P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: P2P Lending
Ook maar even m'n ervaringen delen...
Look&Fin: al een kleine drie jaar actief op het platform in een 40-tal projecten
Voornamelijk kleine bedragen geïnvesteerd in dossiers zonder kapitaalgarantie. Dat loopt eigenlijk prima.
1 Frans vastgoeddossier die nu in de problemen zit na het overlijden van de zaakvoerder, afwachten hoe dat afloopt, communicatie Look&Fin kon sneller gebeuren maar nu heb ik wel het gevoel dat ze er 'kort' opzitten.
Sinds deze zomer heb je ook die 'Boosted Deals': meestal vastgoed met een hypotheek in eerste rang, mét een interessante intrestvoet.
Ik heb ook even Premium gehad, zeer gemakkelijk maar dan moet je telkens wel investeren. Niet betalen => automatishe weigering dossier. Na een tiental weigeringen heeft Look&Fin m'n Premium account stopgezet. Er is ook een mogelijkheid om je Premium te pauzeren.
Bolero: hier een tiental projecten in geïnvesteerd, waarvan er ééntje gered moest worden via een WCO procedure.
Blijft toch opletten en echt voldoende spreiden.
Enige jammere aan die crowdfunding is dat je echt klaar aan uw computer moet zitten om te investeren, het is vaak een kwestie van seconden.
Look&Fin: al een kleine drie jaar actief op het platform in een 40-tal projecten
Voornamelijk kleine bedragen geïnvesteerd in dossiers zonder kapitaalgarantie. Dat loopt eigenlijk prima.
1 Frans vastgoeddossier die nu in de problemen zit na het overlijden van de zaakvoerder, afwachten hoe dat afloopt, communicatie Look&Fin kon sneller gebeuren maar nu heb ik wel het gevoel dat ze er 'kort' opzitten.
Sinds deze zomer heb je ook die 'Boosted Deals': meestal vastgoed met een hypotheek in eerste rang, mét een interessante intrestvoet.
Ik heb ook even Premium gehad, zeer gemakkelijk maar dan moet je telkens wel investeren. Niet betalen => automatishe weigering dossier. Na een tiental weigeringen heeft Look&Fin m'n Premium account stopgezet. Er is ook een mogelijkheid om je Premium te pauzeren.
Bolero: hier een tiental projecten in geïnvesteerd, waarvan er ééntje gered moest worden via een WCO procedure.
Enige jammere aan die crowdfunding is dat je echt klaar aan uw computer moet zitten om te investeren, het is vaak een kwestie van seconden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarvoor dank.
Ik ben enkel geïnteresseerd in Look&Fin om via Premium te investeren.Betlehem schreef: ↑28 oktober 2021, 11:15 Look&Fin: al een kleine drie jaar actief op het platform in een 40-tal projecten
Vermoedelijk zal ik dan starten met een 5.000/15.000 EUR plan met in totaal 40 dossiers, 500 EUR per dossier dus (en dat zou volgens hun dan op 12 maanden ingevuld moeten worden).
Waarom ben je op een gegeven moment gestopt met je Premium plan ?
Ja, ik kijk vooral naar de spreiding mogelijkheden en daardoor dus ook naar geautomatiseerde systemen.Betlehem schreef: ↑28 oktober 2021, 11:15 Bolero: hier een tiental projecten in geïnvesteerd, waarvan er ééntje gered moest worden via een WCO procedure.
Vermits je zelf ook deze 2 elementen aangeeft, vraag ik mij dus af waarom je gestopt ben met dat Premium plan van Look&Fin ...
ik had die Premium genomen omdat het
1. niks kost
2. er toen geen wachttijd was
3. het gemak vermits je niet meer zelf moet online intekenen op de projecten
door de covid crash op de beurzen de cash op een andere manier aan het werk gezet, waardoor ik af en toe een project niet kon storten. Na een tiental weigeringen heeft Look&Fin éénzijdig m'n premium stopgezet. (M'n eigen schuld i know).
Om je een idee te geven qua wachttijd voor de premium: m'n vriendin heeft een 7tal maand geleden premium aangevraagd, is vorige week geactiveerd voor het deel zonder garantie. Dossiers met A+ staat ze wel nog op de wachtlijst.
1. niks kost
2. er toen geen wachttijd was
3. het gemak vermits je niet meer zelf moet online intekenen op de projecten
door de covid crash op de beurzen de cash op een andere manier aan het werk gezet, waardoor ik af en toe een project niet kon storten. Na een tiental weigeringen heeft Look&Fin éénzijdig m'n premium stopgezet. (M'n eigen schuld i know).
Om je een idee te geven qua wachttijd voor de premium: m'n vriendin heeft een 7tal maand geleden premium aangevraagd, is vorige week geactiveerd voor het deel zonder garantie. Dossiers met A+ staat ze wel nog op de wachtlijst.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt Betlehem.
Heb n.a.v. de zoveelste marketing mail nog maar eens mijn bedenkingen teruggemaild.
Deze keer gefocused op die wachtlijst bij Premium (jij bent de 2de hier die daar gewag van maakt).
Benieuwd naar hun reactie ...
Heb n.a.v. de zoveelste marketing mail nog maar eens mijn bedenkingen teruggemaild.
Deze keer gefocused op die wachtlijst bij Premium (jij bent de 2de hier die daar gewag van maakt).
Benieuwd naar hun reactie ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Antwoord:
Er worden niet in alle dossiers bedragen voorbehouden aangezien het bedrag van de fondsenwerving het niet altijd toelaat om voor alle actieve Premium-leden hun gewenste bedrag te reserveren. Er wordt namelijk ook in elk dossier een deel voorbehouden voor de Crowd-beleggers.
Voor het Premium-aanbod is er momenteel echter een wachtlijst, zowel voor de verzekerde als de niet-verzekerde dossiers. We kunnen geen exacte timing geven van de vooruitgang hiervan, aangezien deze evenredig is aan het aantal dossiers die we financieren en het bedrag dat voor elke dossier opgehaald wordt. Het hangt dus allemaal af van de dossiers die we tussen nu en dan financieren.
Dan kan ik alleen maar concluderen dat ze te weinig leningen binnenkrijgen of dat ze te populair zijn bij investeerders.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé... Look&Fin Premium geactiveerd.
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 208
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 159
Na een dikke maand Mozzeno heb ik mijn eerste volle euro winst:
Bruto interesten
€1,45
+
Bonus
€0,00
=
Brutowinst
€1,45
-
Ingehouden roerende voorheffing
€0,45
=
Nettowinst
€1,00
Bruto interesten
€1,45
+
Bonus
€0,00
=
Brutowinst
€1,45
-
Ingehouden roerende voorheffing
€0,45
=
Nettowinst
€1,00
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Thanks, inderdaad
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 136EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2021, 11:01 Alé... Look&Fin Premium geactiveerd.
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 157
In tegenstelling tot de vriendin van Betlehem, gaat het voor mij voorlopig dus sneller vooruit voor de verzekerde dossiers.
Update ivm Mozzeno.
Ik ben nu ongeveer 2 maand actief op het Mozzeno platform en ben ingeschreven op 147 verschillende notes.
Daarvan zijn er momenteel 3 met een betalingsachterstand (2 lopen 1 betaling achter, andere 2 betalingen) en 2 met een betalingsbelofte.
Is het normaal dat op 5 van de 147 intekeningen reeds een achterstand/betalingsbelofte zit?
Ik ben nu ongeveer 2 maand actief op het Mozzeno platform en ben ingeschreven op 147 verschillende notes.
Daarvan zijn er momenteel 3 met een betalingsachterstand (2 lopen 1 betaling achter, andere 2 betalingen) en 2 met een betalingsbelofte.
Is het normaal dat op 5 van de 147 intekeningen reeds een achterstand/betalingsbelofte zit?
Heb al meer dan een keer gepost dat in Belgie je goed bent om uw centen af te geven en bij problemen los het zelf op.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Nu in Nl en andere landen gaan de platformen achter uw eventuele achterstal aan.
En zelfs met pak hogere rente's.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Heb ook al meer dan een keer gepost dat alle Belgische platformen vergelijken met alle niet-Belgische platformen, weinig zinvol is.
Het is niet omdat je slechte ervaringen hebt met Bolero/KBC crowdlending en goede ervaringen met EstateGuru, dat je kan zeggen dat Belgisch op niets trekt en niet-Belgisch fantastisch is n.m.i.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 december 2021, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is 3%, gemiddeld genomen lijkt me dat niet abnormaal. Bij mij zit dat op 5% trouwens.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Voor A-notes zou de default rate een pak lager moeten zijn dan voor D-notes, maar spijtig genoeg hebben ze dat onderscheid een tijd geleden afgeschaft voor notes met verzekering.
Maar goed, voor de notes met verzekering zit het risico bij de verzekering en ik veronderstel dat zij hun premie ook wel zullen aanpassen al naargelang de evolutie van het percentage defaults. Het belangrijkste is dus dat de verzekering overeind blijft, lijkt mij.