is dan irrelevant. En je transactie kosten zijn waarschijnlijk lager.
Ik zou ook sterk overwegen om mijn inschrijvingsrechten tegen minstens 0.40 € te verkopen mocht ik ze hebben. Worden er eigenlijk transactiekosten aangerekend voor zoiets ?disterminator schreef: OK, laatste koers is momenteel 0,44. Maar het punt blijft hetzelfde: als je de ogenschijnlijke winst wil realiseren die er zit tussen de inschrijvingsprijs van 0,49 en de huidige 1,01 euro koers van het aandeel, kan je beter gewoon je inschrijvingsrecht verkopen. Dan heb je idd een paar cent verlies tov de theoretische waarde, maar een "koerscorrectie" zoals hier geopperd werd is dan irrelevant. En je transactie kosten zijn waarschijnlijk lager.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Je betaalt er overal wel transactiekosten op denk ik. Maar vermits het recht veel minder waard is dan het aandeel, is de kans natuurlijk hoog dat je in een lagere schijf terecht komt.
Opgepast met de transactiekosten.
Bij Binck kocht ik begin oktober rights BNP aan. Daarop heb ik dezelfde commissie betaald als voor de aankoop van gewone aandelen. Wel dien ik erbij te vermelden dat voor de aankoop van de BNPaandelen aan 40€ (in samenhang met de aankoop van de rechten) ik niets meer heb moeten betalen.
Bij Binck kocht ik begin oktober rights BNP aan. Daarop heb ik dezelfde commissie betaald als voor de aankoop van gewone aandelen. Wel dien ik erbij te vermelden dat voor de aankoop van de BNPaandelen aan 40€ (in samenhang met de aankoop van de rechten) ik niets meer heb moeten betalen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Dus de facto lagere transactiekosten: je betaalt dan wel hetzelfde tarief voor de rechten, maar het gaat over een totaal ander nominaal bedrag (tov rechtstreeks via de beurs in de aandelen te stappen). En de effectieve inschrijving achteraf - uitoefening van het recht maw- is inderdaad kosteloos.rob schreef: Opgepast met de transactiekosten.
Wat zou nu de beste optie zijn ?
Ik heb 700 aandelen.
700 stuks kopen aan 0,49 = 343 euro
voorkeurrechten verkopen = 280 euro
Ik moet toch 1 van de 2 uitvoeren of niet ?
Wat gebeurt er wanneer ik niets onderneem ?
Ik heb 700 aandelen.
700 stuks kopen aan 0,49 = 343 euro
voorkeurrechten verkopen = 280 euro
Ik moet toch 1 van de 2 uitvoeren of niet ?
Wat gebeurt er wanneer ik niets onderneem ?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Als je niets onderneemt worden je rechten de laatste dag (volgende week vrijdag dacht ik) verkocht ,in een eenmalige veiling, als zogenaamde 'scrips'. De opbrengst daarvan wordt op je rekening gestort maar je bent meestal wel beter af als je daarvoor beslist om of in te schrijven, of de rechten te verkopen -morgen of in de loop van volgende week-
Wat is het verschil in waarde tussen niets te doen en kiezen voor de scrips of de rechten te verkopen ? (wat is trouwens de waarde van de rechten ?)