Orange flybox
Orange flybox
Lijkt mij een goedkope internet provider; iemand ervaring hiermee? 20 euro per maand
Re: Orange flybox
De formule flybox €20 per maand volstaat ruimschoots voor mij. Nog geen problemen mee gehad.
Je moet zelf zien of deze formule voor jou voldoende is.
Ik ben er naar overgeschakeld sinds het niet meer mogelijk is via antenne naar vrt te kijken.
Dat kostte me €5 per maand extra tov mijn vorige formule met flybox, maar kan hierdoor nu altijd vlot vrt blijven kijken (of vtm via vtmgo, enz...).
Je moet daarvoor een orangewinkel binnenstappen. De flybox is een modem die je normaal gezien voor €9 meekrijgt. Je moet dan wel een volledig jaar bij Orange blijven.
Je krijgt een simkaart die in de flybox dient te worden gestoken. In de winkel zorgen ze ervoor dat je abonnement geactiveerd wordt
Je moet zelf zien of deze formule voor jou voldoende is.
Ik ben er naar overgeschakeld sinds het niet meer mogelijk is via antenne naar vrt te kijken.
Dat kostte me €5 per maand extra tov mijn vorige formule met flybox, maar kan hierdoor nu altijd vlot vrt blijven kijken (of vtm via vtmgo, enz...).
Je moet daarvoor een orangewinkel binnenstappen. De flybox is een modem die je normaal gezien voor €9 meekrijgt. Je moet dan wel een volledig jaar bij Orange blijven.
Je krijgt een simkaart die in de flybox dient te worden gestoken. In de winkel zorgen ze ervoor dat je abonnement geactiveerd wordt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wij hebben een flybox 150gb maar het is wat teleurstellend. Laptop staat op 2 meter van de flybox in dezelfde ruimte en de downloadsnelheid ligt gemiddeld zo rond de 10 mbps. Dat is op zich wel snel genoeg, maar je zou toch fors meer verwachten. Er staat een Orange-mast in de buurt.
Zodra de laptop in een andere kamer gaat wordt de snelheid zodanig laag dat internetten bijna onmogelijk wordt.
Zodra de laptop in een andere kamer gaat wordt de snelheid zodanig laag dat internetten bijna onmogelijk wordt.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
als ik de snelheid meet (met ookla speedtest) dan kom ik tussen 20 en 50, naargelang het tijdstip. Maar wat gebeurt er als je aan je datalimiet komt?
Ik heb hem ook sinds 2 maanden en voorlopig tevreden van. Ik heb alles online besteld, nooit langs de winkel gegaan. Ze leveren de flybox dan per pakketpost.
Kan dit toch tegen spreken in verleden raakte Telenet met moeite een verdiep hoger.gpv1 schreef: ↑21 november 2019, 14:53 Wij hebben een flybox 150gb maar het is wat teleurstellend. Laptop staat op 2 meter van de flybox in dezelfde ruimte en de downloadsnelheid ligt gemiddeld zo rond de 10 mbps. Dat is op zich wel snel genoeg, maar je zou toch fors meer verwachten. Er staat een Orange-mast in de buurt.
Nu met de flybox gewoon normaal internet.
Misschien de laptop wireless het probleem ?
woon in oost waasland.
Estate Guru believer.
Zit je met die flybox wel op 4G en niet op 3G...
Zit er op die mast wel 4G van Orange ? Niet iedere antenne heeft 4G...
De zwakste schakel zou kunnen zijn dat je flybox misschien beperkt staat op 3G.
Ik heb nog nooit met een flybox gewerkt maar met andere telecomapparatuur kan je dat bv instellen.
Probeer eens met een smartphone of je goede ontvangst op 4G kan hebben en doe een speedtest daarmee.
Doe dat eens buiten bv en als het kan hoog (bv raam open )
Als je flybox slechte ontvangst heeft, zet hem eens aan een raam aan de kant waar de antenne staat.
En laat eens weten wat er geholpen heeft.
Ik heb nog nooit met een flybox gewerkt maar met andere telecomapparatuur kan je dat bv instellen.
Probeer eens met een smartphone of je goede ontvangst op 4G kan hebben en doe een speedtest daarmee.
Als je flybox slechte ontvangst heeft, zet hem eens aan een raam aan de kant waar de antenne staat.
Flybox maakt enkel verbinding op 4G.haelewyn schreef: ↑21 november 2019, 19:42 Zit je met die flybox wel op 4G en niet op 3G...
Tenzij men gaat foefelen.
Estate Guru believer.
Bij mij geeft hij zelfs 4G+ aan, als er 5 lampjes branden. Je kan ook aan de kleur zien welke verbinding je hebt : 4G = cyaan 3G = groen en rood als je geen verbinding hebt.
Heb sinds zomer 2017 deze formule. Handig, goedkoop. Het is dus 20 euro voor 100 gb tijdens daluren en 50gb piek. Daarna 256kpbs , wat zeer triestig is. Absolute limiet van 185gb. Daar 0kbps. De dag voor reset dag krijg je terug volledige snelheid. Dus eigenlijk kun je er wel 185gb door trekken.
Heb sinds dinsdag zware snelheidsproblemen. Orange klantendienst en shop kan niet een oplossing bieden en geeft geen blijk van kennis en interesse om het op te lossen. Wel beter dan TV Vlaanderen support maar dat is niet moeilijk natuurlijk.
Heb sinds dinsdag zware snelheidsproblemen. Orange klantendienst en shop kan niet een oplossing bieden en geeft geen blijk van kennis en interesse om het op te lossen. Wel beter dan TV Vlaanderen support maar dat is niet moeilijk natuurlijk.
Joop : zet dat toestel of een smartphone eens buiten, als het kan binnen een paar honderd meter van de antenne.
Doe een speedtest op 4G.
Die test leert je wat de antenne kan leveren, theoretisch.
Als er bij de waterleiding geen druk genoeg is om een tuinslang te vullen kan je er geen brandend huis mee blussen. Als zij, orange, een probleem hebben kan jij tijdelijk een kleinere downloadsnelheid hebben.
De kans is niet bijster groot maar het testen waard. Test vooral tijdens piekuren van gebruik.
Zoek daarna een ideale positie voor je flybox waarbij je moet weten dat beton het signaal tegenhoudt maar erg dik, meerlagig glas eigenlijk ook. Ik weet uiteraard niet hoe je huis er binnen uitziet, maar probeer even de kamer dichter bij de antenne uit om je flybox te plaatsen. Probeer ook de box hoger te plaatsen.
Een goede plaats kan je zoeken met een smartphone met orange kaart erin en een app als 'network signal info' die het signaal precies weergeeft in - x dbm + daarna speedtest.
Een hoger getal is een slechter signaal.
-50 /-70 dbm is zeer goed.
-100 dbm of een hoger getal begint slecht te worden of is al slecht.
Doe een speedtest op 4G.
Die test leert je wat de antenne kan leveren, theoretisch.
Als er bij de waterleiding geen druk genoeg is om een tuinslang te vullen kan je er geen brandend huis mee blussen. Als zij, orange, een probleem hebben kan jij tijdelijk een kleinere downloadsnelheid hebben.
De kans is niet bijster groot maar het testen waard. Test vooral tijdens piekuren van gebruik.
Zoek daarna een ideale positie voor je flybox waarbij je moet weten dat beton het signaal tegenhoudt maar erg dik, meerlagig glas eigenlijk ook. Ik weet uiteraard niet hoe je huis er binnen uitziet, maar probeer even de kamer dichter bij de antenne uit om je flybox te plaatsen. Probeer ook de box hoger te plaatsen.
Een goede plaats kan je zoeken met een smartphone met orange kaart erin en een app als 'network signal info' die het signaal precies weergeeft in - x dbm + daarna speedtest.
Een hoger getal is een slechter signaal.
-50 /-70 dbm is zeer goed.
-100 dbm of een hoger getal begint slecht te worden of is al slecht.
De flybox staat op 4G+, volledige signaalsterkte, staat aan een raam. Dus daar zal het niet aan liggen.haelewyn schreef: ↑21 november 2019, 19:42 Zit je met die flybox wel op 4G en niet op 3G...
Specificaties van de laptop (vanop de site van Toshiba):
- Compliancy : Wi-Fi®
- Netwerk ondersteuning : 802.11b/g/n (up to 150 Mbps)
- Wireless Technology : Draadloze LAN
Dus dat lijkt toch allemaal in orde te zijn. En toch is er zo goed als geen ontvangst wanneer de laptop in een andere kamer staat, zelfs al de deur wagenwijd open staat.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
En die wireless heeft de laatste driver versie ?gpv1 schreef: ↑22 november 2019, 10:00De flybox staat op 4G+, volledige signaalsterkte, staat aan een raam. Dus daar zal het niet aan liggen.haelewyn schreef: ↑21 november 2019, 19:42 Zit je met die flybox wel op 4G en niet op 3G...
Specificaties van de laptop (vanop de site van Toshiba):
- Compliancy : Wi-Fi®
- Netwerk ondersteuning : 802.11b/g/n (up to 150 Mbps)
- Wireless Technology : Draadloze LAN
Dus dat lijkt toch allemaal in orde te zijn. En toch is er zo goed als geen ontvangst wanneer de laptop in een andere kamer staat, zelfs al de deur wagenwijd open staat.
Normaal is de update via de app van Toshiba op de laptop.
Estate Guru believer.
Ik heb zojuist de snelheid nog eens gemeten : download 91 upload 52
Ik heb wel een kabel tussen flybox en pc.
Met Telenet haalde ik nooit méér dan 20 download
Ik heb wel een kabel tussen flybox en pc.
Met Telenet haalde ik nooit méér dan 20 download
Een app van Toshiba heb ik niet (vind er ook geen op hun support-site).
Het stuurprogramma van de netwerkadapter die geïnstalleerd was is Broadcom 802.11 uit 2013. Die heb ik nu bijgewerkt en dat is Broadcom 802.11n uit 2016. Geen effect op de Wifi-ontvangst helaas.