Overdracht pspverzekering: wat met fiscus ??
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Overdracht pspverzekering: wat met fiscus ??
Dus:
ik was in 2011 zonder na te denken begonnen met pspsparen in verzekering van Fortis, Pension Invest Plan.
Uiteindelijk ben ik - later dat jaar - overgeschakeld naar Nateus. En daar zeiden ze me dat ik mijn bijeengespaarde contract bij Fortis gratis kan laten overzetten. Daar stond 230 euro, dus moest ik nog 650 euro storten in Nateus Cristal om 880 euro in te kunnen geven. Zo zei men me toen toch.
Een dikke week kreeg ik echter volgend bericht:
Ik moet mij verontschuldigen voor wat ik u eerder mededeelde, maar volgens onze fiscalist zal u het bedrag dat u bij Fortis in 2011 gestort hebt niet fiscaal in mindering kunnen brengen.
Wat is er nu juist? En als dat laatste klopt, kan ik dan niets eisen? Het is tenslotte door hun verkeerde informatie dat ik in 2011 de overstap al maakte. Anders had ik heus wel mijn Pension Invest Plan volgestort en was ik dit of volgend jaar begonnen bij Nateus ...
ik was in 2011 zonder na te denken begonnen met pspsparen in verzekering van Fortis, Pension Invest Plan.
Uiteindelijk ben ik - later dat jaar - overgeschakeld naar Nateus. En daar zeiden ze me dat ik mijn bijeengespaarde contract bij Fortis gratis kan laten overzetten. Daar stond 230 euro, dus moest ik nog 650 euro storten in Nateus Cristal om 880 euro in te kunnen geven. Zo zei men me toen toch.
Een dikke week kreeg ik echter volgend bericht:
Ik moet mij verontschuldigen voor wat ik u eerder mededeelde, maar volgens onze fiscalist zal u het bedrag dat u bij Fortis in 2011 gestort hebt niet fiscaal in mindering kunnen brengen.
Wat is er nu juist? En als dat laatste klopt, kan ik dan niets eisen? Het is tenslotte door hun verkeerde informatie dat ik in 2011 de overstap al maakte. Anders had ik heus wel mijn Pension Invest Plan volgestort en was ik dit of volgend jaar begonnen bij Nateus ...
Re: Overdracht pspverzekering: wat met fiscus ??
Wat Nateus schrijft klopt. Je kunt per jaar maar één fiscaal attest indienen. Zie het antwoord van Rabobank in een ander draadje:
Rabobank.be schreef:Aan overstappen zijn een aantal belangrijke randvoorwaarden verbonden. Per jaar kan u slechts één fiscaal attest voor pensioensparen indienen. Met andere woorden: als u dit jaar reeds een storting heeft gedaan binnen uw pensioenspaarfonds bij uw huidige bank kan u beter afwachten tot het einde van dit jaar om uw laatste storting te doen binnen het fonds waar u nu actief bent en dit begin 2012 omzetten naar Rabobank.be.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Oké, voor een fonds klopt dit, dacht ik. Maar voor een verzekering zou dat anders zijn, hadden ze me toen gezegd. Stom, grrr ...
Had je die reactie gisteren ook al niet gepost, fatboy?
Jups, maar in de verkeerde topic zag ik net ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
wel amateuristisch van nateus, zou elke bankier toch moeten weten.
Vind ik ook wel. Ik heb hen een mail gestuurd met de vraag wat ze daar aan gaan doen. Zogezegd 'naïef', maar uiteindelijk zouden ze de beschuldiging wel moeten snappen. Ben benieuwd ...