P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: P2P Lending
Inderdaad, is wel normaal onder 'protect' garantie, maar had verwacht dat het langer zou duren vooraleer er achtestand isEarthNvstr1 schreef: ↑1 december 2021, 13:15Dat is 3%, gemiddeld genomen lijkt me dat niet abnormaal. Bij mij zit dat op 5% trouwens.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Ik ben nu ongeveer 2 maand actief op het Mozzeno platform en ben ingeschreven op 147 verschillende notes.
Daarvan zijn er momenteel 3 met een betalingsachterstand (2 lopen 1 betaling achter, andere 2 betalingen) en 2 met een betalingsbelofte.
Is het normaal dat op 5 van de 147 intekeningen reeds een achterstand/betalingsbelofte zit?
Voor A-notes zou de default rate een pak lager moeten zijn dan voor D-notes, maar spijtig genoeg hebben ze dat onderscheid een tijd geleden afgeschaft voor notes met verzekering.
Maar goed, voor de notes met verzekering zit het risico bij de verzekering en ik veronderstel dat zij hun premie ook wel zullen aanpassen al naargelang de evolutie van het percentage defaults. Het belangrijkste is dus dat de verzekering overeind blijft, lijkt mij.
Heb ook al meer dan een keer gepost dat alle Belgische platformen vergelijken met alle niet-Belgische platformen, weinig zinvol is.
Het is niet omdat je slechte ervaringen hebt met Bolero/KBC crowdlending en goede ervaringen met EstateGuru, dat je kan zeggen dat Belgisch op niets trekt en niet-Belgisch fantastisch is n.m.i.
[/quote]
Gaat helemaal niet alleen over Estate hoor.
Lendahand, Collin crowdfund, October enz.
Het probleem in België is de gerechtsstructuur, kamer van koophandel etc.
En de F.S.M.A die zijn werk niet goed genoeg uitvoert.
Vlaanderen, Wallonië, Brussel allemaal met hun eigen regeltjes.
Zelfs hier op forum komen ze om centjes vragen topic zwembaden van gisteren.
Estate Guru believer.
Ik zit bijna aan het maximum bedrag dat ik via Mozzeno ging beleggen.platin schreef: ↑1 december 2021, 13:36
Gaat helemaal niet alleen over Estate hoor.
Lendahand, Collin crowdfund, October enz.
Het probleem in België is de gerechtsstructuur, kamer van koophandel etc.
En de F.S.M.A die zijn werk niet goed genoeg uitvoert.
Vlaanderen, Wallonië, Brussel allemaal met hun eigen regeltjes.
Zelfs hier op forum komen ze om centjes
vragen topic zwembaden van gisteren.
Daarna kan ik eventueel uitkijken naar andere platformen.
Als het A+ notes zijn, heb je de inleg terug na drie maanden wanbetaling.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Ik ben nu ongeveer 2 maand actief op het Mozzeno platform en ben ingeschreven op 147 verschillende notes.
Daarvan zijn er momenteel 3 met een betalingsachterstand (2 lopen 1 betaling achter, andere 2 betalingen) en 2 met een betalingsbelofte.
Is het normaal dat op 5 van de 147 intekeningen reeds een achterstand/betalingsbelofte zit?
Je kan echter al veel voorkomen.
Ik heb de notes uit het verleden bekeken en heb daar verschillende conclusies uit getrokken zoals oa:
-Ik investeer niet in notes van huurder.Gehuistvest door familie is ook een gevaarlijke.
-Notes met de doelstelling 'Familie en gezondheid' investeer ik zelden in.
-Die met hoge schulden, +60%, blijf ik af, die met +50% meestal ook.
Thanks, 'gehuisvest door familie' zie ik precies niet staan bij de criteria?Denfi schreef: ↑1 december 2021, 14:02Als het A+ notes zijn, heb je de inleg terug na drie maanden wanbetaling.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Je kan echter al veel voorkomen.
Ik heb de notes uit het verleden bekeken en heb daar verschillende conclusies uit getrokken zoals oa:
-Ik investeer niet in notes van huurder.Gehuistvest door familie is ook een gevaarlijke.
-Notes met de doelstelling 'Familie en gezondheid' investeer ik zelden in.
-Die met hoge schulden, +60%, blijf ik af, die met +50% meestal ook.
Bij uitgebreide filters heb je 'Eigenaar van woning staan'. Als je nee afvinkt krijg je alleen nog huiseigenaars te zien.
Notes met gehuistvest door familie krijg je dan niet meer te zien (samen met huurders).
Notes met gehuistvest door familie krijg je dan niet meer te zien (samen met huurders).
Bij mij 4%. Moet wel nog eens kijken of er een verschil is tussen eigenaar of huurder.EarthNvstr1 schreef: ↑1 december 2021, 13:15Dat is 3%, gemiddeld genomen lijkt me dat niet abnormaal. Bij mij zit dat op 5% trouwens.joshua41 schreef: ↑1 december 2021, 12:13 Update ivm Mozzeno.
Voor A-notes zou de default rate een pak lager moeten zijn dan voor D-notes, maar spijtig genoeg hebben ze dat onderscheid een tijd geleden afgeschaft voor notes met verzekering.
Maar goed, voor de notes met verzekering zit het risico bij de verzekering en ik veronderstel dat zij hun premie ook wel zullen aanpassen al naargelang de evolutie van het percentage defaults. Het belangrijkste is dus dat de verzekering overeind blijft, lijkt mij.
Het protectsysteem werkt wel heel goed. Een paar dagen na de 3de betalingsachterstand staat het geld op de accountrekening.
Wat mij ook wel opvalt is dat er behoorlijk wat mensen met universitaire diploma's tussen staan. Die maskers vallen ook weer af.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, dat werkt zoals het moet.
De vraag is echter of het "sustainable" (om het met een hot woord te zeggen) is ...
Waarom vind je dat "maskers die afvallen" ?
Thanks heb het nu ook zo ingesteld.
Ik ga dan wel het max bedrag per note verhogen of het duurt te lang vooraleer alles wordt toegewezen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Weer 14 dagen verder...EarthNvstr1 schreef: ↑25 november 2021, 20:4710 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 136EarthNvstr1 schreef: ↑9 november 2021, 11:01 Alé... Look&Fin Premium geactiveerd.
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 208
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 159
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 157
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 115
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 151
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nog eens 14 dagen verder ...
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 102
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 96
Nog eens 14 dagen verder ...
[/quote]
Bij Estate is het motto snel zijn of je doet niet mee.
Estate Guru believer.
Eerste stage.
rente.
Zijn Belgische crowd dan zoveel veiliger,
mijn eigen ervaring is dan toch heel wat anders bij onder andere Bolero crowdfunding om er maar een te noemen.
Over de rentes minder dan inflatie zwijgen we dan nog.
Estate Guru believer.
Bij Bolero crowdfunding geef ik u gelijk, ze etaleren zich als onderdeel van KBC tot hun commissie binnen is, als het daarna mis gaat wassen ze hun handen in onschuld. Ze bieden nauwelijks iets aan en bijna altijd met jaarlijkse rente betaling en kapitaalaflossing pas op einde looptijd.