Overschrijven tussen 2 rekeningen
Overschrijven tussen 2 rekeningen
Als ik 5000eur zou overschrijven van de getrouwheidsrekening naar de maandsparen max, verlies ik dan geen intrest? Normaal behoud ik dan de getrouwheidspremie, maar wil toch even checken voor de zekerheid...
Re: Overschrijven tussen 2 rekeningen
Voor de eerste drie overboekingen van dit jaar behoud je inderdaad de getrouwheidspremie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan per kalenderjaar driemaal een bedrag overzetten van de ene spaarrekening naar de andere, terwijl de getrouwheidspremie mee overgenomen wordt. Het systeem van MeDirect is zo dat het je waarschuwt als je het al driemaal hebt gedaan, en het dan niet meer toelaat. Je moet dus niet bang zijn dat je iets verkeerd kunt doen.
Bedankt!!!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Per bank.killerfreak schreef: ↑4 november 2020, 10:34 3* per jaar per bank, of 3x per jaar (over alle banken heen)?
Naar andere banken verlies je de getrouwheidspremie uiteraard.
Per bank natuurlijk
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ja, ik bedoelde of de NBB misschien overkoepelend kon zien hoe vaak je er hebt van gebruikgemaakt in een jaar (over alle banken tesamen). Uiteraard ging ik niet geld van een bank naar andere overhevelen :-)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb nu tweemaal gehad dat ik een overschrijving had gepland van mijn Dynamic naar mijn Maandsparen, maar dat dit niet is uitgevoerd. Zonder bericht of uitleg waarom.
Ik heb dit jaar al 3x een dergelijke overschrijving gedaan, dus het systeem van overnemen van de getrouwheidspremie telt niet meer, dat snap ik, maar dan moet de overschrijving toch nog gewoon gebeuren? Het kan toch niet dat je een overschrijving ingeeft en dat die dan gewoon niet wordt uitgevoerd?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja kan dat best vragen aan Medirect lijkt mij ...
Kan ook als er in die maand al een bedrag bijgeschreven werd op Maandsparen (bijvoorbeeld rente, zodat het totale maandbedrag hoger zou zijn dan 5000 euro).PietPiraat schreef: ↑10 september 2021, 21:08 ...
Ik heb nu tweemaal gehad dat ik een overschrijving had gepland van mijn Dynamic naar mijn Maandsparen, maar dat dit niet is uitgevoerd. Zonder bericht of uitleg waarom. ...
Ja, dan moet de overschrijving óók worden uitgevoerd, zonder overnemen van de getrouwheidspremie: dat is je eigen keuze en de bank kan je daar wél voor verwittigen, maar mag daar niet over beslissen in jouw plaats. (Tenminste als aan alle andere voorwaarden voldaan werd, zie vorige post.)PietPiraat schreef: ↑10 september 2021, 21:08 ...Ik heb dit jaar al 3x een dergelijke overschrijving gedaan, dus het systeem van overnemen van de getrouwheidspremie telt niet meer, dat snap ik, maar dan moet de overschrijving toch nog gewoon gebeuren? ...
5000 € is maximum per maand toch niet zo moeilijk.PietPiraat schreef: ↑10 september 2021, 21:08
Ik heb nu tweemaal gehad dat ik een overschrijving had gepland van mijn Dynamic naar mijn Maandsparen, maar dat dit niet is uitgevoerd. Zonder bericht of uitleg waarom.
En na 3 * moet je eerst van dynamic naar geld rekening, en dan van geld naar maand spaar.
Heeft te maken met getrouwheid premie te berekenen.
(na 3 maal geen overgang premie van ene getrouwheid naar andere).
Estate Guru believer.
Het klopt dat MeDirect sinds kort niet meer waarschuwt als je boven de drie overschrijvingen bent tussen gereglementeerde spaarrekeningen. Je moet het zelf ondervinden met trial en error. Klantvriendelijk is anders.PietPiraat schreef: ↑10 september 2021, 21:08
Ik heb dit jaar al 3x een dergelijke overschrijving gedaan, dus het systeem van overnemen van de getrouwheidspremie telt niet meer, dat snap ik, maar dan moet de overschrijving toch nog gewoon gebeuren? Het kan toch niet dat je een overschrijving ingeeft en dat die dan gewoon niet wordt uitgevoerd?
Let ook goed op met de overname van de getrouwheidspremie voor die eerste drie overschrijvingen. Ze durven daar nogal eens in de fout gaan, in hun voordeel weliswaar. Ik kan ervan meespreken. Het vergt heel wat schrijfwerk en doorzettingsvermogen om je recht te halen. Dank zij hier heb ik al 35€ kunnen recupereren. Er wachten er nog 40€.
Maltese deugnieten zijn het. Zeg dat Lila het gezegd heeft.
Voor wie interesse heeft in de details, ik probeer ze hieronder te zetten.
Ik stort in januari 2020 tweemaal 5000€ op de MD Fidelity, 5K op 15/01 en 5K op 25/01.
We zijn januari 2021: ik zet op 02/01 de eerste 5K rechtstreeks over op de Max, overtuigd van de meename van de getrouwheidspremie. Ik merk dat ze daar ingeboekt staan als een nieuwe storting! Geen getrouwheid. Niks nada. Ik bel, schrijf, mail, kom hier, ze stellen mij gerust. Het is een foutje in het systeem. Ik zal heus wel mijn getrouwheidspremie ontvangen op 1 april. Niets om me zorgen over te maken. Op 1 april ontvang ik uiteraard niets. De start van weer een lange procedure van bewijzen en schrijven. Halverwege mei komen de excuses en wordt de premie gestort met valutadatum 1 april, ongeveer 35€.
De tweede 5K die bleef staan op de MDF-rekening verloor op 02/01/21 direct haar getrouwheid! Dus moest ik ook weer bellen en mailen. Het antwoord was simpel: "Mevrouw, u heeft 5K afgehaald, dit heeft gevolgen voor de eerstvolgende 5K die gestort werd. U heeft bijgevolg dus ook geen recht meer op die premie." Ze hebben dus daar ook geen premie uitbetaald, ook al is het bedrag daar tot lang na 25/01 bijven staan. En ze blijven doof. Ik ga dus verdere stappen moeten ondernemen. Maar wie doet dat voor 40€? Ik steek liever mijn tijd in jullie waarschuwen.
Moraal van het verhaal: u stort 10K bij Medirect, u zet 5K reglementair over van de ene spaarrekening naar de andere, u haalt niets af gedurende minstens 13 maanden en u krijgt nul euro intrest. Tadaa! Beter dan een negatieve intrest nietwaar?
Maltese deugnieten. Ik zeg het nog een keer. Zeg dat Lila het gezegd heeft.
(Ik werkte voor alle duidelijkheid met afgeronde getallen)