Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Re: Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Het is nu in orde ...ik heb gebeld , en het geld is van de spaarplusrekening verdwenen , zal straks eens kijken als het geld op mijn zichtrekening staat .Maar wat er fout is gegaan , dat kon de man aan de telefoon niet meteen vertellen , tot ik zelf de fout ondekte .Had namelijk nog iets van 30 eurocent op mijn gewone spaarrekening staan en die had ik bij het getal op de overschrijving geschreven.Tja , dat kan niet en dus is het mijn eigen domme fout .Maar bedankt voor alle info ...heb ondertussen heel wat opgedaan ivm een overschrijving bij RabobankFlytox schreef:Met fondsen wordt natuurlijk bedoeld "gelden"!

Heb nu ook de overschrijving van rabo zichtrekening naar andere bank gedaan , maar dit zal pas over 2 dagen zichtbaar moeten zijn .Alles lijkt nu in orde .
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Overschrijving van Spaarplusrekening naar Zichtrekening
Als ik het goed begrijp dan was de oorzaak van het probleem dat het over te schrijven bedrag iets hoger was dan het saldo van uw Rabo Plus Account (doordat u per vergissing een bedragje van de Rabo Spaarrekening bij het over te schrijven bedrag had opgeteld).
Normaalgezien zitten er controles in ons systeem die dit meteen moeten aangeven, opdat u als gebruiker meteen gewezen wordt op een afwijkend bedrag.
Aangezien u kennelijk deze waarschuwing (het saldo van de rekening is onvoldoende) niet te zien heeft gekregen vermoed ik dan ook dat u mogelijk met een overschrijving met memodatum heeft gewerkt. Bij zo'n type overschrijving, met een uitvoeringsdatum in de toekomst, gebeurt de saldocontrole immers pas op de datum van uitvoering, en niet op het ogenblik van het invoeren van de overschrijving.
Zo'n memo-overschrijving wordt best enkel gebruikt als de overschrijving echt pas op een later tijdstip moet worden uitgevoerd. Anders laat u het veld 'memodatum' gewoon leeg en wordt de overschrijving onmiddellijk verwerkt.
Bovenstaande toelichting is maar een veronderstelling op basis van frequent voorkomende situaties. Als uw situatie toch nog anders was dan door mij verondersteld, laat dat dan gerust weten. Neem ook gerust nog eens contact op met onze Klantendienst om de exacte situatie te laten nakijken voor de specifieke betalingsopdracht.
Normaalgezien zitten er controles in ons systeem die dit meteen moeten aangeven, opdat u als gebruiker meteen gewezen wordt op een afwijkend bedrag.
Aangezien u kennelijk deze waarschuwing (het saldo van de rekening is onvoldoende) niet te zien heeft gekregen vermoed ik dan ook dat u mogelijk met een overschrijving met memodatum heeft gewerkt. Bij zo'n type overschrijving, met een uitvoeringsdatum in de toekomst, gebeurt de saldocontrole immers pas op de datum van uitvoering, en niet op het ogenblik van het invoeren van de overschrijving.
Zo'n memo-overschrijving wordt best enkel gebruikt als de overschrijving echt pas op een later tijdstip moet worden uitgevoerd. Anders laat u het veld 'memodatum' gewoon leeg en wordt de overschrijving onmiddellijk verwerkt.
Bovenstaande toelichting is maar een veronderstelling op basis van frequent voorkomende situaties. Als uw situatie toch nog anders was dan door mij verondersteld, laat dat dan gerust weten. Neem ook gerust nog eens contact op met onze Klantendienst om de exacte situatie te laten nakijken voor de specifieke betalingsopdracht.