P2P Lending
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: P2P Lending
Mijn ervaring met Look&Fin is nog steeds positief. Ik heb reeds in 12 projecten (enkel A+, A en B+ ) geïnvesteerd en reeds 36 betalingen ontvangen kwassie altijd op tijd. Interface voor opvolging is ook een stuk beter t.o.v. BoleroCrowdfunding.EarthNvstr1 schreef: ↑13 augustus 2021, 22:07 Vandaag weer (2de keer - vorige keer was zo'n 1-2 maanden geleden denk ik) een mail gekregen van Look&Fin ... 25 EUR als je een eerste lening aangaat van 1.000 EUR.
Nee dank u ;-)
In plaats van 25 EUR zou ik liever dingen zien als:
- meer transparantie
- meer mogelijkheid tot spreiding
- balans rekening bij Look&Fin ipv overschrijvingen per lening
- lagere instapdrempel
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed om te horen.
Ik heb me ooit geregistreerd met de verwachting dat ik dan alle dossiers met basis info en status te zien zou krijgen.
Maar er was gewoonweg niets extra t.o.v. niet geregistreerd te zijn...
Investeer je dan handmatig of via een automatisch formule?Het valt mij op dat hun projecten meestal in enkele seconden zijn volgeschreven
Handmatig, de knop investeer blijf na opening nog enkele minuten staan. Je krijgt dan melding dat project reeds voor 100% gefinancierd is en je op de wachtlijst wordt geplaatst. Enkele dagen later krijg je dan meestal bericht dat u investering wordt aanvaard. Waarschijnlijk zijn er mensen in de automatische formule die niet op tijd betalen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tegenwoordig lijkt het mij dat op de leningen bij Look&Fin niet meer zó snel ingeschreven wordt als voorheen...
Zou de vakantieperiode daar geen invloed op kunnen hebben? Op mozzeno lijkt nu ook minder inschrijvingen te zijn dan in juni.
Trekt look&fin automatisch de 30% rv af?
Trekt look&fin automatisch de 30% rv af?
Bij Look&fin wordt 30% rv automatisch afgehouden.
Tijdens zomermaanden zijn enkel Franse immo projecten verschenen met hoge risico graad. Dat verklaart waarschijnlijk de tragere inschrijving op deze projecten. Ik ben vooral geïnteresseerd in de winwinleningen, daar staat de Vlaamse overheid 40% garant en je krijgt 2,5 % belastingskrediet. Daardoor hebben deze leningen een rendement van 1,75+2,5
Heel soms is er bij mozzeno een lening riscoklasse A+ met een hogere rentevoet dan normaal.Vandaag verscheen er weer 1
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij Mozzeno is de kaap van 4 miljoen€ aan inschrijvingen voor deze maand al overschreden. Het hoogste bedrag ooit.
Voor de maand juli net geen 4 miljoen €. Het 3de hoogste bedrag ooit.
Waar zie je dat staan. Vroeger stond er, rechts van boven, op het platform hoeveel geld er nog openstond. Is sinds vorige maand niet meer zichtbaar.
Geen idee, is nu de derde opeenvolgende maand dat er eentje/maand is. Eens gekeken in het verleden, paar maanden terug en vorige jaar waren er ook een paar. Geen enkel heeft last van achterstallige betaling. Ik vind het wel leuk:)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het totaal "bedrag beschikbaar voor investeerders" werd inderdaad weggehaald.
Kijk eens onder "Reporting", "Presetaties" en dan bij "Note aankoopgeschiedenis" kan je "Alle portefeuilles" selecteren.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Look&Fin beweert:
"dat wij, volgens de wetgeving, geen fondsen van onze beleggers mogen bijhouden en dat wij niet mogen overgaan tot een eenzijdige debitering van uw rekeningen"
Heb dus de vraag gesteld waarom Mozzeno dat dan wel mag.
Edit: reden is Mozzeno werkt met "Notes" en Look&Fin werkt met "Leningscontracten"
"dat wij, volgens de wetgeving, geen fondsen van onze beleggers mogen bijhouden en dat wij niet mogen overgaan tot een eenzijdige debitering van uw rekeningen"
Heb dus de vraag gesteld waarom Mozzeno dat dan wel mag.
Edit: reden is Mozzeno werkt met "Notes" en Look&Fin werkt met "Leningscontracten"
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
ViaInvest "becomes regulated" ... vragen verificatie met id card en photo, na 3 pogingen nog niet gelukt ... wat een klucht!
Edit: dag later een mailke dat verificatie in orde is
Edit: dag later een mailke dat verificatie in orde is
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 1 september 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
NeoFinance na inloggen:
- paswoord wijzigen (nu verplicht met "speciaal character" ... idioten!)
- KYC vragenlijst in te vullen
Gaat er binnenkort nieuwe wetgeving in Europa van kracht of zo ?
- paswoord wijzigen (nu verplicht met "speciaal character" ... idioten!)
- KYC vragenlijst in te vullen
Gaat er binnenkort nieuwe wetgeving in Europa van kracht of zo ?