Overname Axa Bank door Crelan | voorwaarden hypotheek - brandverzekering
-
- Newbie
- Contacteer:
Overname Axa Bank door Crelan | voorwaarden hypotheek - brandverzekering
Momenteel heb ik een woningverzekering Axa Comfort Thuis Flex. De laatste twee jaar is de premie telkens met meer dan 17% gestegen en daarom wil ik hier vanaf. Ik begrijp dat het mogelijk is de huidige woningverzekering per direct op te zeggen wanneer het om een tariefverhoging gaat. Klopt dit dan ook in mijn geval? De hoofdvervaldag is 17 maart dus anders zou ik in principe te laat zijn ivm de 2 maand vooropzeg. Is er iemand die kan inschatten wat de specifieke modaliteiten betreffende de overname van de bankactiviteiten van Axa door Crelan zijn? Ik had een 'korting' op mijn rentevoet onder de voorwaarde dat ik brand- en schuldsaldoverzekering bij Axa afnam. Gezien de overname van de hypothecaire lening door Crelan, ga ik er van uit dat dit niet meer kan afgedwongen worden. Echter ben ik hier niet zeker over en kan ik dit niet terugvinden in mijn documenten.
Re: Overname Axa Bank door Crelan | voorwaarden hypotheek - brandverzekering
Verhoging van prijs is idd een voldoende reden om het contract te eindigen. Dat heb ik zelf een paar maanden geleden bij de KBC gedaan. Toch het contract lezen.mbreynaert schreef: ↑Vandaag 14:50 Momenteel heb ik een woningverzekering Axa Comfort Thuis Flex. De laatste twee jaar is de premie telkens met meer dan 17% gestegen en daarom wil ik hier vanaf. Ik begrijp dat het mogelijk is de huidige woningverzekering per direct op te zeggen wanneer het om een tariefverhoging gaat. Klopt dit dan ook in mijn geval? De hoofdvervaldag is 17 maart dus anders zou ik in principe te laat zijn ivm de 2 maand vooropzeg. Is er iemand die kan inschatten wat de specifieke modaliteiten betreffende de overname van de bankactiviteiten van Axa door Crelan zijn? Ik had een 'korting' op mijn rentevoet onder de voorwaarde dat ik brand- en schuldsaldoverzekering bij Axa afnam. Gezien de overname van de hypothecaire lening door Crelan, ga ik er van uit dat dit niet meer kan afgedwongen worden. Echter ben ik hier niet zeker over en kan ik dit niet terugvinden in mijn documenten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Overname Axa Bank door Crelan | voorwaarden hypotheek - brandverzekering
Voor een verhoging van de premie boven de ABEX kunt u verwijzen naar de wet van 5 november 2023 Art. 21
https://etaamb.openjustice.be/nl/wet-va ... 2023046843
https://etaamb.openjustice.be/nl/wet-va ... 2023046843