P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: P2P Lending
Voor buitenlandse zoals Estateguru is het voldoende deze dus aangeven als buitenlandse rekening?
En vond ook:
A.2.b) 1444 / 2444
Buitenlandse roerende inkomsten belastbaar tegen 30% waarop nog geen Belgische RV werd ingehouden. Geef geen buitenlandse dividenden aan waarvoor u wilt genieten van de vrijstelling tot 800 euro per persoon.
Maw zolang je niet meer 'opbrengst' hebt dan 800€/jaar moet je t niet invullen/vermelden?
Of zie ik dit verkeerd?
(800€ zijnde som van alle buitenlandse inkomsten)
En vond ook:
A.2.b) 1444 / 2444
Buitenlandse roerende inkomsten belastbaar tegen 30% waarop nog geen Belgische RV werd ingehouden. Geef geen buitenlandse dividenden aan waarvoor u wilt genieten van de vrijstelling tot 800 euro per persoon.
Maw zolang je niet meer 'opbrengst' hebt dan 800€/jaar moet je t niet invullen/vermelden?
Of zie ik dit verkeerd?
Is verkeerd , zijn geen aandelen je moet dus altijd RV betalen vanaf de eerste EuroDreamwearl schreef: ↑30 december 2021, 19:00 Voor buitenlandse zoals Estateguru is het voldoende deze dus aangeven als buitenlandse rekening?
En vond ook:
A.2.b) 1444 / 2444
Of zie ik dit verkeerd?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Aangeven bij CAP inderdaad en 30% RV betalen op ontvangen intresten via de jaarlijkse personenbelasting.Dreamwearl schreef: ↑30 december 2021, 19:00 Voor buitenlandse zoals Estateguru is het voldoende deze dus aangeven als buitenlandse rekening?
Dat zie je verkeerd.Dreamwearl schreef: ↑30 december 2021, 19:00 En vond ook:
A.2.b) 1444 / 2444
Of zie ik dit verkeerd?
Die vrijstelling (of liever recuperatie) is niet voor intresten op leningen of spaarrekeningen, maar enkel voor dividend van aandelen.
-
- Newbie
- Contacteer:
OK, bedankt voor de correctie!
Maar wel onder die code ingeven dus ?
Vanaf eerste euro dan...
Maar wel onder die code ingeven dus ?
Vanaf eerste euro dan...
Laatst gewijzigd door Dreamwearl op 31 december 2021, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee.
Voor recuperatie RV op dividend van aandelen gebruik je code 1437/2437 en vul je het bedrag van de te recupereren RV in.
Voor de RV op intresten van gereglementeerde spaardeposito's boven de vrijstelling gebruik je code 1151/2151 en vul je het ontvangen bedrag in, dus incl. RV (op dat bedrag zal dan 15% RV gerekend worden)
Voor de RV op intresten van leningen en niet-gereglementeerde spaardeposito's gebruik je code 1444/2444 en vul je het ontvangen bedrag in, dus incl. RV (op dat bedrag zal dan 30% RV gerekend worden).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Op één van de 2 dossiers ben ik nu ingeschreven. Mijn eerste lening bij Look&Fin is dus een feitEarthNvstr1 schreef: ↑30 december 2021, 00:03 Ondertussen heb ik ook "te laat" (ik doe niet mee aan "om het eerst") ingeschreven op 2 A dossiers die nu in "wacht" status staan... mocht er iemand zich bedenken ...
Op platform staat: "Belegging op de wachtlijst (het dossier was 100% ingeschreven op het moment van uw belegging)"
(met belegging bedoelen ze wellicht inschrijving ...)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu ook op de 2de van die 2 dossiers ingeschreven ... zo gaat het wel vooruit nog voor dat ik gestart ben met het Premium planEarthNvstr1 schreef: ↑4 januari 2022, 22:21 Op één van de 2 dossiers ben ik nu ingeschreven. Mijn eerste lening bij Look&Fin is dus een feit
Maandag geven ze er weer een A dossier (GROUPE IMG Energie) uit maar deze ga ik toch laten passeren.EarthNvstr1 schreef: ↑6 januari 2022, 20:26
Nu ook op de 2de van die 2 dossiers ingeschreven ... zo gaat het wel vooruit nog voor dat ik gestart ben met het Premium plan
Geen maandelijkse terugbetaling kapitaal, te veel schulden op korte termijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De 2 vorige A dossiers waren ook bullet leningen.
Die schulden op korte termijn is idd een aandachtspunt. Ook wat vreemd dat de lening precies aan IMH is, niet aan IMG.
Maar de garanties lijken mij toch ok.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
55% gefinancierd momenteel, loopt precies niet zo vlot als anders.
Ze hebben nu ook "Impact" dossiers gelanceerd, stond ook in een mail, maar veel info over wat ze daar juist mee bedoelen is precies niet direct te vinden...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
24 uur later ... 60% gefinancierdEarthNvstr1 schreef: ↑10 januari 2022, 21:3455% gefinancierd momenteel, loopt precies niet zo vlot als anders.
Ze hebben nu ook "Impact" dossiers gelanceerd, stond ook in een mail, maar veel info over wat ze daar juist mee bedoelen is precies niet direct te vinden...
Nuja, 2.000.000 is langs de andere kant ook wel een groot dossier precies, dus misschien niet zo abormaal dat dat wat langer duurt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We zijn weer 2 weken verder, dus ik geef nog eens een update...EarthNvstr1 schreef: ↑24 december 2021, 10:50Nog eens 14 dagen verder ...
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 102
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 96
10 verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 95
50 niet-verzekerde dossiers, wachtlijst plaats 65
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu 67% van het Groupe IMG dossier gefinancierd en ze doen een actie ... 1 maand dubbele intrest op 3 van de eerste 4 "impact" dossiers. OMGEarthNvstr1 schreef: ↑11 januari 2022, 21:16 24 uur later ... 60% gefinancierd
Nuja, 2.000.000 is langs de andere kant ook wel een groot dossier precies, dus misschien niet zo abormaal dat dat wat langer duurt.
In de mail communicatie hebben ze nu wel verklaard dat "impact dossiers" dossiers zijn die tegemoetkomen aan de vraag van investeerders om "te investeren in duurzame projecten of projecten die een positieve impact hebben op onze maatschappij".
Zo zie je maar dat dat een mooi idee is, maar dat men uiteindelijk ook wel rendement wil, denk ik dan
Nieuw dossier Locap (A+, 36 maanden, 2,5% bruto, full amortization) opent om 20:00
Edit: om 20:01 100% gefinancierd ... dit vind ik toch echt te gek, ben blij dat ik op Premium ingeschreven heb
Naast 2000000 bij dossier groupe IMG bij lookandfin is mijnheer Laurent Minguet blijkbaar momenteel ook nog 2500000 aan het ophalen bij eccoNova voor dossier HORIZON PLEIADESEarthNvstr1 schreef: ↑11 januari 2022, 21:16
24 uur later ... 60% gefinancierd