P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: P2P Lending
Daar kijk ik niet naar.
Ik spreid gewoon zoveel mogelijk, omdat ik de waarde van al die detail info niet zo groot vind.
Ook het doel van de lening hecht ik niet zoveel belang/waarde aan.
Dit gezegd zijnde, investeerde ik tot nu toe enkel in leningen met verzekering (op de BeeBonds notes na).
Als ik zou starten met niet-verzekerde leningen, zou ik echter van hetzelfde uitgangspunt vertrekken, met iets andere selectie criteria dan wel om nog meer spreiding te bekomen.
Mogelijks komt mijn aanpak doordat ik alles zoveel mogelijk automatisch wil laten verlopen om er niet te veel tijd in te moeten steken.
Hoe lang gebruik je mozzeno al?EarthNvstr1 schreef: ↑24 juni 2021, 20:22
Daar kijk ik niet naar.
Ik spreid gewoon zoveel mogelijk, omdat ik de waarde van al die detail info niet zo groot vind.
Ook het doel van de lening hecht ik niet zoveel belang/waarde aan.
Dit gezegd zijnde, investeerde ik tot nu toe enkel in leningen met verzekering (op de BeeBonds notes na).
Als ik zou starten met niet-verzekerde leningen, zou ik echter van hetzelfde uitgangspunt vertrekken, met iets andere selectie criteria dan wel om nog meer spreiding te bekomen.
Mogelijks komt mijn aanpak doordat ik alles zoveel mogelijk automatisch wil laten verlopen om er niet te veel tijd in te moeten steken.
Hou je rekening met looptijd en opbrengst belegging?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dus op Mozzeno neem je alleen risicoklasse A+? Ik heb er ook eentje in C genomen.EarthNvstr1 schreef: ↑24 juni 2021, 20:22
Of bedoel je of de ontlener al dan niet ook een levensverzekering heeft genomen?
Edit:Ik kijk wel of ze huurder of eigenaar zijn.
Dit vond ik nog op hun site: 'Deelname in de kosten van de PROTECT-verzekering, waarbij een kredietverzekeraar, volgens de graad van de PROTECT-verzekering, de betaling verzekert van drie achterstallige terugbetalingen en het resterende schuldsaldo. De kosten van de verzekering zijn dus reeds in mindering gebracht bij de rentevoet van een serie van Notes'
Dus na meer dan drie= verlies.
Beebonds heeft nu ook een project lopen (yoga studio's) voor 500 euro per inleg.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ik heb tot nu toe enkel geinvesteerd in notes met verzekering (vandaag A+).
Vroeger (tot een paar maanden geleden) kon ik kiezen tussen A-B-C-D met verzekering, nu niet meer en dat vind ik minder interessant, vandaar dat ik een stuk terug heb afgebouwd. Zie mijn eerdere posts hieromtrent.
Hoezo ?Denfi schreef: ↑25 juni 2021, 14:38 Dit vond ik nog op hun site: 'Deelname in de kosten van de PROTECT-verzekering, waarbij een kredietverzekeraar, volgens de graad van de PROTECT-verzekering, de betaling verzekert van drie achterstallige terugbetalingen en het resterende schuldsaldo. De kosten van de verzekering zijn dus reeds in mindering gebracht bij de rentevoet van een serie van Notes'
Je zal misschien een klein beetje "verlies" hebben omdat je wat moet wachten op de afhandeling, ja.
Maar om dat nu "verlies" te noemen ...
In BeeBonds heb ik in geïnvesteerd via Mozzeno met kleinere bedragen (50 tot 100 EUR) en zonder verzekering. Waren er een 7-tal.
Mozzeno is daar ook enkele maanden geleden mee gestopt, wat ik hen kwalijk neem, omdat ik nu niet verder dan 7 kan spreiden.
Zie ook eerdere posts hieromtrent.
Ik was er te vlug overgegaan waardoor ik het verkeerd heb geïnterpreteerd.Ik was er vanuit gegaan dat je maar voor drie leningen bescherming had, bij problemen.EarthNvstr1 schreef: ↑25 juni 2021, 15:04Hoezo ?Denfi schreef: ↑25 juni 2021, 14:38 Dit vond ik nog op hun site: 'Deelname in de kosten van de PROTECT-verzekering, waarbij een kredietverzekeraar, volgens de graad van de PROTECT-verzekering, de betaling verzekert van drie achterstallige terugbetalingen en het resterende schuldsaldo. De kosten van de verzekering zijn dus reeds in mindering gebracht bij de rentevoet van een serie van Notes'
Je zal misschien een klein beetje "verlies" hebben omdat je wat moet wachten op de afhandeling, ja.
Maar om dat nu "verlies" te noemen ...
Maar klopt het dat je de eerste drie maanden geen opbrengst hebt bij een nieuwe lening?
Bijvoorbeeld wat ik lees bij een lening: 'De 26e dag van elkemaand, waarbij de eerste verrekeningsdatum van de opgebouwderente 26/09/2021 is.'
Is gelijkaardig bij elke lening. Pas drie maanden na uitgiftedatum is de eerste verrekeningsdatum.
Over yoga room is onlangs artikel verschenen bij lookandfin, daar kregen ze voorlopig geen financiering meer.
https://www.lookandfin.com/nl_BE/nieuw/ ... jfskrediet
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, dat klopt niet.Denfi schreef: ↑25 juni 2021, 22:06 Maar klopt het dat je de eerste drie maanden geen opbrengst hebt bij een nieuwe lening?
Bijvoorbeeld wat ik lees bij een lening: 'De 26e dag van elkemaand, waarbij de eerste verrekeningsdatum van de opgebouwderente 26/09/2021 is.'
Is gelijkaardig bij elke lening. Pas drie maanden na uitgiftedatum is de eerste verrekeningsdatum.
Dat heeft volgens mij te maken met de "aanbodperiode".
Vroeger bood men een lening aan en moesten investeerders inschrijven gedurende de aanbodperiode.
Vandaag de dag financieren ze de leningen zelf en bieden ze die erna aan aan investeerders.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb hieromtrent nog een vraag.
Zolang ik mijn interesten op Estate Guru binnen het platform terug investeer & me niet laat uitbetalen.
Moet ik dan iets ondernemen om in orde te zijn voor de Belgische belastingen?
thanks
Zolang ik mijn interesten op Estate Guru binnen het platform terug investeer & me niet laat uitbetalen.
thanks
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja.Nathaliedw29 schreef: ↑29 juni 2021, 16:02 Zolang ik mijn interesten op Estate Guru binnen het platform terug investeer & me niet laat uitbetalen.
Lees vanaf hier: investeren-in-consumenten-leningen-t259 ... in#p483903
Rekening registreren bij het CapNathaliedw29 schreef: ↑29 juni 2021, 16:02 Ik heb hieromtrent nog een vraag.
thanks
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... spreekpunt
Op uwe belasting brief vermelden van buitenlandse rekening.
Onder 1444 of 2444 de ontvangen bruto rente.
Estate Guru believer.
Sinds een maand of 8/9 bij mozzeno actief, een meevaller.
Ik spreid en focus me op de zaken met lange looptijd zodat het netto-rendement kort tegen de 3% blijft aanhikken, toch beter dan op de spaarrekeningen alleszins. (je kan ook op leningen zonder 'protect' investeren, dan geraak je aan 5% netto, maar wel een pak meer risico lijkt me)
Ook op beebonds vorige week m'n eerste investering gedaan.
Vraag me wel af hoe die buitenlandse sites 12% (bruto) en meer kunnen bieden bij de huidige rentestanden???
Ik spreid en focus me op de zaken met lange looptijd zodat het netto-rendement kort tegen de 3% blijft aanhikken, toch beter dan op de spaarrekeningen alleszins. (je kan ook op leningen zonder 'protect' investeren, dan geraak je aan 5% netto, maar wel een pak meer risico lijkt me)
Ook op beebonds vorige week m'n eerste investering gedaan.
Vraag me wel af hoe die buitenlandse sites 12% (bruto) en meer kunnen bieden bij de huidige rentestanden???
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Om te beginnen moet je "dezelfde" leningen vergelijken.
Een persoonlijke lening zonder specifiek doel van 5.000 EUR is iets helemaal anders dan een 1ste rang hypothecaire lening met 20% quotiteit van 50.000 EUR bv.
Daarnaast kan je de rentevoeten van leningen (alsook van spaarrekeningen trouwens) in België niet zomaar doortrekken naar andere landen. Kijk alleen al naar het verschil tussen België en Nederland, laat staan tussen België en de andere kant van Europa of van de wereld.
Edit: die buitenlandse platformen bieden trouwens ook niet allemaal en/of voor al hun leningen "12% en meer" aan...
In Nl. ook 6 a 7 % bruto.
Wel looptijden van 4 a 6 j.
Waarom in België dan 2 of 3 %
Omdat men al tevreden is met een kruimel zeker, zoals bij de coöperatieven.
Die rompslomp op aangifte, bij C.A.P zoveel moeite.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: