opzeg door premiewijziging
opzeg door premiewijziging
Is het correct dat een maatschappij nog een premie aanrekent van minstens een maand voor de periode vanaf de vervaldag tot de datum wanneer de opzeg is doorgegeven?
stel de vervaldag van mijn brandverzekering is 01/06 en er is een premiewijziging.
Ik heb hierdoor 3 maand de tijd om op te zeggen.
ik zeg de verzekering op door middels van aangetekend schrijvigen op 10/06.
ik ga op 10/06 een nieuwe verzekering aan bij een andere maatschappij.
van mijn vorige maatschappij krijg ik nog een factuur voor 01/06 tot 01/07?
gedurende een periode ben ik dan dubbel verzekerd? de actie om de consument te beschermen tegenpremieverhogingen van verzekeringsmaatschappijen werkt hierdoor eigenlijk gewoonweg averechts. nog meer premie-incasso....
stel de vervaldag van mijn brandverzekering is 01/06 en er is een premiewijziging.
Ik heb hierdoor 3 maand de tijd om op te zeggen.
ik zeg de verzekering op door middels van aangetekend schrijvigen op 10/06.
ik ga op 10/06 een nieuwe verzekering aan bij een andere maatschappij.
van mijn vorige maatschappij krijg ik nog een factuur voor 01/06 tot 01/07?
gedurende een periode ben ik dan dubbel verzekerd? de actie om de consument te beschermen tegenpremieverhogingen van verzekeringsmaatschappijen werkt hierdoor eigenlijk gewoonweg averechts. nog meer premie-incasso....
Re: opzeg door premiewijziging
uit informele bron weet ik dat Madame Assuralia al een paar jaar niet meer bij Assuralia werkt en dat je vanuit die hoek geen reactie meer moet verwachten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Eigenlijk is je vraag, kan ik midden een maand mijn verzekering opzeggen?
vraag eens op www.juridischforum.be stellen
Zal wel ergens in de polis staan dat begonnen maand aangerekend wordt, anders zouden ze het niet doen.
Dit gaat uiteindelijk over niet veel een halve maand op hoeveel? 40€/2 = 20€??
Dit gaat uiteindelijk over niet veel een halve maand op hoeveel? 40€/2 = 20€??
Baloise past sinds kort die werkwijze toe. Als je pas de opzegbrief verstuurt op 10/6 dan zal de verzekering nog lopen tot 10/07. Dat is wettelijk, staat ook zo in hun algemene voorwaarden. Naar mijn weten is dit de eerste maatschappij die dit zo strikt toepast. Andere maatschappij doen zo moeilijk niet en zeggen op tegen 01/6.
Let wel, de periode van 01/6 tot 10/7 is aan het oude tarief, dus zonder de premieverhoging.
En uw nieuwe verzekering kan u laten uitstellen tot 10/7, zodat u niet dubbel moet betalen. Dit zal voor uw nieuwe maatschappij geen probleem zijn als je het bewijs van opzeg voorlegt.
Normaal lost uw makelaar zo'n probleem op.
Let wel, de periode van 01/6 tot 10/7 is aan het oude tarief, dus zonder de premieverhoging.
En uw nieuwe verzekering kan u laten uitstellen tot 10/7, zodat u niet dubbel moet betalen. Dit zal voor uw nieuwe maatschappij geen probleem zijn als je het bewijs van opzeg voorlegt.
Normaal lost uw makelaar zo'n probleem op.
bedankt voor jullie reacties!