Overstappen naar een andere gasleverancier
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Overstappen naar een andere gasleverancier
Die verbrekingskosten zijn er alleen als je je contract vroegtijdig stopzet. M.a.w. je moet rekening houden met de resterende duurtijd van je contract en opzeggingstermijn.
Dat weet ik. Maar als het slechts om 50 € gaat, dan is het eigenlijk voordeliger om er direct een eind aan te maken. Als ze met 2x50€ afkomen, is het al een andere zaak.
Is afhankelijk van je verbruik natuurlijk en je resterende aantal maanden.
Als je nog 8 maand te gaan hebt is 2x75 euro maar 18.75 euro per maand. Als je een redelijk verbruik hebt kan je dat er ook uithalen door te switchen.
Als je nog 8 maand te gaan hebt is 2x75 euro maar 18.75 euro per maand. Als je een redelijk verbruik hebt kan je dat er ook uithalen door te switchen.
Voor elek ben ik al een jaar of 2 bij Ecopower ( nergens beter )
Binnenkort verander ik van gasleverancier
Een simulatie gemaakt bij de Vreg maar dat zegt heel weinig en de info met prijzen is niet bindend.
Geen enkele vd gecontacteerde leveranciers gaf antwoord op de vraag " als ik nu klant wordt, hoeveel bedraagt dan de maandelijkse voorschotfactuur ? " - dit is blijkbaar een heikel punt : )
Ervaringen : Octa + : klantendienst niet perfect tweetalig - geen gratis telefoon ( ze bellen jou )- gevoel was : "veel twijfel"
Eneco : + men kan ( nu toch nog ) gratis bellen - wachttijden vanaf 1 januari zijn ok - vriendelijk
- vooraleer men concreet antwoordt op mails duurt het een tijdje ( heb er zo'n 4 verstuurd )- heb de indruk dat "administratief" niet alles daar zeer vlot verloopt - zijn ook nog maar pas gestart - gun hen het voordeel vd twijfel.
Het wordt wellicht Eneco ( we zien wel of ze hun belofte kunnen waarmaken )
Binnenkort verander ik van gasleverancier
Een simulatie gemaakt bij de Vreg maar dat zegt heel weinig en de info met prijzen is niet bindend.
Geen enkele vd gecontacteerde leveranciers gaf antwoord op de vraag " als ik nu klant wordt, hoeveel bedraagt dan de maandelijkse voorschotfactuur ? " - dit is blijkbaar een heikel punt : )
Ervaringen : Octa + : klantendienst niet perfect tweetalig - geen gratis telefoon ( ze bellen jou )- gevoel was : "veel twijfel"
Eneco : + men kan ( nu toch nog ) gratis bellen - wachttijden vanaf 1 januari zijn ok - vriendelijk
- vooraleer men concreet antwoordt op mails duurt het een tijdje ( heb er zo'n 4 verstuurd )- heb de indruk dat "administratief" niet alles daar zeer vlot verloopt - zijn ook nog maar pas gestart - gun hen het voordeel vd twijfel.
Het wordt wellicht Eneco ( we zien wel of ze hun belofte kunnen waarmaken )
"niet perfect tweetalig", daarmee bedoel je waarschijnlijk "nederlands à la di rupo" 

Ik ga in September naar Breda verhuizen. Hebben jullie een idee welke gas en stroom leverancier goedkoop is in Nederland?
Inmiddels ben ik er zelf achter welke gas en stroom leverancier het goedkoopste is in Breda. Dit is Oxxio met Oxxio budget.
Beste,
Via groepsaankoop ben ik na onze verhuis overgestapt naar een andere energieleverancier. Mijn vriendin zat daarvoor bij electrabel. Na de overstap blijven wij een factuur krijgen van 6.5 euro per maand voor de "home assistance" terwijl we geen energie meer afnemen. Kan dit zomaar? Normaal regelt groepsaankoop het beeindigen vd contracten.
Via groepsaankoop ben ik na onze verhuis overgestapt naar een andere energieleverancier. Mijn vriendin zat daarvoor bij electrabel. Na de overstap blijven wij een factuur krijgen van 6.5 euro per maand voor de "home assistance" terwijl we geen energie meer afnemen. Kan dit zomaar? Normaal regelt groepsaankoop het beeindigen vd contracten.
Home assistance kan iedereen krijgen, ook al ben je geen klant bij engie/electrabel.. Je zal dus apart dit kontrakt moeten opzeggen als je van deze dienst niet langer gebruik wenst te maken.paraman schreef:Beste,
https://www.engie-electrabel.be/nl/part ... aintemance
https://services.engie-electrabel.be/nl/home-assistance
Lees hier de contract voorwaarden
https://services.engie-electrabel.be/si ... 201604.pdf