overzetten van makelaar naar spaargids referentie
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
-
anonymous
overzetten van makelaar naar spaargids referentie
Dag Mensen,
Ik doe nu aan pensioensparen via mijn makelaar
AG insurance top rendement met 1 procent bruto gewaardborgde rente en 2 procent instapkosten.
Ik zie hier op spaargids 0,75 bruto gewaarborgde rente en 0,5 procent instapkosten.
Dus ik win 1,25 procent hierop.
Hoe pak ik dit best aan om over te zetten?
De maandelijkse premie om aan 960 euro te komen wordt nu betaald via domiciliëring.
Ik doe nu aan pensioensparen via mijn makelaar
AG insurance top rendement met 1 procent bruto gewaardborgde rente en 2 procent instapkosten.
Ik zie hier op spaargids 0,75 bruto gewaarborgde rente en 0,5 procent instapkosten.
Dus ik win 1,25 procent hierop.
Hoe pak ik dit best aan om over te zetten?
De maandelijkse premie om aan 960 euro te komen wordt nu betaald via domiciliëring.
Re: overzetten van makelaar naar spaargids referentie
je makelaar contacteren en vragen of hij je ook dit voordeel wil toekennen. Indien ja, case closed. Indien neen ... start je gewoon ern nieuw pensioensparen waar je wel de voordelen geniet. Let daarbij wel op dat je maar in 1 pensioenspaarfonds kan storten in hetzelfde jaar voor je belastingvoordeel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niets overzetten. In je oud contract krijg je meer rente dan in je nieuw. Bij overstappen ga je achteruit. De instapkosten voor stortingen in het verleden ben je sowieso kwijt. Gewoon een nieuw contract starten via Spaargids en het oude laten staan bij AG Insurance.
Maar eigenlijk, als je erover nadenkt: de 1,5% meer instapkosten heb je met de 0,25% meer rente bij AG Insurance na 6 jaar gerecupereerd. Ook daarna blijf je jaarlijks meer rente krijgen. Dus op lange termijn is AG Insurance voordeliger, tenzij je minder dan 6 jaar van je pensioen verwijderd bent.
Maar eigenlijk, als je erover nadenkt: de 1,5% meer instapkosten heb je met de 0,25% meer rente bij AG Insurance na 6 jaar gerecupereerd. Ook daarna blijf je jaarlijks meer rente krijgen. Dus op lange termijn is AG Insurance voordeliger, tenzij je minder dan 6 jaar van je pensioen verwijderd bent.
-
anonymous9
Zijde eerst en vooral zeker dat uw 1% ook nog geldt voor toekomstige stortingen?
-
anonymous
Yaris
Je hebt ook een contract van fidea op spaargids met heel de looptijd 1 procent en ook maar 0,5 procent instapkosten. Dus dan zit er geen verschil in he
@ poldermol
In men huidige contract staat dat de rente voor heel duurtijd 1 procent blijft
Je hebt ook een contract van fidea op spaargids met heel de looptijd 1 procent en ook maar 0,5 procent instapkosten. Dus dan zit er geen verschil in he
@ poldermol
In men huidige contract staat dat de rente voor heel duurtijd 1 procent blijft
Het eerste jaar ja.
Het volgend jaar verlies je 0,25%
Het derde jaar verlies je 0,25%
Het vierde jaar ......
....
Het 30ste jaar .....
De vraag of de 1% rentevoet ook voor alle nieuwe stortingen voor de volgende 30-40 jaar geld moet je zeker bevestigen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Al die berekeningen hierboven, de mijne inclusief, hebben weinig betekenis aangezien het gewaarborgd rendement geen vast rendement is. Pensioensparen is geen termijnrekening met een voorafbepaalde vaste rente. Het is een belegging op de beurs met een opbrengst die ieder jaar varieert. Het gewaarborgd rendement is het minimum dat je in slechte beursjaren krijgt, wanneer er geen winst is. In goede beursjaren krijg je veel meer. Hoeveel is nu niet te voorspellen, evenmin of een pensioenspaarfonds bij maatschappij A in eenzelfde jaar beter zal presteren dan bij maatschappij B. Weet dat er meer goede beursjaren zijn dan slechte en dat je meestal meer zult krijgen dan het gewaarborgd rendement.
Staar je niet blind op de instapkosten. Pensioensparen is een belegging op zeer lange termijn - tientallen jaren - en op die lange termijn wordt het verschil tussen 0% instapkosten en 2% helemaal uitgevlakt.
Staar je niet blind op de instapkosten. Pensioensparen is een belegging op zeer lange termijn - tientallen jaren - en op die lange termijn wordt het verschil tussen 0% instapkosten en 2% helemaal uitgevlakt.
Nee, die 1% is levenslang voor de stortingen die je gedaan hebt vanaf dat ze gezegd hebben dat er een waarborg was totdat ze die waarborg aanpassen. Als ze maandag bekendmaken dat de waarborg verlaagd wordt naar 0,5% dan krijg je levenslang gewaarborgd 0,5% op de stortingen vanaf maandag.
Mijn advies is: kijk bij de keuze van een pensioenspaarfonds vooral naar de prestaties in het verleden: is het een rendabel fonds? Gewaarborgd rendement is minder belangrijk want kan voor toekomstige stortingen verlaagd worden en maakt enkel verschil in slechte beursjaren. De impact van instapkosten verdwijnt naarmate de jaren verstrijken.
-
webmaster
De verlaagde instapkosten gelden ook voor bijstortingen. Het staat steeds vermeld op het aanvraagformulier.
-
anonymous
Er staat het volgende in mijn huidig contract:
De basisrente voet is momenteel vastgelegd op 1 procent. De rentevoet geldig op het moment van ontvangst van de premie wordt toegepast op de nettopremie(exclusief taks, instapkosten en eventuele risicopremie) en is gegarandeerd gedurende de verdere looptijd van het contract.
Trouwens we spreken hier niet over langetermijnsparen of gewoon tak21 sparen...
@ webmaster
Jup die instapkosten zijn toch voor iedere storting en niet eenmalig?
@ yaris, hoe passen ze dat aan? want dan is dat een soort contractbreuk vind ik...
Want er staat dit:
heel de looptijd
Ofwel begrijp ik men contract helemaal mis.
Men werkt per pakketje zeg maar.
Uw eerste 930 euro's zullen voor de rest van hun levensduur binnen je contract minstens 1% opbrengst hebben.
Gaat het opeens slecht, kan uw volgende pakketje van 930 mogelijks maar 0,5% gegarandeerd hebben voor de rest van de levensduur.
In slechte jaren zal het ene pakket dus 1% opleveren, terwijl het andere 0,5% oplevert.
De garanties gelden per pakket, en het is vrij aan de uitgever om het percentage te veranderen voor nieuwe pakketjes.
Uw eerste 930 euro's zullen voor de rest van hun levensduur binnen je contract minstens 1% opbrengst hebben.
Gaat het opeens slecht, kan uw volgende pakketje van 930 mogelijks maar 0,5% gegarandeerd hebben voor de rest van de levensduur.
In slechte jaren zal het ene pakket dus 1% opleveren, terwijl het andere 0,5% oplevert.
De garanties gelden per pakket, en het is vrij aan de uitgever om het percentage te veranderen voor nieuwe pakketjes.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
anonymous
Ah ok...
Dus eigenlijk is die formule dan niet zo mooi.
Dus eigenlijk is die formule dan niet zo mooi.
-
anonymous9
Dat is precies waar ik naartoe wou, boon. Die 1% is idd gegarandeerd voor 'hetgeen er al staat', maar zoals een voorgaande poster opmerkt, dat kan overnight veranderen voor nieuwe stortingen.