overbruggingskrediet
TIP
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
overbruggingskrediet
hoe doen wij het....
wij willen een nieuw pand kopen dat klaar zal zijn in mei 2025
ons huis nu verkopen, dat is te rap
als wij kopen dan moeten wij regelmatig een pak geld betalen, terwijl wij dat nog niet hebben
een overbruggingskrediet nemen.... en kunnen wij dat krijgen op onze leeftijd, wij 66 en 70 zijn
of zijn er meer gegevens nodig om een antwoord te kunnen geven...
ik ben benieuwd....
als wij kopen dan moeten wij regelmatig een pak geld betalen, terwijl wij dat nog niet hebben
een overbruggingskrediet nemen.... en kunnen wij dat krijgen op onze leeftijd, wij 66 en 70 zijn
ik ben benieuwd....
Re: overbruggingskrediet
Proberen je huis te verkopen met oplevering ergens in 2025.geldwolvinnetje schreef: ↑22 december 2023, 19:16 hoe doen wij het....
ik ben benieuwd....
Verkopen, meubels opslaan en tijdelijk huren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
@joker247 dat is nog niet zo dom
maar wel een hele rompslomp
misschien dan toch niet haalbaar voor ons
Is het totaal bedrag voor de aankoop van het nieuwe pand hoger of lager dan wat je zonder meer voor je huidige pand kan krijgen. Indien lager, hoeveel % schat je?geldwolvinnetje schreef: ↑22 december 2023, 20:29 @joker247 dat is nog niet zo dom
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
15% duurder
Ik ben bang dat die rompslomp dan toch de beste oplossing is.
Ik ga er even vanuit dat jullie gepensioneerd zijn.
De huizenprijzen zijn nog steeds erg hoog.....
Als de markt instort, wat zeker niet denkbeeldig is, zit je in de problemen.
De bank leent niet graag als mensen geen vast inkomen uit werk hebben voor een afbetalingsplan.
Ook is er dan de mogelijkheid dat je niet uitkomst met de overbruggingshypotheek en er zelf een groot bedrag moet bijleggen.
Enige jaren geleden lag dat wat anders met die sterk stijgende huizenprijzen en een minieme rente.
Mijn eerlijke mening, meer verstandigs kan ik er niet over zeggen.
Welk nieuw pand ? (service flat)geldwolvinnetje schreef: ↑22 december 2023, 19:16 hoe doen wij het....
ik ben benieuwd....
Hoe oud is het te verkopen huis ?
Het te verkopen in orde met isolatie normen of dient koper te investeren.
Zolang genoeg centjes geen probleem, lenen vergeet de dromen.
Van groot naar klein komt het in orde.
Van oud naar nieuw is een ander verhaal.
Zorg als start maar voor meer dan 100.000 € beschikbaar.
Nieuw pand is eerste uitgave de grond.
Misschien is verkopen en nieuw pand huren de oplossing. (van verkoop kan jaren huur betaald worden)
Serviceflat Madame? Kijk eens naar de leeftijd. Ben jij 16 Madame?Madame schreef: ↑22 december 2023, 23:27Welk nieuw pand ? (service flat)geldwolvinnetje schreef: ↑22 december 2023, 19:16 hoe doen wij het....
ik ben benieuwd....
Misschien is verkopen en nieuw pand huren de oplossing. (van verkoop kan jaren huur betaald worden)
Zij geven toch al aan dat het nieuwe pand 15% meer is dan de gangbare waarde van het huidige.
Zolang genoeg centjes geen probleem? Die willen ze daar waarschijnlijk niet voor gebruiken, maar bewaren voor hun oude dag. En wat is genoeg in de toekomst als je met pensioen gaat.
Lenen, vergeet de dromen???
Van groot naar klein komt het in orde is onzin! Klein, b.v. een mooi nieuw appartement is vaak duurder tegenwoordig dan en ouder groot huis (wat moeilijker te verkopen is). Ken jij de ligging van het oude en het nieuwe pand?
Zorg als start maar voor 100.000 euro beschikbaar. Kan ruim genoeg zijn, maar ook te weinig. Ben je zo goed op de hoogte van het huidige pand en het nieuwe? Heb jij inzage in al hun financiën???
Nieuw pand is eerste uitgave de grond? Weet jij ook al dat ze nog geen grond hebben, of dat het een appartement in aanbouw is?
Is huren de oplossing? (van verkoop kan de huur jaren betaald worden). Hoeveel jaar???? 30 jaar als iemand nu 66 is??? Kun jij in de toekomst kijken m.b.t. inflatie en pensioen voorzieningen?
Jij loopt wel hard van stapel zonder er meer van te weten. Ik zou maar even iets dimmen.
Serviceflat Madame? Kijk eens naar de leeftijd. Ben jij 16 Madame?Madame schreef: ↑22 december 2023, 23:27Welk nieuw pand ? (service flat)geldwolvinnetje schreef: ↑22 december 2023, 19:16 hoe doen wij het....
ik ben benieuwd....
Zij geven toch al aan dat het nieuwe pand 15% meer is dan de gangbare waarde van het huidige.
Zolang genoeg centjes geen probleem? Die willen ze daar waarschijnlijk niet voor gebruiken, maar bewaren voor hun oude dag. En wat is genoeg in de toekomst als je met pensioen gaat.
Lenen, vergeet de dromen???
Van groot naar klein komt het in orde is onzin! Klein, b.v. een mooi nieuw appartement is vaak duurder tegenwoordig dan en ouder groot huis (wat moeilijker te verkopen is). Ken jij de ligging van het oude en het nieuwe pand?
Zorg als start maar voor 100.000 euro beschikbaar. Kan ruim genoeg zijn, maar ook te weinig. Ben je zo goed op de hoogte van het huidige pand en het nieuwe? Heb jij inzage in al hun financiën???
Nieuw pand is eerste uitgave de grond? Weet jij ook al dat ze nog geen grond hebben, of dat het een appartement in aanbouw is? De grond is de eerste uitgave????? Als het in mei 2025 klaar is? Lijkt me dan dat het incl. grond is.
Is huren de oplossing? (van verkoop kan de huur jaren betaald worden). Hoeveel jaar???? 30 jaar als iemand nu 66 is??? Kun jij in de toekomst kijken m.b.t. inflatie en pensioen voorzieningen?
Jij loopt wel hard van stapel zonder er meer van te weten. Ik zou maar even iets dimmen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Geen idee wat de waarde van je huidig pand is ? Als je 300/400 k wegzet aan 3% dan dekt dit de kosten van je huur . Steeds meer mensen op die leeftijd verkopen hun woning en gaan huren . Je kan nu verkopen en je huur betalen met de passieve inkomsten en daarna heb je nog alle opties ...
- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
Het geeft wel een idee.
Maar 3% krijg je dat?
Maar 3% krijg je dat?
En hoe lang duurt dat nog.

- geldwolvinnetje
- Full Member
- Contacteer:
joker247, is zeker verstandig
bijlenen dat is geen verstandige zet op onze leeftijd....
bijlenen dat is geen verstandige zet op onze leeftijd....
JOKER247 schreef: ↑22 december 2023, 21:57Ik ben bang dat die rompslomp dan toch de beste oplossing is.
Ik ga er even vanuit dat jullie gepensioneerd zijn.
De huizenprijzen zijn nog steeds erg hoog.....
Als de markt instort, wat zeker niet denkbeeldig is, zit je in de problemen.
De bank leent niet graag als mensen geen vast inkomen uit werk hebben voor een afbetalingsplan.
Ook is er dan de mogelijkheid dat je niet uitkomst met de overbruggingshypotheek en er zelf een groot bedrag moet bijleggen.
Enige jaren geleden lag dat wat anders met die sterk stijgende huizenprijzen en een minieme rente.
Mijn eerlijke mening, meer verstandigs kan ik er niet over zeggen.
Dimmen waarom.
Men geeft gedeeltelijke info.
66 en 70 j oud over gelezen zeker.
Bla bla we kennen u ondertussen.
Altijd het beter weten.