Pakjes Bpost
Re: Pakjes Bpost
Pakketjes worden gewoon door Bpost geleverd op zaterdag als je die optie neemt of hebt binnen je contract met bpost.
Dat zullen ze bij Fnac wel standaard hebben.
Re: Pakjes Bpost
Re: Pakjes Bpost
Er is een samenwerking tussen de twee, maakt al ni uit wie met wie.. Alle pakjes die ik de laatste 6 maanden besteld heb ( en dat zijn er aaardig wat ) werden geleverd door DHL courier..
Re: Pakjes Bpost
Pakje werd vandaag om 11h door onze vaste postbode gebracht. Netjes gedaan.
Re: Pakjes Bpost
Positieve ervaring:
Vorige maand een grote envelop met schilderij in (30x40cm) verstuurd naar Italië. Afgegeven in het postkantoor en 4 werkdagen later al geleverd. Werd verstuurd als pakket, standaard internationale zending, aan een kost van ong. €32.
Vorige maand een grote envelop met schilderij in (30x40cm) verstuurd naar Italië. Afgegeven in het postkantoor en 4 werkdagen later al geleverd. Werd verstuurd als pakket, standaard internationale zending, aan een kost van ong. €32.
Aandelenportefeuille netto met 1296% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,8% (tem 31 dec '24)
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Momenteel: 29% Rapid7, IVU, WTW; 71% cash
Re: Pakjes Bpost
Iedereen een leuke avond?
Bon. Dit was de mijne.
Item te koop voor 10EUR, wegens gewicht geen verzending. Nederlander vraagt om het toch te verzenden. Ik doe voor de lol een berekening op bPost (16,40EUR) en op onlineverzendservice.be van PostNL (12.60EUR). Koper is akkoord om 22,60EUR te betalen. Ok, zijn beslissing.
15/03 pakje afgegeven in een PostNLPunt. Zelfde avond nog tracking actief,
16/03 "PostNL heeft uw pakje en is onderweg naar de bestemmeling".
18/03 "Pakje beschikbaar in het afhaalpunt"
Ik denk dus, bestemmeling was niet thuis, er zal wel een papiertje in zijn brievenbus steken. Hij kijkt, niets. Hij belt naar PostNL, pakje ligt op adres X (adres van het PostNLPunt waar ik het verzonden heb). Ik bel ernaar, inderdaad, "dat ligt hier". Ik vraag om het opnieuw proberen te verzenden, foutmelding "barcode is reeds in gebruik".
Onlineverzendservice.be => "contact klantendienst". Doorverwijzing naar een Nederlands vast nummer. Ik bel om 1900u.
-Persoon 1, ik doe hele uitleg, 'dat is voor de dienst Import meneer, ik doe even doorverbinden'
-Persoon 2, ik doe hele uitleg. Geen reden waarom het terug is gezonden. Enige oplossing is een nieuw label (2) aanmaken en betalen, dan kan ze label 1 terugbetalen. Ok, ik doe meteen de bestelling (opnieuw 12.60EUR betalen). Ze krijgt wel te zien dat er een nieuw trackingnummer is, maar de betaling krijgt ze niet te zien. Dat moet voordat ze een terugbetaling kan doen. Ik krijg ondertussen een mail met de factuur en een mail met het nieuwe trackinglabel waarop staat dat het betaald is.
Ik vraag of ik het factuurnummer moet geven. "Nee, ik kan hier geen facturen zien. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ik vraag of ik de factuur naar een emailadres kan sturen wat ze kan zien. "Nee wij hebben hier geen externe mailbox. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ik vraag of ik een foto van de factuur online kan zetten en een URL kan doorsturen. "Nee dat lijkt me geen oplossing. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ze beslist om toch al de aanvraag voor terugbetaling op te stellen. "Kan U mij even uw rekeningnummer doorgeKLIK"
Verbinding verbroken.
Ik bel terug naar hetzelfde NL nummer.
-Persoon 3, ik doe de hele uitleg en vraag om opnieuw met persoon 2 van de dienst import verbonden te worden
"Nee meneer, uw pakje komt uit België dus dan moet U bellen naar de Belgische helpdesk."
Ik doe hele uitleg dat persoon 2 al bezig was met terugbetaling, en dat als je via onlineverzendservice.be naar klachten gaat, je deze NL nummer krijgt. "Nou meneer, U bent Belg dus U moet echt naar de Belgische helpdesk bellen."
Ok, geef dat nummer dan maar...
"Nummer 015XXXXXX....trouwens meneer daar werken ze van 0900-1700 (het is ondertussen 1930) dus daar gaat nu niemand antwoorden." Ok, vriendelijk bedankt, ik haak in.
Ik bel terug naar hetzelfde NL nummer.
-Persoon 4, ik vraag "graag doorverbinden naar dienst import" Ok meneer, geen probleem
-Persoon 5. Ik doe hele uitleg opnieuw, deze persoon ziet ook dat de terugbetaling niet is afgerond. Hij vraagt mijn rekeningnummer. Ik geef mijn rekeningnummer. "Hm.....ik krijg een foutmelding......."
...
..
.
"Dit is een Belgisch rekeningnummer?"
Ik leg nogmaals de hele situatie uit.
"Ok, dan lukt het in ons systeem niet niet via IBAN maar moet ik buitenlands rekeningnummer selecteren (????)...kan ik nog even het rekeningnummer opnieuw krijgen? Dankjewel........en het adres van de bank?" Ik Google het adres van de hoofdzetel van Argenta en geef hem dat....
5 minuten later is het "in orde". Terugbetaling zal volgen binnen ongeveer 3 weken. Prettige dag.
Het is 1940.
Nieuw label uitdrukken.
Om 1945 naar de winkel gereden.
Om 1955 aangekomen, pakje lag er, niets aan te zien. Nieuw label erop. Nieuwe tracking actief.
Had ik het maar gewoon in de vuilbak gesmeten...
Bon. Dit was de mijne.
Item te koop voor 10EUR, wegens gewicht geen verzending. Nederlander vraagt om het toch te verzenden. Ik doe voor de lol een berekening op bPost (16,40EUR) en op onlineverzendservice.be van PostNL (12.60EUR). Koper is akkoord om 22,60EUR te betalen. Ok, zijn beslissing.
15/03 pakje afgegeven in een PostNLPunt. Zelfde avond nog tracking actief,
16/03 "PostNL heeft uw pakje en is onderweg naar de bestemmeling".
18/03 "Pakje beschikbaar in het afhaalpunt"
Ik denk dus, bestemmeling was niet thuis, er zal wel een papiertje in zijn brievenbus steken. Hij kijkt, niets. Hij belt naar PostNL, pakje ligt op adres X (adres van het PostNLPunt waar ik het verzonden heb). Ik bel ernaar, inderdaad, "dat ligt hier". Ik vraag om het opnieuw proberen te verzenden, foutmelding "barcode is reeds in gebruik".
Onlineverzendservice.be => "contact klantendienst". Doorverwijzing naar een Nederlands vast nummer. Ik bel om 1900u.
-Persoon 1, ik doe hele uitleg, 'dat is voor de dienst Import meneer, ik doe even doorverbinden'
-Persoon 2, ik doe hele uitleg. Geen reden waarom het terug is gezonden. Enige oplossing is een nieuw label (2) aanmaken en betalen, dan kan ze label 1 terugbetalen. Ok, ik doe meteen de bestelling (opnieuw 12.60EUR betalen). Ze krijgt wel te zien dat er een nieuw trackingnummer is, maar de betaling krijgt ze niet te zien. Dat moet voordat ze een terugbetaling kan doen. Ik krijg ondertussen een mail met de factuur en een mail met het nieuwe trackinglabel waarop staat dat het betaald is.
Ik vraag of ik het factuurnummer moet geven. "Nee, ik kan hier geen facturen zien. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ik vraag of ik de factuur naar een emailadres kan sturen wat ze kan zien. "Nee wij hebben hier geen externe mailbox. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ik vraag of ik een foto van de factuur online kan zetten en een URL kan doorsturen. "Nee dat lijkt me geen oplossing. Goh het systeem is echt wel traag vandaag, normaal zie ik meteen de betaling"
Ze beslist om toch al de aanvraag voor terugbetaling op te stellen. "Kan U mij even uw rekeningnummer doorgeKLIK"
Verbinding verbroken.
Ik bel terug naar hetzelfde NL nummer.
-Persoon 3, ik doe de hele uitleg en vraag om opnieuw met persoon 2 van de dienst import verbonden te worden
"Nee meneer, uw pakje komt uit België dus dan moet U bellen naar de Belgische helpdesk."
Ik doe hele uitleg dat persoon 2 al bezig was met terugbetaling, en dat als je via onlineverzendservice.be naar klachten gaat, je deze NL nummer krijgt. "Nou meneer, U bent Belg dus U moet echt naar de Belgische helpdesk bellen."
Ok, geef dat nummer dan maar...
"Nummer 015XXXXXX....trouwens meneer daar werken ze van 0900-1700 (het is ondertussen 1930) dus daar gaat nu niemand antwoorden." Ok, vriendelijk bedankt, ik haak in.
Ik bel terug naar hetzelfde NL nummer.
-Persoon 4, ik vraag "graag doorverbinden naar dienst import" Ok meneer, geen probleem
-Persoon 5. Ik doe hele uitleg opnieuw, deze persoon ziet ook dat de terugbetaling niet is afgerond. Hij vraagt mijn rekeningnummer. Ik geef mijn rekeningnummer. "Hm.....ik krijg een foutmelding......."
...
..
.
"Dit is een Belgisch rekeningnummer?"
Ik leg nogmaals de hele situatie uit.
"Ok, dan lukt het in ons systeem niet niet via IBAN maar moet ik buitenlands rekeningnummer selecteren (????)...kan ik nog even het rekeningnummer opnieuw krijgen? Dankjewel........en het adres van de bank?" Ik Google het adres van de hoofdzetel van Argenta en geef hem dat....
5 minuten later is het "in orde". Terugbetaling zal volgen binnen ongeveer 3 weken. Prettige dag.
Het is 1940.
Nieuw label uitdrukken.
Om 1945 naar de winkel gereden.
Om 1955 aangekomen, pakje lag er, niets aan te zien. Nieuw label erop. Nieuwe tracking actief.
Had ik het maar gewoon in de vuilbak gesmeten...
Re: Pakjes Bpost
Of met bpost verzonden. Uw besparing van 4€ bent u nu (volledig) kwijt aan telefoonkosten.TooTall schreef: ↑18 maart 2021, 22:18 Iedereen een leuke avond?
Bon. Dit was de mijne.
Item te koop voor 10EUR, wegens gewicht geen verzending. Nederlander vraagt om het toch te verzenden. Ik doe voor de lol een berekening op bPost (16,40EUR) en op onlineverzendservice.be van PostNL (12.60EUR). Koper is akkoord om 22,60EUR te betalen. Ok, zijn beslissing.
[Sniip]
Had ik het maar gewoon in de vuilbak gesmeten...
Re: Pakjes Bpost
Thank you, captain obvious. Trouwens het kan met Bpost ook mislopen. Genoeg stoten meegemaakt met hun. En langs de andere kant, dan had ik zeker niet moeten proberen om te bellen om 1900 's'avonds naar een helpdesk.Tycoon schreef: ↑19 maart 2021, 08:49Of met bpost verzonden. Uw besparing van 4€ bent u nu (volledig) kwijt aan telefoonkosten.TooTall schreef: ↑18 maart 2021, 22:18 Iedereen een leuke avond?
Bon. Dit was de mijne.
Item te koop voor 10EUR, wegens gewicht geen verzending. Nederlander vraagt om het toch te verzenden. Ik doe voor de lol een berekening op bPost (16,40EUR) en op onlineverzendservice.be van PostNL (12.60EUR). Koper is akkoord om 22,60EUR te betalen. Ok, zijn beslissing.
[Sniip]
Had ik het maar gewoon in de vuilbak gesmeten...
Voor mij ging het nu vooral om het intern doorschakelen wat 2x kon maar 1x niet, en de terugbetaling die zo omslachtig was....en ze kunnen niet in hun eigen systeem facturen zien? En je kan ook niet even iets doormailen? Mogen ze wel eens herbekijken dit.
Re: Pakjes Bpost
Ja, omdat die helpdesk uitbesteed is. Die externe firma mag natuurlijk niet de facturen van haar klant zien. De klantenservice van pakjesdiensten lijken tegenwoordig meer op die van IT-diensten (Dell, gateway) met hun centrale in Indië.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20 dec 2020
Re: Pakjes Bpost
Soms zou je met fakkel en touw bij die helpdesks binnenstappen. Ze werken nu wel allemaal van huis en denken dat je ze daarom niet weet zitten...
Lomp volk dat denkt dat het slim is, maar niet inziet dat ze voor die miezerige eurootjes van hogerhand gestuurd worden om deze wereld compleet vierkant te laten draaien.
Ik vermijd ieder contact ten alle prijze, want ik heb geleerd (ja, aan de lijn met zo'n mongool leer je veel over jezelf) dat IK een moeilijke mens ben. Dat IK licht ontvlambaar en dat IK zeer explosief ben. Mijn logica zou dan zijn geen vlam bij dat korte lontje te houden, maar ik ben niet gezegend met een super hoog IQ.
Zoals gezegd vermijden als je kan, maar in de wereld van vandaag gemakkelijker gezegd dan gedaan. Deze week ook weer zo ene aan de lijn. Arrogant tot op het bot, hij ging het mij eens allemaal vertellen. Nodeloos erbij te vertellen zeker dat mijn bloeddruk een piek vertoonde en toen die bloeddruk met de nodige ontlading terug normaal was, aan de andere kant van de lijn nog een hoopje miserie over was klaar voor de psychiatrie. Onvoorstelbaar. Geen fatsoen, niet het minste respect, laat staan de ze (sommigen) de term elementaire beleefdheid ooit hebben horen vallen.
Goed, soms (dikwijls genoeg) doen ze wel hun best, maar het systeem is slecht op poten gezet, en wat mij betreft opzettelijk. Als het niet opzettelijk zou zijn, is het minimaal schuldig verzuim door incompetentie toe te laten op plaatsen waar dat niet hoort.
Lomp volk dat denkt dat het slim is, maar niet inziet dat ze voor die miezerige eurootjes van hogerhand gestuurd worden om deze wereld compleet vierkant te laten draaien.
Ik vermijd ieder contact ten alle prijze, want ik heb geleerd (ja, aan de lijn met zo'n mongool leer je veel over jezelf) dat IK een moeilijke mens ben. Dat IK licht ontvlambaar en dat IK zeer explosief ben. Mijn logica zou dan zijn geen vlam bij dat korte lontje te houden, maar ik ben niet gezegend met een super hoog IQ.
Zoals gezegd vermijden als je kan, maar in de wereld van vandaag gemakkelijker gezegd dan gedaan. Deze week ook weer zo ene aan de lijn. Arrogant tot op het bot, hij ging het mij eens allemaal vertellen. Nodeloos erbij te vertellen zeker dat mijn bloeddruk een piek vertoonde en toen die bloeddruk met de nodige ontlading terug normaal was, aan de andere kant van de lijn nog een hoopje miserie over was klaar voor de psychiatrie. Onvoorstelbaar. Geen fatsoen, niet het minste respect, laat staan de ze (sommigen) de term elementaire beleefdheid ooit hebben horen vallen.
Goed, soms (dikwijls genoeg) doen ze wel hun best, maar het systeem is slecht op poten gezet, en wat mij betreft opzettelijk. Als het niet opzettelijk zou zijn, is het minimaal schuldig verzuim door incompetentie toe te laten op plaatsen waar dat niet hoort.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
-
- Jr. Member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 25 nov 2020
- Contacteer:
Re: Pakjes Bpost
@TooTall nog een geluk dat je geen fout adres hebt ingegeven op onlineverzendservice.be, want ze geven lekker niet aan dat het fout is...
Bij een juist nummer vullen ze de straat en gemeente voor je in, bij een fout zie je niets (en als je het niet weet vul je dan doodgewoon verder in) en gaat het pakket gewoon retour... En mag je een tweede keer dokken...
BPost doet het voor mij de laatste tijd beter in elk geval... Meestal de dag erna, of 2 dagen erna geleverd (weliswaar in BE).
Bij een juist nummer vullen ze de straat en gemeente voor je in, bij een fout zie je niets (en als je het niet weet vul je dan doodgewoon verder in) en gaat het pakket gewoon retour... En mag je een tweede keer dokken...
BPost doet het voor mij de laatste tijd beter in elk geval... Meestal de dag erna, of 2 dagen erna geleverd (weliswaar in BE).
Re: Pakjes Bpost
Sommige postbodes bij Bpost kunnen toch wel enige opleiding gebruiken lijkt me.(ik zeg sommige want de meeste doen hun werk wel goed)
Zo bestelde ik enkele maanden geleden kerstverlichting. Postbode belt aan, ik loop naar de voordeur en terwijl ik deze open zie ik de postbode al naar de achterdeur lopen. Ik loop naar de achterdeur en daar aangekomen lag het pakje al tegen de achterdeur aan. Ik dacht die man moet wel enorm snel geweest zijn. Ik bekijk even de camerabeelden en daar zie ik dat deze postbode het pakje al vanop 1 a 1,5 meter afstand en hoogte op de grond gooit en daarna er een trap tegen geeft zodat het tegen de deur aanvliegt. Gelukkig zat er geen gsm of dergelijke in. Die postbode gaat dat wel nooit meer doen als hij tenminste nog postbode is. Respect voor klant en werkgever lijken me toch belangrijk in die job.
Verder ben ik verbaasd dat er niet meer ongevallen gebeuren met hun wagens. Welke acrobatische toeren er worden uitgehaald om toch maar vanuit de wagen die brief in de bus te krijgen.
Zo bestelde ik enkele maanden geleden kerstverlichting. Postbode belt aan, ik loop naar de voordeur en terwijl ik deze open zie ik de postbode al naar de achterdeur lopen. Ik loop naar de achterdeur en daar aangekomen lag het pakje al tegen de achterdeur aan. Ik dacht die man moet wel enorm snel geweest zijn. Ik bekijk even de camerabeelden en daar zie ik dat deze postbode het pakje al vanop 1 a 1,5 meter afstand en hoogte op de grond gooit en daarna er een trap tegen geeft zodat het tegen de deur aanvliegt. Gelukkig zat er geen gsm of dergelijke in. Die postbode gaat dat wel nooit meer doen als hij tenminste nog postbode is. Respect voor klant en werkgever lijken me toch belangrijk in die job.
Verder ben ik verbaasd dat er niet meer ongevallen gebeuren met hun wagens. Welke acrobatische toeren er worden uitgehaald om toch maar vanuit de wagen die brief in de bus te krijgen.
Re: Pakjes Bpost
Ik heb nu een pakje waar ik niet thuis was op donderdag en het ligt misschien morgen in mijn postkantoor. In tussentijd ? Beetje kwijt geraakt.
Met bpost kan dat. Niet 1 keer op 1000 of 100 maar een pak vaker !
Met bpost kan dat. Niet 1 keer op 1000 of 100 maar een pak vaker !
Re: Pakjes Bpost
Ik snap je frustratie. Ik beken, ik koop die mannen om. Als er iets onderweg is dan liggen er aan de deur altijd een paar koeken klaar. Onze honden geven aan wanneer er een camionette de straat inkomt (handig....meestal....) waardoor ik tijd heb om in de zomer een koud flesje frisdrank oid. te nemen. Ik heb zo ongeveer van elke koerierservice al eens een bezorger tussengehad. Is dat verplicht? Nee. Ga ik zo gegarandeerd betere service krijgen? Nee. Maar ik heb nu toch al een paar keer meegemaakt dat die mannen (en vrouwen) dan de volgende keer net iets meer moeite doen, of op zijn minst vriendelijk wuiven.
Je zou kunnen zeggen, dat moeten ze altijd doen, dat is hun job...dat is ook waar...maar ik heb al een paar keer gebabbeld met die chauffeurs, en die hun werktijden en opgelegde regels zijn echt niet min...rond de feestdagen, Black Friday, en nu met Corona al maanden aan een stuk is het voor die mannen afzien. Camionette afhalen die volsteekt, hier zijn uw adressen, uw werkdag duurt tot uw camionet leeg is. Eens zei een chauffeur dat hij al 2 uur aan het ronddraaien was in de gemeente (10km², 2500 inwoners) en meer dan 100 colli's had voor ons dorp alleen. Ze mogen het hebben, het is geen gemakkelijke stiel.
Ik doe dat trouwens ook met de gewone postbode, de vuilnisophalers, zelfs de mannen van de groendienst die hier in de wijk komen werken. Ik denk dan, op zo'n snikhete zomerdag maakt het die hun dag hopelijk.
Persoonlijk heb ik minder geduld met en meer klachten over hun callcenters en hun medewerkers, dan de chauffeurs. Ok, die callcenters dat is ook een wereld apart met hun werkdruk en tijdsregels, maar dat is nog altijd scripts volgen achter een PC.
Re: Pakjes Bpost
In dit geval was het pure nonchalance van die postbode maar die jonge man gaat dat nooit meer doen.
Maar je hebt gelijk dat die mensen onder een extreme werkdruk moeten presteren en dan nog al de ellende erbij van wegenwerken en dergelijke.
Ik denk dat er een groter probleem bij Bpost aan de hand is dan dit alleen en dat bij PostNl de zaken veel beter lopen en dat zie je ook aan de vele mensen die overstappen van Bpost naar PostNl.
Maar je hebt gelijk dat die mensen onder een extreme werkdruk moeten presteren en dan nog al de ellende erbij van wegenwerken en dergelijke.
Ik denk dat er een groter probleem bij Bpost aan de hand is dan dit alleen en dat bij PostNl de zaken veel beter lopen en dat zie je ook aan de vele mensen die overstappen van Bpost naar PostNl.