Overstappen naar een andere gasleverancier
Overstappen naar een andere gasleverancier
Ieder jaar doe ik de Vreg-test, en nu blijkt dat mijn huidige leverancier €200 / jaarbasis duurder is dan de goedkoopste. Tijd dus om over te stappen
De drie goedkoopste voorgestelde leveranciers liggen kort bij elkaar, maar ik heb geen ervaring met deze 3 spelers op de markt. Daarom wil ik even naar ervaringen peilen.
Wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met:
De tariefplannen staan tussen haakjes.

De drie goedkoopste voorgestelde leveranciers liggen kort bij elkaar, maar ik heb geen ervaring met deze 3 spelers op de markt. Daarom wil ik even naar ervaringen peilen.
Wie heeft er positieve/negatieve ervaringen met:
- OCTA+ (Anniversary Aardgas)
- Essent (Variabel Aardgas 1 jaar)
- Eneco (Variabel Gas)
De tariefplannen staan tussen haakjes.
Re: Overstappen naar een andere gasleverancier
Essent is bij mij vlot gegaan, alleen hoorde ik vandaag dat ze het slechtste rapport hebben qua klantvriendelijkheid. Ik heb daar geen last van gehad, verre van zelfs. Eneco zal je zeker niet veel ervaring van lezen, die zijn nog maar een paar maanden bezig. Over Octa+ heb ik nog niet veel gehoord.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
even uit nieuwsgierigheid; welke heb je nu?
Ik ben sinds 1 januari voor electriciteit naar lampiris gegaan. Niet de nummer 1 uit de lijst van de vregsimulatie (was een verschil van 30 euro op een jaar ofzo) maar we zaten er al voor gas.
Overstappen verliep vlot, maar ik ben mss wat snel met deze conclusie want heb het eerste factuur nog niet ontvangen.
Ik ben sinds 1 januari voor electriciteit naar lampiris gegaan. Niet de nummer 1 uit de lijst van de vregsimulatie (was een verschil van 30 euro op een jaar ofzo) maar we zaten er al voor gas.
Overstappen verliep vlot, maar ik ben mss wat snel met deze conclusie want heb het eerste factuur nog niet ontvangen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Soms is het ook goedkoper om met gas en elektriciteit gelijk over te stappen naar dezelfde leverancier. Met zo'n georganiseerde groepsaankopen kom je meestal nog goedkoper uit dan de goedkooptste optie bij VREG, tenminste als je zowel met gas als elektriciteit overgaat.
aan het dromen ?Spruitekop schreef:Soms is het ook goedkoper om met gas en elektriciteit gelijk over te stappen naar dezelfde leverancier. Met zo'n georganiseerde groepsaankopen kom je meestal nog goedkoper uit dan de goedkooptste optie bij VREG, tenminste als je zowel met gas als elektriciteit overgaat.
Mijn overstap naar essent is ook vlot gegaan... alleen Electrabel wou niet meewerken en ik heb 5 maanden moeten wachten op mijn geld. Na 2 brieven en 3 telefoontjes kreeg ik mijn geld nog niet terug (een behoorlijke som), na contact met de ombudsman was het op 3 dagen plots gestort. Ik weet het niet, maar misschien is het een bewuste "strategie" om zoveel mogelijk op de mensen hun zenuwen te werken zodat die verhalen rondgaan en mensen die twijfelen om over te stappen (of die nogal lui zijn zoals ik) geen overstap te doen maken. Hoe dan ook, ik ga nog meer op de centjes letten... door Electrabel heb ik het licht gezien en voel ik me gesterkt om een echte kloteklant te worden.Vaganzza schreef:Essent is bij mij vlot gegaan, alleen hoorde ik vandaag dat ze het slechtste rapport hebben qua klantvriendelijkheid. Ik heb daar geen last van gehad, verre van zelfs. Eneco zal je zeker niet veel ervaring van lezen, die zijn nog maar een paar maanden bezig. Over Octa+ heb ik nog niet veel gehoord.
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Verklaar...?burcht1 schreef:aan het dromen ?Spruitekop schreef:Soms is het ook goedkoper om met gas en elektriciteit gelijk over te stappen naar dezelfde leverancier. Met zo'n georganiseerde groepsaankopen kom je meestal nog goedkoper uit dan de goedkooptste optie bij VREG, tenminste als je zowel met gas als elektriciteit overgaat.
Ik heb enkele maanden geleden ook ingetekend na een groepsaankoop. Binnenkort gaat mijn contract ook naar Essent.
Is een jaarcontract, dus als ik niet tevreden ben, dan kunnen ze me ten hoogste 1 jaar in het zak zetten.
Ik heb deelgenomen aan een offerte voor groepsaankoop. Essent was de goedkoopste.
Liep via iChoosr. Nu, de prijs van Essent via "groepsaankoop" wat tot op de centiem hetzelfde als wat ik individueel zou kunnen krijgen bij Essent, dat zag ik als ik m'n gegevens invulde op de site van de VREG. De korting voor "groepsaankoop" was dus nul.
Ik ben er uiteindelijk niet op ingegaan. Reden: teveel slechte recenties over Essent op het net te vinden, vooral qua customer service.
Ik ben nog gebeld door iChoosr om te polsen of ik het zou doen, en toen ik dat van de prijs aanhaalde, en de lage customer service, ontkende men dat zelfs niet. De reactie was zo ongeveer: "Het voordeel van een groepsaankoop is dat er veel mensen tegeljik overstappen, en dat we op die manier druk kunnen zetten. Want als een groot aantal mensen ontvreden zou zijn, zouden we in het vervolg overwegen om niet meer met hen zaken te doen, en verliezen ze een pak klanten".
Ik ben overgestapt naar Eneco. Scherpe prijs, en fantastische customer service. Geen ellenlange keuzemenu's, 1 keer drukken, en direct iemand aan de lijn. ("direct" mag je letterlijk nemen).
Al wat gezegd werd heb ik altijd nog bevestigd via e-mail, en ik kreeg daar ook steeds een antwoord op, zodat ik het gezegde ook al bevestigd had op papier. Er is niets foutgelopen, overstap ging vlekkeloos.
Tevoor zat ik bij Electrabel, maar wel nog even aanhalen dat ik daar ook nooit een probleem mee gehad heb. Zelfs 2 verhuizen zijn vlekkeloos verlopen. Misschien omdat ik altijd alles tot in de puntjes verduidelijk en ook nog een schriftelijk / per mail communiceer. Enige reden om weg te gaan bij Electrabel was de prijs. (Bon, de wachttijden aan de telefoon zijn ook wel lang, maar normaal gezien moet je daar toch nooit naar bellen. 't Is maar bij een verhuis (ben ik niet direct van plan) of een overstap...)
Liep via iChoosr. Nu, de prijs van Essent via "groepsaankoop" wat tot op de centiem hetzelfde als wat ik individueel zou kunnen krijgen bij Essent, dat zag ik als ik m'n gegevens invulde op de site van de VREG. De korting voor "groepsaankoop" was dus nul.
Ik ben er uiteindelijk niet op ingegaan. Reden: teveel slechte recenties over Essent op het net te vinden, vooral qua customer service.
Ik ben nog gebeld door iChoosr om te polsen of ik het zou doen, en toen ik dat van de prijs aanhaalde, en de lage customer service, ontkende men dat zelfs niet. De reactie was zo ongeveer: "Het voordeel van een groepsaankoop is dat er veel mensen tegeljik overstappen, en dat we op die manier druk kunnen zetten. Want als een groot aantal mensen ontvreden zou zijn, zouden we in het vervolg overwegen om niet meer met hen zaken te doen, en verliezen ze een pak klanten".
Ik ben overgestapt naar Eneco. Scherpe prijs, en fantastische customer service. Geen ellenlange keuzemenu's, 1 keer drukken, en direct iemand aan de lijn. ("direct" mag je letterlijk nemen).
Al wat gezegd werd heb ik altijd nog bevestigd via e-mail, en ik kreeg daar ook steeds een antwoord op, zodat ik het gezegde ook al bevestigd had op papier. Er is niets foutgelopen, overstap ging vlekkeloos.
Tevoor zat ik bij Electrabel, maar wel nog even aanhalen dat ik daar ook nooit een probleem mee gehad heb. Zelfs 2 verhuizen zijn vlekkeloos verlopen. Misschien omdat ik altijd alles tot in de puntjes verduidelijk en ook nog een schriftelijk / per mail communiceer. Enige reden om weg te gaan bij Electrabel was de prijs. (Bon, de wachttijden aan de telefoon zijn ook wel lang, maar normaal gezien moet je daar toch nooit naar bellen. 't Is maar bij een verhuis (ben ik niet direct van plan) of een overstap...)
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zit bij Octa+ (wel enkel voor electriciteit voorlopig). En daar loopt alles vlot.
't ging wel om een nieuwe aansluiting. Aanvraag was heel snel in orde (moest wel, want 't was maar 10 dagen voordat eandis mijn meter ging openzetten). Voorschotfacturen wel wat aan de hoge kant, maar dat is bij alle leveranciers zo.
Duidelijke maandelijkse facturen en ondertussen ook een eerste afrekening gehad, en op de factuur staat dat een terugbetaling binnen de 15 dagen zou gebeuren.
Maar heb natuurlijk nog niet met een probleem naar de klantendienst gebeld. Dus over deze service weet ik niet.
Wel verschoot ik dat Lampiris nog 2 sterren kreeg. Hun klantendienst trekt op niets. Je krijgt een schrijven dat ze op een bepaalde datum het nodige gaan doen om dan uiteindelijk op die dag niets te doen en het dan niet meer in orde te krijgen...
't ging wel om een nieuwe aansluiting. Aanvraag was heel snel in orde (moest wel, want 't was maar 10 dagen voordat eandis mijn meter ging openzetten). Voorschotfacturen wel wat aan de hoge kant, maar dat is bij alle leveranciers zo.
Duidelijke maandelijkse facturen en ondertussen ook een eerste afrekening gehad, en op de factuur staat dat een terugbetaling binnen de 15 dagen zou gebeuren.
Maar heb natuurlijk nog niet met een probleem naar de klantendienst gebeld. Dus over deze service weet ik niet.
Wel verschoot ik dat Lampiris nog 2 sterren kreeg. Hun klantendienst trekt op niets. Je krijgt een schrijven dat ze op een bepaalde datum het nodige gaan doen om dan uiteindelijk op die dag niets te doen en het dan niet meer in orde te krijgen...
Momenteel heb ik Luminus als leverancier, het tariefplan is Actief Connect dacht ik.hansv schreef:even uit nieuwsgierigheid; welke heb je nu?
Aan de reacties hierboven, voor alle duidelijkheid: het gaat enkel om gas. Voor mijn elektriciteit heb ik Ecopower als leverancier én mijn paneeltjes

Mijn ouders zijn electrabel ook beu. Contract loopt nog tot 30 april, daarna zal het elders worden. Twijfel nog tussen Eneco en Octa+. Waarschijnlijk is 30 april nog net iets te ver of om van de huidige promoties te genieten. Ik heb in ieder geval al eens een mail naar Octa+ gestuurd voor wat extra info.
Wrm wachten met opzeggen het voordeel met nu opzeggen kan soms groter zijn dan de boete die je moet betalen.
Je hebt misschien wel gelijk. Had nog geen opzoeking gedaan over de opzeg. Die zou 50 € zijn, als ze geen dubbele aanrekenen (gas+elektriciteit). Maar dat moet te voorkomen zijn. Op 3 maand zal dat er waarschijnlijk wel uitgehaald worden. Wetende ook, dat het nu net winter is en het verbruik dan hoger is, kunnen ze misschien beter toch onmiddellijk overschakelen. Als de termijn die de nieuwe leverancier nodig heeft, tenminste niet te lang is.
Iemand een idee hoe het er momenteel aan toe gaat bij Electrabel bij opzegging? Rekenen ze nog steeds, zoals begin 2011, dubbele verbrekingsvergoeding aan (elektriciteit en gas) en moet je reclameren om op één terug te vallen?
2 maanden geleden heb ik gebeld naar electrabel,
en ze zei dat ik de dubbele verbrekingsvergoeding moest betalen
2* 75€
en ze zei dat ik de dubbele verbrekingsvergoeding moest betalen
2* 75€