Overschrijving van buiten de tegenrekening
Overschrijving van buiten de tegenrekening
Beste NIBC moderator,
Als ik een Direct Getrouwheidsrekening bij jullie heb, en daar hangt een vaste tegenrekening aan vast.
Kan ik dan van een andere derde bank een overschrijving rechtstreeks op mijn Direct Getrouwheidsrekening doen ? Of moet die overschrijving via de tegenrekening gebeuren, maw van de derde bank naar de bank met de tegenrekening en pas dan naar NIBC ?
Ik heb het dus over inkomend geld bij NIBC.
Als ik een Direct Getrouwheidsrekening bij jullie heb, en daar hangt een vaste tegenrekening aan vast.
Kan ik dan van een andere derde bank een overschrijving rechtstreeks op mijn Direct Getrouwheidsrekening doen ? Of moet die overschrijving via de tegenrekening gebeuren, maw van de derde bank naar de bank met de tegenrekening en pas dan naar NIBC ?
Ik heb het dus over inkomend geld bij NIBC.
Re: Overschrijving van buiten de tegenrekening
Bij NIBC-rekeningen moet enkel de eerste storting van uw tegenrekening afkomstig zijn.
Volgende stortingen van om het even welke rekening...
Volgende stortingen van om het even welke rekening...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
het antwoord van Vlo is helemaal correct. De eerste storting moet van de tegenrekening komen zodat wij de correcte identificatie kunnen doen. Nadien mag u storten van gelijk welke Belgische rekening.
Is dit ook geldig bij moneyou?
Op de website van MoneYou lees je het volgende :
'Tijdens de aanvraag van de MoneYou Spaarrekening moet u een zichtrekening bij een andere bank in België opgeven. De eerste storting moet gebeuren via deze zichtrekening. Dit is een verplicht onderdeel van de identiteitscontrole van de aanvrager.'
Blijkbaar enkel de eerste storting moet via de tegenrekening gebeuren. Later kunnen ook andere rekeningen gebruikt worden.
'Tijdens de aanvraag van de MoneYou Spaarrekening moet u een zichtrekening bij een andere bank in België opgeven. De eerste storting moet gebeuren via deze zichtrekening. Dit is een verplicht onderdeel van de identiteitscontrole van de aanvrager.'
Blijkbaar enkel de eerste storting moet via de tegenrekening gebeuren. Later kunnen ook andere rekeningen gebruikt worden.
"Wulle'
Waarom ga je eens niet kijken op het subforum van Moneyou?
Daar vind je ongetwijfeld alle mogelijke antwoorden op alle mogelijke vragen die bij jou zouden kunnen opkomen...
Waarom ga je eens niet kijken op het subforum van Moneyou?
Daar vind je ongetwijfeld alle mogelijke antwoorden op alle mogelijke vragen die bij jou zouden kunnen opkomen...

Ooit was "Europa" een mooi project!
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij kunnen inderdaad geen antwoorden geven over de werking van Moneyou. Het lijkt mij aangewezen de vraag aan hen te stellen.